Itsetunto!

Iwannacry

Moi!
Oon kasiluokkalainen, ja mulla on joku 160 poissaoloo ja oon monesta kokeesta pois. Mun KA on 8.5.

Kun olin ala-asteella, mä rakastin meijän luokkaa ja koulunkäynti oli tosi kivaa. Kaikki oli mun kavereita & olin ylpee ittestäni usein, eli mulla oli hyvä itsetunto. Sit siirryin yläasteelle, ja mua alettiin pienesti kiusaamaan. Mun itsetunto heikkeni TOSI paljon, kun tajusin, että oonkin täys luuseri, enkä ookkaa oikeesti läheskää niin hyvä kun luulin - päinvastoin. Nykyää tilanne on viel pahempi: en välillä uskalla mennä kouluun, koska mua pelottaa et ihmiset vaa huutelee mulle "lintsari" tms. niin kun mulle periaattees on jo tehty. En jaksa taas kuinka mua haukutaan mun vaatteista, koska mulla ei oikeesti oo varaa hienompii vaatteisiin. Pidän itteeni todella rumana. Mua on kiusattu monesta asiasta mitä ei voi muuttaa, esim. mun äänestä. Must tuntuu et mul ei oikeesti oo mitää tulevaisuutta, en tuu saamaa työpaikkaa ikinä, koska oon niin epäsosiaalinen kiusaamisen takia, etten pysty edes mennä työhaastatteluun! Se ei oikeesti oo kiva kattoo vierest ku mun entiset ala-asteen luokkalaiset jotka on nykyää rikkannaisluokalla vaa kävelee niiden boyfriend-farkuilla vastaa ja haukkuu mua mun tyylistä ku ne oli ihan täysin samanlaisii ku mä ala-asteella! Yhtäkkii ne vaa muuttu... nykyää ne on tosi suosittuja meijän koulus, mä en.

Sit haluun miellyttää opettajii. Muistan seiskaluokal, kun sain historian kokeesta 8 ja sen jälkee 8 puolen. Sit seuraava kerta meni huonosti, sain kai 6, jolloin se opettaja, joka aina kehu mua & luotti muhun, sillä aikaa kun muut riehu niin kuuntelin ja keskityin sen opetukseen alko koko luokan edessä saarnaamaan siitä, kuinka MINÄ olen luntannut edellisissä kokeissa ja nyt paljastu millanen oikeesti oon. Melkein samanlailla on käyny kemian open suhteen, mutta se ei vaan saarnannu vaa teki sen mm. katseiden kautta... se alko vihaamaan mua vaikka ennen "rakasti". Sen jälkee oon aatellu et mun pitää saada jokasest kokeest vähintään 8, muuten se ope ei enää luota muhun enkä saa koskaa hyvää opiskelupaikkaa. Ja huonon itsetunnon takii, must tuntuu etten vaa tuu osaamaa sitä koetta. Kerran enkun tunnilla, mä lausuin yhen sanan väärin, nii koko luokka alko nauraa. Sen jälkee en oo enää missää aineessa viitannu (no en kyl oikeestaa ennenkää ollu viitannu mut enkku oli poikkeus). Ja tuntuu etten saa keltää tukee tän suhteen.. tuntuu et oon yksin. Kavereita mulla on joku 3 hyvää ja mulla on isä jota nään pari kertaa vuodes & sisarukset joiden kaa en oo nyt väleis. Äidinki kaa meillä ei oo hirveen hyvii välei, koska oon alkanu purkamaan mun pahaaoloo häneen. Sukulaisii ei oo hirveesti ja en nää niit ku kerran vuodes tyylii. Paskint aikaa mun elämässä. Haluun vaa itkee ja vaipuu ikuiseen koomaan.

Osaaks oikeesti joku auttaa mua esim. itsetunnon suhteen?

2

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletrohkeajalahjakas

Noin ei saa tehdä koulussa!
      Onpa tosi tyhmä koulu!

Jos sinulla on noin hyvä keskiarvo, vaikka olet ollut pois paljon, niin se kertoo että olet todella lahjakas!

Tähän on saatava nyt muutos!

Ota kopio tuosta mitä olet kirjoittanut tai kirjoita juttu, missä kerrot kaiken (on helpompi esittää kun on kirjoitetussa muodossa), ja voisit rohkeasti mennä koulun rehtorisi luo, näyttää kirjoittamasi ja kuunnella mitä kerrot.

Koulun rehtorin VELVOLLISUUS ON SAADA MOPPAAMINEN LOPPUMAAN!

Hänen velvollisuutensa on puhua opettajien kanssa ja yhdessä on saatava asia järjestykseen.

Sinä olet lahjakas nuori ihminen, jolla on tulevaisuus ja elämä edessä, eikä sitä muut saa tulla tärvelemään!
      Sinun pitää saada käydä koulu läpi ja niin että saat toteuttaa lahjojasi ja olla iloinen nuori ihminen ja nauttia koulunkäynnistä!

Kyllä sinä varmaan rohkeat mennä rehtorin luo, ei siinä ole mitään pelättävää, - samanlainen kuin muutkin ihmiset ja hänellä on työnään hoitaa koulun asiat niin, että sinä ja muut ovat tyytyväisiä!

On muitakin mahdollisuuksia, esim koulun terveyssisar tms, äitisi, naapurin täti, sukulainen jne.

Olet rohkea kun otat asian esille! Sinua ei saa syrjiä ja mopata!
      Älä anna kenenkään tehdä, nosta "oma häntäsi" rohkeasti pystyyn ja ajattele että "Täältä tulen nyt minä", minulla on laki puolellani ja minua ei kukaan kukista!

Huomasitko muuten lehdestä että jopa presidentti on tarttunut asiaan?

Jos ei toimi, niinkirjoita uudestaan, pohditaan yhdessä tilanne!
      Tsemppiä!
      Minä tuen sinua täältä!

• kirjoitarobinille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      178
      7494
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      34
      4651
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      123
      2710
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      76
      2183
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      90
      1576
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      214
      1510
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1141
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      16
      1067
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      1019
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      987
    Aihe