Keskusteluoppi

Opinhaluinen

Nyt kertomaan mielipiteitä , miten saataisiin enemmän ja useammilta aloituksia ja myös vastauksia kaikkien aloituksiin. Nythän mäyttää siltä että pärstäkerroin vaikuttaa, kenelle vastataan.

16

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lady-aktiivi

      Todellisuudessa on aivan onnen kantamoinen jos onnistuu ketjun aloituksessa. Aiheen valintaan tarvitaan monia näkökulmia, tutustumista palstan kirjoittajien ajatusmaailmaan sekä ajankohtaisiin tapahtumiin silloin ennen ja nyt. Aina se ei onnista vaikka kuinka vääntäisi aloituksen ehkä useita kirjoittajia kiinnóstavailla aiheilla.

      Usein löydän asian tynkää milloin mistäkin ajankohtaisesta aiheesta, josta yritän sorvata laaja-alaista aloitusta ja aivan turhaan. Tartuntapintaa aloitukseen usein on. Näen kuitenkin, katsotaan ensin kuka on aloittaja, vastataan tai ei ja se on loppu-slut!
      Valinnan vapaus onneksi vielä palstalla on. Ei ole lannistanut vaikka kirjoituksiani
      "piilo-sefu"erinomaisuuksissaan poisteleekin.

      Kahvipirttimäiset monologit, mitä touhuan, miten elän, vietän päivääni, mihin aion osallistua miten erinomainen ihminen olen, Ei kiinnosta savolaismainen itsekehu, minä, minä ja vielä kerran minä. On hyvä että saman ajatusmaailman omaaville on
      ikioma looshi.

      • ladylleoma

        Perusta sinä lady ilkeille ja kateellisille oma loossisi.


    • läpinäkyvää

      Se on se kaakon kateus.

    • Se-entinen-Kukkahame

      Kun tutustuu tähän palstaan vuosien mittaan vaikuttaa tässä ikäryhmässä olevan paikallaan vaihtaa otsaketta, ^70sten nälvintäpalsta^ stemmaa parhaiten.
      Sillon tällön joku haluaa jotain muutosta varsinkin, voi päästä pääosaan jos luoja suo

      Kahvipirttiä en moiti se on omanlaisensa mutta rauhallinen ja pidetty, miksi sitä täytyy täällä arvostella katkerana, taitaa olla vain moittijan oman egon kohennusta =uskallan sanoa= oman mielipiteeni?
      Juurikin niin itsensä voi nolata monella tapaa, sen kyllä uskaltaa täällä monikin.
      Olen monessa liemessä keitetty ja tänäänkin palstalla mainittu, mitäs tässä parrasvaloissa ei.ku. eteenpäin!

      • Uskoisin olevan helppoa ( vai eikö) irtaantua noista usein toistetuista "fraaseista" pärstäkerroin Kahvipirtti jne., jotka on moneen kertaan ilmaistuja kannanottoja.
        Tämä mielipiteenä, jonka perustelen näkemyksellä repusta jota raahataan suotta mukana.

        Heitetään negaatioreput, se herättää vain tietoisuuden samanlaisuudesta, mutt'ei siitä sen enempää, kukin meistä staplaa tyylillään jne.

        Tässä istuskellessa tiputuksessa juttelin vietnamilaisen venepakolaisen kanssa, vikkelä vilkas ukkeli n. 70-80 vuotta.
        Liian paksu veri, hän nauraen sanoi. Ajatella, että 7 vuotta oli sodan kauhuissa Wietnamissa, ja sitten paennut sitä helvettiä tänne.

        Jaa, onkin lähdettävä kahvioon piristäytymään ennen ruokaostoksia,...kuinka vilkasta onkaan puheensorina nyt täällä!


    • Kärsi kärsi, kirkkaamman kruunun saat!

      Liian moni täällä valittaa "kun ei noteerata".

      Palstakirjoittelukin on kilpailua, kilpailua siitä kuka parhaiten osaa.

      Miks'en minä voittanut kuulakilpaiussa vaan kuula putosi varpailleni ja yleisö nauroi. Naurunalaiseksi joutuu kirjoittaja, joka kirjoituksissaan ei kiinnosta kketään.

      Viesteissä, joita täällä kirjoitetaan on ikäänkuin kaksi osaa.
      1. Sisältö ja
      2. Sisällön kuvailu

      Sisällön pitää olla kiinnostavaa, kaunista, iloista, hauskaa hyvää.

      Hauskuutus vaatii kuitenkin hyvin vähän. Vakavissa asioissa on tekemistä kenelle vaan.

      Kertomus huonosta aloituksesta syntyi ajatuksissani. AKun olen taiteellisia tapumuksiani kokeillut lintumaalarinakin ja Wrightin veljesten kilpailijaksikin yritin, päätin kirjoittaa variksesta aidalla. Näin mielessäni tuon viisan linnun istuvan harmaalla, kauniilla riukuaidalla ja miettivän maailmanmenoa pää kallellaan. Mielessäni jo näin tuon oman lintumaisemani kuin metsojen tappelua parempana ja ajatuksistani jotain kerroin.

      Avaus herätti koko palstan kertomaan riukuaidoista, niiden teosta, jopa tekokursseista. Kaunista järvimaisemaa ympäri Suomen ja riukuaitaa kuin Suomen ympäri.

      Tunnettu palstalaine, Ynnämuu, kysyi kuin pilkaten, itsekö aidalla istuit? En istunut, enkä edes vastannut.

      Pienestä alusta, jopa sattumasta, syntyy mielipiteiden vaihtoa ja laajaa kuvailua k.o. aiheesta.

      Pitää olla tietäviä ja osaavia kirjoittajia, joilla on lakkia tuhoava pää. Siitä se sitten syntyy.

    • Itse_Tappine

      Te olette huvittavia :)
      Kauheasti tärkeilette suomi24-palstalla.
      Rennosti vaan.
      Antakaa mennä.
      Rehellisesti niinkuin asia on sanotaan.
      Mitään fiinistelyä ei tarvita :)

      • Lorenaa

      • Itse_Tappine

      • justiisajoooo
        Itse_Tappine kirjoitti:

        No niin.

        Hyvä Lorenaa. Sä alat oppia!

        Siinä oli miehistä meininkiä. Tällä palstalla miehet on sellaisia neitejä.

        Jatketaas rentoutumisharjoituksia.

        Suomen tärkein sana
        https://www.youtube.com/watch?v=9EWMlCusxjQ

        Juu kyllä näin on miehet on sellaisia neitejä tai paremminkin rouvia.


      • Lorenaa

    • Ei avauksia haluta. Kuinka moni on edes yrittänyt? Huomaan usein, että jo parin-kolmen mielipiteen jälkeen joku lyttää koko asian. Niin tässäkin ketjussa näköjään.
      Kun tulin aikoinani palstalle, oli useinkin pitkiä ja mielenkiintoisia letkoja, eikä erimielisiä nimitelty eikä ivattu, tai kehtotettu ottamaan lääkkeet ajallaan.

      Sanonko taas: Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan. :)))
      Silloin vanhaan hyvään aikaan oli hauskoja ja nokkelia ketjuja, joissa hassuteltiin monen osallistujan voimin.
      Nyt ei onnistu. Nyt on masennus vallalla.
      Oi aika sä entinen!

      • rituliini_38

        Jos minun mielipidettäni kysyttään niin avoimin kortein ja jatkuvuudella.
        Minä tunnen lähipiirini ja olen ylpeä heidän myötävaikutuksetaan elämääni.
        En aseta heitä jalustalle,eihän niin pidä tehdäkkään,mutta kunnioitus toisen mielipiteelle täytyy antaa,ei lytätä sitä heti jos mielipide ei hipaisseekkan omaani.
        Ja noi ,niin kuin sinunkin aloituksesi puskajussina,kertoo vain siitä tusinatuotannosta,joka täyttää palstan.
        Sinä odotat,että me kuljetamme ketjuasi,vain ollaksemme mukana "keskusteluketjussa". Tämä oli aman mielipide.En yleensä vastaile puskisten aloituksiin


    • enedesyritä

      Onko ne makriinan hauskoja kirjoittavat tutut poistuneet vai muuttuneet tylsiksi ? Tällainen aloitus kyllä vetää, jossa voi arvostella toisia ja valittaa miten itseä sorsitaan, seksi vetää aina eipä paljon muut. Varsinkaan jos ei ruune ole aloittaja.

      • En minä tiedä, ovatko kaikonneet kaikki, sillä nykyisin kirjoitetaan tilapäisnimmareilla. Joitakin vuosia sitten rekisteröidyt olivat enemmistö. Kyllä tiedän, että joku heistä on siirtynyt toiselle puolen rajaa, mutta kai ne wanhat suurimmaksi osaksi ovat yhä voimissan.
        Saattaahan olla, että ikä on harmaannuttanut tukan lisäksi aivosolummekin, kuten Hercule Poirotilla, mutta toivosin salaa niitä vanhoja hyviä aikoja takaisin.
        Tai ehkä se oli minulle vain uutuudenviehätystä.

        En kuulu niihin, jotka muistavat vamhoja kaiken aikaa ja tuovat vuosien takaisia ketjuja uudelleen palstalle. Minä olen vain ihan muistin varassa.


    • Lorenaa

      Usein on ollut mielenkiintoisia aloituksia. Ketjun edistyessä on tulla tupsahtanut tietoa ja taitoa joka päiväiseen elämään. Henkilön yksityisyyden huomioon ottaminen keskusteluissa on avainasia, joskin kommentit tuovat lisäväriä keskusteluun. Yleisellä tasolla keskustelu on aina hedelmällisempää.

      Vuoden aikojen mukana tuomat juhlapyhät, perinnetavat, ym ovat neutraaleja keskustelun aiheita, samoin "maailman tapahtumat", olipa sitten kysymukseesä poliittiset tapahtumat, urheilun-, ja kulttuurin ympärillä olevat tapahtumat. Maantiedolliset asiat avaavat koko maailman näkemystä.
      Kantaa voi ottaa toisen mielipiteeseen kuitenkin loukkaamatta kirjoittajaa.

      Huvittavaa joskus saattaa sietokyky joutua koetukselle, jolloin olisi kiva kuittailla sanomalla :"Tule meille saunaan, mutta tuo siiderit mukanasi!"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      139
      2245
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      204
      2023
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1626
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      10
      1129
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      318
      1046
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      165
      1005
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      47
      923
    8. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      266
      902
    9. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      75
      898
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      836
    Aihe