Aika entinen ei koskaan palaa,

Ei me voida vaatia menneisyyttä.Minä ainakin elän tulevaisuutta..
Ne keskustelupalsta ylilyönnit päätyivät siihen,että Skillan kokosi joukkonsa Kahvipirttiin ja rauha palautui palstalle.
Olen minäkin syyllistynyt ylilyönteihin,mutta minulla on ollut ihania matkakumppaneita,niinsanottuja matkakumppaneita,Heidän kannustuksellaan,se pilvinen päiväkin on saanut auringonpaisteen mielenisopukoihin.

Olen todella kiitollinen,että olen saanut ilmaista mielipiteitäni ja vaikka joskus on kivi hiertänyt kalastussaappaassani,teidän myötävaikutus on saanut sen kiven hioutumaan,lähes huomaamattomaksi.

Onhan minulla ihana ympäristö,mutta lapseni ovat satojenkilometrien päässä ja vain koirani ja harrastukseni,sekä te ihanat kanssamatkustajat kuljetatte elämääni eteenpäin.

Ja vielä piste iinpäälle,sain karaokelaitteeni toimimaan ja voin vahvistaa keuhkoputkiani.Jotenkin vain tunnen olevani osa yhteisöä ama

33

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mik-sikö

Miksi elät tulevaisuutta, nykyheki jää kokematta ?

• amadeusen2

Toi on sitä,että parempi pyy pivossa,kuin kymmenen oksalla,tyylitajua?
      Kun mitään sanottavaa ei ole,niin käännetään verrannoilinen mielipide,kysyväksi mielipiteeksi,että puskat tulee kolutuks
      Kaislikossa suhisee,jotenkin vai tuli mieleen lastenkirja.Kaiketi meille suodaan tämä uusiutuva luonnonvara,uusi lapsuus

• jakolasku

Sittenhän palsta on kohdallasi täyttäneet toiveesi. Mulle tämä nyt ei ole paljon antanut erityistä kun en mitään vaatinutkaan.
      Voisi sanoa että eteenpäin eläväisen mieli. Suunnitelmat kantaa eteenpäin etenkin kun ne suunnitelmat täyttyy.

Loska lentää mutta ollaan jo maaliskuussa ja kevättä odotellaan.

Terveisin yks jakolasku.

• Voi kuinka tunnenkaan sympatiia,yhteenkuuluvuuta,sinut tiedän,uidaan samoissa vesissä.
        Jouduin hätäratkaisuun,putosin yli laidan ama

• rituliini_38 kirjoitti:

Voi kuinka tunnenkaan sympatiia,yhteenkuuluvuuta,sinut tiedän,uidaan samoissa vesissä.
        Jouduin hätäratkaisuun,putosin yli laidan ama

Samaa mieltä, tosin ei minua haittaa,,,,,,ehkä olen joskus häirinnyt ja pyydän nyt anteeksi koska minulla on avoin sydän ja mieli.

Hyvää jatkoa sinulle.

• Eikö vain?
        Mailma avartuu,kun näemme sen kokonaisuuden,näemme ympäristön.
        Minä kiersin noi kaupungit Hesa,Mansen,Jyskälän ja rauhan sain täällä lapsuusmaisemissa.Olenko saapunut sinne ,minne ei koskaan olisi mieleni halannut?Toi mielenmaisema ja sen mukanakulkeminen,onkin taas kokemus,joka on vain itsekoettava.

• captcöpenick

Aloitusteksti löytyy myös Juha Wattt Vainionn tunnelmaa tihkuvasta biisistä.
      https://www.youtube.com/watch?v=EfNU-WLa68E

Olin tilapäisenä duunarina Kotkan rantsussa kun Vainio esitti biisin julkisesti.
      Mikä sii lienee kun lähimuisti häippäsee kuukausi kuukaudelta, mutta vanhat muistot tulevat elävinä mieleen?

• Kiitos kapteeni!
        Toi oli parasta palautetta,niin mieliinpainuvaa.
        Äitini,laivaemäntä taas kosketti ja syvältä,vaikka äitini syli ollutkaan koskaan avoinna minulle.Joskus se vain tuntuu niin pahalta.
        Se syli,jota olisin eniten kaivannut,ei avautunut minulle.
        Mummoni korvasi minulle sen sylin,nyt poikkesin teemasta,sorry ama

• Kiitos, vaikea sulaa i tiden tiedän molempien vastaukset---aika saa vastauksen.

• Todella,kiitos xx9!
        Olen päässyt yli kaikesta.No voidaan kaiketi sanoa,että aika parantaa haavat?
        Vai parantaako se niitä?Onko niin,että ne lapsuudentraumet joudutkin kokemaan uudelleen?Mieheni Alzheimer todisti sen,hän eli isäpuolensavihaa ja se oli aivan kamalaa.Anteeksi tämä kuuluu eri palstalle,mutta niin se vain oli

• captcöpenick
        rituliini_38 kirjoitti:

Kiitos kapteeni!
        Toi oli parasta palautetta,niin mieliinpainuvaa.
        Äitini,laivaemäntä taas kosketti ja syvältä,vaikka äitini syli ollutkaan koskaan avoinna minulle.Joskus se vain tuntuu niin pahalta.
        Se syli,jota olisin eniten kaivannut,ei avautunut minulle.
        Mummoni korvasi minulle sen sylin,nyt poikkesin teemasta,sorry ama

Hämmentyneenä luin viestisi Rituliini_38. Äidin rakkaus on pikkuisele niin korvaamaton.
        Minun isäni ei hyväksynyt minua. Sen sijaan pikkuveljeni oli vaalea "arjalaispoika", sopusyhtainen ja jäntevä. Isä rakasti häntä kovin, ei minua.
        Kävin katsomassa häntä ruumishuoneella. Hyvä iäisyysmatkaa pikkuveli, sanoin käheästi ja poistuin. Elettiin vielä markka-aikaa.

Liput korkealle; väreistä niin väliä!

• rituliini_38 kirjoitti:

Todella,kiitos xx9!
        Olen päässyt yli kaikesta.No voidaan kaiketi sanoa,että aika parantaa haavat?
        Vai parantaako se niitä?Onko niin,että ne lapsuudentraumet joudutkin kokemaan uudelleen?Mieheni Alzheimer todisti sen,hän eli isäpuolensavihaa ja se oli aivan kamalaa.Anteeksi tämä kuuluu eri palstalle,mutta niin se vain oli

Muistan kaikki 2 vuotiaasta siitä lähtien koko elämäni nyt 70 .

En tunne vihaa sillä viha on apinasta en ole apina.

Tiedän kuinka on, sinun ja minun täytyy yrittää kestää elämää sen kaikeissa hetkissä sillä meillä on vain yksi elämä!

• jälkijunassa

Näinhän se tietenkin on.Minut tuotiin tänne korpeen Hesasta kaksi vuotiaana.
        Pelkäsin lentokoneita,niinkuin moni kodistaan paennut karjalasta.
        On väärin sanoa evakko,mitä se sana edes pitää sisällään?Kaikesta luopunut,kodistaan luopunut,jopa synnyinjuuristaan luopunut
        En oikein jaksa ymmärtää tätä etuoikeutettujen yhteyskuntaa,isiemmemaa?
        Suvultamme kuoli maatamme puolustuksessa kaksi salkseaa nuorta miestä
        Kaiketi noi muistot menivät yli aikatajun.Vain aika kuultaa muistot ja menneisyys on elettyä elämää,anteeksi ama

• En taas ymmärrä,että tipuin kärryiltä,onko ajatuskykyni hidatunut,vai nykytekniikka ohittanut minut?
        En ole kerennyt suoltaa ajatelmiani ja sentähden olen pudonnut rattailta?

• Nytonnyt

Kiittäkäämme Luojaamme että entiset ajat eivät koskaan enää palaa.

• pysäkillejäänyt

Ei meitä luoja auta,vain Hornetit.Sotavarustelu ja yhteystyö ja sopu itään ja kansainvälinen kanssakäyminen sovun ilmapiirissä?
        Se olettamus,ettei enää maailmansotaa tulisi,on utopiaa.Suurvaltojen armoiila velokiilamme saattaa vielä kirkastua,kun Nato ja kummanuus,eivät enää kohtaakkaan??

• Hornetithelwettiin

Mistä hevosta sinä sodat tähän vetäisit? Muutenkaan ei kannata surra eikä huolehtia upseereitten murheista kun ei ole saanut upseereitten lahjojakaan. Kannattaa vain uskoa ja luottaa enemmän Luojaansa kuin Natoon ja kummaneihin, joissa kaikissa asuu ... ei ainakaan mitään hyvää.

• väsynyt.turta.mies

Olin vuoteen 2016 EU.n kannattaja erityisen geopoliittisen asemamme takia, idän jättiläisen varjossa.
        Liian monet EU-jäsenmaat sanovat että EU on huonon ,huono ratkaisu. Nyt on pakko myöntää että EU hyödyttää vai kapeaa eliittiä.

Menee ihan sivuraiteelle, mutta tämä EU-asia on nyt mielen päällä.
        Toinen murhe on islamisaation levittäytyminen jokaiseen länsivaltioon.

• Per-kel

Miksi? Ennen seisoi kun kirvesvarren verran juu :D

• jakolasku

Juu parikymmentä vuotta elämästäni polkisin jalkoihini tai sulkisin aivolohkostani hevon helvettiin. Tämä siis aikaisempia aikojani.
        Nyt on elämäni toisin, ei vilise lähettyvillä idiootteja.

• ent.varusmies
        pysäkillejäänyt kirjoitti:

Ei meitä luoja auta,vain Hornetit.Sotavarustelu ja yhteystyö ja sopu itään ja kansainvälinen kanssakäyminen sovun ilmapiirissä?
        Se olettamus,ettei enää maailmansotaa tulisi,on utopiaa.Suurvaltojen armoiila velokiilamme saattaa vielä kirkastua,kun Nato ja kummanuus,eivät enää kohtaakkaan??

Ehkäpä puolustusministeriö on voittanut lotossa jättisumman kun kallista ilmapuolustuskalustoa niin isolla rahalla aiotaan uudistaa.
        Kun edellisen kerran ostimme Usa-hornetteja, ei niihin polttoainetta aina ollut varaa tankata.
        Putin sanoo, etteivät he ole tulossa kylään asevoimalla. Ketä varten sitten varustaudumme?

• Entinen on aina matkassa, ei paluuta elämässä.

• Ihana matkakumppani on aina positiivinen myötävaikuttaja ,ei menneisyys aina ole se paras vaihtoehto tulevaisuuteen,Päästä irti menneisyydestä ja jatka tulevaisuuteen.Tavoitehakuistahan tämä elämä on,mutta ilman päämäärää,turhaksi nään asettaa tavoitteitakaan tulevaisuudelle

• Per-kel
    • Per-kel
      • Per-kel

Sopii soittaa mun hautajaisiss !

• Kaipiainen.city
      • Yölintu-liian suuri city,kertoo kaiken ihmisistä,joilla ei ole kaupungissa tilaa elää.
        En vain osaa siirtää sitä
        Kiitos Kaipiainen city siirrännäisestä,ihan tippa siinä linssiin tuli
        Nyt ei kerkiä enää tunnelmoimaan,lunta tuli taas riittävästi,vaikka raktori kävi enimmät työntämässä,niin navetankatolta tulevat lumet pitää itse heivata pois.
        Tämä talvi on ollut todella kinkkinen senvuiksi,kun aina on lunta ovien alla.
        Onneksi tämä vanheneva ruhoni liikkuu vielä ketterästi ja pystyn ne hommat tekemään.Tosin eilen,kun jouduin hakkaamaan jäätä ja vesi oli mennyt verstashuoneeseen,ajattelin voiskohan tätä elämää elää vähän helpommalla?
        Ja suunnittelin jo mökin myyntiä?Hyvinnukuttu yö muutti taas suunnitelmiani,
        enkä vielä aio maaltapakolaiseksi.Kun järvet taas aukeaa alan "venepakolaiseksi"
        ja kalat laitan ahtaalle.Näin se elämä kantaa amaa

• Huomenta Ama! Aamu valkeni minulle myöhään kun nukuin niin pitkään, liekö tuo eilinen " kuuri" vaati elimistön lepoa. Nyt onkin virkeä olo kahviaamiaisen jälkeen.

Hyvä kun olet hoikkana pysynyt Ama, ketterämmin ne maatalom hommat sujuu, ja ajan kanssa! Mulla kesti opetella siihen aikaan kun oli pidettävä 3 pihapiiriä kunnossa. Ei ukkoni silloin osallistunut putsaushommiin, luuli minulla olleen intohimo puutarhan hoitoon 😋
        Annoin luulla,..nautinhan itsekin hyvinhoidetusta ympäristöstä.

Tuli vaan mieleeni kevään lähestyessä ne nuorisosikin varmaan haluavat käväistä luonnohelmassa ja äitimuorin patojen luona. Säästä joitakin raskaimpia töitä talkoopuuhiin, ettet revi itseäsi vallan siellä yksinäsi.

Ai ai mitkä järvenselkä näkymät siellä aukeekin kun jäät lähtee, älä nyt ihmeessä pane myyntiin, on nuo jälkipolvellekin aikanaan ihania virkistyspaikkoja!
        Ota vielä selvää onko kunnassa minkäänlaista kodinhoito-oikeutta iäkkäille asukkaille, Sipoossa se oli jo vuoskymmeniä sitten vakio.

Minäkin vanhusten kotiavustajana, viimeisiä pottuja nostin pienessä pakkasessa, huuhtelin käsin pyykkiä kylmässä saunassa ja kannoin viikon puut ja vedet tupiin. Kyllä sielläkin löytyy samat lainpykälät, pidä sitä ihan itsestään selvänä asiana kun soitat virkailijalle. Niissä kun on monenlaisia kunnanrahojen muka säästäjiä 😐

kevätterveisin rannikolta!

• Olet sinä melkoinen energiapakkaus sini-sirkku.Vaikka minäkin työllistän hyvin itseni,niin kyllä niitä luppopäiviäkin tulee.
        Joskus tuntuu,ettei kahta korvaa jaksa kantaa,mutta kuin taikiskusta,seuraavana päivänä taas homma kulkee ja aherran itseni lähes näännyksiin?

Osaan myös nauttia niistä luppopäivistä,ei minua omatunto soimaa,eivätkä naapurit täällä edes tiedä,että nyt se ama laiskottelee.
        Joskaan he eivät myöskään tiedä,että aamun pikkutunneilla saatan käynnistää yleiskoneenja alan nisua vääntämään.
        Toi kuuhulluus tekee tepposet,vaikkei sitä möllikkää edes näy edes pilvenlomasta ja
        uskomaton levottomuus täyttää,niin levollisen normaalielämän?

No pääasia,ettei valvominen ole ongelma,nukun sitten kun nukkumatti haluaa minut unimaailmaansa,vaikka keskellä päivää.
        En jaksota enää elämääni,en elä käsikirjoituksen mukaan,ainakkaan toisten laatimien,siispä ama jatkaa kulkuaan omalla "kässärillä"

• Tottakai pitää jo omalla käsikirjoituksella kulkea, siihen on lupa jo kun velvollisuudet on täytetty. Itseä kohtaan toki on hyvä jaksottaa tehtävät hyvinvointinsa eteen, sen olen huomannut, määrätty rutiini sopii itselleni ainakin ruokailun suhteen ja nukkumisenkin. Osaan toki unohtaa työteon minäkin, tehdä mistä pidän ja tutkia just mitä lystään ✋🏻

Kuun vaikutus on jättänyt minut rauhaan,..möllöttäköön vaikka suoraan ikkunasta, kai sillä on omat vaikutuksensa jossakin muodossa minunkin sielunelämääni 😙

Tuosta muistankin kasvien viljelyn, alkoi niin multa kiinnostaa taas, kun kevät kk ollaan! Yrttejä laitan kyllä kuun puolivälissä ikkunalaudalle, tässä kun on lähellä Plantagen taimitarha, josta saa valmiiksi kasvatettuja alkuja.

En malta siemenistä odotella, muutamia ripustuslaatikoita kädensijoilla tarvitsen seinätelineisiin, 🌺🌱kukkia 🦋hommaan 🌿🌼 myöhemmin, jotka metrin avokaiteen läpi ilahduttaa ulkoapäinkin. Loppuosa partsista onkin valkoista sementtikaidetta jonka tilan tarvitsen muuhun hyötykäyttöön, moikka taas, ja hyvää jatkoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      27
      3391
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      28
      2141
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1670
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1418
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1359
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1236
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1056
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      974
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      931
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      912
    Aihe