Olen jo pitkään joutunut käyttämän uniläkettä Imovanea. Nyt minulla todettu
uniapnea.Luulen että unilääke sen aiheuttanut. Haluaisin päästä unilääkkeestä eroon.
Onko luontaistuotteita jotka auttaisivat?Entä melatonitabletit?
Aikoinain oli Ingamin yömaitoa myytävänä. Onko nykyään vielä yömaitoa myytävänä?
Mikä olisi hyvä unilääke?
1
210
Vastaukset
- Yöhuuhkaja
Mitä lääkärisi ehdotti Imovanen tilalle ?
Melatoniini voi olla yksi mahdollisuus. Otan joskus 2 pilleriä 1,5-2 tuntia ennen nukkumaanmenoa, ei se paljoakaan auta, vaikka olen jo ikääntynyt ja sen pitäisi kuulemma auttaa parhaiten iäkkäitä, joilla oma melatoniinintuotanto on vähentynyt. Ehkä en ole tarpeeksi vanha….
Ei voi yhtään tietää sopiiko se ollenkaan sinulle, on syytä keskustella lääkärin kanssa. Sanotaan, että melatoniinista ei tule mitään sivuvaikutuksia, mutta itselläni on ainakin aamulla hieman oudon tokkurainen olo päässä.
Mikä mahtaa olla vaikutus uniapneaa potevalle ?
Yksi aika hyvä nukuttava keino on syödä joku hiilihydraattipitoinen ateria illalla,
esim. makaronilaatikkoa, pastaa, perunaa jne.
Joskus syön kaurapaahtoleivän vielä ihan ennen nukkumaanmenoa. Hiilihydraattipitoinen ruoka alkaa mukavasti väsyttää, se auttaa unenpäästä kiinni saamiseen.
Joudun silti syömään puolikkaan Zopinoxia uneen pääsemiseksi, vaikeaa on saada unta, kun on tottunut nukahtamislääkkeeseen pakosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110835- 408077
- 1235211
- 693538
- 1123538
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi323492- 613380
- 333137
- 532464
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak341966