Minne hävisi YLE Kainuu -uutissivut?

näinmeitäohjaillaan

Kysymykseen vastaus:
Kepu-Kokoomus -liittouma poistatti YLE:n paikallisuutispalvelut suojatakseen omia monopolivaltamedioitaan kilpailulta.
Kaiken huippuna kokoomuslaisen YLE-työryhmän vetäjä ehdotti YLE:ä liittymään yksityisomisteisen*), samalla propagandauutisoijaksi muutetun, STT:n maksavaksi asiakkaaksi.
*) STT:n pääomistajia Sanoma News (Hesari, Iltasanomat....), Alma Media (Aamulehti, Satakunnan Kansa, Lapin Kansa, Kainuun Sanomat,...), TS-Group (Turun Sanomat).

Asiasta tarkemmin:
http://yle.fi/uutiset/3-8963484
..."– Sen lisäksi työryhmällä on lukuisia muitakin ehdotuksia kaupallisen tiedonvälityksen ja Ylen yhteistyön kehittämiseen. Nämä liittyvät esimerkiksi urheilutuotantoon ja verkkoyhteistyöhön ja alueellisiin etusivuihin, Yle-työryhmän puheenjohtaja Arto Satonen (kok.) kertoi tiedotustilaisuudessa.
Satosen mukaan Yle luopuu alueellista etusivuista ja siten mahdollistetaan maakuntalehtien paremmat edellytykset pärjätä päivittäisessä uutiskilpailussa.
Työryhmä on päättänyt tehdä muutosesityksen myös Yle-lain kohtaan, joka koskee tehtävän määrittelyä monikulttuurisuuden osalta. Voimassa olevan lain mukaan tehtävä on määritelty niin, että Ylen tulee tukea suvaitsevaisuutta ja monikulttuurisuutta.
– Tämä on muutettu muotoon Ylen tehtävänä on tukea suomalaisen kulttuuriperimän vaalimista, suvaitsevuutta, yhdenvertaisuutta, tasa-arvoa ja kulttuurista moninaisuutta."

7

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YleKajaani2017

      Aki pisti ne tikulle ja vei ouluun männessään

    • PahaHuononnus

      Hei huomenta sinne!
      Heräsit viimein. Nukuttaako pahasti?
      Ne omat sivut on hävinny aikapäivää sitten. Juuri maakuntalehtien vaatimuksesta, totta.
      Mutta ylen uutissivulta voit valita uutisia läheltäsi. Ei se toki ole sama mutta jotain kuiteski.

      Yle tarjoaa pakkorahastuksella ilmaiseksi sen minkä maakuntalehdet joutuvat repimään , ei ollu ihan oikein sekään. Mutta ei ole hyvä näinkään, vai tilasiko joku lehden tämän muutoksen jälkeen? Ei takuusti!

      • eiikinäenääKainaria

      • PahaHuononnus

        Jos nyt vasta huomasit, et ole niitä ylen sivuja koskaan tarvinnutkaan. Minä huomasin heti, kun ne häipyi.

        Kiva tuo antamasi linkki, menee maksulliseen artikkeliin....en siis voi lukea.
        Ja tietysti ihan oikein, etteivät mitään ilmaiseksi anna.

        Tuon ylen muutoksen jälkeen Kainari laittoi melkein kaikki juttunsa vain tilaajille luettavaksi. Poliisiuutiset voi vielä lukea ilmaiseksi.


      • HuonoPahannus

        "Jos nyt vasta huomasit, et ole niitä ylen sivuja koskaan tarvinnutkaan. Minä huomasin heti, kun ne häipyi."

        Kyllä minäkin heti huomasin ja olen monet monet kerrat etsinyt YLE Kainuun paikallissivustoa, onnistumatta.
        Aluksi "keksin" syyn olevan itsessäni ja tyydyin kohtalooni, koska olin muuttanut selaimen ja muutin samalla asetuksista evästeet kielletyksi. Kuukausittain kokeilin etsiä YLE Kainuuta - kunnes nyt pisti silmään tuo Kainarin oma lehmä ojassa selitys.
        ( P.S. - ja en ole enkä tule koskaan olemaan älykännyköiden käyttäjä)

        Jotain rippeitä sentään löytyy...
        KVG: yle kainuu -> http://yle.fi/uutiset/18-178011


    • Huomasittekos

      Yle kajaanin aamu oli tänään kelvollinen. Ai miksikäkö.
      Se adhd-Hanna oli pois.
      Miksi se saa olla pilaamassa joka aamun. Ihan tautisen levoton täti.
      Höpötyskone.

      • AdhdSeikolaska

        Aaaah, jo toinen aamu ilman ADHD seikolaa ;))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe