Mf 300- 4200 sarjassa oli tyyppivikana aluevaihtajan jousen katkeaminen. Osa itse on halpa mutta työmäärä suuri mikä jousen katkeamisesta aiheutu ja sen seurauksena suuri korjaamolasku. Olen kiinnostunut 4300 sarjan Massikoista, koska olen vaihtamassa lähiaikoina traktoria. Lieneekö kyseisessä sarjassa sama tyyppivika tallella vai onko vaihteisto mekanismia korjattu kestäväksi. Toivon kommentteja 4300 sarjan omistajilta, miksei myös muiltakin jotka tuntevat kyseisen Massikka tyypin.
Massikka 4300 sarja.
1
1651
Vastaukset
- ämäf
Reilu 2600 tunnin kokemus 4345 massikasta. Jousi kestää, merkkikorjaamollakin sanoi että ei oo yhtäkään 4300 sarjan massikan jousta tarvinnu vaihtaa, tosin siitä on jo vuosia aikaa. En osaa sanoa onko rakenne muutettu vai muuten vaan lujempi. Lyhyt vaihdekeppi pysyy ainakin tuolla ajomäärällä vielä jämäkkänä, eikä muutu soppakauhaksi niinkun 300 ja 4200 sarjalaisten pitkä keppi. Muuten en suosittele 4300 sarjan massikkaa ainakaan 4 pyttyisenä ja 12 12 kovalla laatikolla. Syitä: Varsinkin yli 2000 kierroksella hemmetin meluisa hytti ikäisekseen, aivan liian nopea nopean alueen ykkönen, sähkömurheita: nestekiteet näytöistä sammuu/himmenee näkymättömäksi ja omasta ainakin ajonopeusanturi hajos suht uutena ja uusi on kallis ja vähä muitakin sähkömurheita ja mekaanisen nostolaitteen vivusto vähän epätarkka. Vakiona laiska ja janoinen moottori. Mynädieselin viritys (600€) toi voimaa, mutta aivan karsea kulutus kevyessäkin ajossa. Hentoja vaijereita joita saa vaihdella esim jalkakaasu ja vetokoukun laukaisu. Vetokoukku alhalla ja onneton maavara (38 rengastuksella olisi jo kohtuullinen). On toki jotakin hyvääkin: huippuhyvä käynnistyvyys kovemmallakin pakkasella jos tulee äkkilähtö, hyvä näkyvyys, hyvä hydrauliikkavipujen sijoitus/liikerata, Lämmin hytti, tosin lasit tykkää höyrystyä. Ohjaus, jarrut ja kytkin hyvää perustasoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847