Masennusta

justtired

Hei, olen 22 vuotias nainen, nyt takana 7 vuotta masennusta, välillä ollut voimakkaampaa, välillä siedettävissä, muttei vieläkään näy loppua. Syömishöiriöt samalla kulkeneet mukana. Psykoterapiassa 5 vuotta ja nyt tässä kuussa viimeiset käynnit kun kela ei enää korvaa (enkä ihmettele, jos ei tässä ajassa saa työkelpoiseksi niin vittuakos tässä enää yritetään..)
Tunnen jatkuvasti huonoa omatuntoa elämäntilanteestani, siitä että "elän rottana muiden verorahoilla" niinkuin monet ovat minulle sanoneet. Kun kysytään että "no mitäs sä teet nykyisin" niin häpeän joutua vastaamaan etten mitään. Olen luuseri. Muut eivät varmaan voi edes kuvitella miten mieluusti vaihtaisin paikkaa heidän kanssaan. Tavallaan olen vellonut jonkinlaisessa välitilassa, en ole valtavan huonossa kunnossa mutten millään työ/opiskelukykyinenkään. Elossaolemiseni tuntuu usein täysin merkityksemättömältä.
Minun pitäisi myös olla ilmeisesti elämäni parhaassa iässä. En vain tunne enää kiinnostusta enkä motivaatiota mihinkään, en tunne kuuluvani tänne. Olo on pohjattoman yksinäinen vaikka en aina olekkaan yksin ja mulla on muutama ihminen lähipiirissä jotka välittää. Se ei vain silti tunnu riittävän. Hirveästi tukea ja rahaa panostetaan muttei mua taideta oikein saada tästä kuopasta nostettua.
Oon yrittänyt niin kovasti. Miten kauan sitä enää jaksaakaan yrittää sinnitellä?

3

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinolennoussut

      Sinun taitaa nyt masentaa nyt oma arvottomuuden tunne, joka on tullut vuosien matkalla ja ulkopuolisten maustamana. Ei terapia ole mennyt hukkaan ja siitä on hyötyä ja työkaluja vaikka sen on loppunutkin tieto on muistissa aivosoluissa.
      On hyvä että sinulla on muutama välittävä ihminen ja olet heille tärkeä ja he sinulle.
      Aloita pienistä positiivisista jutuista, jotka nostavat mielialaasi päivittäin mikä tuo sinulle iloa ja tee vain niin paljon kuin hyvin jaksat. Olisiko jokin pieni juttu jota jaksaisit tehdä nykyisen arkirutiinin lisäksi. Maailma on täynnä pilvin pimein kaikenlaisia hyväntekeväisyysjuttuja ja yhdistyksiä, harrastusmahdollisuuksia, joihin voi osallistua. Kiinnostaisiko sinua luonnonsuojelu, oletko eläinrakas, tykkäätkö vanhuksista, musiikista, taiteesta, ym.

      Aikoinaan kun olin pitkään työtön, tapahtui avioero, koin oloni turhaksi. Pakotin itseni lenkille ja päätin joka päivä tehdä jotain hyvää ympäristölle. Keräsin roskia luonnosta ja reittini varrelta ja jututtelin ihmisiä, paransin maailmaa ... Sitten aloin käymään joissain jutussa muutaman tunnin ja annoin niin panoksen yhteiseen hyvään. Jos ei muuta, niin antaa näin panoksen kuulua jollekin jotain ja lisää yhteisöllisyyttä.
      Sinulla on varmasti taitoja ja kykyjä, joista tykkäät ja olet hyvä. Aloita niistä. Kun alkaa suunnata ajatuksia pois melankolisesta kehästä, niin saa virtaa ja haluaa tehdä yhä lisää.
      Sinulla on nyt vain rasitteena asenne, mutta on kätkössä potentiaalia.
      Jos et ole harrastanut pitkään aikaan liikuntaa, niin siitä kannattaa aloittaa. Kun yleiskunto nousee, niin alkaa jaksaa henkisestikin paremmin ja pääsee hyvänolon hormonit liikkeeseen.

    • Hukgs

      Tämänkysymys ärsyttää joitakin, mutta kysyn kuitenkin...
      Mitä syöt?
      Ikäisilläsi on usein todella huono ruokavalio. Syövät karkkia, energiajuomia jne. ja se aiheuttaa masennusta...

    • Hei

      Harvemmin enään nykyisin kirjoittelen tänne. Hienoa kuitenkin on että olet saanut tämänhetkiset tunteesi sanoiksi:)

      Sinusta ehkä tuntuu nyt että olisit "luuseri" joka elää toisten rahoilla. Se ei valitettavasti nykyaikana mene ihan niin. Nykyajan työllisyystilanne on mitä on, mutta työttömyyden aikana on hyvää aikaa etsiä itseään niin henkisellä kuin fyysiselläkin tasolla. Kun tänne päädyit nyt kuitenkin kirjoittamaan, niin elämänhalua sinusta ainakin löytyy;)

      Itsellänikin on aikoinaan ollut lievää masennusta, mutta nyt tiedän kuka olen joten masennus saa kyytiä. Yksinäisyyden, masennuksen ja läheisten kuoleman jälkeen päätin että nyt alkaa se uusi positiiviuden aika. Eli suosittelen sinulle sitä että oletko todella se "luuseri" joksi itseäsi sanot vai oletko samanarvoinen kuin muut. Jossain vaiheessa kuitenkin huomaat oman sisäisesi ja ulkoisen kauneutesi, vaikka se nyt tuntuukin kaukaiselta.

      Ps

      Ulkona on nytkin todella kaunis sää, vaikka räntää täällä uusimaalla sataakin:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7996
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      38
      2893
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2208
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1865
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1378
    Aihe