Ihmepelastukset

Palstalla kerrotaan ihmepelastuksista.

Kerro konkreettinen tapahtuma tuollaisesta!

21

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelastuit-Pilmarilta

      No, löysihän se ruunekin mieleisensä teeman keskustelun aiheeksi. DDD

    • En tunne yhtään ihme pelastumista.

    • 50plus

      Viime kesänä näin kun sorsapoikue ylitti emonsa perässä vilkasliikenteisen tien,voidaan pitää ihme pelastuksena että yksikään sorsapoikueesta ei jäänyt auton alle!

    • siinähän.utelee

      Ruune on tavallaan tirkistelijä, koettaa lypsää ja kuulustella toisten henkisiä ja hengellisiä kokemuksia. Kuitenkaan itse ei anna mitään rakentavaa tässäkään asiassa. Vieläkö jaksatte ?

      • olet-höperö-ukko-ruune

        Olihan tuossa juuri toinenkin aloitus melkein samasta aiheesta, mutta eihän se kelpaa ruunelle, vaan täytyy rustata oma. Lukisi sieltä näitä kirjoituksia, mitä kukin on kokenut.

        "Palstalla kerrotaan ihmepelastuksista."
        Niin kerrotaan. Täytyykö sinulle ne vielä erikseen kertoa??


      • aina-ilonanne
        olet-höperö-ukko-ruune kirjoitti:

        Olihan tuossa juuri toinenkin aloitus melkein samasta aiheesta, mutta eihän se kelpaa ruunelle, vaan täytyy rustata oma. Lukisi sieltä näitä kirjoituksia, mitä kukin on kokenut.

        "Palstalla kerrotaan ihmepelastuksista."
        Niin kerrotaan. Täytyykö sinulle ne vielä erikseen kertoa??

        Kun noin pahanilkisesti arvostelette palstalla vuosien ajan mukana ollutta kirjoittajaa, hän on ollut kantavana voimavarana Ruuneperi. Näyttäkää nyt suolasuut mihin ja minkälaisiin kannustava sisltöisiin kirjoituksiin pystytte.
        Nyt tuokaa kirjoituskykynne esiin sieltä koin myrkkyjen keskeltä, areena on vapaa, vastatkaa miksi hauatte loukata rääväsuut 70 palstan kirjoittajia.
        Suunne tuoksuu kerransyödyltä!


      • olet-höperö-ukko-ruune kirjoitti:

        Olihan tuossa juuri toinenkin aloitus melkein samasta aiheesta, mutta eihän se kelpaa ruunelle, vaan täytyy rustata oma. Lukisi sieltä näitä kirjoituksia, mitä kukin on kokenut.

        "Palstalla kerrotaan ihmepelastuksista."
        Niin kerrotaan. Täytyykö sinulle ne vielä erikseen kertoa??

        Vai samasta aiheesta!

        On minullakin lukutaito ja ymmärryskin.

        Ihan viereisessä viestiketjussa on otsikkona johdatus. Siinä kysytään, onko kukaan kokenut johdatusta elämässään. Jumalan johdatusta tietysti.

        Kun joku samassa ketjussa väittää että konkreettista pelastustakin on, pidän väitettä vääränä.

        Koetaan kyllä, että joku on pelastunut Jumalan uskoon tms Varmuus
        siitäkin puuttuu.


      • kip-inä

        Mahdatkohan teilata tämänkin? Eikö monesti olekaan tapahtunut, että jotkut alkoholisoituneet on parantuneet tultuaan uskoon?


    • ei.toimi

      Älytöntä mustasukkaisuutta aloituksista täällä. Joillekkin ei kelpaa kirjoittaa muitten aloituksiin, aloitetaan samasta aiheesta oma ketju tai ollaan vastaamatta muille kuin omille suosikeille. Sitten vielä ihmetellään, kun on niin vähän niitä jotka ylipäätään enää aloituksia tekee. Eikö ole kysymys asioista sioina, miksi pitäisi tuo henkilökemia joka paikkaan sekoittaa ?

      • ville15vee

        Olen kuullut aikuisten puhuvan että kun ihmiset tulevat vanhaksi heistä tulee uudestaan lapsia.


    • sekahedelmäsoppaa

      Minusta taas on selvää, ettei aloittaja usko noihin ihmepelastuksiin. Niinpä hän ottaa reippaasti pohdittavaksi aiheen, kuullostaakseen kanssakirjoittajien uskomusmaailmasta!
      Jos johonkin voisi liittyä omakohtaisia uskomuksia vielä enemmän, on ihmeparannukset kuin tilaus siihen.

    • Palstalla on viesti, jossa kirjoittaja kertoo konkreettisesta ihmepelastuksesta.

      Kertomuksen mukaan Jumala nosti lapsen pois kaivosta.

      Mitään mainintaa siitä, oliko kavossa vettä, putosiko lapsi huppeluuksiin tms. Kertokaa jos tiedätte!

      • lue.itse.kun.kiinnostaa

        Siitä puhuu joku rek. penttiz tuolla toisaalla. Mukaan on liitetty linkki babtistien Jumalanpalveluksesta, jossa siitä ilmeisesti kerrotaan, en tosin syventynyt kuuntelemaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=YGl8FWmiz_4


    • Oli vuosi 1940, sota-aika. Minä 4v pienenä evakkotyttönä asuin yhden kesän äidin ja yksivuotiaan pikkuveljen kanssa eräässä maatalossa, isä oli sodassa. Meillä oli yksi huone käytössämme.
      Oli lauantai-iltapäivä. Pikkuveljeni oli päiväunilla, äiti lähti taittelemaan saunavastan oksia talon vierestä. Hän katsoi että jäin kiltisti leikkimään pihan hiekkakasaan.
      Muistan kuinka lähdin kuitenkin ottamaan leikkiämpärilläni vettä lähellä olevasta vesikuopasta. Kuopan reunalla oli lauta jolle astuin ja putosin kuoppaan.
      Äiti ehti hetken taitella koivunoksia kun kuuli pikkuveljeni heränneen ja itkevän. Hän palasi heti ja samalla huomasi etten ollut pihalla. Salamana hän muisti sen vaarallisen vesikuopan ja juoksi kuopalle, jossa hän näki punaisen mekkoni veden pinnalle pullistuneena ja suuhuni pulputti vesi kuin pulloon.
      Äiti kaappasi minut syliinsä, korahtelin ja suustani tuli vettä. Hän huusi apua ja talon isäntä antoi minulle tekohengitystä. Laittoi kuulema sormet kurkkuuni ja nosteli käsiäni. Oksensin ja heräsin.
      Ensimmäiseksi olin kysynyt silmät aukaistuani, "missä se enkeli on".
      Minulla on muistikuva siitä kuopassa olosta. Yritin nousta pohjassa olevalle kivelle, mutta se oli liian liukas. Selkäni takana seisoi valkea olento, mistä minä tiesin että se oli enkeli. En tiedä.
      Minulle tämä pelastuminen hukkumiskuolemalta on ihme vai oliko se hyvää tuuria.

      • sattumaa_tai_ei

        Mitäs ruune tuosta kertomuksesta on mieltä? Min eppäilen.


    • Per-kel

      Pelastuin 1972, Kuorma auto mutkan taa, tulin prätkällä 90 kymppiä, vastaan henkilöauto tulee ja ojassa sähkötolppa.- Tiedähäntä miten onnistuin hyppäämään prätkän selästä ennenkuin se murskaantui kuormurin taka renkaaseen???? Murtunut solisluu jossa vieläkin kolottaa ku ilmat vaihtuu.- Se on korrkiamman kädess !

    • Tuo Katleijan kertoma on ainoa oikealta tuntuva koskaan kuulemani.

      Uskottavuutta lisää se, että tuo pieni kokematon lapsi ( Kat-leija) pikkutyttönä, ihmetteli valkoisen olennon häipymistä. Selvä enkelikokemus oli tuota kuvausta vahvistamassa. Myös tilanne pelastushetkellä oli ilmiselvästi hengenvaarallinen.

      Uskottavuutta lisää se, että tunnen Kat-leijan jo vuosien takaa. Olemme tanssineet, soitelleet ja tavanneet palstan ulkopuolellakin.

      Jumal'uskoni lisääntyi selvästi. Selvästi sai tietää, että Hän oli tilanteessa läsnä.

    • Kiitos Katleija, toimit ihan Jumalan apuna!

    • Ramoona_

      Meillä oli lapsuuskodissani lastenhuoneen seinällä silloin Suomen kodeissa hyvin yleinen painokuva Eeli Jaatisen suojelusenkelimaalauksesta raameissa. Siinä pieni tyttö vielä pienemmän veljensä kanssa ylittää huteraa siltaa virtaavan veden yli. Enkeli on levittänyt suojaten kätensä. Hän on suurikokoinen, kaunis nuori valkosiipinen naishahmo valkeissa pitkissä hulmuavissa vaatteissa, hiusten ympärillä valokehä , otsallaan hohtava pieni tähti. Kiiltokuvien enkelit olivat joko tämäntyyppisiä tai pienokaisia esittäviä, pulleita kerubihahmoja. Pidin erityisesti myös vaaleansinisiipisestä tummakiharaisesta , joka nojasi pienen pilven päällä kättä poskeensa. Äiti oli kirjoittanut muistokirjaan : Etsi aina elämässä kaunista ja hyvää, niin sun pieni sydämesi kantaa kultajyvää.

      Lapsi saattaa vaaran ja pelastuksen hetkellä nähdä sentapaisen hahmon, josta hänelle on kerrottu ja on kuvia nähnyt. Uskon suojelusenkeleihin , jotka voivat tulla apuun, kun ei ole vielä aika lähteä tästä elämästä.
      Me ihmiset voimme olla enkeleitä toisillemme, työsarkaa riittää.

      • MummeliMia

        Suurikokoinen suojelusenekelikuva oli meilläkin seinällä sängyn yläpuolella johdattamassa kahta lasta virtaavan veden ylitse kaartuvaa siltaa eteenpäin, ja sillä on ollut vaikutusta siihen Taivaan Isän ohjaustunteeseen, joka sitten on elämänpolulla auttanut kestämään vaikeuksia ja niiden ylitsepääsemistä.
        Tuo kuva kuului lapsuudenkotiin samoin kuin iltarukous ja aamurukous.
        Iltarukous oli Levolle lasken, Luojani, armias ole suojani...

        Aamurukous oli:
        Rakas Isä Taivahainen, kiitos rauhaisasta yöstä,
        kiitos leikistä ja työstä
        uuden päivän alkavan.

        Neuvo mua oppimaan, anna käytös kuuliainen,
        mieli nöyrä. oppivainen,
        kaikki lahjas aikanaan.
        Aamen.

        Nykyinen aamurukoukseni on laulu:

        Taivainen Isä, pyyntöni kuule,
        ylistäin kiittää mun sydämeni.
        Elämää, voimaa, apua turvaa,
        iloa rauhaa, iloa rauhaa suo kädestäsi,
        iloa rauhaa suot kädestäsi.
        Kiitos rakas Taivaan Isä hyvyydestäsi!
        Aamen.

        Ollaan lähimmäisiä toisillemme, tällä voimme auttaa sanoillamme, olla Taivaan Isän apuna.
        Lapsen mieli säilyy ihmisellä rukouksissa kaikkien elämänkokemusten jälkeenkin.

        Rukous varmaankin on eräänlaista meditaatota, mieli tyyntyy seesteiseksi siinä.

        .


      • 28.06

        Tuo on totta, sillä Luojalla on täällä maan päällä luotujensa keskuudessa vain meidän kätemme, vain meidän sydämemme ja sanamme, meidän silmiemme katse lähimmäisellemme, vain niiden välityksellä Hän voi auttaa luotujaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe