Kannaataako Auraan muuttaa?

muuttajat2

Ja mikä on paras alue ostaa asuntoa? Rivari tai Ok-talo?

11

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen perheineni viihtynyt. Rivaria, paritaloo ja ok -taloja löytynee. Jos olet fb:ssä, niin ainakin auranmaa yhteisöstä saanee paremmin vastauksia kysymykseesi!

• Sörsselssoni

Jos ollaan rehellisiä niin ei kannata. Kunta on sössitty pilalle.

• kummaasuunnittelua

Olen Sörsselssoni kanssa samaa mieltä. Ei kannata. Maisemat Aurassa kauniit, mutta muuten kunta on "sisäänlämpiävä" niinkuin savusauna. Veroäyri korkein lähikunnista, uusi vanhusten hoitokoti rakennetaan metsänreunaan tarpeeksi kauas, ettei vaan kukaan rullaattoria käyttävä tuttava jaksaisi sinne mennä tervedyskäynnille omaistaan katsomaan. Sitten uusi yksityinen lasten päiväkoti on rakenteilla Urpontien ja Kuuskoskentien kulmaan erittäin pahan tienmutkan välittömään läheisyyteen yhtenäiskoulun naapuriin. (käykää tutustumassa ko. paikkaan jos kiinnostaa) Mietityttää kuka vahtii sitten etteivät pikkulapset juokse suoraan auton alle ko mutkan kohdalla. Kunnalla olisi ollut rauhallisemmalla paikallakin sopivampia tontteja jotka nekin koulun läheisyydessä myöskin. Tämä tuleva paikka päiväkodille on karmealla paikalla liikenteellisesti. !

• ToivoRahja

Tätä kuntaa ovat isäntämiehet saaneet vallita sadan vuoden ajan ja se näkyy. Ensin pitää saada myytyä omaa maata hirmuiseen hintaan raakamaaksi tontteihin ja sitten
      tonttien hinnat on hilattu mahdottoman korkealle. Yksikin isäntä tarvitsi uuteen lehmänlypsylaitteeseen palttiarallaa tommoset 120 000 euroa (Olisi ollut rahaa ostaa lypsykaruselli käteiselläkin.) ja myi sitten savisen maa-alueen kunnalle mukamas tonttimaaksi. Ei ole noussut alueelle kymmeniä omakotitaloja. Samainen talo vuokraa ko. maata kunnalta edelleen heinämaaksi pilkkahinnalla. Monta muutakin esimerkkiä löytyy. Tarttis pientä uusjakoa tehdä ja laittaa nämä agraari-kommunistit ojennukseen.

• Katuhavainto

Peltoalaa keskustan tuntumassa olisi lukuisille uusille rivi- ja kerrostaloille sekä Lidlille parkkialueineen. Vai onko siitä tehty luonnonsuojelualue kattohaikaralle?

• Korjattavaa

Aura on varmasti muuten hieno paikkakunta, mutta epämukavan olon sain soittaessani eräälle paikkakunnan päiväkodin johtajalle. Jutusteluni tyrehtyi, koska en halunnut jatkaa keskustelua tylyltä kuulostavan "johtajan" kanssa. Toki tein keskustelun päättymisen hänelle helpoksi ja tuskin hän edes huomasi mitä tapahtui. Minusta ihmisen syvin olemus tuleekin usein esille juuri siinä miten hän kohtelee kasvotonta keskustelukumppania. Liian ylimielinen, sellainen on ammattitaidotonta eikä missään nimessä arvostettavaa, oli sitten koulutus ja kokemus mitä hyvänsä

• eikannata

Samaa mieltä edellisten kanssa. Alue sinänsä kiva mutta kunnan päättäjien uskomaton toiminta pilaa elinmahdollisuudet. Kannattaa nyt katsoa uutta kunnanhallitusta ja minkälaista väkeä ja millä teemoilla siellä istuu.

• aaroruiskunmutka

Tortimäen suunta on paras, sielfä föli sivistykseen 30min välein. siellä rauhallista,, ihava, karviainen.. säkylänie..

• Anonyymi

Millanen paikka toi on.

• Anonyymi

Itse olen ainakin rivarista pois muuttamassa. Oikeesti...ihmisten ainoa virike on vatvoa muiden yksityisasioita,
      Vähitellen alkaa ottaa pataan yrittäessä keskittyä etätöihin. Kun avaa verhot, ramppaa yksi eläkeläinen aamusta iltaan edestakaisin. En sitten tiedä, onko kyse alkavasta muistisairaudesta, siihenhän liittyy tuonlainen vaeltelu. Ei tietoakaan koronaeristyksistä! Eikä ole muutenkaan mikään maiseman kaunistus...

• Anonyymi

Rivarikin menettelee, kun teet naapureille selväksi, ettet ole selitysvelvollinen kaikille, missä olit, minne olet lähdössä. Ikävän ihmisen maineen siinä varmaan saa :-) , mutta väliäkö sillä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe