Runokilpailu kaikille, rasseille ja suvakeille.

Runoilija-poika

Kirjoittakaa runoja, erilaisia, loppusoinnullisia tai vapaamittaisia. Aihe vapaa.

32

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poeetta

      Oi miksi, oi miksi ihminen, et tietäsi kulkisi riemuiten.
      Oi miksi ne kauniit haavekuvat,
      surun saatossa unohtuvat.
      Ota tai anna, on ruumiisi multa,
      kaikki kuitenkin riistetään sulta.

    • eiväleenvoittanutta

      Suvakki se pyllähti liukailla portailla ja tietystin oven rajoitustapin päälle, meinas vain -jotta vithuiksi meni -oli tavallinen reissu tämäkin.

    • Poeetta

      Katson ikkunasta talvimaisemaa.
      Talitiaiset syövät jäistä talia.
      Tulee tikka, ajaa tiaiset pois.
      Ajattelen, heilläkin on oma yhteiskuntajärjestelmänsä.
      Pettyneenä käännän pääni pois.

    • Eikökestäkantti

      Miksi täältä poistetaan hienoimmat runot? Ottaako suvakille kipeää?

      Missä huumorintaju?

    • arkipäivää

      Liekan rasse se rassaa serkkunsa perää,
      Bemukan jouset vain nati, nati, nati.
      Aamulla kiljudarraansa herää,
      poskipaskasta täyttyy pesuvati.

      • hmmo2

        No niin. Sieltähän se tuli. Katsotaan kumman säilyy. Veikkaan, että serkun perä saa olla ja toinen poistuu. Näin puolueellista tämä on.

        Mutta ilta on vielä nuori.


    • pienipiika

      Minä piika pikkarainen, yksin istuin itkeskelin
      Eipä näillä Lieksan saloilla, näillä karhun kankahilla, löyvy sulhoa minulle
      Miestä mieleni mukaan. Vaan jopa päivänä synkän syksyn, näin mie sulhojen saapumisen, miesten mieleni mukaan. Kutrit tummat, karvakäet. Tuntehet tulisimmat. Enpä itke yksin eneä, sain mie kullan kullillisen.

      • Pienipiika.Hieno runo sinulla:)sai hymyn jopa naurun suunpieliin,enkä tarkoita rasistisessa mielessä hyväksi.


      • pienipellavapää
        ruskisoldat kirjoitti:

        Pienipiika.Hieno runo sinulla:)sai hymyn jopa naurun suunpieliin,enkä tarkoita rasistisessa mielessä hyväksi.

        Kiitos palautteesta. En suinkaan kirjoittanut itsestäni, vaan pienen piika lieksalaisen mietteitä.


    • Rutrut

      Afrikan kuuman auringon alla,
      kylpee joku mikä lie?
      Mutalammikossa, missä loiset majoilee.
      Niillä ruokkii linnut, jotka nahkastansa linnut nyppäilee.
      Loisiminen on tuttua, hän ei sitä säikähdä.
      Tamppoonina toimii lammas!!
      Kuinka ihanaa!

    • Poeetta

      Ilta tummenee
      katson laskevaa kuuta.
      Missä minun kuutamoromantiikka?
      Haaveeni lentää kohti Futuran kosmosta
      Oletko sinä siellä?

      • Peukkualas

    • Shekosmos

      Hyvä aloitus. Runoilija-poika. Kertomatta on vielä kilpailun säännöt. Aloittajan melkein osaan veikata pörssiin, runoilijaksi ei ehkä; ehkäpä jopa kirjailijapiireihin;)

      Runoni rukkaan, en hetkessä ajan kanssa, että ei virheitä runon merkityksen taata tulisi. Siksi en vielä runoile, vaikka mieleni kilin kalin aksentilla tohtisinkin tahtoni myötä oivasti oikeaksi jurnuttaa, julkeamatta sitä tätä enempää tekstiksi kirjoitella. Pitäisi olla vielä korreloivaa katsontaakin enemmän. Vastaanottajalla olla myötävaikuttavaa, mielenkiintoista runollista henkeä sanan kanssa.

      Huom! Edellinen tekstini ei ollut kilpailuruno, vaikka osaksi olikin runomuotoa.

      Voi hyvinkin olla, että katson ja tonttuilen ronokilpailussa tässä.

      Kirjautumaton Nomikkään she. Vain Hän. (Ei missään suhteessa narsisti, vain sen vastustaja)

      • Haastava.niekka

        Kaipaisin erikoisia omapäisiä runoja. Hieman vaikeita, ja sellaisia heti likelle pääsemättömiä. Ne antaisivat ajatukselle askarruksen haastetta.


    • No.turha.mikä.väkevä

      Joo. Luen joskus näitä. Nyt tunttuu silleensä olevan, jotta joku hassuttaa satasella kaikkee hössöö ja typeryyttä, tyhmyyttä muistaen viisauden vaikeasti yhdistettävänä. No, voi hyssykät. Runoilkaa toki. Että ei runo suonista karaituneen karkais.
      https://www.kainuuneinoleinoseura.fi/eino-leinon-runoja/hymyileva-apollo/

      Ja vain yksi on esimerkki tuossa. Omanne, toivon, on tulevat runot vaikka kynnys askeltaa aksentilla on suuri ja sisällys sinänsä. Äntäkäämme runojamme, ajatuksiamme.

    • sanomatta.sanakaan
      • valkoisella.tekstini

        Sana sanaakaan sanomatta on elon oivalluksen rehti ryhti monessa uikutuksettoman suunnassa. Uikutus on sielä, missä on heikkous. Armo arvaamaton siellä miisä on laupeus tai se mikä näkee missä on kusimainen elämellinen pissittäjä. Kusettaa saa kuka tahtoo, minäen ole kusetettavissa. Kusen omat kuseni ja annan teidänkin virtsaamisen tarpeessanne tuottaa ureaa;)


    • Herkkä.kovin.pehmoinen

      Kulkuset kusesta mieleen. Seuraava Joulu.
      Tonttu taivaltaa taaperona.

      Taaperon taatta lahjat
      joutuu etsikoksi.

      Kevättä puhkeavaa
      odottaa tonttukin.

      Koivun hiirtä korvaa,
      korvalle linnun antavaa.

      Kiiruhda munimaan pesiin.
      Käenpesiin ajatustasi.

      Kaksi on jo lentänyt.
      Ehkä linnunkin hyvin hyviin.

      En kavahda. Kysyn vain eloa.
      Eläen vielä. Taistelen. Olen.

      PS. Edellinen on tarkastelematonta, spontaania ja häpeämätöntä ajattelun inspiraatiota. Toivoisin samoissa promilleissa muiltakin, samaa!!

      Neitosista, kauneimmat parhaimmat otan, jos tahdon;)

    • Menoa

      Runous voi olla myös rujoa ja yhteiskunnallista tilannetta arvostelevaa menoa.

    • Poeetta

      Elän unelmaani, omaa elämääni.
      Miksi? Mitä se ketään liikuttaa.
      Siksi että olen ihminen,
      haluan elää hyvän elämän
      itseni kanssa, myös sinun
      tuntematon ihminen.

      • Rustaava

        Kissat kusevat päällesi.
        Sitä et sinä huomaa.
        Hourulassa et ehkä huomaa.


    • hetipilitpussiinjasolmun
    • Poeetta

      talvinen maasto
      pakkasien mukana
      piristää mieltä.

      • naurettua-rikkastumista

    • Imukykyä

      Laita sääkin lammas sisään!

    • piisoo-eihätiä
    • piisoopikyl

      Mannerheimi oli 20-luvulla natsiupseerin pantavana.
      Natsi siihen: Näitähän täällä riittää.

      • turhapaijaus-sikseen

        Natsismi nousee vielä kunniaansa ja kunian sävelin suomi järjestyy voittojen tielle, siloin halai hampit saavat kunnon kyytiä, näille sillon tie maistuu.


      • kunpatapahtuiskin
        turhapaijaus-sikseen kirjoitti:

        Natsismi nousee vielä kunniaansa ja kunian sävelin suomi järjestyy voittojen tielle, siloin halai hampit saavat kunnon kyytiä, näille sillon tie maistuu.

        Toi on toiveajattelua, valitettavasti.


      • ajatkypsyvätvielä
        kunpatapahtuiskin kirjoitti:

        Toi on toiveajattelua, valitettavasti.

        Hamppien kustanukset salaillaan ja vesitetään vielä, muttajakun, painutaan ruakinnassa vielä vyvenmälle, totuus rupeaa paistamaan läpi ja jonkun pitää sillon suoristaa suomen tilanne.

        taikaseinä ajatelu on silloin valahtanyt kuiviin ja suvakin tavara on riekaleina


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe