Ruikkukakkoja Alanysta?

Aino68vee

Eräs ystävättäreni on ollut 2 x Alanyassa ja on menossa nyt keväällä kolmatta kertaa.
Hän pyysi minua seurakseen tälle viikon matkalle. Kovasti on paikkaa kehunut mutta sanoi että molemmilla kerroilla on hänelle tullut paha ruikkukakkatauti.
Suomessa siihen oli tarvittu oikein antibiootteja ennenkuin oli toennut.
Olen jo vanha ihminen ja jalatkin vähän huonona että uskallanko minä nyt tuolle matkalle lähteä?

40

642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikkeetaisitterauhas

Kannattaa syödä etukäteen jo maitohappobakteereita esim neljä päivää ennen matkaa aloittaa ne syömään. (Esim idoform tabletit apteekista. Mutta apteekista kannattaa kysyä mitä suosittelevatkin esim vaikka Turkkiin. Voihan sitä ottaa myös jotain ripulilääkettäkin jo kanssa mukaan). Se maitohappobakteeri saattaa sitten vahvistaa sitä vatsan omaa bakteerikantaa vastaanottamaan taas sitten erilaista bakteerikantaa lisää.(eli käytännössä se tarkoittaa että mahdollinem ripulikin voi tulla lievempänä kun jos ei olisi ollenkaan maitohappobakteereita syönyt. Mutta minä olen sattunut välttämään maitohappobakteereilla todennäköisesti ehkä mahdollisia ripuleita kun olen niitä muistanut syödä ennen matkaa ja matkan
      aikana)Sieltä kohdemaastakin
      saattaa/isi apteekista kannattaa
      ostaa ripulilääkettä vaikka sillä
      hetkellä ei vielä olisikaan se päällä. Kokemuksesta sanoisin ja
      arvioisin että heillä siellä kohdemaassa voi olla erityisen hyvin heidän kantoihin sopivia
      lääkkeitä. Sitten jos iskeekin niin on lääkkeet sitten heti vieressä jo valmiina. Luulisin että tuolla Alanyassakin täytyy varmaan ostaa pullovesi juotavaksi että luulisin ettei suomalainen voi vesijohtovettä juoda. Majoneesia ja muita lämpimässä nopeasti pilaantuvia ruokia ehkä kannattaa välttää jos ei ole korkean luokan hieno ruokapaikka jossa hyvin kalliissa ravintolaruokapaikassa voi (ehkä) syödä kaikkea. Tällaisia yleisiä ohjeita jotka matka opas ehkä joskus sanookin joissain kohteissa? (Tosin niissä kohteissa joissa olen joskus käynyt en muista sitten sanoiko muusta kun että vesi täytyy ostaa juotavaksi pullotettuna.). Mutta Alanyahan on niin suomalaisten suosima paikka että jos jotain sattuu niin en tiedä olisko siellä sattumalta lääkärikin joka osaisi jopa Suomea mutta kai ne oppaat tai opas auttaa jos ei osaa englantia ja pitää lääkärin kanssa siellä jo keskustella tai saada lääkärin määräämää hoitoa.Siis englantia lääkärit ainakin yleensä osaavat (ja jos ei lääkäri osaa suomea) niin kannattaa pyytää edes englantia puhuva lääkäri jos sitä sattuisit osata tai matka seurasi osaisi. Mutta siis oppaat siellä jonkun verran puhuvat useimmat turkkiakin että auttavat varmaan lääkäri ongelman kanssa jos se kieli on ongelma siis.Hotellin virkailijatkin yleensä auttavat hyvin monissa tilanteissa ja jos heillä ei ole kiirettä niin heiltäkin voi kysellä kaikkea mikä kiinnostaa ja askarruttaa ja pyytää apua.
      Kannattaa mennä reissulle ja
      nauti matkastasi ja toivon ettet
      saa Hannibalin kostoa kun ei se
      aina iske. Hiilitablettejakin voi ehkä ottaa mukaan tosin joku on sanonut niistä että se ei ole hyvä jos ne vaan pitää enemmän niitä bakteereja könttinä siellä vatsan sisässä eivätkä ne tule ulos niin nopeasti (joka nopeus voisi olla vain eduksi siis paranemisen vuoksi), mutta tuli niistä mieleen että jos on vaikka jollain taksi tai bussi matkalla niin sen matkan ajan esim pitäisi pystyä pidättelemään kun ei ole siinä vessaa lähellä niin silloinhan niistä olisi hyötyäkin niistä hiilitableteista kun jos olisi sellainen lievä ruikkuli päällänsä.. Eli varautua voi monella tavalla vähän etukäteen ja erilaisiin tilanteisiin jos jotakin tulee mutta voihan olla ettei mitään tulekaan
      päälle. Hyvää matkaa jo toisen kerran!
      niin

• matkaanvaan

Ripuliin ei ole parantavaa lääkettä Alanyassakaan eikä missään muussakaan maassa. On vaan tautia helpottavia lääkkeitä. Ripulin iskiessä Alanyan apteekeista saa helpottavia lääkkeitä tosi halvalla ( noin 2 euroa). Niillä saadaan vatsa kovetettua siihen malliin ettei tarvi olla housujen vaihdossa vähän väliä. Jos lääkäriä tarvii niin apua saa myös suomeksi ja lääkärit tulevat myös hotellille. Matkavakuutus kannattaa olla kunnossa. 23 kertaa olen käynyt Alanyassa ja ihan kaikkea olen syönyt. Yhden kerran sairastanut mahataudin ja sekin tartunta oli suomentuliaisia lentokoneesta.

• Alanyanoviisi

Olet selvästi tietoisempi Alanyan asioista ja valistuneempi neuvomaan sellaisia, jotka ovat käyneet vain 20 kertaa. Voi vittu teidän tyhmien kanssa. Saako noista käyntikerroista myös jotakin arvomerkkejä rintapieliin tai peräti kaluunoita kauluksiin? Olen varmaan vasta alokas, kun olen käynyt kahdesti. Ensimmäisen ja viimeisen kerran.

• eivainturkissa

Aloittajan kaveri käynyt 2 kertaa ja tämä joka on käynyt 23 kertaa tuskin tarkoittaa olevansa valistuneempi. 23 kertaa ja kuten hän mainitsi syöneensä kaikkia ruokia kertoo kuitenkin hyvästä ja puhtaasta ruanlaadusta. Mikäs norovirus se nyt suomessa jyllää. Kyllä mahatauteja sairastellaan muuallakin kuin Turkissa.

• Ylläpidonylinesimies
        eivainturkissa kirjoitti:

Aloittajan kaveri käynyt 2 kertaa ja tämä joka on käynyt 23 kertaa tuskin tarkoittaa olevansa valistuneempi. 23 kertaa ja kuten hän mainitsi syöneensä kaikkia ruokia kertoo kuitenkin hyvästä ja puhtaasta ruanlaadusta. Mikäs norovirus se nyt suomessa jyllää. Kyllä mahatauteja sairastellaan muuallakin kuin Turkissa.

Se ei Alanyan paskatautista helpota yhtään se tieto, että sitä on muuallakin. Täällä kirjoitetaan aktiivisesti Alanyan ongelmista ja epäkohdista. Voit kirjoittaa vaikka muuallakin kuin Turkissa-palstalla toisten paikkojen asioista.

• HölmönäpidonPäällikkö

Ainahan sitä voi lohduttautua sillä, että vatsatautisella paskaa on vain housuissa, huonomminkin voisi olla, kuten yläpuolelta näkyy.

• Prozacc
        HölmönäpidonPäällikkö kirjoitti:

Ainahan sitä voi lohduttautua sillä, että vatsatautisella paskaa on vain housuissa, huonomminkin voisi olla, kuten yläpuolelta näkyy.

Ota lisää mielialalääkettä. Annostus on silloin sopiva, kun paskat housussakaan ei vituta yhtään.

• ProAivopesu

Voi kun sunkin päästä lähtisi paska pesemällä, niin kuin housuista, mutta ei taida onnistua.

• taudinkerransaanut

Turkkilaisten ravintoloiden hygieniataso on sitä luokkaa, ettei ole ihme, jos ihmiset saavat mahataudin. Ei ainakaan kannata käydä turistien suosimissa paikoissa, sillä niissä turhautunut henkilökunta saattaa sairastuttaa asiakkaat tarkoituksella.

• hullua-etsiä-ongelmia

Mä kanssa kerran saanut. Silloin päätin, että tähän maahan en enää ikinä jalallani astu.
        Muuten on mennyt hyvin.
        Kyllä itsesuojeluvaistoon pitää luottaa.

• Puhtaatkädetonaina

Miten te jaksatte tätä ainasta shaissenjauhantaa? Alanya elää turisteista eikä ravintolassa varmaan haluta että huono maine kiirii ja pokat katoaa. Olen itse pannut merkille miehet sekä naiset, jotka käyvät vessassa eivätkä pese käsiään lainkaan. Osa lirauttaa nopeasti vettä näpeille. Siihen jo kannattaa kiinnittää huomiota, eli omaan käsihygieniaan.

• Alanyanoviisi

Aloita siedätyshoito jo Suomessa. Käy mamupaikoissa, joissa henkilökunta ei koskaan pese käsiään ja hygienia on muutenkin huono. Pyydä ravintoloissa tarjoilu ulosteisilla käsillä. Jos ei tämäkään auta, niin pyydä kokkia runkkaamaan tippurista spermaa annokseesi. Tätä kun jatkat kuukauden, niin olet siedätetty Alanyan olosuhteisiin. Tiedän varmuudella, tuttavani on käynyt 24 kertaa Alanyassa. On siis parempi Alanyassa kävijä, kuin 23 kertaa käynyt.

• sairaskammaripoika

Jaksoit noin paskan kirjoituksen kirjoittaa. No sairailta peräkammaripojilta se onnistuu.

• Bakteerikammoinen

Käsidesi ja käsien kunnollinen peseminen vessassakäynnin jälkeen ehkäisevät bakteeritartuntoja. Vessan oven kahvassa on kaikkien siellä kävijöiden bakteerit. Vaikka ravintola huolehtii vessan siivouksesta niin kävijät tuovat myös mukanaan bakteereita. Turkkilaista kölnin vettä, joka tuhtia alkoholia tarjoillaan käsille aina turkkilaisissa ravintoloissa juuri tämän takia.

• Sairaskammaripoika

Käsidesin käyytötarkoitus on hieman vain erilaista Alanyassa, kuin toisaalla maailmassa sivistysvaltioissa. Sitä käsidesiä annetaan ravintolaan mennessä tarjoilu- ja keittiöhenkilökunnalle. Ja wc-käynnin pesujärjestyskin on eri. Sukukalleudet pestään ennen virtsaamista, jotta bakteereihin saastuneilla käsillä ei aiheuteta infektioita.

• NenästäSuuhun

Ei kai tuo käsidesin ruiskuttelu mitään auta jos kakkabakteerit ovat siinä ruoassa.
      Ja eikö ihmiset yleensä käytä haarukkaa ja lusikkaa syödessään.
      Eri asia tietenkin on jos on rää´än syöjä.

• VoiPyhäYksinkertaisuus

Niin mutta tuo käsidesihemmo tarkoitti että sitä desinfiontiainetta täytyy ruiskuttaa siihen ruokaan, pösilö !

• Avuton16

MUa kusettaa kolmen kuukauden jälkeen! Mitä tehdä?????

• Raaka-_-Watson

Eikö nimi Analia jo kerro että perseestä koko paikka.

• vituääliöressukka

Nyt taas osoitit kuinka tyhmä oikeasti olet. Paikka on Alanya eika Analia. Analia on naisen etunimi ja sitä esiintyy mm. argentiinassa. Oot sinä vitun tyhmä kun et osaa edes paikannimiä kirjoittaa oikein.

• KalleKustaaPurkki

Alanyassa kaikki tyttelit ovat ruikkukakka- Amalioita.
        Kauhia on haju vessoissa siellä sitten sano.

• Kovakakkara

Minä kun olen Alanyassa niin minulla on selässä aina 5 litran painepullo täynnä käsidesiä.
      Sillä ruiskuttelen aina ovenkahvat, ruokani ja tarjoilijat. Vatsan päällä minulla on reppu jossa passi ja rahat.
      Kertakäyttökäsineitä kuluu paketti/pvä.
      Kyllä pysyvät kakkibakteerit loitolla, tutut turkkilaisetkin minut aina kaukaa kiertävät ja oikein hyvä niin; ei tule sitten riitaa niiden kanssa.

• mennääntaas

Monet kerrat Alanyassa eikä ikinä mitään vatsaongelmia. Kävin Helsingissä pikapikaa ja sain paskataudin. Että sepä siitä.

• Ylläpidonylinesimies

Se ei Alanyasta vatsataudin saaneita ja epähygienisyyden uhreja helpota yhtään se tieto, että sait paskataudin Helsingissä. Täällä kirjoitetaan aktiivisesti Alanyan ongelmista ja epäkohdista. Voit kirjoittaa Helsingin paskataudeista Helsingin omalla palstalla.

• mennääntaas
        Ylläpidonylinesimies kirjoitti:

Se ei Alanyasta vatsataudin saaneita ja epähygienisyyden uhreja helpota yhtään se tieto, että sait paskataudin Helsingissä. Täällä kirjoitetaan aktiivisesti Alanyan ongelmista ja epäkohdista. Voit kirjoittaa Helsingin paskataudeista Helsingin omalla palstalla.

Ole mikä hyvänsä esimies, ei sillä ole mitään merkitystä. Mutta jos haluat paskataudin niin käy Helsingissä. Minä menen Alanyaan enkä saa paskatautia. En ole saanut ennenkään enkä saa nytkään.

• Ylläpidonylinesimies
        mennääntaas kirjoitti:

Ole mikä hyvänsä esimies, ei sillä ole mitään merkitystä. Mutta jos haluat paskataudin niin käy Helsingissä. Minä menen Alanyaan enkä saa paskatautia. En ole saanut ennenkään enkä saa nytkään.

Se ei Alanyasta vatsataudin saaneita ja epähygienisyyden uhreja helpota yhtään se tieto, että et saanut paskatautia Helsingistä tai mistä tahansa muualta et sitä saanut. Täällä kirjoitetaan aktiivisesti Alanyan ongelmista ja epäkohdista. Voit kirjoittaa mistä hyvänsistä esimiehistä vaikka työttömien omalta palstalla.

• mennääntaas
        Ylläpidonylinesimies kirjoitti:

Se ei Alanyasta vatsataudin saaneita ja epähygienisyyden uhreja helpota yhtään se tieto, että et saanut paskatautia Helsingistä tai mistä tahansa muualta et sitä saanut. Täällä kirjoitetaan aktiivisesti Alanyan ongelmista ja epäkohdista. Voit kirjoittaa mistä hyvänsistä esimiehistä vaikka työttömien omalta palstalla.

Alanyassa ei ole mitään ongelmia jollei niitä itse tahallisesti hanki. Ei edes paskatautia.

• Alanyan.antti
        mennääntaas kirjoitti:

Alanyassa ei ole mitään ongelmia jollei niitä itse tahallisesti hanki. Ei edes paskatautia.

Alanyassa kaikki mahdolliset ongelmat kulminoituvat.

• noukepap

Turkissa mieskokit käyvät ruoanlaiton välissä kusella eivätkä pese käsiään,raapivat vielä muniaan kaikkien näkösällä.Hyvää ruokahalua.

• PikkanenKahvi

Kiitos tärkeästä faktatiedosta kusivahdille. Kas kun eivät kuse samalla, kun pihviä paistavat. Kuinka lapsellinen ihminen voi olla kuin oikein yrittää vai lähteekö nämä viisaudet ihan kapasiteetin ylärajoilta.

• Kusetetut

Taitavat kusettaa sinutkin samalla.

• PikkanenKahvi

Saathan viettää enemmän aikaasi vessassa, kun tulee lisää seurattavaa. Minkä ravintolan vessa on suosikkisi?

• IloinenMatkailija
        PikkanenKahvi kirjoitti:

Kiitos tärkeästä faktatiedosta kusivahdille. Kas kun eivät kuse samalla, kun pihviä paistavat. Kuinka lapsellinen ihminen voi olla kuin oikein yrittää vai lähteekö nämä viisaudet ihan kapasiteetin ylärajoilta.

Illan paras: Kas kun eivät.. Kiitos :D
        Ja mitä tulee Alanyaan(ja muihin paikkoihin myös) ja vatsatauteihin, IHAN ITSE voi huimasti vaikuttaa asiaan, huolehtii omasta siisteydestään ja puhtaudestaan niin sillä selviää jo pitkälle :)
        Itse olen Alanyassa(ja muualla) pärjännyt ilman tauteja ilman käsidesin lotrausta ja syönyt kyllä näitä pahis majoneeseja ja pahis jätskejä tms.
        Ruokamyrkytyksistä kokemusta kyllä, Suomessa, suomalaisista ravintoloista. Että ei ne myrkytykset katso maata eikä kokin kansalaisuutta.

• määkysynnyt

Miksi muuten turkkilaiset raapii muniaan koko ajan ja tiiviisti?

• DDTtäVaan

Siksi koska niillä on satiaisia. Ne ovat täysin yleisiä Turkissa.

• satiais.shampoo
        DDTtäVaan kirjoitti:

Siksi koska niillä on satiaisia. Ne ovat täysin yleisiä Turkissa.

Nyt siis ymmärrän, miksi mullekin tuli satiaisia muijan Turkinloman jälkeen. En tosin ymmärrä, miten ne sattarit olivat päätyneet siellä muijaan.

• lammaspippeli

Satiaiset tulevat turkkilaisista miehistä. He saavat ne lampailta.

• eivaaraa

Satiaiset elää vain ihmissä joten sulla ei ole mitään vaaraa.

• TiatoOnValtaa

Lampailla on kyllä myös syöpäläisiä joita voidaan satiaisiksi kutsua.
      Herra on ne turkkilaisten ja mojoottien kiusaksi lähettäneet.
      Elävät kauan miehen munakarvoissa ja purevat tosi lujaa:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Egyptin_vitsaukset

Siksi turkkilaiset miehet raapivat muniaan koko ajan.

• Sinutonnähty

Suomi24:n mainoskalastajatrollit eivät ole koskaan edes käyneet Alanyassa!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe