Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

finnejä tulee vain koko ajan

tyttösuomesta

Moi siis olen 14 vuotias. Minulle alkoi tulla finnejä 12 vuotiaana. Minulla on rasvainen iho finnejä ja epäpuhtauksia. En tiedä mitä tehdä😭 olisi kiva olla sileä ja kaunis naama. Olen kokeillut basironia ei auta. Käyttänyt puhdistus geelejä ja kaikkea ei auta. Kokeilin olla 2vk käyttämättä mitään aineita ei auta. Ainut mikä auttaa kun olen ulkomailla auringossa 40 astetta. Lähtee epäpuhtaudet.

14

1345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuosienkokemus

      Ainoa mikä auttaa on kun haet ihotautilääkäriltä lääkeresepti.

      • tyttösuomesta

        Mitä se maksaaa jos menee ihotauti lääkärille?


      • vuosienkokemus
        tyttösuomesta kirjoitti:

        Mitä se maksaaa jos menee ihotauti lääkärille?

        Jos menet normisti yleislääkärille, niin hän kirjoittaa lähetteen ihotautilääkärille. Silloin se ei maksa oikeestaan muuta kuin poliklinikkamaksun.

        Toivottavasti saat ihosi kuntoon. Älä suostu popsimaan kymmeniä antibioottikuureja, sillä ne eivät oikeasti auta. Jos mikään ei auta, niin hae ihotautilääkäriltä Roagutanlääke. Se on vahva lääke, mutta melkein ainoita mikä auttaa ihan oikeasti.
        Itselläni on vuosien kokemus tuosta ongelmasta. Itselläni ei auttanut ruoka-eikä mitkään muutkaan konstit. Roa oli ainoa.


    • Mie1234

      Olen jo aikuinen mut olen kärsinyt rasvaisesta ihosta koko ikäni ja finnejä voi tulla jos syön rasvaista ruokaa tai suklaata. Teepuuöljy auttaa mulla, se desinfioi ihon jotta finnit ei leviä. Myös septidin auttaa jos oikein kukkii. Muista kuitenkin kosteusvoide, nää voi kuivattaa liikaa.

      • tyttösuomests

        okei kiitos avusta. Olisiko sinulla esimerkkejä jostain hyvästä kosteusvoiteesta?


      • Mie1234

        Apteekin kosteusvoiteita oon käyttänyt, aqualan L ja luis widmerin rasv.ihon kosteusvoidetta hajuton. Kosmetologin gernetic sarjaa silloin ku oli iho tosi huonossa kunnossa, kalliita ovat mut sain rauhoittumaan hyvin.


    • koululääkäri

      Koululääkäri voi kirjoittaa sinulle reseptin. Lääkäri ei maksa mitään ja lääkkeen maksavat vanhempasi, ainakin heidän pitäisi.
      Tytöille saatetaan hoitokeinoksi ehdottaa myös e-pillereitä tai niitä käytetään kaikkein voimakkaimpien iholääkkeiden ohessa, koska silloin ei saa tulla raskaaksi.

    • incorpore

      Finnit johtuvat sinkin,B-vitamiinien ja A-vitamiinin liian vähäisestä
      saannista.
      Sinkin puutteeseen esim. Zinkosan C.Luontaistuotteita myyvistä kaupoista.
      B-vitamiinien puutteeseen mm. Beko Strong.Apteekista.
      A-vitamiinin puutteeseen porkkanaraaste päivittäin.Mieluummin luomua.Tai
      beetakaroteenitabletteja esim. Karovit,josta elimistö valmistaa A-vitamiinia
      tarpeen mukaan.
      Lisäksi kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä.Tarkista päiväys ja käyttöohje pullosta.
      Murrosiässä pojilla ja tytöillä elimistön toiminnot monipuolistuvat,jolloin myös
      vitamiinien ja kivennäisaineiden tarve kasvaa.Tällöin puute ilmenee häiriöinä.
      Mm. finneinä.
      Vaikuttavat nopeasti käytön alettua.
      Valkoisen viljan suosiminen kokojyväviljan sijasta on yleinen syy vitamiinien ja
      kivennäisaineiden vajaukseen.
      86 % jyvän vitamiineista ja kivennäisaineista on sen kuoriosissa ja niiden välittömässä
      läheisyydessä.Valkoisesta viljasta on kaikki kuoriosat ja ravintopitoinen alkio
      hiottu pois.
      Minulta finnit hävisivät ja pysyvät poissa näillä keinoilla.
      Korjaa ruokavaliosi oikeaan suuntaan.
      Jos sinulla on puutosta ihon tarvitsemasta sinkistä,voi sinulla olla puutetta muistakin
      kivennäisaineista.

    • Kasvanut

      Ikä autaa malta vielä 5 v ihosi on sit jo hyvässä kunossa.

      • eionnekas

        Ai jaa. Minulla meni yli 30v ennenkuin parani.


    • suvikatu

      Rasvainen iho kasvoissa on seuraus siitä,että elimistö saa liian vähän B 2 vitamiinia.
      B vitamiinit vaikuttavat usein yhdessä.
      Siksi B vitamiineja tulee käyttää yhdistelmätabletteina,joissa on kaikki
      B vitamiinit yhdessä puristeessa.

    • Epätoivoinenn

      Itsellä t-alue kaikista pahin,käytän apteekista saatavaa sebamed clear face puhdistussarjaa joka ei ole kyllä paljoa auttanut, finnejä, mustapäitä ja varsinkin otsassa sellaisia pieniä ihonalaisia finnejä todella paljon jotka ei punota mutta näkyy epätaisaisina muhkuroina. Kyllä sitä tulee kadehdittua monien täydellisiä ihoja:(
      Olen kasvissyöjä ja käytän maitotuotteita hyvin vähän, syön kalkkitabletteja, D-vitamiinia ja B12-vitamiinia.
      Olisiko vinkkejä millä saisi ihon kuntoon ilman lääkkeitä, koska minusta se ei ole raikaisu että syön lääkkeitä sen sijaan että etsisin ongleman ja korjaisin sen luonnollisesti.
      Molemmilla vanhemmillani rasvainen iho ja suvussa ollut aknea valitettavasti.

      • Suolasaippua

        Suosittelen kokeilemaan sinkkitabletteja, itselläni ainakin auttoi, eikä tule enää isoja kipeitä finnejä. Hyvä vaihtoehto on myös suolasaippua, täysin luonnollinen eikä kuivata ihoa, maksaa vain n. 5€, sinkkitabletit myös vain n.10 € joten ei ole mikään suuri rahanmenetys vaikkei toimisikaan. Näillä olen saanut aknen pysymään kurissa. Antibiootteja en suosittele, koska itselläni ne auttoi vain kuurin ajan, ja ongelma palasi heti kuurin loputtua.


      • Suolasaippua

        Äärimmäinen vaihtoehto sitten roaccutan, en suosittele sivuvaikutusten takia, ellei akne todellakin ole vaikea (arpia aiheuttava, kipeitä pahkuroita) joten suosittelen vielä kokeilemaan lievempiä keinoja, myös sokerin ja vehnän poisjättäminen maitotuotteiden kanssa voi saada ihmeitä aikaan, jos akne ei ole hormonaalinen.
        Tsemppiä teille aknesta kärsiville


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe