Jos omistaa metsää, niin pitäisikö se mielestänne ehdottomasti myös pitää kunnossa? Muistan, kun eräs nyt jo edesmennyt henkilö kommentoi jatkuvasti erään toisen henkilön metsistä, miten huonossa kunnossa se oli. Ei siis sanonut tälle henkilölle sitä koskaan, mutta itse sain monta kertaa kuulla hänen kommenttinsa.
Jos omistaa metsää, niin...?
6
171
Vastaukset
- sahalaulaa
Omaisuuttaan saa jokainen pitää niinkuin parhaaksi näkee. Asunto, auto, metsä, muija ja mitä niitä nyt onkaan. Huoltamalla pääsee halvemmalla, huoltamatta helpommalla ja vieläkin halvemmalla - mutta vain vähän aikaa.
Ja selän takana juoruilijat tietävät yleensäkin kaiken parhaiten, metsänhoidostakin.- Elinkeino
Itse pidän metsää työpaikkana. Jos en hyvästi hanki, onpahan halpa harrastus ,eikä ole niin tarvis lähteä sinne paljon puhutulle salille joutavaa riehumaan.
- ronjeremynpenis
Elinkeino kirjoitti:
Itse pidän metsää työpaikkana. Jos en hyvästi hanki, onpahan halpa harrastus ,eikä ole niin tarvis lähteä sinne paljon puhutulle salille joutavaa riehumaan.
Hyvä juttu. Ja joku toinen pitää metsää kolopesijöiden tarkkailupaikkana. Ei ole vain yhtä tapaa hoitaa metsää.
Tietysti jokaisen metsänomistajan olisi syytä olla tietoinen eri ratkaisuiden tekemisestä ja tekemättä jättämisestä aiheutuvat taloudelliset seuraukset. Tämän takia kannattaakin käydä vähän juttelemassa "huonossa kunnossa" olevien metsien omistajien luona. Sillähän se samalla selviää, onko kyseessä osaamattomuus vai oma tietoinen valinta, eikä sitten tarvitse enää itsekään harmitella. Kaikki voittavat.
- mo10polvessa
Kommunismi ja metsätalous ovat olleet maassamme niputettuina samaan pakettiin aina näihin päiviin asti. On eletty eräänlaista suunnitelmataloutta, jossa ylempää määritetään se mitä kukin voi omaisuudellaan tehdä. Samassa yhteydessä on metsäomistajien kalloon taottu isänmaallista paatosta, jonka tiimoilta pitää hakata, möyrästää, ojittaa, tuhertaa ja tehdä paljon muutakin tarpeetonta, jotta isänmaa pelastuu. Näitä velvoitteita ei ole onneksemme annettu selluyhtiöille, jotka voivat polkea vapaasti puunhintoja ja edesauttaa mainittua sillä, että maksavat venäläisestä puusta enemmän kuin kotimaisesta.
Nykyisin on otettu ihan reippaita askelia kohti markkinataloutta ja valinnanvapautta. Ja hyvä niin. Perustakoon jokainen ihan vapaasti millaisia lahopuureservaatteja haluaa. Jos puuta oikeasti halutaan, niin sitä varmasti maastamme löytyy. Kyse on loppupeleissä hinnasta. Nykyisillä puunhinnoilla ei ainakaan itselläni ole mitään halua yrittää maksimoida rahallista tuottoa. Vähätuottoisimmat, kauneimmat ja taloa lähinnä olevat maat saavat olla lintujen ja ötököiden iloksi nk. herran huomassa. - MarjapensasMetsään
Minä meinaan istuttaa omaan metsään marjapensaita ja omenapuita.
Lisäksi perunamaa ja kasvimaa.
Olen pannut merkille, että kun marjapensaita on ollut pellolla kasvamassa, niin saa olla vähän väliä niittämässä heinää, nokkosta ja muuta roskaa.
Metsässä kun olen katsellut metsänpohjaa, niin eipä puske nokkosia, heinää ja muuta roskaa, vaan puolukan varpua matalaa.
Siihen kun marjapensaan istuttaa, niin ei tarvitse heinää niittää, eikä muutakaan roskaa. - ahtieemi
""eräs nyt jo edesmennyt - erään toisen henkilön""
Ja näitten mielikuvitus henkilöitten jutut painaa mieltäsi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869