Jos omistaa metsää, niin...?

pokke_

Jos omistaa metsää, niin pitäisikö se mielestänne ehdottomasti myös pitää kunnossa? Muistan, kun eräs nyt jo edesmennyt henkilö kommentoi jatkuvasti erään toisen henkilön metsistä, miten huonossa kunnossa se oli. Ei siis sanonut tälle henkilölle sitä koskaan, mutta itse sain monta kertaa kuulla hänen kommenttinsa.

6

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sahalaulaa

Omaisuuttaan saa jokainen pitää niinkuin parhaaksi näkee. Asunto, auto, metsä, muija ja mitä niitä nyt onkaan. Huoltamalla pääsee halvemmalla, huoltamatta helpommalla ja vieläkin halvemmalla - mutta vain vähän aikaa.
      Ja selän takana juoruilijat tietävät yleensäkin kaiken parhaiten, metsänhoidostakin.

• Elinkeino

Itse pidän metsää työpaikkana. Jos en hyvästi hanki, onpahan halpa harrastus ,eikä ole niin tarvis lähteä sinne paljon puhutulle salille joutavaa riehumaan.

• ronjeremynpenis
        Elinkeino kirjoitti:

Itse pidän metsää työpaikkana. Jos en hyvästi hanki, onpahan halpa harrastus ,eikä ole niin tarvis lähteä sinne paljon puhutulle salille joutavaa riehumaan.

Hyvä juttu. Ja joku toinen pitää metsää kolopesijöiden tarkkailupaikkana. Ei ole vain yhtä tapaa hoitaa metsää.

Tietysti jokaisen metsänomistajan olisi syytä olla tietoinen eri ratkaisuiden tekemisestä ja tekemättä jättämisestä aiheutuvat taloudelliset seuraukset. Tämän takia kannattaakin käydä vähän juttelemassa "huonossa kunnossa" olevien metsien omistajien luona. Sillähän se samalla selviää, onko kyseessä osaamattomuus vai oma tietoinen valinta, eikä sitten tarvitse enää itsekään harmitella. Kaikki voittavat.

• mo10polvessa

Kommunismi ja metsätalous ovat olleet maassamme niputettuina samaan pakettiin aina näihin päiviin asti. On eletty eräänlaista suunnitelmataloutta, jossa ylempää määritetään se mitä kukin voi omaisuudellaan tehdä. Samassa yhteydessä on metsäomistajien kalloon taottu isänmaallista paatosta, jonka tiimoilta pitää hakata, möyrästää, ojittaa, tuhertaa ja tehdä paljon muutakin tarpeetonta, jotta isänmaa pelastuu. Näitä velvoitteita ei ole onneksemme annettu selluyhtiöille, jotka voivat polkea vapaasti puunhintoja ja edesauttaa mainittua sillä, että maksavat venäläisestä puusta enemmän kuin kotimaisesta.

Nykyisin on otettu ihan reippaita askelia kohti markkinataloutta ja valinnanvapautta. Ja hyvä niin. Perustakoon jokainen ihan vapaasti millaisia lahopuureservaatteja haluaa. Jos puuta oikeasti halutaan, niin sitä varmasti maastamme löytyy. Kyse on loppupeleissä hinnasta. Nykyisillä puunhinnoilla ei ainakaan itselläni ole mitään halua yrittää maksimoida rahallista tuottoa. Vähätuottoisimmat, kauneimmat ja taloa lähinnä olevat maat saavat olla lintujen ja ötököiden iloksi nk. herran huomassa.

• MarjapensasMetsään

Minä meinaan istuttaa omaan metsään marjapensaita ja omenapuita.
      Lisäksi perunamaa ja kasvimaa.
      Olen pannut merkille, että kun marjapensaita on ollut pellolla kasvamassa, niin saa olla vähän väliä niittämässä heinää, nokkosta ja muuta roskaa.
      Metsässä kun olen katsellut metsänpohjaa, niin eipä puske nokkosia, heinää ja muuta roskaa, vaan puolukan varpua matalaa.
      Siihen kun marjapensaan istuttaa, niin ei tarvitse heinää niittää, eikä muutakaan roskaa.

• ahtieemi

""eräs nyt jo edesmennyt - erään toisen henkilön""

Ja näitten mielikuvitus henkilöitten jutut painaa mieltäsi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      3583
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      70
      3560
    3. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3342
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2779
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      32
      2046
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      30
      1972
    7. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      43
      1790
    8. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1686
    9. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      96
      1645
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1400
    Aihe