Abilify/aripipratsoli

kysymyskymysys

Tein aiheesta jo keskustelun tuonne yleiselle mielenterveyspuolelle, mutta laitan sen nyt tännekin:

"Aripiprazol/Abilify masennukseen ja dissosiaatioon

Hei, onko täällä muita, joille olis määrätty tuota lääkettä ei-psykoottiseen masennukseen tai/ja dissosiaatioon? Itselläni tää aloitettiin eilen annoksella 1/2*5 mg ja 5 mg on tavoiteannos. Samalla masislääkettä alettiin vähentämään ja se ehkä vaihdetaan kokonaan toiseen. Kuulemma tää aripipratsoli auttais myös aspergeriin, joka mulla on. En vaan tajunnut oikein, että mihin osa-alueeseen se siinä aspergerissä auttais. En saa mitään raivokohtauksia tai toista jotain kaavamaisia maneereja.

Pelottaa ihan mielettömästi nyt, että mitäköhän tästäkin aika radikaalista lääkemuutoksesta seuraa. Pelkään, että vointi romahtaa, kun mielialalääkettä ajetaan alas tässä samalla ja toisaalta jokainen psykoosilääke myös vähentää dopamiinipitoisuutta ainakin tietyissä osissa aivoja. Dopamiini taas on itsessään jo ns. mielihyvähormoni.

En tiedä, panikoinko mä nyt ihan kohtuuttomasti, mutta osaako kukaan sanoa mitään tähän?"

Nyt oon syönyt tuota jo parisen päivää ja pelottaa, mikä mahtaa olla lopputulos etenkin, kun masennuslääkettä vähennetään.

7

3896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toisellelääkärille

Entäs jos menet toisen lääkärin juttusille ja kerrot epäilyksestäsi?
      Toisella lääkärillä saattaa olla ihan toiset apukeinot!

Hyvä kuunnella eri mielipiteitä!
      Tottakai jos jo nyt epäilet. Se on vain tervettä!

• aloittaja.taas.tässä

No johan on väsyttävä tämä tabletti! Kokeillaan lääkärin suostumuksella nyt siirtää sen otto iltaan.

• Anonyymi

Itse aloitin viikko sitten Aripipratsolin 5mg vaikeaan masennukseen. Rinnalla myös Voxra 300mg/pv. Ei ole tullut mitään erityisiä sivuvaikutuksia ja mieliala on ollut hieman parempi.

• Anonyymi

on outoa käyttää psykoosilääkettä jos ei ole psykoosia tai skitsofreniaa.

• Anonyymi

Mä tajusin katseltuani vierestä ihan epäloogista suhausta, että oikeesti, jos haluan jatkossakin olla ilman pillereitä ml. masennuslääkkeet, niin pitää ihan suoraan sanoa hoitavalle taholle, että tämä ei ollut sitä mitä sovittiin, minussa ei ole vikaa. En mene lisätesteihin, enkä aloita pillereitä enkä myöskään Kelaterapioita, kun voin hyvin. Kerran jo kärsin siitä, kun huijattiin/valehdeltiin, jotta saatiin minut tekemään asioita, jotka aiheuttivat terveyshaittaa, samaan en aio enää suostua vaikka uhkailtaisiin ja millä.

• Anonyymi

Psykoosilääkkeitä käytetään nykyään aika huolettomasti useampiinkin erilaisiin ongelmiin, unettomuudesta lähtien, myös ahdistukseen, rauhoittamiseen, mielialan heittelyihin, jne.

• Anonyymi

Ei kannata ottaa mitään neuroleptejä jos ei ole psykoottinen. Olanzapin ja Ketipinor ovat huonommait neutoleptit koska ne väsyttävät ja lihottavat todella paljon. Ne voivat myös aiheuttaa diabetestä. Abilifykin voi nostaa verensokereita. Itse suosittelen Rxultia jos haluaa käyttää neuroleptejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3398
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1919
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      147
      1839
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      1774
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      77
      1624
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      348
      1589
    7. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      81
      1439
    8. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      20
      1288
    9. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1185
    10. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1182
    Aihe