Mitä mieltä olette

Onkomahdollista

voiko hyvässä suhteessa ihastua toiseen?

23

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinoneliö

      Riippuu siitä millainen on hyvä suhde. Voi olla että tunnetasolla jää kuitenkin jotain puuttumaan?

      • PidetäänYhtä

        Nimenomaan..
        Tunnetasolla oleva parisuhde toimii oli mitä tahansa ylämäkiä tai töyssyjä..
        Ihmiset tuntevat sielultaan toiselle kuuluvaksi.
        Olin suhteessa jossa päätin olla koska järki sanoi niin, tunnetasolla meillä ei ollut mitään yhteistä ei edes mielenkiinnon kohteita.. Oli vain lapset jotka yhdisti ja heidän vuokseen olin suhteessa jossa koin huoltavani kahta alaikäistä ja yhtä aikuista lasta.
        Sellainen suhde jää kakkoseksi kun oikeasti rakastuu ja tuntee yhteyden.
        Mutta rakastumiseni toiseen ei tuonut minulle elämäni rakkautta tai kumppania.
        Jäin yksin, mutta näin on parempi kuin edelleen itsepetoksen pitämässä kämppäkaverisuhteessa.
        En epäile ettenkö vielä olisi joskus suhteessa, mutta siihen en mene himojeni tai järjen mukaan, vaan ainoastaan sydämeni ääntä kuunnellen.


    • vanhajaväsähtänyt

      Kun olin vielä rakastunut mieheeni, en ihastunut muihin. Sitten hän kohteli minua todella väärin pitkään ja sen jälkeen olen ihastunut pari kertaa. Ero olisi ehkä ollut oikea ratkaisu silloin kauan sitten. Oli monia syitä pysyä yhdessä. Nyt ero tuntuisi liioittelulta. Mikään ei kuitenkaan enää palaa entiselleen.

      • rakkaudetonpelkuri

        Voi sitä muihin ihastua ja olla flirttiä yms. mutta jos rakastaa ja kykenee rakastamaan ihanaa ihmistä, niin silloin ei pidä ovea auki ja muut eivät pääse sisään. Itse haluan oppia rakastamaan toista aidon rakkauden voimalla. Vaikka kaikkea ei hyväksy, kaikesta ei olla samaa mieltä, sattuu ja kipuillaan, niin rakkaus ei lopu ja ongelmia ei paeta vaan ne kohdataan. Ensin pitää saada vain se toinen ymmärtämään että olen tosissani. En lähde tai pakene vaikka miten koetellaan. Tietysti en millä hinnalla tahansa, jos toisen hyvinvointi tai mielenterveysjärkkyy tms. syy. Traumat pitää kohdata vaikka miten pelottaisi. Ja kyseessä on siis ystävä. Johon nyt satuin rakastumaan. Hän vain vetoaa minuun kaikin tavoin pelkoineen ja vikoineen. Hänessä on kaikkea, iloa ja aitoa tunnetta. Herkkyyttä ja kauneutta, naisellisuutta ja kiihkoa.


    • Kukkaseppelsydänsukat

      Kyllä voi silloin puuttuu jotain siitä hyvästä suhteesta.
      Esim mulla on niin että kiinnostuksen kohteet on meillä aika erilaiset. Juttelua liian vähän. Tunnen sitä ihastustani kohtaan intohimoa.

      • nikkol

        Puutuuko meiltä jotakin suhteessa ,kun vaimoni katselee ympärilleen.
        Siis muita miehiä.
        Me jutelaan lian vähän hän valittaa etei sinusta ole juttu seuraksi
        siten kun kysyn mikä on mistä haluat keskustella hän mykistyy.
        Hän sanoo että hän haluaa pitääkini ihastuksitaan jos satuu ihastumaan
        johonkin vaikka toiseen naiseen.
        Onko vaimoni bi-luntoinen jos hän haluaa olla naisen kanssa
        vetää naisia puoleensa.
        Mikä mikä.


    • Sinävainmieles

      Oon juuri tätä samaa asiaa miettiny viime päivät,sillä aije on ajankohtainen omassa elämässäni.Niin oon kuvitellut ja niin todistelin tälle kohteelle,johon intohimoisesti ihastuin,että minulla on hyvä suhde.
      Mutta asiaa pähkäiltyäni tulin siihen tulokseen,että suhteestani puuttuu juuri sitä intohimoa ja pilkettä silmäkulmassa ja huumorikin johonkin kadonnut.Eli mielestäni jotain on suhteessa vialla,jos toiseen ihastuu niinkuin minä,ettei saa mielestään ja joka hetki ajatukset harhautuu häneen.
      Tästä nyt pakko yrittää rämpiä eteenpäin,kun ei vaihtoehtoakaan ole!
      Silti toivon täydestä sydämestäni,etten häntä loukannut millään tavalla,ei ainakaan tarkoitukseni ollut!!!Ja jos kohtalolla on näppinsä pelissä,niin ehkä vielä joskus kohtaamme,mutta sinähän olet jo varmaan minut unohtanut!Minä se ainoastaan tunteilen ja taistelen.......

      • miksiEiTörmäillä

        No huhu! Tänne eksyin lukemaan näitä ja tämä vois 100% olla mulle. Niin varmaan ajattelee moni muukin täällä. Vaikka toisaalta tää olis haaveissani mulle, todellisuudessa hän on varmaan jo minut unohtanut. Minä se ainoastaan tunteilen ja taistelen. :/


      • Sinävainmieles

        No nyt sitten sait minut haaveilemaan,että olet hän!Joten olisiko liikaa vaadittu,että kertoisit enemmän ja kun tajuan ettet olekaan,ei tarvitse turhaan vaivata tätä sekaista pääkoppaa!!!On ollut aika raastavaa nämä viime päivät,vaikkakin samaan aikaan ihanaa,kun palaan muistoissani siihen iltaan/yöhön......


      • miksiEiTörmäillä

        Et ole hän. Ei ole mitään muistojen iltaa/yötä. Valitettavasti ja onneksi :D


      • Sinävainmieles
        miksiEiTörmäillä kirjoitti:

        Et ole hän. Ei ole mitään muistojen iltaa/yötä. Valitettavasti ja onneksi :D

        Kiitos kun vastasit!!Kyllä pieni toivo oikeesti heräs,mutta järki koitti sanoo,ettei kyseessä ole hän!Tsemppiä sinulle🙂


    • KylläVoi

      Kyllä voi. Jos suhde on hyvä, ei ihastuminen johda tekoihin.

    • PöppeSappadeus

      Täydellistä suhdetta ei olekkaan, aina siittä puuttuu jotain. Jos tuo puute ei ole suhteen voinnin kannalta kovin tärkeää, ei asialle tehdä mitään välttämättä.
      Voi ihastua, vaikka suhde olisi ihan ok. Ei siinä ole aina mitään suurempaa syytä tai isoa ongelmaa parisuhteea, jos ihastuu.
      Sitä vain jatkaa parisuhteessaan ja antaa ihastuksen haihtua.

    • Eivoii

      Ei voi. Jos suhteessa asiat kunnossa, ei ajattele romanttisessa mielessä toisia.

    • VanhassaLitossa

      Kokeneena sanon, että voi. Pitkässä liitossa ehtii ihastua, muttei ryhdy tekoihin, jos liitto on hyvä.

    • haiqupup

      Täällä on ollut hyviä vastauksia.

      Varsinkin jos on huono suhde, se voi johtaa ihastumiseen. Se jopa ajaa ihastumiseen.

      • Ihnekköstuo

        Ja jos toinen on kuin itse piru, se ajaa ihmisen pois luotaan. Ei välttämättä toisen luo, mutta pois kuitenkin. Se voi jopa tappaa halun uusiin suhteisiin.


      • choke-choke
        Ihnekköstuo kirjoitti:

        Ja jos toinen on kuin itse piru, se ajaa ihmisen pois luotaan. Ei välttämättä toisen luo, mutta pois kuitenkin. Se voi jopa tappaa halun uusiin suhteisiin.

        Joidenkin suhteiden päätehtävä lienee ollut saada ihminen rakastamaan vapautta, hengittämistä.


    • Mahtaako aloittajalla olla menossa riitatilanne tai selvittämätön asia kumppanin kanssa? Normaalisti hyvässä suhteessa ei ihastuta toiseen.

    • mikseivoisi

      Tottakai voi. Itse ihastelen monia ihmisiä, mutta vahvempi ihastuminen ei omalla kohdalla ainakaan tule silloin kysymykseen.

    • huonosuhde

      Ei voi. Ihastuneen kumppanin vika jos ihastunut ihastuu.

    • Elivoi

      Hyvä suhde on voinut jäädä vain hoitamatta. Pitäisi osata kääntää vieraaseen ihastuminen jo olemassa olevan suhteen voimavaraksi.

      • tunteitakuitenkin

        Tuo riippuu suhteen ongelmista, mutta jos suhteen ainoa ongelma on laimeus niin si varmaankin saa nostettua muiden välityksellä mikä voi sille toiselle muodostua vittumaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1914
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      243
      1592
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      244
      1527
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      53
      1426
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1348
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      11
      1199
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      156
      1160
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1152
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1143
    10. Trallalaa kesä on

      Helteinen ja kuuma. Hyvää huomenta. ☀️😊🫶🏼🍍❤️🐦‍⬛
      Ikävä
      190
      909
    Aihe