ei koskaan enää ranskalaista autoa

vikaavianperään

ostin 2001 mallin jumpyn pikkupakuksi. ajettu oli 220tkm. ensin meni kytkimen painelaakeri. korjaaja sanoi ettei näissä kestä kuin 100tkm painelaakeri. no sen vielä hyväksyin että joku remppa tulee. seuraavaksi tuli talvi ja kone ei ilman lohkoa käynnistynyt vaikka on muuten kunnossa. hehkureleet uusin ja hehkutulpat. ei vaikutusta. okei, sitten selvisi että näissä pitää säätää venttiilit kun alkaa kantamaan imuventtiilit muutoin ja ei käynnisty. okei, senkin tajuan. sitä en tajua että venttiilin säätöä varten pitää irroittaa koko jakopää koska on palasäätö. todella kallis remontti. huonosti suunniteltu auto. samalla tapaa alapalloniveliä ei saa uusittua vaan KOKO hemmetin alapää uusiksi ja taas maksaa. citikaa ei olla suunniteltu ajajan ehdoilla vaan korjaajien ja varaosakaupan eduksi.

viimeinen niitti tuli hetki sitten. turvavyöt paukahti. laukesi räjähtyspanokset ilman syytä yks kaks. ja nyt saan pelätä ajaessani että turvatyynynkin laukeaa kun citikoissa on sitä tapahtunut ennenkin. turvatyynyä ei kannata huollattaa. on liian kallis. olen autoni kanssa nyt umpikujassa kun tuota ei uskalla myydäkään ettei saa syytettä mistään jos se tyyny laukeaa. olen niin kurkkuani myöten täynnä citikan osaamattomuutta ja järjettömyyttä kestävän ja luotettavan auton suunnittelussa ettei kukaan tajua.

ei ranskalaista autoa enää koskaan. japanilaiset on tehty kestämään ja ajettaviksi. ranskalaiset on tehty seisomaan korjaamolla. kymmeniä autoja olen ajanut ja koskaan ei ole autot näin hajoilleet ja tullut typeriä suunnitteluvirheitä eteen.

20

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäkääpeukkuja

      No onhan tuossa kerrakseen,mutta minä en lähtisi yksilöimään japanin autojen puolesta vaan yleensäkin auton jossa ei koko ajan mene jotain osaa ym.

      Minulla oli vuosia sitten c5 diesel farkku,aika hyvä auto oli,myydessä kilometrit 560000km ja nyt näin sitä niin oli yli 600000kilometrin,mutta nyt ostin taas c5 dieselin siis vanhan kaksi päivää sitten perjantaina,laakerin vaihto taakse maanantaina liikeessä,toivottavasti on sillä selvä,huomasin samalla jarrujen nesteen olevan minimissään lisäksi webasto ei käynisty ja sisätilan pistoke ei toimi.

      Olen siis ajanut vain auton kotiin myyjän luota perjantaina ja tässä on ne viat jotka jo huomasin.

      Ärsyttävää se on jos alkaa heti tulla jotain.

    • olet.tampio

      Menit sitten ostamaan tuollaisen melkein uuden karhean auton
      "autolla ikää 26 vuotta", ja nyt valitat kun ei oikein homma skulaa.
      Jos tuollainen parin tonnin romu olisi käypä peli niin kaikkihan niillä ajelisi.

      • oletsilti.tampio

        korjaan autron iän 16 vuotta


      • pitäkääpeukkuja

        Jos minä nyt sinulle kumminkin korjaan asian totuuden mukaan.

        Auto vasta 15 vuotta vanha ja se on pakettiautoksi rekisteröity,eli verot kaikkineensa 300 euron luokkaa jossa on kaikki,lisäksi vaakutus maksut on hyvin pienet koska on paku.

        Hintaa autolla oli 740e ja leimaa jäljellä 2018 huhtikuulle.

        Hemmetin hyvä auto ajaa,mistä löydät vastaavan?

        Edellinen auto dieselinä mersu c sarjan paketuksi laitettu,mutta ajo ominaisuudet ei ollu likimainkaan vastaavaa,lisäksi mersua laitettiin myös oston jälkeen,välittömästi pitilaittaa pyörän laakeri eteen,ilmamassa mittari ja jotain muuta,auto oli cdi 220 ja vuosimallia 2000.Maksoi 650e noin vuosi sitten.


      • pitäkääpeukkuja

        Lisätäkseni auton historiasta sen vielä sinulle.

        Autossa tässä c5 hdi farmarissa on kuitteja mukana jonka edellinen omistaja on mm:tehnyt.

        -laturi uusittu josta kuitti ajettu 1000km
        -jakopää hiluineen ajettu 1000km eli saa ajaa noin lähes 140000km vielä.
        -termostaatti ja nesteet juuri uusittu.
        -Koneesee ja vauhdelaatikkoon vaihdettu juuri öljyt 1000km .Ja jotain muutakin oli.

        Kaikista liikeen kuittit mukana.

        päästöt oli 0.64 katsastuksessa.


      • tosiasiatnytesiin

        kuules nyt. olena ajanut viidellä yli 400tkm ajetulla saabilla ja koskaan ei ole ongelmia ollut. eräälläkin 420tkm ajetulla 900 saabilla ajoin 60tkm pelkillä öljynvaihdoilla. ja toisekseen otetaampa vertailuun hiace. 600tkm ajettu 25 vuotias hiace palvelee luotettavasti ja kestävästi. että ei se auton ikä ongelma voi olla vaan LAATU. ei niin merkkiuskollinen saa olla ettei voi tunnustaa ranskalaisten huonoa laatua verrattuna lähes mihin tahansa muuhun. se on tosiasia jonka jokainen autokorjaajakin tietää.


      • pitäkääpeukkuja

        Niin mitä sinä nyt haet ylipäätänsä?

        Minähän kerroin omista sitikoistani ja mersusta,mersussa olu myydessä 660000km eikä todellakaan kone tiedä kilometreistä ,mutta tällä minkä ostin tämän sitikan on kilometrejä 470000km ja se ei ole mitään sitikan hdi koneelle.

        Ja mitä tulee saabbiin niin siitäkin on kokemuksia,möin juuri saabin kaksi päivää sitten,eli ostin sitikan ja möin samana päivänä saabin 9-3 2.0 t sport mallin,autossa oli t5 kone eli parhainpia malleja koneeltaan.

        Ajettu oli 340000km ,hyvä auto ajaa ei siinä mitään muttei todellaakaan ole citröen c5 farmarin tasolla maantiellä siis matka ajossa,mutta maakunissa pikkuteillä saab on loistava auto,ota huomioon sport alusta,se muuttaa saabin vakiosta.

        On saab hyvä ei siitä pääse yli ei ympäri,hieman harmittaa jopa myynti,ruostetta tosin oli kaarissa takana niin että läpi jo näky,malli oli 2000vm.

        Vaimo käski myymään saabin koska penkit ei olleet hyvät istua,joten pakko oli myydä,sitikaa on kehunut penkeiltään.


    • pitäkääpeukkuja

      Äläkä nyt ala raivoamaan,kerron sinulle lisää.

      Ajoin toyotan maasturilla noin 3vuotta sitten koko talven,ainoana autona oli siis toyotan maasturi vuodelta 1993.

      Äärimmäisen lämmin auto,mutta tehot oli minulla hieman laiskat,2.4 turbo eli hiluxin koneella.

      Siinä yksi kerta sitten mentiin tien päällä,no normaali pikitiellä töysy ja takaa repesi iskari irti,eli alkoi se ruoste ja hapantuneisuus vaivata hieman erikoisesti.

      440000km paikkeilla sitten möin,ottihan se öljyä jne mutta hyvä konehan se silti on.Sekin oli pakuna minulla.

    • JoopatiJoopa

      "ajettu oli 220tkm. ensin meni kytkimen painelaakeri. korjaaja sanoi ettei näissä kestä kuin 100tkm painelaakeri. no sen vielä hyväksyin että joku remppa tulee."

      Itseasiassa se painelaakeri kestää kyllä pidempäänkin, kunhan sinne vaihdetaan alkuperäistä pyöreäolkapäisempi tyyppi. Jos autosi vaati noissa kilometrilukemissa painelaakerin vaihtoa, on sinne jo tehtaalla laitettu paremmin tehtävänsä hoitava, tai sitten noin 100tkm kohdalla sinne on vaihdettu alkuperäistä vastaava, joka on tietämättömyyttä. Aina kannattaa laittaa se pyöreäolkaisempi, kun tuon vaihtaa.

      Olen itse nyt ajanut vastaavalla kytkimellä pääkaupunkiseudun ajoja 120tkm, enkä tiedä miten paljon sillä oli ajettu tuota ennen. Ei oireile minkäänlaista vikaa.

      "selvisi että näissä pitää säätää venttiilit kun alkaa kantamaan imuventtiilit muutoin ja ei käynnisty. okei, senkin tajuan. sitä en tajua että venttiilin säätöä varten pitää irroittaa koko jakopää koska on palasäätö. todella kallis remontti. huonosti suunniteltu auto."

      Eipä niitä yhtenään tarvitse säädellä. Olikohan tarkastusväli jotakin 200tkm. Mielestäni tuo on oikein hyväkin määrä kilometrejä. Venttiilien säätö, nokkahihnan vaihdon yhteydessä ei ole sittenkään kovin kallista. Ja...väkisinkin tulee mieleen, että olet ostanut auton, joka on jätetty huoltamatta. Pitääkö tässä oikeasti syyttää autoa, edellistä omistajaa, vaiko ostajaa?

      "samalla tapaa alapalloniveliä ei saa uusittua vaan KOKO hemmetin alapää uusiksi ja taas maksaa."

      Tuota... epäilen että tuo alapalloniveletkin kestää vähintään 100tkm ajon. Ja sen saa kyllä vaihdettua siihen tukivarteen. Mutta... kotiasentajalla on harvoin käytössä prässiä jolla tuo vaihto onnistuu, joten se myydään varaosaliikkeissä valmiina pakettina, jossa on uusi alapallonivel, tukivarsi ja uudet tukivarren puslat.

      Motonetissä näyttää maksavan valmis tukivarsi 80 euroa / kpl. Onko se paljon? Minun mielestäni ei, kun samalla tulee uudet puslatkin.

      "viimeinen niitti tuli hetki sitten. turvavyöt paukahti. laukesi räjähtyspanokset ilman syytä yks kaks."

      Enpä ole tällaisesta kuullut koskaan, mikähän on ollut syynä... Ei tuo kyllä aivan tavallista ole.

      "ja nyt saan pelätä ajaessani että turvatyynynkin laukeaa kun citikoissa on sitä tapahtunut ennenkin. turvatyynyä ei kannata huollattaa. on liian kallis."

      En ole kuullut yhdestäkään citroenissa tapahtuneesta turvatyynyn aiheettomasta laukeamisesta. Seuraan aika aktiivisesti keskusteluita kyseisestä merkistä eikä ole koskaan tullut vastaan moista. Turvatyynyä ei kannata huollattaa, siinä kun ei taida olla mitään huollettavaa :)

      "olen autoni kanssa nyt umpikujassa kun tuota ei uskalla myydäkään ettei saa syytettä mistään jos se tyyny laukeaa. olen niin kurkkuani myöten täynnä citikan osaamattomuutta ja järjettömyyttä kestävän ja luotettavan auton suunnittelussa ettei kukaan tajua."

      Ostat vanhan, paljon ajetun, halvalla tehdyn pakettiauton, jossa on jätetty huollot tekemättä, ja kohdistat raivosi valmistajaan? Enemmän nuo ongelmat ovat tulleet käyttäjien tekojen johdosta, kuin valmistajan.

      • osoitansormella

        "Ja...väkisinkin tulee mieleen, että olet ostanut auton, joka on jätetty huoltamatta. Pitääkö tässä oikeasti syyttää autoa, edellistä omistajaa, vaiko ostajaa?"

        osoitan sormella koneen suunnittelijaa joka tekee sellaisen palasäädön jossa pitää irroittaa jakopää. sen voisi toteuttaa hydraulisestikin jolloin säätöjä ei tarvittaisi. tai sitten säätö jossa riittää venakopan irroitus

        "Enpä ole tällaisesta kuullut koskaan, mikähän on ollut syynä... Ei tuo kyllä aivan tavallista ole."

        googlasin tuosta pamahtmisesta ja kas kummaa kaikki muiden samat kokemukset oli ranskalaisista autoista. erityisesti sitikasta. se kertoo jotain.

        "Ostat vanhan, paljon ajetun, halvalla tehdyn pakettiauton, jossa on jätetty huollot tekemättä, ja kohdistat raivosi valmistajaan? Enemmän nuo ongelmat ovat tulleet käyttäjien tekojen johdosta, kuin valmistajan."

        ja miten edellinen omistaja olisi huollattanut nuo turvavyöt? miten edellinen omistaja olisi saanut palasäädön tilalle järkevän säädön kun inssi on normi huoltamisen tehnyt todella kalliiksi ja vaikeaksi?

        miten edellinen omistaja olisi voinut vaikuttaa siihen että sitikka käyttää niin huonoja painelaakereita että ne ei kestä kuin 220tkm. korjaajan mukaan ne on jumpun heikko lennkki. samaa heikkoutta on ovenkahvat.

        autoa on huollettu. siitä on dokumenttjä ja auto on siisti. viat ja suunnitteluvirheet menee täysin valmistajan huonouden piikkiin.


      • RealismiaKehiin
        osoitansormella kirjoitti:

        "Ja...väkisinkin tulee mieleen, että olet ostanut auton, joka on jätetty huoltamatta. Pitääkö tässä oikeasti syyttää autoa, edellistä omistajaa, vaiko ostajaa?"

        osoitan sormella koneen suunnittelijaa joka tekee sellaisen palasäädön jossa pitää irroittaa jakopää. sen voisi toteuttaa hydraulisestikin jolloin säätöjä ei tarvittaisi. tai sitten säätö jossa riittää venakopan irroitus

        "Enpä ole tällaisesta kuullut koskaan, mikähän on ollut syynä... Ei tuo kyllä aivan tavallista ole."

        googlasin tuosta pamahtmisesta ja kas kummaa kaikki muiden samat kokemukset oli ranskalaisista autoista. erityisesti sitikasta. se kertoo jotain.

        "Ostat vanhan, paljon ajetun, halvalla tehdyn pakettiauton, jossa on jätetty huollot tekemättä, ja kohdistat raivosi valmistajaan? Enemmän nuo ongelmat ovat tulleet käyttäjien tekojen johdosta, kuin valmistajan."

        ja miten edellinen omistaja olisi huollattanut nuo turvavyöt? miten edellinen omistaja olisi saanut palasäädön tilalle järkevän säädön kun inssi on normi huoltamisen tehnyt todella kalliiksi ja vaikeaksi?

        miten edellinen omistaja olisi voinut vaikuttaa siihen että sitikka käyttää niin huonoja painelaakereita että ne ei kestä kuin 220tkm. korjaajan mukaan ne on jumpun heikko lennkki. samaa heikkoutta on ovenkahvat.

        autoa on huollettu. siitä on dokumenttjä ja auto on siisti. viat ja suunnitteluvirheet menee täysin valmistajan huonouden piikkiin.

        "osoitan sormella koneen suunnittelijaa joka tekee sellaisen palasäädön jossa pitää irroittaa jakopää. sen voisi toteuttaa hydraulisestikin jolloin säätöjä ei tarvittaisi. tai sitten säätö jossa riittää venakopan irroitus"

        Autosi on vuosimallia 2001. Tuo venttiilien palasäätö oli 80/90 luvulla ihan normaali tapa toteuttaa venttiilivälystensäätö. Samalla tavalla ne on toteutettu myös ainakin saabin kuin vw/audi moottoreissa todella monessa muussakin.

        Jos autossasi olisi automaattisesti säätyvät venttiilivälykset niin nuo venttiilinostajat eivät ikuisesti kestä... Ne maksaa motonetissä noin 9 euroa kappaleelta, lisäksi niiden vaihtamiseksi joutuu jakopään purkamaan.

        Tottakai, autossa voisi olla manuaaliset, "mutteri/ruuvi" säätöiset venttiilivälykset. Tuo historiallinen tapa vaan ei ole kovinkaan käyttöä kestävä ja vaatii säätöä.... ehkä 30tkm välein. Sekin maksaa.

        Kun auton jakohihna joudutaan säännöllisesti vaihtamaan, olisi siinä samalla syytä tarkistaa venttiilinvälykset. Jos säätöä joudutaan tekemään, se jää merkittävästi halvemmaksi, tehtynä samalla kertaa kuin hihnan vaihto.

        "googlasin tuosta pamahtmisesta ja kas kummaa kaikki muiden samat kokemukset oli ranskalaisista autoista. erityisesti sitikasta. se kertoo jotain."

        Laitoin googleen hakusanoiksi "seat belt tensioner explosion" ja katsoin automerkkejä mitä alkoi tulla vastaan:

        Honda, Honda, Mercedes, Mercedes (SL500 !!)

        Lisäsin hakusanaksi citroen ja löysin kaksi linkkiä joissa käsiteltiin peugeot 307:n räjähtäneitä vyönkiristimiä.

        Sitten kokeilin suomenkielistä hakua, laitoin yksinkertaisesti hakuun "turvavyö räjähti", tuloksena kaksi suomenkielistä linkkiä, joista toinen käsitteli opelia ja toinen bmw:tä.

        https://opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=177980
        http://www.btcf.fi/forum/archive/index.php/t-159569.html

        Olen ainakin 15 vuotta käyttänyt googlea päivittäin, mutta en onnistunut päätymään samaan tulokseen kanssasi vaikka uhrasin aikaakin tuohon googletukseen jonkin verran.

        "ja miten edellinen omistaja olisi huollattanut nuo turvavyöt? miten edellinen omistaja olisi saanut palasäädön tilalle järkevän säädön kun inssi on normi huoltamisen tehnyt todella kalliiksi ja vaikeaksi?"

        Turvavöiden tarkastaminen kuuluu huolto-ohjelmaan. En sano että tuota vikaa olisi välttämättä huomattu, mutta pieni mahdollisuus on, että räjähdyspanoksia ohjaava, puhkikulunut johto, olisi voinut löytyäkin.

        Venttiilien säätö ei kuulu normihuoltamiseen autossasi. Tuo palasäätö katsotaan lähes huoltovapaaksi, eli siihen puututaan vasta sitten kun siihen on tarve. Jos itse huoltaisin vastaavaa autoa, tarkistaisin nuo välykset aina kun vaihdan nokkahihnan.

        "miten edellinen omistaja olisi voinut vaikuttaa siihen että sitikka käyttää niin huonoja painelaakereita että ne ei kestä kuin 220tkm. korjaajan mukaan ne on jumpun heikko lennkki. samaa heikkoutta on ovenkahvat."

        Jos painelaakeri kesti 220tkm, niin sehän on jo hyvä suoritus. Useimpiin on asennettu alkuperäisenä valeon valmistama, teräväolkainen painelaakeri, joka ei ole kovinkaan kestävä, ehkä 100 - 150tkm. Kytkimen uusinnan yhteydessä, on suositeltavaa laittaa vaikkapa Luk merkkinen painelaakeri, jonka kesto on huomattavasti parempaa.

        Kannattaa myös huomioida se, että jos pakettiauto on ollut taajama-ajossa, kytkin on joutunut huomattavasti kovemmalle kuormitukselle. Omassa autossani oleva vastaava kytkin on nyt kestänyt ainakin 120tkm pääkaupunkiseudun kuormittavaa ajoa.

        "autoa on huollettu. siitä on dokumenttjä ja auto on siisti. viat ja suunnitteluvirheet menee täysin valmistajan huonouden piikkiin."

        Jokin on mennyt huollossa sitten pieleen jos noinkin merkittäviä käytöstä aiheutuvia kulumia on jäänyt korjaamatta.

        Sinänsä mielenkiintoista että citroenin kohdalla, yleisesti muissakin merkeissä olevat tekniset ratkaisut ovatkin citroenin huonoutta :)


    • Nillitystä

      on turha jatkaa kun peilikin on keksitty. Muutaman egen auton tulisi ilmeisesti olla parempi kuin uuden uutukaiset.

      • lökölöö

        Kirjoittaja on selkeästi samanlainen kuin minä olin nuorempana.

        Auto ostettiin muutamalla satasella, ja kun ensimmäinen vika / oire tuli esille, auto meni äkkiä myyntiin, vaikka melkein ilmaiseksi, kunhan siitä pääsi eroon.

        No... Nyt kun olen aikuistunut / viisastunut, olen ajanut 10 vuotta samalla autolla, jos joku vika tulee vastaan, se korjataan / korjautetaan ja matka jatkuu. Kun oikein lasken, kumpi tapa on edullisempi ja huolettomampi, päädyn tähän auton pidempiaikaiseen pitoon.


      • kenenonsyy
        lökölöö kirjoitti:

        Kirjoittaja on selkeästi samanlainen kuin minä olin nuorempana.

        Auto ostettiin muutamalla satasella, ja kun ensimmäinen vika / oire tuli esille, auto meni äkkiä myyntiin, vaikka melkein ilmaiseksi, kunhan siitä pääsi eroon.

        No... Nyt kun olen aikuistunut / viisastunut, olen ajanut 10 vuotta samalla autolla, jos joku vika tulee vastaan, se korjataan / korjautetaan ja matka jatkuu. Kun oikein lasken, kumpi tapa on edullisempi ja huolettomampi, päädyn tähän auton pidempiaikaiseen pitoon.

        olen koko ajan korjauttanutkin kun korjaukset on halvempia kuin vaihto toiseen. mutta kyllä se harmittaa kun saa nyt ajaa peläten että turvatyyny laukeaa kuten vyöt jo teki. öljytkin vaihdan säntillisesti ja ajan rauhallisesti. ajan vain 30tkm vuodessa ja se tuntuisi aiheuttavan sitikan kanssa aika kalliin korjauslaskun vuodessa. hiacella saa painaa menemään, sitikalla ei. hyvää sitikassa siis jumpyssä on vain ajettavuus ja melutaso.

        nytkin on menossa vaihtoon jarrupalat eikä se mene valmistajan piikkiin, on ihan normi kulutuosa. mutta jos turvavyöt paukahtelee ja venttiilien säätö on 400 euron työ niin ne menee huonon suunnittelun piikkiin täysin.


    • pitäkääpeukkuja

      Minulla on kyllä niin etten jaksa ajaa samalla autolla kovinkaan kauan ajaa,se voi olla suht hyväkin auto mutta kyllästyn aika pian ,jos kaksi vuotta on minulla auto niin se on silloin hyvä auto ajaa ,näitä minulla on vain kaksi autoa ollut jotka kahteen vuotteen ovat päässeet.

      (Ne on mersedes-benz w 124 300E sedan ja bensa automaatilla peränsäätöineen.

      Toinen on ollut citröen c5 farmari 2.2 hdi .)

      Vaikka Ei niin huono ajaa ollut myöskään E sarjan väyrynen farmarina 2.7 l cdi koneella mutta kyllästyin yhteen talveen,vaikka auto oli lähes uuden veroinen.

      Autossa oli hyvät varusteet,mm:kaukosäädöllä webasto jne,mutta kyllästyin.

      Vuodessa menetti tuhansia euroja tuollakin.

      Kun 300E mersu oli, niin kävin koe ajolla josko vaihtaisin sen aikaiseen hyvään autoon lexus 4.2l kasikoneiseen muttei siitä tullut mitään,vesikelissä autohuurtui ja pyyhin sulat oli ihan rimpulat,joten vaihtamatta jäi,välirahaa olisi pitänyt toki antaa mersun päälle 70000mk joten ei napannut,laatu ei ollut mersun luokkaa.

      Mersu oli aikoinaan hyvä auto kstävyydeltään.

      • WikipediastaLuettua

        Eli provokirjoitus ja huomionkerjäystä.


    • pitäkääpeukkuja

      Niin muuten vien tuon ostokseni c5 hdi huomenna pajalle,arvatkaas millainen on pajan omistaja,ei ihan turha mies ,osti aikoinaan uutena citröen c6 ja palvelu on sielä melkoinen mitä ei mersu miehet saa hevillä.

      Lukekaa mitä hän tarjoaa asiakkaalle.

      Asiakkaidemme käyttöön tarjoamme sijaiskulkuneuvona

      polkupyörää ilmaiseksi
      Citroën C3 -henkilöauto (4-ovinen, ilmastoitu) hintaan
      23 euroa / päivä polttoaine

      Pystymme myös tarjoamaan etenkin autoelektroniikan alueelta lisäoppia autoalalla jo toimiville henkilöille.

      Käytössänne on myös esimerkiksi hää- tai muuhun juhlakäyttöön kuljettajan keralla ja sopimuksen mukaan

      museorekisteröity Peugeot 604 TIA vm. 1978 -henkilöauto
      Citroën C6 Exclusive -henkilöauto
      museorekisteröity Citroën D-Super vm. 1970 -henkilöauto
      museorekisteröity Jawa 350 vm. 1965 -moottoripyörä sivuvaunuineen
      rautalankamusiikkia (ilman kuljettajaa, neljän soittajan voimin)

      Yhteen aikaan hän tarjosi asiakkaalle saunan sillä aikaa kun autoa laitettiin,eli liiketiloissa oli kaikki puitteet,autot tuolla vietiin kaakeli lattialle .

    • Patonkikuski

      Itse ajattelin ostaa tuollaisen Jumpyn kesä-/harrasteautoksi. Yllä olevat viestit luettuani, taidanpa harkita uudestaan.

    • pisis

      Luulit sä, et se on joku hiase?

    • gebarditensaatio

      Vikatilastoissa ranskalaiset ovat kärkijoukossa sitten Mesen ja Voortin jälkeen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe