Taustojen selvittäjät

Paheenasi.uteliaisuus

Chatissa on muutamia turhautuneita ja yliuteliaita ihmisiä. Joilla on työkseen tapana selvietellä chattaajien taustoja. Vaikea ymmärtää tälläistä ylitsepursuavaa kiinnostusta. Koska kyse on, toisilleen sinänsä täysin vieraista ihmisistä.
En ymmärrä tälläistä toisten taustojen tonkimista. Etenkään ellei ole edes ko.henkilön kanssa alkamassa mihinkään lähempään suhteeseen.
Kunhan vain röyhkeästi, tunkeudutaan toisten elämiin ja tarkistellaan ja tongitaan toisten asioita. Sitten vielä, juoruillaan näistä ja toitotetaan niistä chatissa kaikkien kuullen. Nolataan ja nälvitään henkilöitä, joiden taustoja on selvitelty.
Sanoisin, että tuollainen on jopa sairasta näpertelyä. Itse annan chattaajien olla anonyymeja ja olla sitä mitä olla haluavat. Heillä on oikeus siihen. Aivan sama mitä höpöttävät chatissa. Minulla ei ole tarvetta lähteä selvittelemään vieraiden ihmisten juttujen todenperäisyyttä. Sellaiseen ei ole tarvetta, eikä kiinnostusta. Suosittelisin samaa myös muille.

42

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diskurssi

Opettele jonkun julkiksen tai vastaavan tyyli. Tällä tavoin minäkin olen harhauttanut kaikkia jo vuosia. Älä ikinä kirjoita siten kuin kirjoitat jossain muualla julkisuudessa!

• vaintaitopuuttuu

Asia lienee siten että sinä et osaa sitä selvittämisen taitoa.
      Uteliaisuutta kyllä olisi. Juuri siksi täällä asiasta kirjoittelet...

• Outo.suhtautuminen

Kyllä osaan ja minulla siihen samat mahdollisuudet kuin muillakin.
        Mutta kuten jo mainitsin. Tuollainen ei ole oikein tervejärkisten hommaa.
        Koska kyse on vieraista ihmisistä. Miksi alkaa heidän taustojaan tonkimaan?

"vaintaitopuuttuu" nimimerkki lienee niitä tyyppejä, joilla on tapana , suhtautua kaikkeen näin, samalla kaavalla.
        Eli, jos joku on jotain asiaa vastaan. Hän ei vaan osaa, jne.
        Eli esim. Ellei joku puhu, hän on mykkä, hän ei vaan osaa? Näinkö se menee?

• guirossinetti

Itse en ole chttari, lopetin chatin jo monta vuotta sitten osin tuon tämän ketjun alkajan kertomista syistä. Olin joskus tyhmä ja kerroin asioita ja sitten tämä/nämä ystävät tekivät sen että tuli chatleaks ja aivan tuntemattomat ihmiset tulivat ja vaativat minua ulos....

Se oli helvetin noloa kun aivan vieras ihminen haukkuu julkisesti ja itse ei voi kuin olla vaan paikalla sen hetken ja tilanteen rauhoituttua voi itse poistua paikalta kolmella käpälällä....

Mitä chatti vaatii? Se vaatii valehtelua, älä ole rehellinen mistään todellisesta. Puhu paskaa siitä mitä olet ja koukuta joku ihminen uskomaan, että chatissa on vain enkeleitä. Älä usko koskaan siihen mitä sinulta työssä vaaditaan, kun kuulet arjessa jotain työnvuoksi, niin älä tosiaankaan luota, että sinun on opittava suodattamaan ne asiat joita sinä et saa jatkaa... eli chatissa ei ole mitään ihmisten keskinäistä kunnioitusta.

Teille naisille... kuvitteletteko te tosiaan, että teidän puolisonne ovat työssään vaan sitä varten, että te saatte aikaa istua chatissa ja puhua kaikkea paskaa itsestänne ja olla martyyreja jos kotona menee huonosti? Kyllä teidän on tehtävä se sama kotienne ja avioliittojenne eteen mitä teidän puolisonne tekee... jne.. jne...

Voi vittu, että joku on niin sinisilmäinen että uskoo....

ei niin mustaa ettei jotain valkoista. Vaikka olen lopettanut chatin jo kauan sitten ja vaikka minulle jäi chattiin myös todella hyviä ihmiskokemuksenia joita kaipaan eikä heistä jäänyt mitään todelliseen elämään, niin on minulla myös sieltä ihmisä jotka vieläkin ovat ystäviä... hekään eivät enää chattaa tai tee sitä suuresti.

Jos minä saisin säätää lain, niin kieltäisin chatin.... ihan takia, että ainakin silloin kun itse sitä harrastin, niin joillekin se oli enemmän kuin koti.

• näintapahtumaräjäyttää

Miten joku voi "vaatia" sinua ulos?

• hyväsinä

Täyttä asiaa puhut , itse lopetin juuri samoista syistä chatissa käymisen. Parempi näin ,puhun ihmiselle jolta näen kasvot enkä hymiölle....

• omasyykurjuuteen

Anjahan ei tiedä yhtään mitään mistään jos hänelle ei niitä tietoja kerrota.
        Sätissä on jo kuukausitolkulla kirjoitettu, unohtakaa koko pella. Mutta ei..jotkut haluaa edelleen mielistellä häntä. Siis oma syy jos tiedot vuotaa.

• secret.man

Mitä helvettiä? Kukaan ei saa mistään selville anonyymin sättääjän taustoja. Jos omat tiedot alkavat leviämään sätissä, niin siitä voi vain syyttää itseään. Turha tänne tulla itkemään kohtaloaan, jos paskat on jo housuissa!

• Oppia-ikä-kaikki

Kaikki juontaa siihen, että kauan sitten sättääjät luottivat toisiinsa, sättääjät olivat vilpittömiä, heillä oli muutakin elämää, eikä heillä ollut syytä salata henkilöllisyyttään. Sätti oli ajanvietettä työn lomassa, alkuaikoina myös vertailtiin ammatillista osaamista keskenään.

Tämän päivän sätissä kävijöistä suurin osa on työelämästä poistuneita turhautuneita oleilijoita, joiden entisaikainen harrastus olisi ollut kerrostalokyttääminen. Nykyään kyttääminen tapahtuu sätin ja fb.n kautta. Kyttääminen tuo elämään sisältöä ja mielenkiintoa, joissain tapauksissa jopa voitonriemua siitä, että pystyy selvittämään haasteellisiakin yksityiskohtia. Mitäpä muutakaan työikäinen, suht nokkela ihminen yksinään tekisikään, jos ei ole varaa tehdä muuta.

Sätin kävijöissä on vaikeasti tunnevammaisia, joiden psyyke ei toimi normaalilla levelillä. Heidän uhrikseen on helppo joutua, koska normaalilla moraalilla varustettu ihminen ei voi tajuta, että juttuseuralla kavereineen on pahat aikeet ja kehräävät anonyymistä henkilöstä kasaan henkilötietoja pala kerrallaan.

Kyttäämisen tekee helpommaksi humalassa sättääjien sivu suun puhumiset, koska kyttääjä rekisteröi kaiken.

Oma vikahan se on, että kertoo itsestään anonyymille sättääjälle. Mutta jos on itse rehellinen on vaikeaa tajuta, ettei toinen olekaan. Sitä sanotaan sinisilmäisyydeksi vai tyhmyydeksi?

Kyttääjän työn voi vesittää lopettamalla sättäämisen tai ainakin vaihtamalla sättiä, koska kyttääjä ei kotisättiään vaihda kuin pakosta. Ammattilainen osaa ehkä sujuvammin ja paremmin selittää, miten em. liittyy tunnevammaan ja kotoutumiseen.

• monivuotinensättäri

Jo kauan sitten oli päivän selvää ettei omia yksityisasioita sätissä jaettu ja levitelty.
        Jos näin kuitenkin teki, saa syyttää vain itseään siitä että priva-tiedot vuotaa ja leviää.
        Sätti on sätti eikä mikään seuranhakupalsta. Sätissä keskustellaan ja vaihdetaan ajatuksia, nikeillä. Näin kun toimitaan niin kenelläkään ei pitäisi olla aihetta itkuun.

• Advokaatti
        monivuotinensättäri kirjoitti:

Jo kauan sitten oli päivän selvää ettei omia yksityisasioita sätissä jaettu ja levitelty.
        Jos näin kuitenkin teki, saa syyttää vain itseään siitä että priva-tiedot vuotaa ja leviää.
        Sätti on sätti eikä mikään seuranhakupalsta. Sätissä keskustellaan ja vaihdetaan ajatuksia, nikeillä. Näin kun toimitaan niin kenelläkään ei pitäisi olla aihetta itkuun.

Ei mene lain edessä noin. Mikäli henkilö saa tietää toisesta henkilöstä salassapidettäviä asioita, on vuotaja aina syyllinen paljastettuaan niitä. Tämä koskee niin viestien välitystä kuin muitakin tietoja.

• salaisuudetpinnalle
        Advokaatti kirjoitti:

Ei mene lain edessä noin. Mikäli henkilö saa tietää toisesta henkilöstä salassapidettäviä asioita, on vuotaja aina syyllinen paljastettuaan niitä. Tämä koskee niin viestien välitystä kuin muitakin tietoja.

Mistähän niitä salattavia tietoja vuotaa jos ei itse niitä kerro ja paljasta. Jos itse sätissä paljastaa niin ei siinä enää mitään salattavaa ole. Turha tuosta laista on hölöttää. Live ja sätti taitaa sittenkin olla hiukan eri asia. Jos jollakin on noin kovasti salattavaa niin eiköhön olisi parasta pysyä poissa.

• fylleristen

Mielenkiintoista. huli-vilin puolustaminen ei olekaan pääasiassa vaan katkeruuden vuodattaminen. Veikö neidon.kenkä miehen sinulta? Vai näetkö itsesi neidon.kengässä?

Ps. Omat ominaisuudet ja heikkoudet toisen ihmisen käytöksessä ärsyttävät eniten.

• kärähdit

tukonuulikki

• mustasukkaisuutta
        monivuotinensättäri kirjoitti:

"oli päivän selvää ettei omia yksityisasioita sätissä jaettu ja levitelty".
        Ei levitelty ei. Eikä jaettu.

Mutta oli joku, jonka tunsi livessä. Se joku halusi enemmän, syvemmän suhteen, seurustelua. Se joku ei voinut hyväksyä sitä, ettei vaan synkkaa. Se joku päätti kostaa kokemansa pettymyksen ja julkaisi siitä vastapuolesta tietämiään asioita sätissä. - eikä se joku ollut ainulaatuinen kostonhimossaan - Onhan näitä tapauksia nähty useita. " jos minä en saa tuota, niin ei pidä kenenkään muunkaan häntä saaman" -menttaliteetti.
        Minä kärsin, kun en saanut haluamaani. Kostan ja pistän hänet kärsimään myös....niin mistä? no siitä, ettei hän rakastunut minuun, vaikka minä niin olisin hänet halunnut elämääni.

Miten sen toteuttaa? Hmmm.... no siten, että valehtelee sen niin epämiellyttäväksi, ettei kukaan halua tuntea ja tutustua.
        Kerrotaan jotakin totta siteeksi ja siihen väritetään, valehdellaan lisää, niin muuttuu kuva aivan toiseksi siitä ihmisestä, joka on rannallejääneen uhri.

-Tyypillistä on juopoksi valehtelu
        -huorittelu/huoripukittelu
        -siipiveikoksi valehtelu
        -epäluotettavaksi valehtelijaksi leimaaminen
        -jne
        Olette itse nähneet näitä lukiessanne, millä tavoin stalkkerit uhrejaan kiusaavat.

Varo hylkäämästä egoistista, mustasukkaista kosijaasi!

• elämäälivessäkin
        salaisuudetpinnalle kirjoitti:

Mistähän niitä salattavia tietoja vuotaa jos ei itse niitä kerro ja paljasta. Jos itse sätissä paljastaa niin ei siinä enää mitään salattavaa ole. Turha tuosta laista on hölöttää. Live ja sätti taitaa sittenkin olla hiukan eri asia. Jos jollakin on noin kovasti salattavaa niin eiköhön olisi parasta pysyä poissa.

jos tietää toisen henkilöllisyyden, niin asioiden selvittely on helppoa sättinikin takanakin on ihminen.

• einikkejätutuille
        mustasukkaisuutta kirjoitti:

"oli päivän selvää ettei omia yksityisasioita sätissä jaettu ja levitelty".
        Ei levitelty ei. Eikä jaettu.

Mutta oli joku, jonka tunsi livessä. Se joku halusi enemmän, syvemmän suhteen, seurustelua. Se joku ei voinut hyväksyä sitä, ettei vaan synkkaa. Se joku päätti kostaa kokemansa pettymyksen ja julkaisi siitä vastapuolesta tietämiään asioita sätissä. - eikä se joku ollut ainulaatuinen kostonhimossaan - Onhan näitä tapauksia nähty useita. " jos minä en saa tuota, niin ei pidä kenenkään muunkaan häntä saaman" -menttaliteetti.
        Minä kärsin, kun en saanut haluamaani. Kostan ja pistän hänet kärsimään myös....niin mistä? no siitä, ettei hän rakastunut minuun, vaikka minä niin olisin hänet halunnut elämääni.

Miten sen toteuttaa? Hmmm.... no siten, että valehtelee sen niin epämiellyttäväksi, ettei kukaan halua tuntea ja tutustua.
        Kerrotaan jotakin totta siteeksi ja siihen väritetään, valehdellaan lisää, niin muuttuu kuva aivan toiseksi siitä ihmisestä, joka on rannallejääneen uhri.

-Tyypillistä on juopoksi valehtelu
        -huorittelu/huoripukittelu
        -siipiveikoksi valehtelu
        -epäluotettavaksi valehtelijaksi leimaaminen
        -jne
        Olette itse nähneet näitä lukiessanne, millä tavoin stalkkerit uhrejaan kiusaavat.

Varo hylkäämästä egoistista, mustasukkaista kosijaasi!

Ei voi muuta sanoa kuin oma syy omaan kurjuuteen. Onko se nyt niin vaikea tajuta ettei sätti ole treffipaikka eikä omien tietojen levitykseen tarkoitettu. Jokaisella on niitä live-tuttuja ja jokainen normaali selväjärkinen ottaa itselleen sellaisen nikin jota ei live-tutuille kerro. Näin ne marjat makaa,uskokaa tai älkää...

• egoistinenmustasukka
        einikkejätutuille kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa kuin oma syy omaan kurjuuteen. Onko se nyt niin vaikea tajuta ettei sätti ole treffipaikka eikä omien tietojen levitykseen tarkoitettu. Jokaisella on niitä live-tuttuja ja jokainen normaali selväjärkinen ottaa itselleen sellaisen nikin jota ei live-tutuille kerro. Näin ne marjat makaa,uskokaa tai älkää...

sätissäjuttelijan tunnistaa helposti henkilö, joka tuntee kirjoittelijan livessä. osaa yhdistää asiayhteyksistä. vaikkei kerro sille livetutulle käyvänsä sätissä, niin se paljastuu, kun toinen urkkimalla urkkii. joku mustis vakoilee jopa tietokoneen, salasanat, puhelut, viestit puhelimesta.

• tyhjäpaikka

Lopetin chatissa käymisen ,koska huomasin että kun itse ei kerro henkilökohtaisia asioita , kumminkin tehdään perättömiä juttuja . Niitä teki kateelliset mustasukkaiset naiset , koska sain aina juttuseuraa. Naisiin en luota vaikka itse olen nainen. Muutaman hyvän ja luotettavan ystävän sain muutamasta miehestä . Yleensä haukutaan miehiä ,mutta nainen on "käärme" toiselle naisella , ei jokainen. Nyt elän livessä elämääni ja nautin jokaisesta päivästä....Tulipa tuokin paikka katottua. Iloa keväisen aurinkoisiin päiviin:)

• raymondbelaski

Ei ole pakko kertoa mitään taustatietoja ja voisi muutenkin pitää matalaa profiilia . Pysy anonyymina ja chattaile ilman uteliaisuutta , siinä sinulle motto.

• Paheenasi.uteliaisuus

Lainaan pätkän kommenttia tuolta ylempää. Joka niin hyvin selittää chatissa aikaansa kuluttavien, uteliaiden ja juoruisten kyttääjien harrastusta.
      Tunnistat helposti ns."nolifetyypit" Siitä, että heillä ei ole sitä omaa elämää. Silloin alkaa joitakin kiinnostaa kovasti muiden elämät. Jopa siinä määrin, että lähdetään penkomaan muiden taustoja, mikäli siihen tarjoutuu pienikin mahdollisuus. Sitä mahdollisuutta he odottavat ja kyttäävät sätissä silmä kovana.

Eli, juurikin näin, kuten alla kuvailtu. Millaisia on suurin osa sättäreistä.
      Lisäisin tuohon vielä. Tämän päivän sätissä on noiden muiden lisäksi myös. Turhautuneita, kieroutuneita ja normaalielämästä syrjäytyneitä nörttejä.
      Joiden elämä rajoittuu 24/7 tietokoneella nyhjäämiseen.
      Jotka ovat hoksanneet, miten helppoa on tietoyhteiskunnassa tunkeutua muiden yksityiselämää penkomaan ja kyttäämään. Aiheuttamaan tietoliikenneyhteyksiin muutakin pirullista haittaa.

Lainaus.
      Tämän päivän sätissä kävijöistä suurin osa on työelämästä poistuneita turhautuneita oleilijoita, joiden entisaikainen harrastus olisi ollut kerrostalokyttääminen. Nykyään kyttääminen tapahtuu sätin ja fb.n kautta. Kyttääminen tuo elämään sisältöä ja mielenkiintoa, joissain tapauksissa jopa voitonriemua siitä, että pystyy selvittämään haasteellisiakin yksityiskohtia.

• liianpaljonpuppua

Melkoista puppua suurin osa. Sättärit kyllä tietävät että sätti on sätti ja siellä keskustellaan ja heitetään huulta ja sitten moikat seuraavaan päivään. Kyllä se niin menee että aika harvaa sättäriä kiinnostaa alkaa taustoja selvittämään. Siihen ei edes ole mahdollisuutta jos ei itse anna vohjauksia....joten ihan niihin muutamaan mummoon tuo taustojen selvitys kohdistuu.

• kairankävijäkaukaasista

Tietäähän toki kuka on se lannanlevittäjä rouva liittolaisineen. Kuoliaaksi nälvijä

• parastaoloa

Kyllä tiedetään ja siihen tarinaan tulee vielä keksitty oma lisäkin. Mikään ei lannanlevittäjältä ole pysynyt salassa. Hän kun hermostuu, hän iskee silloin saamilla tiedoillaan.

• olematonnikki

Miksi kytätä ja huolehtia tuntemattomista ihmisistä... Parempi kun pitää oman korttitalonsa kasassa. Siinä onkin useammalle tekemistä ..Menkään itseenne ja miettikää , onko omatunto puhdas itsellä..... Että näin tänään

• eiolejärkeä

Pieni piiri hyörii aina saman asian ympärillä ...eläkää omaa elämäänne ...huh mitä porukkaa täällä on:((((((((((

• fillareissa

syy on täysin teissä

• pikkuinenmyykin

Rati riti rallaa....kohta on kesä.

• missä-äly

Sama levy on jäänyt päälle ..vaihtakaa välillä levyä

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      516
      5605
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      125
      5099
    3. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      29
      2472
    4. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      408
      2244
    5. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1390
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      176
      1218
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      65
      1132
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1021
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1001
    10. Teennäinen ihminen?

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      948
    Aihe