skodaan ei saa varusteita!

kärtsy

miksi ihmeessä itäauto skodaan ei saa varusteita joita on vakiovarusteena oikeissa länsimaisissa autoissa esim Toyotassa jo perusmallista alkaen!? johonkin audiin kyllä saa isolla rahalla varusteet jotka Toyotassa on vakiona. mikä mättää???? esimerkiksi Lexuksessa oli varusteita vakiona jo 80 luvulla mitä nyt saa vasta johonkin itäkippo skodaan lisävarusteena kalliilla rahalla, eihän tuohon mennytkään kuin 30 vuotta. itäauto skoda on todella meluisa, kolho ja kurjasti varusteltu huonolaatuinen tekele, onneksi skodaan tuli vakiovarusteena öljykanisterin pidike tavaratilaan josta skodailijat kiittävät ja kumartavat mekkaan päin monta kertaa päivässä.

28

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itäauto.on.itäauto

      1.8 TSI malliin pitää ottaa Style taso että saa edes vakionopeudensäätimen

      • länsinilkki

        Voi sen tietysti noinkin sanoa, että Style on alin Suomessa saatava varustetaso kyseiselle moottorille.


    • jfjfhjfhhjfdg

      Volkkarin trendlinessä on kääntyvät etupyörät vakiona ja muuten rättipenkit ja kehitysmaa ilmastointi ja tuikkuvalot.

    • eisaavalehdella

      Ronald Rumpf: fake news!

    • ZKODA

      skodaan tulee vakiona mahorkan ja paskanhaju. siitä skodailijat maksavat 1500€ extraa joka on piilotettu hintaan. tuleehan siihen vakiovarusteena iso kanisteri Nilsiän öljysheikin jalostamaa man oilia täyttööljyksi.

    • Uguiget

      Mutta siinäpä on vakiona veivi. Muihin merkkeihin ei saa rahallakaan.

      • kelaa.tätä

        Päässä veivi kiertää
        saapas maata hiertää
        opintie on ympyrää
        eteen joka jälki jää


    • KQLMEKAKARAAJARAKKI

      Aloittaja on oikeassa, itäauto škodaan ei todellakaan kummoisia varusteita saanut. Kierroslukumittari kylläkin oli vakiona mutta ei vakkaria, lukkiintumattomia jarruja,luistonestoa,ajonvakausjärjestelmästä puhumattakaan. Myöskään ilmastointia,navigaattoria,sähköikkunoita, turboahdinta, dieselmoottoria, farkkukoppaa, etuvetoa, nelikkoa jne...
      Toki huomioon kannattaa otta jotta varsinaisen itäautoškodan valmistus loppui kaksikymmentäseitsemänvuotta sitten. Toki ensimmäiset favoritit voitaneen laskea?
      Niin, nyt elämme vuotta 2017 jos tämmöne vanha käpy ny...

    • tinosoini

      Toyotaan vakiona vaikka xenonit,,, niin pitkä hiljaisuus.
      En tiedä mikä kärtsyä vaivaa mutta mene heti ammattikoulun jälkeen kirjaston lukemaan autolehtiä lisää , voit oppia jotain.

      Esimerkkinä että lexus ja toyota ovat itäautoja, kopiointia jo 1950 luvulta alkaen crowneista corollaan jota jatkuu.
      Tai että skodassa kuin skodassa saattaa olla hieman enemmän vakiovarusteita tai tarpeellisempiä varusteita kuin toyotissa.

    • Tero.havannoi

      Kyllä Skodan vakiovarusteluettelo näkyy olevan aika kattava tavallisen kuljettajan tarpeisiin. Lukkiintumattomat jarrut ja ajovakauden hallintahan ovat pakollisia varusteita nykyisin.
      Varustepaketteina autoon saa automaattijarruksen törmäysvaroituksella sekä adaptiivisen vakionopeuden säätimen. Tien päällä nähtyjen kokemuksien perusteella erityisesti Suberbeista näyttää puuttuvan toimivat vilkut.
      Ja maskisuojia löytyy Skoda-kauppiaan varastosta edulliseen keväthintaan!

    • ei.näin.ei

      Kun esittää tarpeeksi älyttömän väitteen, joku uskoo ainakin osan? Silloin joku on tyhmä...

    • Kertokaa_toki

      Lukisin mielelläni mitä varusteita Skodan varusteluettelosta puuttuu joita saa "oikeisiin länsiautoihin" tai Toyotaan. Vastaukseksi ei kelpaa esimerkiksi Toyotan Safety Sense, koska eri valmistajilla on eri nimityksiä samoille asioille.
      Mitä nyt olen varusteluetteloita tutkinut, näyttää ettei Toyotiin saa lisävarusteinakaan sellaisia liikenneturvallisuutta parantavia varusteita joita monissa Skodissa on vakiona, kuten esim. lämmitettyjä pesunestesuuttimia ja pesunesteen vähyyden merkkivaloa tai kuljettajan vireystilan tunnistusta.

      • Tero.toteaa

        Kyllä kaistavahti eli kuljettajan vireystilan tunnistus löytyy Toyotankin varustelistalta jo Active ja Style paketeista. Joissakin malleissa se on vakiovarusteena. Pysäköintikolhuja vähentävä peruutuskamera on ollut vakiona jo vuosikausia jopa Yariksessa.


      • anal-logiaa
        Tero.toteaa kirjoitti:

        Kyllä kaistavahti eli kuljettajan vireystilan tunnistus löytyy Toyotankin varustelistalta jo Active ja Style paketeista. Joissakin malleissa se on vakiovarusteena. Pysäköintikolhuja vähentävä peruutuskamera on ollut vakiona jo vuosikausia jopa Yariksessa.

        Mutta tarkoittaako Tojotan mahtava vakiovarustelu, ettei Skodaan saa mitään? Turha tästä on jatkaa, koska kyseessä on yksi skodakriitikon vakio-aiheita. Kun mainitaan, että Skodan (vakio)varuste-listasta löytyy kaikki tarvittava, on kriitikon seuraava vastaveto, ettei niitä oikeasti saa tai ovat jo uutena rikki. Kuten Neuvostoliitossa oli tapana. Todisteitahan ei itse asiassa ole olemassa edes perusvarusteisen Skodan olemassaolosta, ei löydy Trafin avoimesta datasta tai naapurin Arskan pihasta...


      • Kertokaa_toki
        Tero.toteaa kirjoitti:

        Kyllä kaistavahti eli kuljettajan vireystilan tunnistus löytyy Toyotankin varustelistalta jo Active ja Style paketeista. Joissakin malleissa se on vakiovarusteena. Pysäköintikolhuja vähentävä peruutuskamera on ollut vakiona jo vuosikausia jopa Yariksessa.

        Kaistavahti ja kuljettajan vireystilan valvonta ovat aivan eri asioita.
        Kaistavahti varoittaa tai pyrkii estämään kaistalta pois ohjautumista. Vireystilan valvonta varoittaa kuljettajaa jos tämä pyrkii nukahtamaan vaikka auto pysyisi kaistalla. Tojoterona et sitä tietenkään tiennyt, koska vireystilan valvontaa niissä ei ole ollut, ellei aivan uusimpaan päivitykseen ole juuri tullut. Vireystilan valvonta on vakiovaruste useimmissa Volkswagen-konsernin autoissa. Aktiivinen kaistavahti taas useimmiten lisävaruste tai vakiona paremmin varustetuissa malleissa.

        Niin olikos niitä lämmitettyjä pesusuuttimia ja pesunesteen merkkivaloa missään Toyotassa, puhumattakaan kokonaan lämmitettävästä tuulilasista tai takapenkkien lämmityksestä ja sivuturvatyynyistä, ja pitääkö pesunesteen lisäyksen takia väkertää konepellin tukitikun kanssa vai pysyykö kansi ylhäällä muutenkin?


      • Yli400Mn

        Trollipa ei ole tainnut ymmärtää, että juuri kaistavahdin toiminnoilla kuljettajan vireystilaa tarkkaillaan mm Volvossa ja Mercedessä ja ilmeisti Vokkelossakin. MB:ssä tärisee ohjauspyörä, Volvo kehottaa menemään tauolle äänimerkein ja symbolein.


      • kärtsy
        Kertokaa_toki kirjoitti:

        Kaistavahti ja kuljettajan vireystilan valvonta ovat aivan eri asioita.
        Kaistavahti varoittaa tai pyrkii estämään kaistalta pois ohjautumista. Vireystilan valvonta varoittaa kuljettajaa jos tämä pyrkii nukahtamaan vaikka auto pysyisi kaistalla. Tojoterona et sitä tietenkään tiennyt, koska vireystilan valvontaa niissä ei ole ollut, ellei aivan uusimpaan päivitykseen ole juuri tullut. Vireystilan valvonta on vakiovaruste useimmissa Volkswagen-konsernin autoissa. Aktiivinen kaistavahti taas useimmiten lisävaruste tai vakiona paremmin varustetuissa malleissa.

        Niin olikos niitä lämmitettyjä pesusuuttimia ja pesunesteen merkkivaloa missään Toyotassa, puhumattakaan kokonaan lämmitettävästä tuulilasista tai takapenkkien lämmityksestä ja sivuturvatyynyistä, ja pitääkö pesunesteen lisäyksen takia väkertää konepellin tukitikun kanssa vai pysyykö kansi ylhäällä muutenkin?

        siis täh? japsiautoissa on ollut jo 80 luvulta lähtien pissipojan nesteen vähyydestä kertova merkkivalo, mm Toyotassa,nissanissa ja mazdassa,tais olla hondassakin. nämä ja sähköikkunat,keskuslukitus takaluukkua myöten jo 80 luvulla, niin ja ihan jo suomeen tuoduissa perusmalleissa. sitten jos haluatte autoon varusteita niin 80 luvun japsiautoissa oli 80 luvulla varusteita japanin ja usan markkinoille joita tulee vasta joihinkin S-sarjan mersuihin nykypäivänä. vai mitä sanotte 80 luvun alun Mitsubishi sapporossa olevat televisio navigoinnilla,sähköisesti säätyvää alustaa,tietokone ohjelmoitu automaattivaihteisto,sähköllä säätyvät penkit joka suuntaan,ilmastoidut penkit,digitaalinen mittaristo,twincam moottorit,turbot,jäähdytetty baarikaappi takapenkkiläisille,polttoaineen ruiskutukset tulivat 80 luvulla japsiautoihin ensimmäisten joukossa, ottakaapa asioista selvää ja tutkikaa 80 luvun japanin markkinoilla myytyjä japsiautoja mitä varusteita niissä oli niin eipä euro romuissa tahdo olla tänä päivänäkään vielä sellaisia mukavuutta, ajoa ja turvallisuutta parantavia varusteita, eikä tule mihinkään itäauto skodaan ikinä.


      • olet_niin_väärässä
        Yli400Mn kirjoitti:

        Trollipa ei ole tainnut ymmärtää, että juuri kaistavahdin toiminnoilla kuljettajan vireystilaa tarkkaillaan mm Volvossa ja Mercedessä ja ilmeisti Vokkelossakin. MB:ssä tärisee ohjauspyörä, Volvo kehottaa menemään tauolle äänimerkein ja symbolein.

        Mercedes Benz:
        "Vireystila-avustin ATTENTION ASSIST on erityisen kätevä pitkillä ajomatkoilla ja pimeällä ajettaessa; järjestelmä antaa varoituksen, kun se havaitsee kuljettajassa tyypillisiä väsymisen tai huomiokyvyn herpaantumisen merkkejä. Avustin voi varoittaa kuljettajaa väsymisestä, jos se tunnistaa kuljettajassa tyypillisiä väsymyksen merkkejä. Tämä parantaa turvallisuutta.
        Vireystila-avustin analysoi jatkuvasti kuljettajan käyttäytymistä ja ohjausliikkeitä. Jos järjestelmä havaitsee tiettyjä ohjausmalleja, jotka usein liittyvät väsymiseen, se varoittaa kuljettajaa mittaristoon ilmestyvän kahvikuppi-symbolin avulla. Samalla kuuluu äänimerkki. ATTENTION ASSIST voidaan aktivoida ja deaktivoida mittariston päävalikossa kohdassa "Assistance systems" (avustinjärjestelmät). Kun järjestelmä on kytkettynä päälle, se aktivoituu nopeuden ollessa välillä 80 ja 180 km/h."

        "Kaista-avustin osaa varoittaa kuljettajaa, jos auto alkaa poistua nykyiseltä kaistalta tahattomasti. Järjestelmä antaa varoituksen ohjauspyörässä tuntuvan värinän avulla. Auton matkustajat eivät tätä värinää huomaa. Järjestelmä pystyy erottamaan sellaiset ohjausliikkeet, joiden tarkoitus on ohjata auto pois ajokaistalta - esimerkiksi tarpeeksi jyrkkä siirtyminen viereiselle kaistalle. Järjestelmä ei siis anna varoitusta turhaan. Kaista-avustin toimii nopeudesta 60 km/h alkaen."

        Trafi:
        "Kuljettajan vireystilan valvonta -järjestelmä (DDS)
        on käytössä muutamilla autonvalmistajilla. Käytössä on
        muutamaa eri tekniikkaa, esimerkiksi kuljettajan silmiä,
        ajolinjaa ja ajotavan muutosta tarkkailevia järjestelmiä.
        Vireystilan laskettua riittävän alas auto kertoo tauon
        tarpeellisuudesta äänimerkillä ja mittaristoon syttyvällä
        merkillä."

        "Kaistavahtijärjestelmä (LDW) tarkkailee kaistaviivoja,
        ja mikäli auto on ylittämässä kaistaviivaa ilman suun-
        tamerkkiä, antaa järjestelmä varoituksen ohjauspyörää
        täristämällä. Aktiivinen kaistavahtijärjestelmä ei pel-
        kästään varoita, vaan pitää auton kaistalla auton kulku-
        suuntaa kääntämällä. Kulkusuuntaa muutetaan järjestel-
        mästä riippuen joko toisen puolen pyöriä jarruttamalla tai
        sähköisen ohjaustehostimen avulla etupyöriä kääntämällä.


      • kestotilaaja
        kärtsy kirjoitti:

        siis täh? japsiautoissa on ollut jo 80 luvulta lähtien pissipojan nesteen vähyydestä kertova merkkivalo, mm Toyotassa,nissanissa ja mazdassa,tais olla hondassakin. nämä ja sähköikkunat,keskuslukitus takaluukkua myöten jo 80 luvulla, niin ja ihan jo suomeen tuoduissa perusmalleissa. sitten jos haluatte autoon varusteita niin 80 luvun japsiautoissa oli 80 luvulla varusteita japanin ja usan markkinoille joita tulee vasta joihinkin S-sarjan mersuihin nykypäivänä. vai mitä sanotte 80 luvun alun Mitsubishi sapporossa olevat televisio navigoinnilla,sähköisesti säätyvää alustaa,tietokone ohjelmoitu automaattivaihteisto,sähköllä säätyvät penkit joka suuntaan,ilmastoidut penkit,digitaalinen mittaristo,twincam moottorit,turbot,jäähdytetty baarikaappi takapenkkiläisille,polttoaineen ruiskutukset tulivat 80 luvulla japsiautoihin ensimmäisten joukossa, ottakaapa asioista selvää ja tutkikaa 80 luvun japanin markkinoilla myytyjä japsiautoja mitä varusteita niissä oli niin eipä euro romuissa tahdo olla tänä päivänäkään vielä sellaisia mukavuutta, ajoa ja turvallisuutta parantavia varusteita, eikä tule mihinkään itäauto skodaan ikinä.

        Niin on joissakin japsiautoissa mutta ei Toyotassa!
        Tarkistin juuri kaikki tämän vuosituhannen TM:n talvivertailut (julkaistaan aina numerossa 4) ja sieltä kohdista "valot ja näkeminen", varusteluettelot. Yhdessäkään mukana olleessa Toyotassa ei ole ollut pesunesteen vähyyden varoitusvaloa, ei yhdessäkään.
        Joten vain sinun rinnakkaistodellisuudessasi!


    • NissanissaJo

      Nissan Maximassa oli jo 90-luvulla kaikki herkut, mutta isäpappa ei periaatteessa suostunut japanilaista autoa liisaamaan niin päätyi sitten 605 Peugeotiin. Kyllä Favoriteilla ajelevat skodistit sitäkin kadehtivat kovasti.

    • erittäin.alkeellista

      eihän tuohon skeida huurrekaappiin saanut webastoakaan ennenkuin vasta nyt aivan viime aikoina on alkanut merkkihuollot pitkin hampain niitä asentelemaan, jos asiakas vaatii. vastuuvapauslausekkeen joutuu vieläkin asiakas allekirjoittamaan. kuten skoda auton ostossakin. millään muilla merkeillä ei tarvi mitään vastuuvapauslausekkeita kirjoitella.

      • ei.mu.lla.muuta

        Erittäin alkeellista valehtelua.


      • Lausekkeita.riittää.höh

        Miksi kirjoitat koko ajan valheita? Sinulta pitäisi ottaa pois kirjoitteluvapaus.


      • kärtsy

        kyllä vain. itäkippo skodaan ei ennen saanut webastoa tai muutakaan polttoainelisälämmitintä.. järkyttävän kylmiähän ne on ilman lisälämmitintä. taisipa olla lämmityslaitteeltaan surkein mitä TM on koskaan mitannut kuten wv golfissakin. kerran oli sitten skodan myyntiedustaja ajanut skodalla talvipakkasella niin oli meinannut ukki jäätyä skodan penkkiin kiinni :D siitä lähtien skodaan on saanut erikoistilauksesta polttoainelisälämmittimen.


      • hehehehihihihohoho
        kärtsy kirjoitti:

        kyllä vain. itäkippo skodaan ei ennen saanut webastoa tai muutakaan polttoainelisälämmitintä.. järkyttävän kylmiähän ne on ilman lisälämmitintä. taisipa olla lämmityslaitteeltaan surkein mitä TM on koskaan mitannut kuten wv golfissakin. kerran oli sitten skodan myyntiedustaja ajanut skodalla talvipakkasella niin oli meinannut ukki jäätyä skodan penkkiin kiinni :D siitä lähtien skodaan on saanut erikoistilauksesta polttoainelisälämmittimen.

        Jankutat mitä jankutat (tästä taitaa olla monta muutakin trollausketjua) mutta polttoainetoiminen lisälämmitin (Webasto) on ollut Skodaan saatavissa iät ja ajat.

        Tämä on sitä trollausta pahimmillaan, kykkänä esittää väitteitä, jotka ovat täyttää potaskaa. Tiedän, että se johtuu sairaudesta nimeltä narsisimi, joka ilmenee alituisena huomion tarpeena, ja parhaiten huomiota saa kun oikein poskettomasti valehtelee. Muitakin mielenterveysongelmia kykkänällä on, mutta ei nyt puhuta niistä, koska niille ei voi mitään, ellei ihminen itse tajua hakea itselleen apua.

        Vai että jäätynyt penkkiin kiinni, hahahahahahahahahahahahahaha.


      • Valehtelen.minäkin
        hehehehihihihohoho kirjoitti:

        Jankutat mitä jankutat (tästä taitaa olla monta muutakin trollausketjua) mutta polttoainetoiminen lisälämmitin (Webasto) on ollut Skodaan saatavissa iät ja ajat.

        Tämä on sitä trollausta pahimmillaan, kykkänä esittää väitteitä, jotka ovat täyttää potaskaa. Tiedän, että se johtuu sairaudesta nimeltä narsisimi, joka ilmenee alituisena huomion tarpeena, ja parhaiten huomiota saa kun oikein poskettomasti valehtelee. Muitakin mielenterveysongelmia kykkänällä on, mutta ei nyt puhuta niistä, koska niille ei voi mitään, ellei ihminen itse tajua hakea itselleen apua.

        Vai että jäätynyt penkkiin kiinni, hahahahahahahahahahahahahaha.

        Syylänaamainen skodamyyjä myy ensin tehdasasenteisen winterpackin webaston Skeidaan. Jorma on jo lähdössä ylipainoista valasta muistuttavan muijansa kanssa tuulipuvut kahisten kotiin, kun myyjä huutaa perään: "Yksi pieni muodollisuus vielä!"

        Skoda-Jorma & Muija raapustavat kehittymättömällä käsialallaan ylähuuli väpättäen nimensä vastuuvapauslausekkeeseen. Skeida-pariskunta poistuu ihmetellen paikalta ja Skoda-myyjä hymyilee politrukin hymyään: Taas on yksi Jorma & MUIJA huijattu! Skoda-Jorma allekirjoittaa mitä tahansa, kun ei ole sitä kokemusta sporttisista laadukkaista takavetoisista länsiautoista.

        Näin se vain on.


    • 2.4STW__

      Kyllä Skodaan Occu/SUperi saa paremmat varsuteet kuin Tojoihin. Ekana tulee mieleen ratin lämmitin ja toisena ratin etäisyys säätö. Näiden jälkeen voisi vielä mainita voiman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe