Siis onko kukaan nivelrikosta kärsivä saanut tautiaan rauhoittumaan ruokavaliolla ? Itselläni viime talvi pahin mahdollinen, helpompi sanoa mistä ei olisi kipeä! Mietinkin auttaisiko jättää pullat, karkit yms pois ruokavaliosta ? Ja mietin kuinka on leipien yms... kanssa, en kuitenkaan haluaisi ihan gluteenittomalle alkaa.
Vaikka tällä hetkellä kivut on niin kauheat, että kohta lopetan koko syömisen...
Nivelrikossa kivut ja ruokavalio?
3
130
Vastaukset
- helpjelp
Ei haittaa ollenkaan jättää epäterveelliset aineet pois. Karkista ja ruokavaliosta ei voi puhua samana päivänä :) Ei ne kuulu yhteen. Ei kuitenkaan äärimmäisyyksiin tarvitse mennä. En ole itse apua saanut ruokavaliosta, mutta se on muutenkin ollut aina aika tiukka, tykkään syödä terveellisesti. Satun tykkäämään terveellisestä ruokavaliosta yli kaiken. Gluteenittomuus ei helpottanut, kokeilin sitä ja monta muuta asiaa kuukausia. Jotakuta muuta voi auttaa, kenties.
Ei kannata tehdä asiaa liian vaikeaksi itselleen.
Ensin pois ne karkit, limsat, pullat ja muu semmoinen turha ja liiat rasvat, eritoten sipsit yms. moska, yksistään se jo kohentaa oloa.
Arcoxia on ainoa joka auttaa minua ja sopii minulle.
Kaikkien vatsat ei siedä esimerkiksi kaikkia lääkkeitä. - feldeniäniveleen
Nivelrikkoa voi olla monessa paikassa ja eri asteisena.
Haluatko kertoa tarkemmin missä kipusi ovat ?
Minua on paikallisesti auttanut Felden voide, vahvempi, reseptillä kai vieläkin. - Grassis
En tiedä ruokavalioista, mutta ainakin rypsiöljyä kannattaa käyttää."Voitelee" niveliä.Mummoni otti päivittäin ruokalusikallisen juurikin nivelvaivoihin.
Alempana on kurkumaohje, sitäkin kannattaa kokeilla.Monille auttanut.Samoin gelatiinia (liivate) monet käyttävät nivelvaivoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.37316085- 2646231
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113678- 1972767
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142322- 1372229
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101660Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481459Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216- 891210