Siis onko kukaan nivelrikosta kärsivä saanut tautiaan rauhoittumaan ruokavaliolla ? Itselläni viime talvi pahin mahdollinen, helpompi sanoa mistä ei olisi kipeä! Mietinkin auttaisiko jättää pullat, karkit yms pois ruokavaliosta ? Ja mietin kuinka on leipien yms... kanssa, en kuitenkaan haluaisi ihan gluteenittomalle alkaa.
Vaikka tällä hetkellä kivut on niin kauheat, että kohta lopetan koko syömisen...
Nivelrikossa kivut ja ruokavalio?
3
150
Vastaukset
- helpjelp
Ei haittaa ollenkaan jättää epäterveelliset aineet pois. Karkista ja ruokavaliosta ei voi puhua samana päivänä :) Ei ne kuulu yhteen. Ei kuitenkaan äärimmäisyyksiin tarvitse mennä. En ole itse apua saanut ruokavaliosta, mutta se on muutenkin ollut aina aika tiukka, tykkään syödä terveellisesti. Satun tykkäämään terveellisestä ruokavaliosta yli kaiken. Gluteenittomuus ei helpottanut, kokeilin sitä ja monta muuta asiaa kuukausia. Jotakuta muuta voi auttaa, kenties.
Ei kannata tehdä asiaa liian vaikeaksi itselleen.
Ensin pois ne karkit, limsat, pullat ja muu semmoinen turha ja liiat rasvat, eritoten sipsit yms. moska, yksistään se jo kohentaa oloa.
Arcoxia on ainoa joka auttaa minua ja sopii minulle.
Kaikkien vatsat ei siedä esimerkiksi kaikkia lääkkeitä. - feldeniäniveleen
Nivelrikkoa voi olla monessa paikassa ja eri asteisena.
Haluatko kertoa tarkemmin missä kipusi ovat ?
Minua on paikallisesti auttanut Felden voide, vahvempi, reseptillä kai vieläkin. - Grassis
En tiedä ruokavalioista, mutta ainakin rypsiöljyä kannattaa käyttää."Voitelee" niveliä.Mummoni otti päivittäin ruokalusikallisen juurikin nivelvaivoihin.
Alempana on kurkumaohje, sitäkin kannattaa kokeilla.Monille auttanut.Samoin gelatiinia (liivate) monet käyttävät nivelvaivoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149