Nikkeliallergiako?

hile

minulla on atooppinen iho ja siitä johtuen ihottumaiset kädet, joita rasvailen jatkuvasti. Suihkussa ollessani kun väännän vesihanaa, sormissani tuntuu kirpaisu. Aivan kuin hana olisi kuuma. Se ei ole kuitenkaan kuuma, vaan huomasin, että kun tälläinen ihottumainen sormi osuu hanaan, niin se kirpaisee. Muistan myös sen kuinka minulla lapsena oli kaulassa joku rihkamakoru, niin sain punaisen ihottuman. Minulla ei ole tietoa esim. nikkeliallergiasta, mutta haluan kuulla kommentteja niiltä, joilla se on todettu.

8

1252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiitu

      Minulla on ollut nikkeliallergia noin kahdeksanvuotiaasta asti. Se huomattiin kun laitoin rihkamakorvakorut ja korvalehteni tulehtuivat. Mitään testiä minulle ei ole tehty. Nykyisin en voi pitää muita kuin kultakoruja, silmälasin sangat ovat titaania jne. Esimerkiksi farkkujen napeista tulee ihottumaa vatsaan, kellosta ja sen rannekkeesta ihottumaa ranteeseen. Allergiani ei kuitenkaan tule hyvin lyhyistä kosketuksista, vain jos nikkeli saa olla kontaktissa ihooni jonkin aikaa.

    • Summer

      Tekeekö titaani tai ruostumaton teräs sinulle jotain ihottumaa? Epätoivoissani alan epäilemään itselläni lähes mitä tahansa.. :(

    • hile

      Onko nikkeliallergiaa kenelläkään kun ei ole tullut kommentteja enempää? Olen menossa ihotautilääkärille ja kyselenpä samalla tästä aiheesta. Mutta kirjoittakaa te, joilla on "virallisesti" nikkeliallergia.

      • allergiatesteillä todettu

        Allergiatesteillä aikanaan todettu.

        Samalla tavalla kuin aiemmalla kirjoittajalla eli rihkama koruista tuli ihottumaa ja punotusta. Samaten farkkujen napeista yms...

        Hanat ja vastaavat eivät kyllä ole oireita antaneet? Joten en jaksa uskoa että vesikraanat olisi pahasta, eihän niiden kanssa koko ajan olla kosketuksissa?

        Mutta toki kannattaa ottaa huomioon, esim. useissa keittiö yms kaapistopjen vetimissä on myös nikkeliä usein ja näitä jos päivän mittaan on useita siis joutuu kosketuksiin niin toki jo iho voi oireilla.


    • hulina

      Nikkeliallergiani puhkesi rihkamakorviksista ja sen vaan sanon, että omalle tyttärelleni ei mitään rihkamakorviksia tulla koskaan laittamaan.

      Farkun napit myöskin ovat pahoja, samoin esim. farkun taskussa lojuva 5 centin kolikko taatusti tuntuu reittä vasten kamalana kutinana ja iho alkaa punoittamaan. Tuo kolikko muuten on täynnä nikkeliä, ja aiheuttaa mm. kaupan kassoille oireita kolikkoja paljon käsiteltäessä...

      Ainakaan oma allergiani ei ihan noin vähästä ärähdä, että johonkin vesihanaan koskeminen...

    • ihottuma

      minulla on ollut nikkeliallergia jo vuosia, tosin virallisesti epikutaani-testeillä todettu 2vuotta sitten, tuli vain mieleen että, nikkelille allerginen on usein myös koboltille allerginen, eli tatuoinnit ovat kiellettyjä(sininen väriaine), samoin myös sininen lasi, olen myös herkistynyt ruostumattomalle teräkselle hopealle ja joillekin kultakoruille.

    • Nainen-84

      sinulla on nikkeliallergia.Itselläni ei ole virallisesti todettu, mutta saan ihottumaa farkkujen napeista, niittivöistä (jos pinnoite kuluu pois) ja itse huomasin allergian kerran uutena vuotena käsitellessäni tinakenkiä.Tina ilmeisesti sisältää nikkeliä, koska kun en pessyt sitten käsiäni ja hieroin yöllä silmiäni, ne turposivat sexysti umpeen. Olipa kiva herätys aamulla.

    • paljon kärsinyt

      Nikkeliallergiani on nykyään vain käsissä näkyvänä.Käytän vain kultaisia korviksia.Ruuvit ja mutterit sisältävät nikkeliä,myös kolikot ja ripsivärit(harjat).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2104
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1919
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      38
      1409
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1187
    Aihe