Nikkeliallergiako?

hile

minulla on atooppinen iho ja siitä johtuen ihottumaiset kädet, joita rasvailen jatkuvasti. Suihkussa ollessani kun väännän vesihanaa, sormissani tuntuu kirpaisu. Aivan kuin hana olisi kuuma. Se ei ole kuitenkaan kuuma, vaan huomasin, että kun tälläinen ihottumainen sormi osuu hanaan, niin se kirpaisee. Muistan myös sen kuinka minulla lapsena oli kaulassa joku rihkamakoru, niin sain punaisen ihottuman. Minulla ei ole tietoa esim. nikkeliallergiasta, mutta haluan kuulla kommentteja niiltä, joilla se on todettu.

8

1301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiitu

Minulla on ollut nikkeliallergia noin kahdeksanvuotiaasta asti. Se huomattiin kun laitoin rihkamakorvakorut ja korvalehteni tulehtuivat. Mitään testiä minulle ei ole tehty. Nykyisin en voi pitää muita kuin kultakoruja, silmälasin sangat ovat titaania jne. Esimerkiksi farkkujen napeista tulee ihottumaa vatsaan, kellosta ja sen rannekkeesta ihottumaa ranteeseen. Allergiani ei kuitenkaan tule hyvin lyhyistä kosketuksista, vain jos nikkeli saa olla kontaktissa ihooni jonkin aikaa.

• Summer

Tekeekö titaani tai ruostumaton teräs sinulle jotain ihottumaa? Epätoivoissani alan epäilemään itselläni lähes mitä tahansa.. :(

• hile

Onko nikkeliallergiaa kenelläkään kun ei ole tullut kommentteja enempää? Olen menossa ihotautilääkärille ja kyselenpä samalla tästä aiheesta. Mutta kirjoittakaa te, joilla on "virallisesti" nikkeliallergia.

• allergiatesteillä todettu

Allergiatesteillä aikanaan todettu.

Samalla tavalla kuin aiemmalla kirjoittajalla eli rihkama koruista tuli ihottumaa ja punotusta. Samaten farkkujen napeista yms...

Hanat ja vastaavat eivät kyllä ole oireita antaneet? Joten en jaksa uskoa että vesikraanat olisi pahasta, eihän niiden kanssa koko ajan olla kosketuksissa?

Mutta toki kannattaa ottaa huomioon, esim. useissa keittiö yms kaapistopjen vetimissä on myös nikkeliä usein ja näitä jos päivän mittaan on useita siis joutuu kosketuksiin niin toki jo iho voi oireilla.

• hulina

Nikkeliallergiani puhkesi rihkamakorviksista ja sen vaan sanon, että omalle tyttärelleni ei mitään rihkamakorviksia tulla koskaan laittamaan.

Farkun napit myöskin ovat pahoja, samoin esim. farkun taskussa lojuva 5 centin kolikko taatusti tuntuu reittä vasten kamalana kutinana ja iho alkaa punoittamaan. Tuo kolikko muuten on täynnä nikkeliä, ja aiheuttaa mm. kaupan kassoille oireita kolikkoja paljon käsiteltäessä...

Ainakaan oma allergiani ei ihan noin vähästä ärähdä, että johonkin vesihanaan koskeminen...

• ihottuma

minulla on ollut nikkeliallergia jo vuosia, tosin virallisesti epikutaani-testeillä todettu 2vuotta sitten, tuli vain mieleen että, nikkelille allerginen on usein myös koboltille allerginen, eli tatuoinnit ovat kiellettyjä(sininen väriaine), samoin myös sininen lasi, olen myös herkistynyt ruostumattomalle teräkselle hopealle ja joillekin kultakoruille.

• Nainen-84

sinulla on nikkeliallergia.Itselläni ei ole virallisesti todettu, mutta saan ihottumaa farkkujen napeista, niittivöistä (jos pinnoite kuluu pois) ja itse huomasin allergian kerran uutena vuotena käsitellessäni tinakenkiä.Tina ilmeisesti sisältää nikkeliä, koska kun en pessyt sitten käsiäni ja hieroin yöllä silmiäni, ne turposivat sexysti umpeen. Olipa kiva herätys aamulla.

• paljon kärsinyt

Nikkeliallergiani on nykyään vain käsissä näkyvänä.Käytän vain kultaisia korviksia.Ruuvit ja mutterit sisältävät nikkeliä,myös kolikot ja ripsivärit(harjat).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7499
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      4512
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      57
      3522
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      511
      3298
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      297
      2174
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1823
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1820
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1593
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1515
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1456
    Aihe