Aihe

Uusi Avensis

avensix

60

1085

    Vastaukset

    • Eikö ole ihan sama pidetäänkö joku mallinimi elossa vai ei jos tulee täysin uusittu malli?
      Ei se auto kuitenkaan ole.

      • trollipojun epätoivo näkyy nykyisin kaikissa viesteissään. Näkyy olevan aivan sama, onko pojulla mitään sanomista itse keskusteltavaan asiaan, sekavaa skitsofreenikolle tyypillistä kirjoitusta tulee 18 h/vrk.


      • Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojun epätoivo näkyy nykyisin kaikissa viesteissään. Näkyy olevan aivan sama, onko pojulla mitään sanomista itse keskusteltavaan asiaan, sekavaa skitsofreenikolle tyypillistä kirjoitusta tulee 18 h/vrk.

        Olet säälittävä, laitostapaus. Tuon paljon viljelemäsi skitsofrenia-termin olet varmaan lukenut omasta sairaskertomuksestasi.


    • Turboahdetut moottorit autoon toimittaa BMW.

      • Toivottavasti ei, jo aikaisemmista BMW-moottoreista Toyotalle on huonoja kokemuksia...


      • Hämäyslampuista huolimatta hyvin samanlainen kuin nykyinen kun katsoo kylkilinjaa joten lähinnä vain varmaan vain uusittu ennen mallin päättymistä.


    • Kuulostaa pahalta, jos jalo japanilainen Tojon moottori korvataan heikkolaatuisella saksalaiskoneella.

    • Kuvissa vaikutti kuitenkin aiempaa hieman pienemälle (vaikka jutussa sanotaan olevan saman kokoinen kuin aiemmin), sopii minulle jos on Aurista hieman isompi.
      Jos saa järkihinnoiteltuna hybridinä on kaupat todennäköiset osaltani.

      Toisaalta tuo voi olla "euroversio" Camrystä, saman perusmallin autoja myydään yleisesti eri puolilla maailmaa eri mallinimellä
      http://www.2018toyota.com/toyota/2018-toyota-camry/

    • Jos mittasuhteet on samat, käytävät mitä ilmeisemmin samaa 2-kopan perusrakennetta minkä pohjalle 3-koppakin on tehty.
      Tämä tarkoittaa ahdas ohjaamoa huonoilla ratin säädöillä. Lisäksi se estää nelivedon.
      Avensiksen ohjaamo on kuskin paikalta verrattavissa Skoda fabiaan.

      Tehokkain kone olisi sitten 1.6L bensaturbo 150hp. Vieläkään ei ole tulossa 2-kopan voittanutta pataa. Kilpailijoilla luokkaa pienemmissä tyypillisesti 120-150hp koneet.

      Toyota pilaa ergonomialla ja voimattomuudella mielenkiintoisia autoja.
      C-HR:kin olisi kaivannut hybridi RAVin voimalinjan nelivetoisena ja RAVistin taas RX450H voimalinjan.
      Mikähän siinäkin on että Tojotin ei saa akuista yhtään enempä mehua pihalle. Neliveto RAV voisi hyvinkin kiihtyä pari sekkaa nopsemmin takamoottorin ansiosta.

      • trollipojun spekulaatiot jatkuvat yhtä epätoivoisina kuin aina ennenkin. Teki Toyota mitä hyvänsä, mikään ei pojulle kelpaa ja aina löytyy jotakin mikä pilaa pojun mielestä kokonaisuuden. Minkälaisen neron maailman autoteollisuus onkaan trollipojussa menettänyt. Täytyy varmaan antaa vinkki Vw-konsernille että täällä olisi teille visionääri joka nostaaa konsernin ylös siitä paskasta mihin se on omien toimiensa seurauksena vajonnut. Mutta sitä ennen voitte ja teidän pitää nostaa trollipojun ylös siitä paskasta johon se on täällä palstalla skitsofreniansa seurauksena vajonnut. Win-win tilanne siis.


      • VW konsernin vehkeisiin ei ole tarve palata kun nykyisestä pääsee eroon.

        Tojon suhteen todella harmittaa kun ergonomia (ratin säädöt) on joka mallissa tehty italialaisille ja Aasialaisille.

        Omalla rahalla minä ostaisin TOyotan. SIksi Tojon käsittämätön ergonomian aliarviointi harmittaa.
        KOneiden voima on toinen asia mikä harmittaa. Itellä oli muinoin uudesta hankittu 2-kopan ave 163hp koneella ja 5v automaatilla. Se oli aika terhakka (n. 9.5s ) Nykyiset Tojot ei automaatilla pääse lähellekään. Kehitys on siis mennyt taaksepäin tällä saralla.

        Jos itse kasvaisit sen verran että ymmärtäisit että kyse on autoista ja niistä keskustelusta eikä meidän palstalaisten haukkumisesta. Ymmärrätkö että ovat kaksi eri asiaa. Jos ymmärrät niin voisitko ns. siistiä suusi.


      • Miksiköhän ergonomia kelpaa ihan hyvin useimmille? Ei minkään auton ergonomia voi olla kaikille hyvä, kuskia on niin monen mittaista. Toinen juttu tuo konepuoli eli mitä merkitsee kestävyyden rinnalla joku muutamaa sekkaa ripeämpi kiihtyminen, vähemmän ripeämmällä ehtii kyllä ajoissa perille.


      • 2.4STW__ kirjoitti:

        VW konsernin vehkeisiin ei ole tarve palata kun nykyisestä pääsee eroon.

        Tojon suhteen todella harmittaa kun ergonomia (ratin säädöt) on joka mallissa tehty italialaisille ja Aasialaisille.

        Omalla rahalla minä ostaisin TOyotan. SIksi Tojon käsittämätön ergonomian aliarviointi harmittaa.
        KOneiden voima on toinen asia mikä harmittaa. Itellä oli muinoin uudesta hankittu 2-kopan ave 163hp koneella ja 5v automaatilla. Se oli aika terhakka (n. 9.5s ) Nykyiset Tojot ei automaatilla pääse lähellekään. Kehitys on siis mennyt taaksepäin tällä saralla.

        Jos itse kasvaisit sen verran että ymmärtäisit että kyse on autoista ja niistä keskustelusta eikä meidän palstalaisten haukkumisesta. Ymmärrätkö että ovat kaksi eri asiaa. Jos ymmärrät niin voisitko ns. siistiä suusi.

        Itsellä toinen Ave menossa ja yhdyn tuohon näkemykseen, että ratin säädöt ovat riittämättömät, eli rattia ei saa tarpeeksi lähelle käsiä. Kuten totesit, jos ostaa omalla rahalla Toyota on ehdottomasti kannattava ja siksi minullakin jo toinen menossa ja kolmatta tähyilen.
        Luotettavuus, hyvä jälleenmyyntiarvo, hyvät tarjoukset ostotilanteessa ja kuitenkin vähintään keskinkertainen kaikilta ominaisuuksiltaan riitti vaihtamaan ajoasennon niin, että tuo ratin säätö ei kaiverra.


      • 2.4STW__ kirjoitti:

        VW konsernin vehkeisiin ei ole tarve palata kun nykyisestä pääsee eroon.

        Tojon suhteen todella harmittaa kun ergonomia (ratin säädöt) on joka mallissa tehty italialaisille ja Aasialaisille.

        Omalla rahalla minä ostaisin TOyotan. SIksi Tojon käsittämätön ergonomian aliarviointi harmittaa.
        KOneiden voima on toinen asia mikä harmittaa. Itellä oli muinoin uudesta hankittu 2-kopan ave 163hp koneella ja 5v automaatilla. Se oli aika terhakka (n. 9.5s ) Nykyiset Tojot ei automaatilla pääse lähellekään. Kehitys on siis mennyt taaksepäin tällä saralla.

        Jos itse kasvaisit sen verran että ymmärtäisit että kyse on autoista ja niistä keskustelusta eikä meidän palstalaisten haukkumisesta. Ymmärrätkö että ovat kaksi eri asiaa. Jos ymmärrät niin voisitko ns. siistiä suusi.

        No kait toi ratinsäätö riittää aika monelle, itse olen omistanut 4 avensista 2003-2013 ja mä olen ratinsäädön+ ajoasennon kanssa pärjännyt ihan hyvin(186,96)
        Koneessa saisi olla tietty puhtia enemmän, tosin se ei saa olla kestävyyden kustannuksella kuten volkkarissa.
        Kyllä vapari konekin riittää tehojen puolesta, kävin tässä ajamassa mazda6 165hv autom. ja ihan riittävä oli suomen teille....


      • No ei se Vagenien teho ole otettu kestävyyden kustannuksella vaan pieni kulutus on syynä TSI-koneiden leviämiseen. Nokkaketju on liikkuvaa massaa ja se on nämmä tehty liian kevyeksi.
        Ihme kun Hondalla ja Mazdalla on kohtuulliset ratin säädöt mutta Tojolla ja Nissanilla ratti jää liian kauas. sama pätee kyllä Ranskalaisiinkin.

        Oikea etäisyys ohjauspyörään on sellainen että kun hartiat on penkissä kiinni ja laittaa käden suoraan ratin päälle, ranne on ratin kehällä. Jos samalla säätää penkin niin taakse että reidet tapaa penkin niin selkänoja pitäisi kääntää aivan pystysuoraan. Näin siis Tojoissa ja Nissaneissa.
        Tämä todella on sääli koska Tojo on muuten tehnyt hyvä ja luotetavia autoja vaikka niissä onkin ollut (oma kokemus) aika paljon vikoja, ei kuitenkaan luotettavuuteen vaikuttavia.


    • Onko nyt niin, että Proave ei tulekaan? Siis Toyota tekee itse nykyisen Aven pohjalta eikä PSA ole mukana? ProAve kuulosti hyvältä ratkaisulta, olisi ajettavuus tullut kerralla kuntoon, kun Toyota ei siihen kykene.

      • Ei varmasti tule eikä ole koskaan ollut tulossakaan. Tämä on jonkun irileuan vitsi sen jälkeen kun PSA pakettiautoa alettiin myydä Tojon leimalla.

        Lisäksi kun muistaa että PSA osti juuri Opelin.


      • 2.4STW__ kirjoitti:

        Ei varmasti tule eikä ole koskaan ollut tulossakaan. Tämä on jonkun irileuan vitsi sen jälkeen kun PSA pakettiautoa alettiin myydä Tojon leimalla.

        Lisäksi kun muistaa että PSA osti juuri Opelin.

        Totta - miksi myydä maailman parhainta matkustusmukavuutta Toyotalla joka kuitenkin kiittää kopioimalla kaiken teknologian.


    • "perinteitä kunnioittaen": huojahteleva itäauto jonka pellit on haperot alta kahdensadantuhannen ja jonka dieseleiden kansi vääntää blokin kengät sileäksi ja johon ei saa automaattia koska se ei toimi?

    • Saakutti, turboa lykkäävät tuohon, nyt menee väärin, turbovikoja tulee eikä kestä puolta milliä kone avaamatta niinkuin nämä vaparit jotka on ikiliikkujia . Vapareihin on oltu tyytyväisiä niin miksi pirussa turboja?

      • Perskutta, mulla on ollut aveissa turbot kymmenen vuotta ja hyvin ovat kestäneet.


      • No niillä on sellainen maine etteivät kestä. Toyotalla. Muilla kyllä. Lisäksi Toyota osaa tehdä moottorista väsyneen, turbo tai ei.


    • Mikä niissä turboissa on ongelmana? Ei VWn koneista turbot ole hajonneet vaan joko oheislaitteet tai sitten ihan moottorin perusasiat kuten jakopää. Se että koneessa on turbo, ei hajota jakopäätä jos siinä ei ole suunnitteluvirhettä.

      Millä perusteella siis turbo on jotenkin erityisen hajoava?

      • Jaa kyllä volkkareista on turbot aika susia...hyvä esim. tm käyttötestissä golfin tapaus....turbo selvästi kulunut vaikka km 60t takana.
        Yhen volkkarin omistaneena (tsi) en koskaan tule enää ko. merkkiä omistamaan, vaikka sitten voittaisi joka autolehden muutaman päivän vertailutestin, omilla rahoilla ostaessa rahat menee paskaan niin auton kuin huollonkin osalta.


      • eiikunaenää kirjoitti:

        Jaa kyllä volkkareista on turbot aika susia...hyvä esim. tm käyttötestissä golfin tapaus....turbo selvästi kulunut vaikka km 60t takana.
        Yhen volkkarin omistaneena (tsi) en koskaan tule enää ko. merkkiä omistamaan, vaikka sitten voittaisi joka autolehden muutaman päivän vertailutestin, omilla rahoilla ostaessa rahat menee paskaan niin auton kuin huollonkin osalta.

        "Jaa kyllä volkkareista on turbot aika susia...hyvä esim. tm käyttötestissä golfin tapaus....turbo selvästi kulunut vaikka km 60t takana."

        Äläpä viitsi valehtelella!
        Käyttötestissä ei mainittu, että "turbo selvästi kulunut", ei sinne päinkään! Sanottiin, että "..tässä vaiheessa turbossa näkyi pieniä kulumisjälkiä siellä täällä." Sitä milloin turbon joutuu vaihtamaan ei pystytty varmuudella sanomaan, mutta arveltiin, että vähintään kerran moottorin elinaikana sen joutuu uusimaan. Muuten moottori oli täysin kulumaton.
        Eli onhan tuossa nyt merkittävä ero sinun sanomasi ja TM:ssä kirjoitetun välillä.


      • valehteletko_tietoisesti kirjoitti:

        "Jaa kyllä volkkareista on turbot aika susia...hyvä esim. tm käyttötestissä golfin tapaus....turbo selvästi kulunut vaikka km 60t takana."

        Äläpä viitsi valehtelella!
        Käyttötestissä ei mainittu, että "turbo selvästi kulunut", ei sinne päinkään! Sanottiin, että "..tässä vaiheessa turbossa näkyi pieniä kulumisjälkiä siellä täällä." Sitä milloin turbon joutuu vaihtamaan ei pystytty varmuudella sanomaan, mutta arveltiin, että vähintään kerran moottorin elinaikana sen joutuu uusimaan. Muuten moottori oli täysin kulumaton.
        Eli onhan tuossa nyt merkittävä ero sinun sanomasi ja TM:ssä kirjoitetun välillä.

        VAG laitteissa johtosiipien jumitukset selkeästi yleisempiä ja muutoinkin turboviat dieseleissä. Kaikkien muiden tyyppivikojen lisäksi, nettiauton korjausselitykset pitkiä, kun kilometrejä on hieman enemmän.


      • valehteletko_tietoisesti kirjoitti:

        "Jaa kyllä volkkareista on turbot aika susia...hyvä esim. tm käyttötestissä golfin tapaus....turbo selvästi kulunut vaikka km 60t takana."

        Äläpä viitsi valehtelella!
        Käyttötestissä ei mainittu, että "turbo selvästi kulunut", ei sinne päinkään! Sanottiin, että "..tässä vaiheessa turbossa näkyi pieniä kulumisjälkiä siellä täällä." Sitä milloin turbon joutuu vaihtamaan ei pystytty varmuudella sanomaan, mutta arveltiin, että vähintään kerran moottorin elinaikana sen joutuu uusimaan. Muuten moottori oli täysin kulumaton.
        Eli onhan tuossa nyt merkittävä ero sinun sanomasi ja TM:ssä kirjoitetun välillä.

        Kuten itsekkin sanoit vaihto "VÄHINTÄÄN kerran moottorin eliniän aikana-mikä lie volkkarin Tsi moottorin elinikä.
        Samasta tekstistä voidaan myös nostaa monta muuta kirjoitusta:
        - "jo tässä vaiheessa turbossa näkyi pieniä kulumia siellä täällä"
        - "Jo nyt kulumisjäljet näkyivät siinä laakerissa ,joka ottaa voimia vastaan"
        -" Laakerin selvät kulumisjäljet osoittavat että öljykalvo on pettänyt kovan rasituksen alla"
        Jos sinulla on luottoa tähän konsruktioon hyvä näin, mulla meni volkkariin luotto täysin, ehkäpä oli vaan ainut ma yksilö, ei se että lukuisat viat autossani sattui minulle , mutta vielä Laakkosen ylimielinen suhtautuminen joka ikiseen korjaukseen takuu asioissakin sai minut vakuuttuneeksi että volkkarit ovat mennyttä meidän taloudessa.
        Mutta pääasia että sinä olet tyytyväinen autoosi, vai etpä taida olla ku toyota kiinnostaa?


      • envalehteletietoisesti kirjoitti:

        Kuten itsekkin sanoit vaihto "VÄHINTÄÄN kerran moottorin eliniän aikana-mikä lie volkkarin Tsi moottorin elinikä.
        Samasta tekstistä voidaan myös nostaa monta muuta kirjoitusta:
        - "jo tässä vaiheessa turbossa näkyi pieniä kulumia siellä täällä"
        - "Jo nyt kulumisjäljet näkyivät siinä laakerissa ,joka ottaa voimia vastaan"
        -" Laakerin selvät kulumisjäljet osoittavat että öljykalvo on pettänyt kovan rasituksen alla"
        Jos sinulla on luottoa tähän konsruktioon hyvä näin, mulla meni volkkariin luotto täysin, ehkäpä oli vaan ainut ma yksilö, ei se että lukuisat viat autossani sattui minulle , mutta vielä Laakkosen ylimielinen suhtautuminen joka ikiseen korjaukseen takuu asioissakin sai minut vakuuttuneeksi että volkkarit ovat mennyttä meidän taloudessa.
        Mutta pääasia että sinä olet tyytyväinen autoosi, vai etpä taida olla ku toyota kiinnostaa?

        "envalehteletietoisesti" jos et, niin olet patologinen valehtelija tai luetun ymmärryksesi on todella huonolla tolalla! Kyse ei ollut siitä etteikö turbot kulu, vaan siitä oliko kyseisen käyttötesti-Golfin turbo "selvästi kulunut", kuten TM:ää siteerasit. Selvästi kulunut kun nyt vaan on aivan eri asia kuin että on kulumisen merkkejä siellä täällä.
        Turboahtimet ovat joka ikisessä automerkissä samojen alihankkijoiden valmistamia. Yksikään ei tee niitä itse. Turbo on kuluva osa aivan samoin kuin vaikka laturi tai starttimoottori, eikä sen uusiminen paljon enempää maksa. Turbon edut ovat kuitenkin kiistattomat ja siksi Toyotakin on siirtymässä vähitellen niihin. Sen omat kyvyt eivät kuitenkaan näytä olevan riittävät turbomoottorien kehittämiseen kannattavasti, koska ostaa tulevia moottoreita BMW:ltä. Esitiedot "uuden" Avensiksen moottorista kertovat sen olevan BMW:n valmistama 1,6-litrainen.


      • Kyllä nyt sattui volsun omistajaan, totuus on että turbo oli käyttötestissä volsussa kulunut....kerroppa minkä alihankkijan turbo on volsussa?
        Kyllä toyota omaa turbokoneista kokemuksia , onhan niitä ollut vuosikymmenet sitten esim. celica, tuskin kuiteskaan niin surkeita kuin nää volsun kyhäelmät...toki ehkä syynä on volsussa liian pitkät öljynvaihtovälit, toisaalta niihin joutuu lisäämään öljyä vaihtovälillä.
        Totuus vaan on että volkkari on ryvennyt tämän tsi koneiden kanssa syvällä ,vaikkakin täällä suomessa on kaikin keinoin maahantuoja yrittänyt ongelmat sivuttaa...
        Mutta hyvä asia tässä kaikessa on että jokainen saa ostaa minkä auton haluaa ja voi äänestää jaloillaan, ihan niin kuin sinäkin olet kovasti kiinnostunut Toyotasta...:))
        Yhteistyö merkkien välillä on aika luonnollista nykyään, mahtaa olla volkkarilla tosi kannattavia ollut nämä tsi koneet ja nyt nämä vähäpäästöiset autot, ainakin yritys maksattaa kulut yksin asiakkailla on tullut selväksi, ihan joka maassa se ei onnistu niin kuin täällä peräpohjolassa....
        No nyt on sitten volsunkin aika siirtyä pian hybridi kauteen , kunhan aikansa on oppia ottanut muilta ja koneen iskutilavuudet taaseen kasvaa....miksiköhän..


      • valehteletko_tietoisesti kirjoitti:

        "envalehteletietoisesti" jos et, niin olet patologinen valehtelija tai luetun ymmärryksesi on todella huonolla tolalla! Kyse ei ollut siitä etteikö turbot kulu, vaan siitä oliko kyseisen käyttötesti-Golfin turbo "selvästi kulunut", kuten TM:ää siteerasit. Selvästi kulunut kun nyt vaan on aivan eri asia kuin että on kulumisen merkkejä siellä täällä.
        Turboahtimet ovat joka ikisessä automerkissä samojen alihankkijoiden valmistamia. Yksikään ei tee niitä itse. Turbo on kuluva osa aivan samoin kuin vaikka laturi tai starttimoottori, eikä sen uusiminen paljon enempää maksa. Turbon edut ovat kuitenkin kiistattomat ja siksi Toyotakin on siirtymässä vähitellen niihin. Sen omat kyvyt eivät kuitenkaan näytä olevan riittävät turbomoottorien kehittämiseen kannattavasti, koska ostaa tulevia moottoreita BMW:ltä. Esitiedot "uuden" Avensiksen moottorista kertovat sen olevan BMW:n valmistama 1,6-litrainen.

        Tottakait monet autonvalmistajat käyttävät samoja alihankkijoita, mutta kyllä auton valmistaja itse määrittää omat laatukriteerit ja kerroppa mikä toinen autonvalmistaja on joutunut yhtä huonoon maineeseen moottori ja automaattivaihteiston kans kuin volsu viimeisen 10v aikana?


      • envalehtelelaisinkaan kirjoitti:

        Kyllä nyt sattui volsun omistajaan, totuus on että turbo oli käyttötestissä volsussa kulunut....kerroppa minkä alihankkijan turbo on volsussa?
        Kyllä toyota omaa turbokoneista kokemuksia , onhan niitä ollut vuosikymmenet sitten esim. celica, tuskin kuiteskaan niin surkeita kuin nää volsun kyhäelmät...toki ehkä syynä on volsussa liian pitkät öljynvaihtovälit, toisaalta niihin joutuu lisäämään öljyä vaihtovälillä.
        Totuus vaan on että volkkari on ryvennyt tämän tsi koneiden kanssa syvällä ,vaikkakin täällä suomessa on kaikin keinoin maahantuoja yrittänyt ongelmat sivuttaa...
        Mutta hyvä asia tässä kaikessa on että jokainen saa ostaa minkä auton haluaa ja voi äänestää jaloillaan, ihan niin kuin sinäkin olet kovasti kiinnostunut Toyotasta...:))
        Yhteistyö merkkien välillä on aika luonnollista nykyään, mahtaa olla volkkarilla tosi kannattavia ollut nämä tsi koneet ja nyt nämä vähäpäästöiset autot, ainakin yritys maksattaa kulut yksin asiakkailla on tullut selväksi, ihan joka maassa se ei onnistu niin kuin täällä peräpohjolassa....
        No nyt on sitten volsunkin aika siirtyä pian hybridi kauteen , kunhan aikansa on oppia ottanut muilta ja koneen iskutilavuudet taaseen kasvaa....miksiköhän..

        "Kyllä nyt sattui volsun omistajaan, totuus on että turbo oli käyttötestissä volsussa kulunut"

        Terolla on fysiikka pahasti hakusessa. Totta kai Turbo on kulunut 60tkm aikana. Jos se ei olisi kulunut, niin se ei olisi toiminut. Kaikki mekaaniset osat kuluu toimiessaan.

        Toyotassa tosin monia muita merkkejä selvästi nopeammin, koska 70% Toyotoista poistuu liikenteestä ennen 200tkm, vaikka turbo puuttuu.


      • valehteletko_tietoisesti kirjoitti:

        "envalehteletietoisesti" jos et, niin olet patologinen valehtelija tai luetun ymmärryksesi on todella huonolla tolalla! Kyse ei ollut siitä etteikö turbot kulu, vaan siitä oliko kyseisen käyttötesti-Golfin turbo "selvästi kulunut", kuten TM:ää siteerasit. Selvästi kulunut kun nyt vaan on aivan eri asia kuin että on kulumisen merkkejä siellä täällä.
        Turboahtimet ovat joka ikisessä automerkissä samojen alihankkijoiden valmistamia. Yksikään ei tee niitä itse. Turbo on kuluva osa aivan samoin kuin vaikka laturi tai starttimoottori, eikä sen uusiminen paljon enempää maksa. Turbon edut ovat kuitenkin kiistattomat ja siksi Toyotakin on siirtymässä vähitellen niihin. Sen omat kyvyt eivät kuitenkaan näytä olevan riittävät turbomoottorien kehittämiseen kannattavasti, koska ostaa tulevia moottoreita BMW:ltä. Esitiedot "uuden" Avensiksen moottorista kertovat sen olevan BMW:n valmistama 1,6-litrainen.

        No jos kirjoitin että kulunut selvästi, mielestäsi liioittelin asiaa, sinä taas vähättelet.
        Kun luet tosta turbosta olevaa juttua esim.
        - "jo tässä vaiheessa turbossa näkyi pieniä kulumia siellä täällä"
        - "Jo nyt kulumisjäljet näkyivät siinä laakerissa ,joka ottaa voimia vastaan" niin mitä kuvaa sinun mielestä TM:ssä ollut sana JO, meinaatko että se kertoo erittäin vähästä kulumasta vai sitä että kuluminen olisi yllättänyt- kerro nyt ?


      • EnOmistaVwTuotteita kirjoitti:

        "Kyllä nyt sattui volsun omistajaan, totuus on että turbo oli käyttötestissä volsussa kulunut"

        Terolla on fysiikka pahasti hakusessa. Totta kai Turbo on kulunut 60tkm aikana. Jos se ei olisi kulunut, niin se ei olisi toiminut. Kaikki mekaaniset osat kuluu toimiessaan.

        Toyotassa tosin monia muita merkkejä selvästi nopeammin, koska 70% Toyotoista poistuu liikenteestä ennen 200tkm, vaikka turbo puuttuu.

        Taidat olla volsulla töissä, samaa argumenttia myös minä koin tuodessa volkkaria takuukorjaukseen, mitään ei korvattu koska kaikki viat olivat luonnollista kulumista....


      • vaietomistavolsua kirjoitti:

        Taidat olla volsulla töissä, samaa argumenttia myös minä koin tuodessa volkkaria takuukorjaukseen, mitään ei korvattu koska kaikki viat olivat luonnollista kulumista....

        En ole autoalalla, mutta konealalla kylläkin. Tarkemmin sanottuna kunnossapitosuunnittelija isossa teollisuuslaitoksessa.

        Tästä syystä tunnen mekaanisen kulumiseen vaikuttavat tekijät erittäin hyvin.

        Joten tähän tietotaitooni perustuen voin sanoa, että kaikissa turboissa näkyy käytön aikeuttamaa kulumista 60tkm jälkeen. Näkyy jo paljon aikaisemminkin. Se ei silti tarkoita, se olisi loppuun kulunut.

        En tunne VW:n takuuehtoja, mutta jos olet kyseisen valmistajan tuotteita ostanut, niin olet varmasti lukenut myös takuuehdot.


      • envalehteletietoisesti kirjoitti:

        No jos kirjoitin että kulunut selvästi, mielestäsi liioittelin asiaa, sinä taas vähättelet.
        Kun luet tosta turbosta olevaa juttua esim.
        - "jo tässä vaiheessa turbossa näkyi pieniä kulumia siellä täällä"
        - "Jo nyt kulumisjäljet näkyivät siinä laakerissa ,joka ottaa voimia vastaan" niin mitä kuvaa sinun mielestä TM:ssä ollut sana JO, meinaatko että se kertoo erittäin vähästä kulumasta vai sitä että kuluminen olisi yllättänyt- kerro nyt ?

        Niinpä. Sitten turbon laakeri kuluu tarpeeksi paljon niin turbon akselille ja turbiinillekin tulla sen verran välystä. Että se turbon turbiini alkaa hakkautumaan turbon kotelon seinämille kuluttaen samalla turbiinin siipiä. Tämä johtaa myös turbon tiivisteenkin kulumiseen vaihtokuntoon, tuloksena moottoriöljyn vuotamista moottorin imusarjaan ja sieltä sylinterien palotiloihin palamaan polttoaineen joukossa. Turbot ovat tahallaan tehty hajoamaan tehtaalta asti merkistä riippumatta, eivätkä kestämään. Turbotero tosin pyrkii kieltämään varmaan tämänkin totuuden.


    • Tojon turbot ovat varsinainen ongelma. Ave tosin tunnetaan monistakin moottoriongelmista. Jos uusi Ave on kokonaan PSA:n tekoa niin se saattaa kestääkin, mutta jos Tojo on tehnyt tuohon mitään muuta kuin pönttölogot, ollaan vaikeuksissa.

      • Sais tulla Pösön tekemä Toyota, olis ajettavuus kohdillaan ja ruosteenesto kanssa. Mutta nähtävästi Toyo leipoo nykyAvesta tuon uutuuden ja ostaa koneita Bemulta.


      • JefraimAbdullah kirjoitti:

        Sais tulla Pösön tekemä Toyota, olis ajettavuus kohdillaan ja ruosteenesto kanssa. Mutta nähtävästi Toyo leipoo nykyAvesta tuon uutuuden ja ostaa koneita Bemulta.

        Joo ei jatkoon jos kori on Tojon ruosteläjä eikä varsinkaan jos kone on tojon vääntyilevä nuhapumppu. Kaikista vähiten jos design on tojon omaa.


      • Eijatkoon kirjoitti:

        Joo ei jatkoon jos kori on Tojon ruosteläjä eikä varsinkaan jos kone on tojon vääntyilevä nuhapumppu. Kaikista vähiten jos design on tojon omaa.

        eli Toyota-palstan trollipoju tämänkin oksennuksen meille tarjosi. Se nolo ja lapsellinen amiksen alisuorittaja ja yh-äipän oma rankka Helkama Raisumies. Mopomiittiin mars!!!


      • sinähän kehuit siivovasi sivustoa. vai eikö kynnet pidä.haaaaaa.tottahan se on tojo ruosteläjä. moottorit täyttä paskaaa kaik totta. jefraim Abdullah.puhuu totta .uusi ave kuulema psa tuotanto sekin totta.


    • Eiköhän ihan sama millä mallinimellä surkeita Toyotia tehdään? Tehtaat haluavat pitää mallinimet mahdollisimman pitkään, vaikka auto olisi täysin uusi ja erilainen.

      • Joskus halutaan myös vaihtaa nimeä, ei ne ole kiveen hakatut.


      • Jos Toyota haluaisi uudistaa imagoaan harmaasta hiirulaisesta nykyaikaan, niin vanhat mallinimet kaivoon ja tyyliä muotoiluun ja tietenkin jotain uusinta tekniikkaakin tarvittaisiin. Nykyinen "uusi" muotoilu on lähinnä naurettavaa ja vetoaa ehkä Pokemonkansaan Aasiassa, mutta pitäisi sitä saada jo sellaisiakin autoja joissa on munaa ja kulkua, eikä vain jotain sinnepäin näköä. Vai onko se vaan niin ettei aasialainen osaa ajatella kuin ruuhkia ja neonvaloja Pichatsujen irvistyksillä.


      • Pitäisikö ottaa mallia muotoilusta vaikkapa volkkarista...:))


      • Ei pidä, Volkkarin muotoilu on aataminaikuista, Toyota on ajan hengessä vahvasti jopa ns.trendsetter. Tulevaisuus näyttää, että Toyotan muotoja kopioidaan jatkuvasti.


      • Toyotan muotoilu on naurettavan ja säälittävän välimaastossa eurooppalaiseen verrattuna. On täysin naurettava väite että eurooppalaiset tulisivat koskaan kopioimaan mitään tojon muotoilusta.


    • Jotenkin ensin ajattelin että onpa taitavasti naamioitu teippailemalla kaikenlaisia möhkäleitä runkoon ja etulamput varastettu jostain halpamallista...hyvin hämätty, eihän tosta näe auton muotoja...mutta sitten muistin että ei perhana, toihan ON tojota ja on ihan mahdollista että noi muodot on peräisin tojon parhaalta suunnitelijalta. Minkähän lainen muotopuoli nelipyöräpaise sieltä on kuoriutumassa?

    • jaa imeellistä

    • "Toyotan kerrotaan suunnittelevan perinteitä kunnioittavaa Avensis-mallistoa, joka on edeltäjäänsä huomattavasti kevyempi ja modernimpi."

      Nykyistä Avea vanhanaikaisempaa ja vielä enemmän ylipainoista olisikin vaikea suunnitella.

      Jos Tojon moottori-osaaminen on niin korkealla tasolla niin miksi yhä harvemmassa tojossa on tojon kone?

      • Nykyinen Avensis-mallisto on erinomainen osoitus mahtavan Toyotan resursseista. Nyt myynnissä oleva mallisto tuli markkinoille jo 2009 ja silloin se oli äärettömän moderni ja asetti monessa mielessä mittapuun ylemmän keskiluokan autolle. Toyotan edistyksellisyys näkyy siinä, että tämä peruskonsruktio on edelleen luokkansa kärkeä vuonna 2015 tapahtuneen perusteellisen uudistuksen myötä. Tämä jos mikä on osoitus siitä, että Toyota tuo aina myyntiin malleja, joiden suunnittelu kantaa pitkälle tulevaisuuteen eivätkä ne vanhene nopeasti kuten monien kilpailijoiden vastaavat mallit, jotka näyttävät ulkonäöltäänkin vanhanaikaisilta. Vuoden 2015 uudistuksessa Avensis päivitettiin ulkoisesti Toyotan uuden dynaamisen nuorekkaan ilmeen mukaiseksi ja seuraava Avensis seuraa tätä automaailman kiittämää muotoilulinjaa.

        Nykyinen Avensis on tehty äärimmäisen vankasti, siksi se myös painaa hieman enemmän kuin kilpailijat, mutta vastaavasti on niitä turvallisempi.

        Uusi Avensis tulee epäilemättä olemaan hieman kevyempi johtuen monista uusista mutta perusteellisesti testatuista materiaaleista ja on yhtä lailla odotettavaa, että se laittaa turvallisuudessa riman äärimmäisen korkealle, kenties taas niin korkealle, että kilpailjat eivät siihen kykene moniiin vuosiin.


      • Arska vetelee Corollapapan nuoteilla. Luottomyyjä kiittää.
        Toyotan mahtava organisaatio näytti että kyllä autoa voi faceliftata kahdesti ja Arskat taputtavat käsiään.
        Ironiaa pukkaa.


    • Toivottavasti kuvissa oleva naamiointi jätetään tuotantomalliin pysyvästi, niin olisi hienoin Tojota kautta aikain.

    • Edellisestä autostani Skoda Octaviasta (vm. 2012) hajosi DSG laatikko 60tkm kohdalla, moottori söi öljyä 4dl/1000km ja muutenkin oli kaikenlaisia pikkuvikoja. Paska auto! Nyt on alla Toyota Avensis ja en voisi olla tyytyväisempi. Toyota on paljon laadukkaampi kuin Skoda.

    • Kohta alkaa Aven kampanjat, saa huippuauton poikkeuksellisen edukkaasti ennen uuden tuloa.

    • Onhan tota Avensista myyty älyttömän halvalla jo pitkään.

      • Hinta-laatusuhde on vaan entistäkin parempi ja ulkonäkö upein ainakin hintaluokassaan. Volkkarit ja Skodat näyttävät jo ysäriautoilta dynaamisen Avensiksen vierellä. Golffinkin kori on seitsemänkymmentä luvulta monta kertaa pyöristeltynä, kun taas nykyavensista ei tunnista edes 90-luvun avensiksesta samaksi autoksi.


    • Uusi Ave on suolaa vikavaagenin haavoihin. Ilo oli liian aikainen ja pettymys sen mukainen, kun markkinoille kuitenkin tulee uusi Avensis vaikka trolli piti mallin hautajaisia jo monet kerrat. Uusi tulee tietenkin entistä ehompana.
      Kestävyyden ja luotettavuuden niihin on ennenkin saanut samaan hintaan ja korkean jälleenmyyntiarvon. Suurella mielenkinnolla jään odottamaan.

    • Avensis on tyylikäs ja luotettava auto. Säilyttää hyvin arvonsa. Suosittelen!

      • Ja kaikilla tavoin arvioituna luokkansa paras valinta. Kohtuullisen hinnalla saa luotettavan vaparikoneen pienellä kulutuksella, varustetaso taas saa kilpailevan merkin myyjän kalpenemaan. Ajettavuus on hiottu huippuunsa ja erityisen hyväksi Suomen liikenneolosuhteita ajatellen. Bonuksen on myös erittäin trendikäs muotoilu, jonka rinnalla esim Volkkarit näyttävät pahasti vanhentuneilta. Ja markkinoiden kestävin auto, minkä suomalaiset hyvin tietävät.

        Oikeastaan Avensiksella ei ole kokoluokassaan yhtään varteenotettavaa kilpailijaa, sen verran kova paketti nykyinen Ave on. Ja uusi malli on taatusti vieläkin parempi.


    • Myin eilen käteisellä -96 E Carinani. Myynti kesti 5 päivää. 1.6 16v koneella mentiin vaivattomat 335.000th. Öljyä ei kulunut nimeksikään 10th vaihtovälillä. Sen verran iski mukavuudenhalua että päivitin tänään ilmastoituun -02 1.8 vvt-i Avensikseen. Autolla ajettu 285.000 ja puolimoottori uusittu takuuna 2008. Tästä syystä uskalsin ostaa ko. koneella kun sopivasti käteisellä sain. Totuushan tuosta pannusta on kaamea öljynkulutus ja huono maine. Toyota kyllä korjasi aikanaan kaikki jotka sitä pyytää älysivät. Korjauksesta tehtiin merkintä huoltokirjaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

      Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      17031
    2. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

      No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      14188
    3. Joskus naista ei vaan tajua

      Nainen ostaa netistä tavaraa 30 eurolla kengät ja sitten lähtee hakee niitä 30km päästä eli ajaa 60 km edestakas kun kaupassa samat kengät maksaa 40 e
      Parisuhde
      136
      8789
    4. Helsinkiläiset köyhtyvät vauhdilla, syy vuokralla asuminen

      Helsingissä on erikoinen muutos, nuoret aikuiset tulevat olemaan "varattomampia" kuin aikaisempi sukupolvi. Syy on asuntojen erittäin korkea ostohinta
      Helsinki
      241
      7731
    5. Erätauko: Suomalainen nettikeskustelu julkisuuden henkilöistä - unohtuuko empatia?

      Erätaukokeskustelu tiistaina 1.12.2020 klo 14-16., tervetuloa! Julkisuuteen tavalla tai toisella päätyneistä henkilöistä keskusteleminen netissä tunt
      Viihde ja kulttuuri
      49
      1835