Minun tietääkseni takseilla on vaitiolovelvollisuus.Olen pettynyt siihen, että taksikuskit lavertelevat minusta kylällä. Se on kuitenkin pientä verrattuna siihen, että taksikuskit levittävät tietoa siitäkin kun ryyppään.
Taksikuskit levittävät juoruja.
20
616
Vastaukset
- hyönölän.ohi
Ei täällä pusulassa päin ainakaan.
Väärin on jonnekin pysäköitty asikas ei niitä tie hihin ovat menossa. - paskovanainen
Ei takseilla ole mitään vaitiolovelvollisuutta, mutta hyvän tavan ja yritystoiminnan jatkumisen kannalta, taksi yrittäjän olisi hyvä pitää asiakkaiden toilailut oman tietonaan.
- Askanpauhaaja
Tietyn suuren yrityksen renki se vasta paskanjauhaja on. Valehtelee asiakkaille minkä sylki suuhun tuo ja ajeluttaa mummoja miten sattuu.
- totuuskinesiin
Mitä sitä yleensäkään taksissa kulkee? Kallistakin taitaa olla. Itse en ole taksissa varmaan ollut kahteenkymmeneen vuoteen. Juoppot kuulemma niitä käyttää ja oksentelevat takapenkille.
- tyhmästäpäästäkärsii
Äläs muuta virkkaa. Nämä, jotka ryyppäävät, eivät muutenkaan välitä terveydestään ja saattavat tilata taksin jopa jo viiden kilometrin kävelymatkaan, vaikka reipas liikunta olisi heille paljon terveellisempää.
- frumfrumbooo
Täällä taksit onkin kermaperseitä, lapissa kyllä kelpas parinkilsan matka, baarista a- baariin b, pikku matkalle.
- lilovits
kyllä takseilla on vaitiolovelvollisuus
- paskovanainen
Ja mihinkäs lakiin tai asetukseen väitteesi perustuu?
- enolesama
Salassapitovelvollisuus säilyy liikenteenharjoittamisen tai kuljettajana toimimisen päätyttyä. Elikkä iäti voimassa.
- llllllllllllllll
Takseilla ei ole yleistä vaitiolovelvollisuutta.
Jokaista Suomessa koskee mm lait yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä ja kunnianloukkauksesta. Myös takseja. Mutta vaitiolovelvollisuus/salassapitovelvollisuus on eri asia ja sitä takseilla ei ole. - lakikikiki
llllllllllllllll kirjoitti:
Takseilla ei ole yleistä vaitiolovelvollisuutta.
Jokaista Suomessa koskee mm lait yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä ja kunnianloukkauksesta. Myös takseja. Mutta vaitiolovelvollisuus/salassapitovelvollisuus on eri asia ja sitä takseilla ei ole.Takseilla on lain mukainen vaitiolovelvollisuus. Ihan löytyy laista.
- Nuorijarikas
En haluaisi kerskua mutta minä höyläsin korttia taas viimeviikonloppuna taksin etupenkillä
- siinä_ammattilaisia
Ne ovatkin pahimpia juoru-ukkoja....
- näinonnenäreet
Ei kenenkään ole pakko hölmöillä. Ei juoruja synny, jos et anna siihen aihetta. Elähän ihmisiksi!
- vvvtr
Huh oliko tämä taksinkuljettajan neuvo? Mikä oikuttaa sinut kertomaan miten eletään ihmisiksi? .. Jos juoruat elätkö ihmisiksi?
- Utyut
Taksinkuljettajalla on vaitiolovelvollisuus. Mitä tapahtuu taksissa jää taksiin. Voit tehdä tutkintapyynnön poliisille. Netistä löytyy tieto enemmän taksiliitostakin voit kysyä neuvoa. Ehdotan kuitenkin viraomaistutkintaa tutkinta on siten puolueeton. Kuski on täten rikkonut lakia eikä mikään oikeus jätä häntä rankaisematta. Uber kuskilla vaitiolovelvollisuutta ei vielä ole.
- rerwrty
Taksiliikennelaki 2.3.2007/217
17 §
Taksipalvelujen laatuvaatimukset
Taksiliikennettä harjoitettaessa on noudatettava seuraavia laatuvaatimuksia:
1) vahvistetut ajovuorot ajetaan;
2) liikenteeseen käytettävä auto on ominaisuuksiltaan, kunnoltaan ja varustukseltaan
asianmukainen;
3) kuljettajan pukeutuminen on asianmukaista;
4) kuljettaja käyttäytyy asiakasta kohtaan asiallisesti ja kohteliaasti ja ottaa huomioon asiakkaan
erityiset tarpeet;
5) kuljettaja valitsee asiakkaan kannalta edullisimman ja tarkoituksenmukaisimman reitin, jos
asiakas jättää valinnan kuljettajalle, tai ajaa asiakkaan ehdottamaa reittiä;
6) kuljettaja noudattaa liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta
ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi;
7) kuljettaja noudattaa vaitiolovelvollisuutta asiakkaan yksityisyyden turvaamiseksi;
8) asiakkaalla on oikeus maksaa käteisellä tai yleisimmillä luotto- ja maksukorteilla;
9) noudatetaan vahvistettua taksaa tai niitä hintoja, joista on sovittu;
10) varmistetaan asiakkaan turvallinen autoon tulo ja siitä poistuminen ja tarjotaan hänelle hänen
tarvitsemaansa apua; - näitäonpaljon
Juoruämmät ja -äijät vaan reippaasti takseihin. Muutamasta mehevästä - valheellisestakin - juorusta kannattaa muutama euro maksaa.
Lopettakaa se ilmaisten kyytien kyttääminen puolitutuilta ja sukulaisilta.
Se oma auto mikään ilmainen ole. Saman se maksaa kyytijälle, minkä te maksaisitte kyydistä taksille.
Muijat ja äijät vaan painaa ylös alas vistan mäkeä - Alkoon asiaa - ja ruikuttavat kuinka yksin ovat.
Minnekään ei itse päästä, mutta kun on viina loppu riittää rahaa siwaan kaljaan, rollaattorilla pääse simpsakasti alkooon asti, vaikka muuten on niin kurjaa ja yksinäistä.
Hauutuumaalle ei jaksa kävellä. Alkoon kyllä. - Rahaaonvaaneitaksiin
Mainosvaltti takseille: takuu vaitolosta.
Kyytiläisiä s-markettiin piisaa. Kotiin Alkon kautta.
Poika joi.
Äiti vielä enemmän.
Sama tuo. Poika sai itse viinansa haettua.- arkinenahertaja
Kellä sitä yhtä mittaa on aihetta juhjlia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675560Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344234Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.921828- 631425
- 2611117
- 471112
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126959Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45792Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31733Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39685