Neurotyypilliset ei kykene ymmärtämään asperger aivotoimintaa vaikka kuinka tarkkaan opiskelisi aihetta ja selostaisi. Päinvastoin mitä pidemmälle oma ymmärrys Aspergerista lisääntyy sitä vähemmän kukaan mitään ymmärtää.
Ei mitään tuloksia 15 vuoden selostuksellani.
Pelkkää kuormitusta .
Neurotyypilliset ei kykyne ymmärtämään
1
405
Vastaukset
- Breda
Selittäminen ei tietenkään ole koskaan turhaan, jos selittää jotain sellaista, josta todella tietää. Jos kuuntelija hyvänkään selityksen jälkeen ei ymmärrä niin ei se ole selittäjän vika eikä ongelma.
Neurotyypilliset eli "nentit" eli ns. normaali enemmistö tarkoittaa sitä, että ei omaa mitään autisminkirjoon kuuluvia ominaisuuksia. Tähän enemmistöön kuuluu noin 98 % ihmisistä. Kun noin 2 %:n vähemmistöön kuuluva autisminkirjolainen yrittää kertoa enemmistön edustajalle, millaista on elää neurobiologisesti erilaisena, on selvää, että vain harva neurotyypillinen edes kiinnostuu kuuntelemaan, saati oivaltaa, mistä todella on kysymys.
Nimimerkki "turhaaselittää" selvästi tietää, mistä puhuu. On uuvuttavaa joutua jatkuvasti selittämään aspergerin todellisuutta. Selittämään joutuu jatkuvasti, koska niin harva ihminen todella tietää edes sen, että autisminkirjolaisia ihmisiä on olemassa ja että heidän (meidän)
elämä eroaa ns. normaalista elämästä hyvinkin paljon.
Olen huomannut, että kun ns. normaalit eli neurotyypillisen enemmistön edustajat yrittävät selittää esim. mitä ja millaista on aspergerin syndrooma niin selitykset ovat hämmästyttävän usein tragikoomisia, ennakkoluuloisia, tietämättömyyttä huokuvia eikä pelkästää turhia vaan jopa vaarallisen harhaanjohtavia. Siksi onkin äärimmäisen arvokasta, jos mahdollisimman moni aspergeri (autisminkirjon kokemusasiantuntija) selittää, mistä siinä on todella kysymys ja millaista se on TODELLISUUDESSA.
Tilanne olisi toivoton vasta silloin, jos "turhaaselittää"-nimimerkin kaltaisia asiantuntevia selittäjiä ei ollenkaan olisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984