Telepatia, naapureiden ja muiden ihmisten käytös..

ahdistunuttyttö

Olen jo pidemmän aikaa huomannut, että ihmiset on telepaattisessa yhteydessä toisiinsa(vaikkei näin olekaan vielä tieteellisesti todistettu). Heräsin tähän todellisuuteen joskus aika traumaattisella tavalla. Muutto edellisestä asuinpaikasta auttoi vähän. Koin edellisen naapurini häiriköivän metelöinnillä ja muulla sellaisella tavalla, mikä tuntui liittyvän tekemisiini ja ajatuksiini. Naapuri tuntui siis tiedostavan, mitä teen ja ajattelen, myös henkilökohtaisia asioitani. Tulin siis kiusallisen tietoiseksi yksin kotona siitä, että joku voi tietää mitä teen ja ajattelen, jolloin koin yksityisyyden tunteeni häviävän.. Samaa telepatiaa ja sitä kautta tulevaa kiusaa olen kokenut myös sosiaalisissa tilanteissa ja ryhmissä. Etenkin jos olen jäänyt ryhmissä ulkopuoliseksi esim. koulussa. Ihmiset ovat puhuneet asioita, joita heidän ei pitäisi tietää minusta(koska en ole puhunut itsestäni tai edes tutustunut heihin). Sattumaa en sen usko olevan, kun sitä on tapahtunut niin paljon, monen vuoden ajan. Joku voisi diagnosoida ongelmani alkavaksi psykoosiksi ja minun olevan sairaudentunnoton, mitä en usko myöskään.. En usko, että psykologia tai psykiatria tms. pystyy selittämään ongelmiani. Enkä usko ihmisten kykenevän selittävän edes kaikkea vielä tieteen tai muun avulla..
Tämä juttu kuitenkin häiritsee kovin paljon, koska se aiheuttaa minussa voimakasta ahdistusta ja yksityisyyden tunteen häviämistä.. Muutin 2 vuotta siiten uuteen paikkakuntaan, ja aluksi viihdyin hyvin ja oli rauhallista. Mutta nyt olen taas joidenki naapureiden kautta saanut kuulla vastaavaa häiriköintiä, mistä puhuin ja en voi kotonakaan rentoutua. Samoja ongelmia on myös ihmisten ilmoilla, tuntemattomat ihmiset tuntuvat tietävän asioistani ja naureskelevan tai kommentoivan. Koulussakaan en enää kyseisen ongelman takia pystynyt käymään. Olin siellä ulkopuolinen, ja ihmiset alkoivat kiusaamaan opettajia myöten luokassa, niin että olin tavallaan ajatuksieni kanssa kokoajan huomion ja juttujen kohteena.. Siksi suoritankin opinnot loppuun itsenäisesti.
Minun on vaikea olla ihmisten ilmoilla, asua kerrostalossa, tutustua uusiin ihmisiin(minulla on jo muutenkin sosiaalisten tilanteiden pelkoa), rentoutua, kun koen tätä kaikkea... En tiedä, miten saisin tämän loppumaan tai helpottumaan.. Tuntuu, että pitäisi muuttaa johonkin omakotitaloon todella rauhalliseen paikkaan(mihin minulla ei ole varaa). Kaipaan myös paljon uusia ihmissuhteita, koska olen yksinäinen, ja sekin on vaikeutun tän kaiken myötä.

Onko muilla tällaisia kokemuksia? Tai osaako kukaan neuvoa tai auttaa, mitä voisin tehdä?

56

2138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eienäänuori

      Jotain telepatiaa saattaa ihmisten välillä olla, mutta kyllä sinun kokemukset liittyvät psyykkisiin harha-aistimuksiin. Sitä ei vain ihminen itse ymmärrä ja tunnista harhoiksi. Minulla on tällainen ystävä ja hän on muuten topakka ja asiansa hoitava ihminen, mutta kärsiin pahoista paranoidisista oireista. Kärsii tietenkin hirveästi pelkotiloista ja harhoistaan: epäilee että naapuri vainoaa, käy yleisavaimilla hänen asunnossa, lukee ajatuksia, ym.
      Olen uskovainen ihminen ja tiedän että Jumala tietää ajatuksemme ja suunnitelmamme ja myös pahuuden voimat kykenevät rajallisesti hyödyntämään ihmisen mieltä.
      Kuvaamasi oireet liittyvät yleisenä moniin mielenterveysongelmiin ja sairauksiin.
      Älä loukkaannu, mutta kyllä kysymys tapauksessasi on sairaus.

      • Ahdistunuttyttö

        En ole kyllä samaa mieltä, että kyseessä olisi sairaus tai psykoosi..


      • eienäänuori

        Tämä se näissä ongelmissa se ikävä puoli, ettei asianomainen itse tunnista sairauttaan, ei osaa edes epäillä vaikka ulkopuolinen taho ymmärtää.
        Kärsit todella paljon noista harhoista. Terapia ja sopiva lääkityskin voi lieventää peikkojen kujeita päättä ja lähistöllä.
        Yritä hyvä ihminen kuunnella neuvoja.


      • Ystävän.avuksi
        Ahdistunuttyttö kirjoitti:

        En ole kyllä samaa mieltä, että kyseessä olisi sairaus tai psykoosi..

        En ole minäkään samaa mieltä. Kysymyksessä olevat "oireet" viittaavat siihen että henkilö on gang stalking -joukkovainoajien uhri. He seuraavat häntä ehkä jatkuvasti teknisin laittein ja käyvät hänen kotonaan, varastelevat, penkovat ja siirtelevät tavaroita vainotuksi tulemisen tunteen kasvattamiseksi, se kuuluu systeemiin. Psykiatrisesta "avusta" on näissä tilanteissa vain haittaa, sen sijaan ystävä tarvitsee poliisia varten todistajia, jotka yhdessä narauttavat vainoojan. Yleisavaimia voi olla käytössä, koska vainoojaporukkaan hakeutuu myös kiinteistöhoitajia, mutta muitakin konsteja on käytössä, esim. tiirikoivat. Todistajia siis tarvitaan.


      • seurantakoodi
        Ystävän.avuksi kirjoitti:

        En ole minäkään samaa mieltä. Kysymyksessä olevat "oireet" viittaavat siihen että henkilö on gang stalking -joukkovainoajien uhri. He seuraavat häntä ehkä jatkuvasti teknisin laittein ja käyvät hänen kotonaan, varastelevat, penkovat ja siirtelevät tavaroita vainotuksi tulemisen tunteen kasvattamiseksi, se kuuluu systeemiin. Psykiatrisesta "avusta" on näissä tilanteissa vain haittaa, sen sijaan ystävä tarvitsee poliisia varten todistajia, jotka yhdessä narauttavat vainoojan. Yleisavaimia voi olla käytössä, koska vainoojaporukkaan hakeutuu myös kiinteistöhoitajia, mutta muitakin konsteja on käytössä, esim. tiirikoivat. Todistajia siis tarvitaan.

        Vaarallinenngang stalkingaihe: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14884975/tvt-asuntoihin-iloq-isovelisahkolukot


      • todellavakuuttavaa

        Siis uskovainen ihminen. Hih!
        Siis varmasti muita parempi. Hih!
        Ainakin aina oikeassa! Heh!

        Taruihin ja taruolentoihin uskova, yrittää selittää toiselle, että on sekaisin, kun uskoo höpöjä!

        Melko sairasta.


      • jfgdsaäl
        eienäänuori kirjoitti:

        Tämä se näissä ongelmissa se ikävä puoli, ettei asianomainen itse tunnista sairauttaan, ei osaa edes epäillä vaikka ulkopuolinen taho ymmärtää.
        Kärsit todella paljon noista harhoista. Terapia ja sopiva lääkityskin voi lieventää peikkojen kujeita päättä ja lähistöllä.
        Yritä hyvä ihminen kuunnella neuvoja.

        Ongelma on siinä, että nämä kokemukset jäsennetään sairaudeksi, mikä sivuuttaa kokemuksiin liittyvän todellisen ongelman. Se ei nimittäin ole tämän suojattomuuden kokemuksen harhaisuus, vaan nimenomaisesti se, että se tavoittaa jotain autenttista ja todellista tietoisuudestamme, mitä länsimaisessa kulttuurissa ei yleensä kyetä kohtaamaan. Aloittaja ei ole harhainen eikä sairaudentunnoton, vaan hän ei kykene käsittelemään tietoisuutensa rajattomuuden kokemusta, jossa raja minän ja ulkomaailman välillä on vain harhainen kuvitelma. Koska länsimaisessa kulttuurissa egon kuolema on kauhistuttava ja pelottava asia, monet intuitiivisesti herkät ihmiset häiriintyvät telepaattisista kokemuksistaan ja alkavat paranoidisesti suojella minuuttaan ja rakentaa suojamuuria harhaisista kuvitelmistaan. He eivät kykene kohtaamaan toisten elävien olentojen tajuntaa sellaisena kuin se on, koska se uhkaa heidän egoaan. Tämä paradoksaalisesti heikentää heidän kykyään saada aito telepaattinen yhteys toisiin ihmisiin, koska tämä vaatii rohkeutta olla läsnä ja kohdata toinen elävä olento aidosti ilman mielen tuottamia defenssejä. Joskus psykooseissa ihminen kohtaa minuutensa kuoleman erittäin traumatisoivalla tavalla, ja tämä voi parhaimmassa tapauksessa herkistää häntä vaistoamaan toisia ihmisiä telepaattisesti, jos hän oppii luopumaan egonsa defensseistä. Jos hän ei koskaan etene siihen pisteeseen, hän jää ikuisesti omiin harhaisiin kuvitelmiinsa siitä, kuinka naapuri vahtaa hänen jokaista liikettään ja ihmiset puhuvat hänen salaisuuksiaan julki. Tätä "sairautta" psykiatrit kutsuvat usein skitsofreniaksi, mutta se ei ole sairaus, vaan lähinnä defenssimekanismi sellaista kokemusta vastaan, joka on tabu länsimaisessa kulttuurissa ja jota ei yhteisötasollakaan kyetä käsittelemään. Se on lähinnä suunnatonta itsekeskeisyyttä ja kuolemanpelkoa, mikä ei ole itsessään sairaus, vaan pelkästään inhimillinen heikkous.


      • Anonyymi
        todellavakuuttavaa kirjoitti:

        Siis uskovainen ihminen. Hih!
        Siis varmasti muita parempi. Hih!
        Ainakin aina oikeassa! Heh!

        Taruihin ja taruolentoihin uskova, yrittää selittää toiselle, että on sekaisin, kun uskoo höpöjä!

        Melko sairasta.

        Kun mainitaan sana uskovainen tai jumala, hänen juttunsa lytätään alas vain noiden sanojen takia. Olette täydellisiä idiootteja. Hän puhuu asiaa.


    • Apua.saa

      Ahdistunuttyttö, kyllä nyt vain on niin, että kyseessä on jokin mielen häiriö. Tulkitset muiden puheita niin, että ne liittyisivät sinuun. Mutta assosiaatio tapahtuu vain sinun päässäsi, ei todellisuudessa. Samoin telepaattinen kokemus syntyy, kun yhdistelet todellisia aistihavaintoja ja päässäsi olevia ajatuksia.

      Kun tunnut olevan nuori, niin kehotan hakeutumaan hoitoon. On hyvin mahdollista, että todellisuudentajusi saadaan palaamaan. Pystyisit nauttimaan elämästä ja liikkumaan ihmisten seassa ilman pelkoja.

    • jos.auttaa.yhtään

      Suorasta telepatiasta en tiedä, ehkä mahdollista vain todella läheisissä väleissä olevien ihmisten kesken. Tietysti ihmiset toisinan vaistoavat toisistaan asioita, ihan vaan käytöksen tai olemuksen perusteella, erityisherkät etenkin. Osittain pystyn samaistumaan kertomiisi kokemuksiin, niistä johtuviin pelkoihin, jotka varmaan myös aiheuttaneet juttuja. Itsestäni tuntui usein samalta opiskeluaikoina parikymppisenä. En tiedä olinko vain herkkä aistimaan asioita, vai tunsinko muuten vaan itseni hyvin hauraaksi ja haavoittuvaksi. Vaikuttaa siltä että olet vaikeassa elämänvaiheessa ja tilanteesi tuntuu jatkuneen jo pidempään. Terapia voisi auttaa, jos pystyt puhumaan ongelmistasi avoimesti. Tai esim joku harrastus, joka kohottaisi itsetuntoasi ja voimistaisi. Ystävyyssuhteita kannattaa vaalia, tai hakeutua samanhenkisten/ kiinnostavien ihmisten seuraan.

    • dfgb

      Toisiin ihmisiin keskittyminen aiheuttaa tällaisia kokemuksia telepatiasta. Pitäisi keskittyä enemmän omiin asioihin, keksiä jokin harrastus tai jotain muuta. Hyvä itsetunto on mielenterveyden avain. Muihin pitää myös suhtautua myönteisesti ja uskoa muiden myös suhtautuvan itseensä myönteisesti. Kokeile luontaistuotekaupan Urticalcinia, se parantaa itseluottamusta (1 tabl. kerran tai kaksi päivässä, kun tarvitsee).

      • Anonyymi

        Et ole kokenut telepatiaa niin tottakai se on harhaa. Miksi toinen voi selittää toisen ihmisen asian loppuun, ilman että asiasta ei ole koskaan ollut puhetta? Toiset ihmiset keskustelevat myös ilman sanoja. Mieli on helvetin jännä asia.

        Nokkonen on terveellinen, mutta niin on kannabiskin, joka on nokkoselle sukua ja vahvempi vaikutteinen kuin nokkonen. Toisilla oloa pahentaa toisilla helpottaa. Melkein aina ahdisti kannabiksen polttaminen, mutta kerran sain oikeaa ja hyvää lajiketta niin ahdistus ja masennus hävisi täysin vaikutuksen ajaksi. Se oli ihana.
        Psykoaktiiviset sienet mikroannoksina voi myös tehdä hyvää, sillä vaikutuksia ei edes huomaa. Mutta trippailu ei sovi kaikille.


    • lkäijäeafda

      Itselläni on vähän samantapaisia kokemuksia. On kuitenkin hyvä erottaa oma tulkintansa toisten ihmisten käyttäytymisestä telepaattisista kokemuksista. Jos et ole itse henkilökohtaisesti koskaan vaistonnut toisia telepaattisesti niin et varmaan tiedä, miten äärimmäisen rajoittunut ja harhaantumaton kyky se on yleensä ihmisillä. Ihmiset eivät ihan oikeasti tiedä sinusta puoliakaan siitä, mitä kuvittelevat heidän tietävän itsestäsi. He ajattelevat ihan kaikkea muuta kuin sinua suurimman osan ajastaan. Minä joskus vaistoan ihmisiä telepaattisesti, kuulen esimerkiksi kirjaimellisesti, mitä joku aikoo seuraavaksi tehdä tai mitä hän aikoo sanoa minulle. Mutta en minä useinkaan tiedä hänen kaikkia syvimpiä tunteitaan, muistojaan ja ajatuksiaan. Joskus minä tiedän, että ystäväni on juuri tehnyt abortin tai läheiseni on kuolemansairas ennen, kuin siitä kerrotaan minulle, mutta minä en tiedä mitään muuta. Tai alan kuulla sattumalta ihmisen ajatuksia, koska juuri sillä hetkellä eksyn samalle "taajuudelle" ihmisen kanssa, jonka kohtaan.. Sinä perustat uskosi omiin ennakkoluuloihisi ja pelkoihisi, jotka vaikeuttavat aidon yhteyden rakentamista toisiin ihmisiin. Alat lukea ihmisten käytöstä kohtaamatta heitä, mikä voi johtaa "harhaiseen" ja paranoidiin ajatusmaailmaan. Vasta kun olet sinut itsesi kanssa ja pystyt kohtaamaan toiset ihmiset aidosti, pystyt myös aitoon telepatiaan. Ennen sitä tulkintasi ja mielesi sulkee suurimman osan toisten ihmisten tunne -ja kokemusmaailman tuottamasta informaatiosta ulkopuolelleen, koska ei pysty sitä käsittelemään eikä kohtaamaan.

    • yliherkkyys.fi

      Kyllä. Näin asia todellakin on. Ehkä 10 v sitten minulla oli päivätorkkujen aikana aivan erikoinen psyykkinen kokemus.
      Kun siitä lähdin iltapäivällä liikenteeseen, näin merkkejä että minulle tuntemattomat ihmiset osoittivat sen todeksi.
      Ihmisten välinen avaruus on hämmästyttävän läpinäkyvä.
      Ihmisten tekemät konnuudet tiedetään jollakin psyyken tasolla helposti. Ihmiset "arvostetaan" näiden mukaisesti.

      Olen tapaturmaeläkkeellä oleva mies.

      • NuotiollaLumisateessa

        Toiset on herkempiä kuin toiset, niinhän se on, mutta myös sairaus voi aiheuttaa kokemuksia, jotka aivojen toimintatavasta johtuen sulautuvat todellisuuteen erittäin hyvin. Sanoit tuosta konnuuksista ja arvostuksesta. Tiedän itsekin sen olevan totta ja tietynlaiset ihmiset ei niin vain ajaudu tietynlaisten ihmisten seuraan, tai "käsiin".

        Joskus voi olla niin että ihminen on tiedostamattaan tehnyt jotain, mitä ei päivätajunnassaan ymmärrä "konnuudeksi", mutta kokee silti hirveän synkkyyden ja epämukavien ajatusten ryöppyävän päälleen monta päivää "konnuuden" seurauksena, mitä ei edes tietoisesti tiedä tehneensä. Kokee olevansa ikään kuin pilkkaajien pilkan kohteena, vaikkei sille mitään fyysisiä todisteita ole. Sekin onneksi kuluu ajallaan loppuun... Ajoittainen huono-itsetuntoinen käytös voi myös johtua jostain lapsuuden ajan, ehkä mitättömästäkin asiasta, mikä oli silloin tuntunut maailman suurimmalta asialta ja jättänyt jälkensä... Kuin kaiun... Lisäksi on myös ympäristöstä kysymys, mitä asioita hyväksytään ja mitä ei, joten ihminen voi kärsiä huonosta itsetunnosta aivan täysin ilman todellista syytäkin.

        Toinen mahdollisuus on että jollakin on jotain pahaa tahtoa häntä kohtaan ja se voi olla ruumitonkin jäänne... Aika hullua, mutta pelkään että tuo voi olla mahdollistakin, omien kokemuksien perusteella... Onneksi nekin katoaa olosuhteiden muuttumisen myötä...

        Ongelmana paljolti on kaikessa se että tehdään turhaan iso numero vaikka mistä.


      • jepepepe

        Mutta piti vielä korjata tähän, että en väitä että aivan kaikkea määräisi jonkin oikeudenmukaisuuden laki... Monissa asioissa ei näytä olevan mitään oikeudenmukaista, vaan ne johtuvat luonnon mekamismeista... M.


      • yliherkkyys.fi

        yliherkkyys.fi
        Tämän kirjoituksen tekijä on klassinen aspegertapaus. Elämä on joskus vaikeaa, koska aivojen verenkiertosysteemissä on synnynnäistä häikänderii.
        Kuulin tällä viikolla radiosta että vain 7 % asperger-ihmisistä on pystynyt sopeutumaan eläkeikään asti työyhteisössä.

        Uskon että ilman pitkiä aikoja hiljaisuudessa elämistä assit eivät pysy tasapainossa.


      • etiäinen.on.totta

        No hyvänen aika. Aikojen alusta ihmiset ovat eläneet näkymättömässä psyykkisessä ja henkisesssä kentässä.

        Luonnon kanssa tiiviissä yhteydessä elävät, herkät ihmiset tiedostavat tämän tarkemmin. Ei huolta se on henkisen evoluution huippuominaisuus.


    • Jaksamista123

      Aloittajalle: Kyllä on. Telepatiasta on "vaarallista" puhua, koska joku voi saada siitä vahvistuksen harhoilleen. Mutta minullakin on välillä vastaavanlaiset jutut. Harvoin ne ovat ongelmana tosin. Välillä on pakko päästä luontoon. Ajaudun sinne kuin pakolla. Joskus olen miettinyt olenko jotenkin autistinen. Mutta semmoinen on ihme juttu, että luonnossa löytää sen rauhan ja tasapinon ja hyvän energian. Luonnossa mieli hiljenee, jos on tarpeeksi kauan. Kuuntelee. Tunnustelee tuulta silmät kiinni. En pelkää pimeää. Luonnossa on rauhallista. Vaikka olisi super-masentunut niin että kaikki toivo on kaikonnut niin kun menee metsään, niin siellä kun keskustelee itsensä kanssa ja kuuntelee, tarpeeksi kauan, niin tulee ehjänä ulos. Sehän on tavallaan rukoilemista, mutta sellaista luontaissyntyistä. Hyvin yksityistä. Uusia oivalluksia voi syntyä. Luontoa kohtaan syntyy sen johdosta rakkaus.

      Semmoinen vaikutus siis voi olla kun pääsee hetkeksi pois häiriöitä täynnä olevasta "kilpailuyhteiskunnasta". Ihmiset sairastelee monin tavoin ja mustat pilvet ihan kollektiivisesti ovat paksut ja sankat. Niitä vastaan jos käy taistelemaan, kääntyy ne pyhimystä vastaan.

    • sdihfas

      Aivan selkeä gang stalking kuvio, lue lisää aiheesta. Vainottuja on suomessa tuhansia ja aivan samat "oireet". Maailmanlaajuisesti gang stalking on tiedostettu, USA:ssa mm oikeustapauksia mutta valitettavasti suomessa asiasta ei saa keskustella niin kuin muualla maailmassa tehdään. Mode on yleisin syy keskutelun tyrehdyttämiseen mutta jos englanti sujuu niin apua saat muualta.

      Suomeen ollaan perustamassa vainottujen yhdistys joten apua on tiedossa. Älä mene lääkäriin on ehto nro 1 siellä saat skitsofrenian tai psykoosin diagnoosin. Gang stalking tietoisuus on tullut huippuunsa myös vihdoin Suomessa vaikka modet keskusteluja estää. EU:ssa myös painostetaan Suomea vapaampaan GS keskusteluun ja informaation jakamiseen. Facebookissa on monia ryhmiä. Asiasta tietämättömät diagnosoi skitsofreenikoksi joten katso kenelle asiasta puhut ja tosiaan varo lääkäreitä ja muita viranomaisia ennen kuin GS tietoisuus leviää paremmin Suomeen. Apua on tulossa.

      • kysyvä.ei.eksyne

        Miltähän taholta sitä apua on tulossa?


      • Jiihko

        Vainottujen yhdistys jonka jäseniä vainotaan?


    • zz.zz.z

      Kirjoituksesi pisti minutkin miettimään. Onneksi kuulostat siltä, että olet onnistunut pitämään pääsi kylmänä tapahtumien keskellä. Tuollainen paranormaali ilmiö pelottaisi ketä tahansa, mutta ehkä vielä enemmän se, jos koet että sinua pelotellaan tarkoituksellisesti, eli jonkun ihmisen pahansuopuus. Mitä telepatiaan tulee, luulisin, että on olemassa suuri mahdollisuus, että yksityisyyttäsi on jollain fyysisellä tasolla rikottu, asioitasi pengottu - yritä miettiä - olisiko se jossain ollut mahdollista. Voit ehkä huomata, että näin on tosiaan ollut. Miten vaalia yksityisyyttä esim. koulukiusattuna?
      Gs-yhdistykselle on käyttöä. Hyvä että asia etenee.

    • oikeiden.ihmisten.pariin

      Sellainen vanha ohje on yksinäisyydestä kärsiville ihmisille että kannattaisi hankkia joku harrastus tai harrastuksia. Esimerkiksi jos luonto kiinnostaa, niin ainakin Helsingissä pääsee joidenkin yhdistysten mukana mielenkiintoisille luontoretkille, jos valokuvaus, niin valokuvauskursseille. Taitojen parantuessa mielenkiintokin lisääntyy ja sitä kautta pääsee eroon turhasta itsensä ja muiden ihmisten ajattelun miettimisestä. Eihän sillä todellakaan ole merkitystä kaiken sen ihanan keskellä mitä luonto ja maailma ja kaikki voi ihmiselle tarjota. Ja sitä kautta voi tulla oikeita ystäviäkin, ei pelkkiä juoruämmiä.

    • ahdistunuttyttö

      Nykyinen tilanne on kyllä jatkunut jo pidemmän aikaa, ainakin viisi vuotta. Välissä oli kausi, jolloin en niin voimakkaasti kokenut telepatiaa tai se ei häirinnyt päivittäistä elämää kuten nyt. Silloin muutin tosiaan eri paikkakunnalle. Se auttoi jonkin verran, että sai tavallaan uuden alun. Uusissa tilanteissa ja uusien ihmisten kanssa niitä tilanteita ei osannut samalla tavalla pelätä kuin ympäristössä, jossa niihin oli tottunut. Nyt olen kuitenkin alkanut kokemaan sen viime kuukausien aikana todella häiritsevänä asiana. Se aiheuttaa mulle ahdistusta päivittäin sekä rajoittaa mun sosiaalista elämää. Asuinpaikka ei tunnu enää samalta kuin aluksi tän kaiken myötä..

      On totta, että annan paljon näille peloille valtaa enkä pysty kohtaamaan enää muita ihmisiä aidosti. Jotenkin odotan, että ihmiset tietävät musta jo liikaa valmiiksi.. Pelkään, että jotain ikävää tapahtuu, tulen loukatuksi tai tunnen yksityisyyteni katoavan..
      Ne tilanteet monesti aiheuttaa mulle päänvaivaa jälkikäteen, ja koko ongelma vie valtaa mun mielessäni. Pyörittelen näitä juttuja hirveästi, ja samalla pelkään mitä ihmiset ajattelevat mun ajatuksistani..
      Tuntuu, että elämä menee hukkaan tällaisen ongelman takia. Kun en uskalla elää täysipainoisesti, olen kokoajan varuillani. Sekin pitää mun kohdalla paikkansa, että keskityn liikaa muihin ihmisiin ja siihen, mitä ne ajattelevat. Sosiaalisten tilanteiden pelkokin liittyy siihen, mikä mulla on ollut jo pidempään.
      Täytyisi siis löytää jotain toimintaa, että saisi useammin ajatukset muualle, ja keskittyä itseensä enemmän, yrittää hankkia enemmän ihmissuhteita.. Se vaan on tosi haastavaa.

      • tässä_sulle

        Älä välitä kuule paskaakaan. Älä pelkää! Mielenterveyspalveluissa jos puhut näistä asioista niin sehän on vaan kuvittelua ja sitä ei pidä uskoa ja sitten siinä lyödään ihminen lyttyyn. Se on sairasta miten mielenterveyshoito toimii. Pelkkää paskaa joka saa ihmisen vaan vihaamaan kun kaikista pitää tehdä pipipäitä jos ne kertoo totuuden. Ihan totta, kyllä ihminen voi vaipua psykoosiin ja olla psykoosissa, mutta se psykoosiin vaipuminen voi johtua juuri siitä häirinnästä ja kiusaamisesta ja sitten kiusantekijät juuri koettavat häiritä ja kytätä, vainota ja seurailla ankarimmin juuri silloin kun ihminen on psykoosissa, koska he käyttävät sitä hyväkseen ja heidän tarkoituksenaankin on tuhota ihminen. He ovat niitä hulluja, et sinä!


      • tässä_sulle
        tässä_sulle kirjoitti:

        Älä välitä kuule paskaakaan. Älä pelkää! Mielenterveyspalveluissa jos puhut näistä asioista niin sehän on vaan kuvittelua ja sitä ei pidä uskoa ja sitten siinä lyödään ihminen lyttyyn. Se on sairasta miten mielenterveyshoito toimii. Pelkkää paskaa joka saa ihmisen vaan vihaamaan kun kaikista pitää tehdä pipipäitä jos ne kertoo totuuden. Ihan totta, kyllä ihminen voi vaipua psykoosiin ja olla psykoosissa, mutta se psykoosiin vaipuminen voi johtua juuri siitä häirinnästä ja kiusaamisesta ja sitten kiusantekijät juuri koettavat häiritä ja kytätä, vainota ja seurailla ankarimmin juuri silloin kun ihminen on psykoosissa, koska he käyttävät sitä hyväkseen ja heidän tarkoituksenaankin on tuhota ihminen. He ovat niitä hulluja, et sinä!

        Sinun puhelintasikin voidaan kuunnella, tietokoneesi toimintaa voidaan häiritä ja puhelimesi näppäimistön toimintaa voidaan häiritä ja kodistasi voidaan viedä tavaraa, mutta kuule älä välitä siitä paskaakaan ja jos et välitä siitä paskaakaan niin se on saatanan hulluille kusipäille ajanhukkaa! Joo, sä voit saada televisiostasikin merkkejä. Niin no entä sitten, koska vittu kaikkea voidaan nykyaikana sotkea. Se saatana loppuu silloin kun sä lopetat välittämästä siitä ja perkele se on saatana vaan ihmisille lausuttava julki, että se on ihan yleistä, ettei täällä ala kaikki käymään toistensa kimppuun. Vittu kun mielenterveyshoito keskittyy siihen, että kaikki kiistetään. Yleensä takana eivät ole viranomaiset, mutta sekin on ihan yleistä, että sitä tapahtuu! Anna jumalauta mennä sen ohi korvien.


    • tilapäinen.häiriö

      Minulle tulee mieleen lyhyehkö kausi, jolloin ilmeisesti olin jonkinlaisen työpaikkakiusaamisen kohteena. Ilmeisesti, koska kukaan ei koskaan puhunut minulle mitään sellaiseen liittyvää. Havaitsin vain että ihmiset käyttäytyivät jotenkin oudosti seurassani. Se vaikutti minuun, eristäydyin, lakkasin käymästä kahvitauoilla. Onneksi minulla oli harrastuksia ja sitä kautta hyviä ystäviä, joille saatoin soittaa vaikkapa kahvitauon aikana, ja jaksoin taas. Se meni aikaa myöten ohitse ilman että mitään puhuttiin vieläkään, työkavereiden käytös muuttui normaaliksi ja jopa paremmaksi kuin ennen. Mutta sama homma jatkui kai jotenkin piilossa työpaikalla joihinkin muihin kohdistuvana, ainakin ajoittain. Tiedän vain sen siitä että eräs työkaveri tuli kertomaan minulle olevansa jonkin oudon kohteena, mitä minä en ollut havainnut. Muuta itse asiasta ei puhuttu kuin että hän kysyi, miten olin silloin kestänyt kun olin ollut sellaisen kohteena. Se oli ensimmäinen ja ainoa asia mitä siitä asiasta sain konkreettisemmin tietooni, en siis ollut kuvitellut, vaikka en vieläkään tiedä mistä oli kysymys. Vastasin hänelle vain todenneeni, että ihmiset kannattaa hakea sieltä missä heitä on. Ei hänkään ollut yksinäinen muualla kuin ehkä sillä työpaikalla ja tiesin sen. Hänen työuransa jatkui kauemmin kuin minun, minä jäin eläkkeelle sairauden vuoksi, mutta kokemani ei millään tavalla vaikuttanut sairastumiseeni, työpaikalla suhteet olivat kunnossa kun sairastuin, ja siitä jäi minulle hyvä muisto.

    • TurvaJeesuksessa

      Onkohan nykyään tehty tutkimuksia noituuden harjoittamisen ja satanismin/s-nanpalvonnan yleisyydestä, Suomessakin? Kyllähän paha puoli voi antaa lähestyjilleen joitain "kykyjä" (kuten jonkinasteista ajatuksenlukua), jotka kuitenkin tulevat suoraan demonien kautta. Ihminen sitten innostuu - kenties jopa ateistina - että hänestä, ennen heikosta raukasta, on nyt tulossa yli-ihminen, joka voi kontrolloida muita. Hinta vain on kauhea, he tarvitsevat paljon esirukousta. Miettinyt, että entä jos vallanhaluinen narsisti ajautuu tällaiseen kulttiin, huomaako varoitusmerkit paljon hitaammin kuin muut, jos ollenkaan.

      • efghjklkjhgfds

        No mun vanheneva äiti on alannu innostuun pimeistä voimistaan ja kyvyistään.
        Rukoiltu on jo puoli elämää ilman vaikutusta asiaan.

        Ja muuten ketjun aiheeseen, että kyllä ihmisten tietoisuudet jotenkin vaikuttavat toisiinsa, vaikkei asiaa varmaan ole pitkälle vielä onnistuttu tieteellisesti tutkimaan,


    • Jumalanäkee
    • mentaaliminttu

      Minun mielestäni telepatiaa voi olla olemassa. Joskus on käynyt niin, että olen ajatellut jotain ihmistä, ja hän on samaan aikaan ottanut minuun yhteyttä. Ja ex-avopuoliso väitti minun joskus lukevan hänen ajatuksiaan jotenkin säikähtäneen oloisena. Siis mahdollista se on. Mutta mutta, oikeastaan en ihan usko, että se olisi mahdollista niin laajassa mittakaavassa kuin aloittajan kohdalla. Ensinnäkin, kaikilla ei ole kykyä telepatiaan, välttämättä ollenkaan, ja suurimmalla osalla sitä saattaa olla joskus. Siis vain joskus. Sitten erittäin harvat ihmiset kykenevät siihen lähes koko ajan, en tiedä onko heitä edes montaa olemassa. Jos nyt ajateltaisiin, että kaikki ihmiset kykenisivät telepatiaan koko ajan, niin kyllä tämä maailma olisi todella paljon erilainen. Esimerkiksi puhetta ei silloin juuri tarvittaisi, tai muutakaan viestintää. Joten laajassa mittakaavassa telepatia ei ole mahdollinen. Älä nyt aloittaja loukkaannu, en tarkoita loukata, mutta jotenkin tuntuu, että sinun kohdallasi saattaa olla kysymys sellaisesta kuin merkityselämys. Se tarkoittaa sitä, että ihminen kokee satunnaisten asioiden liittyvän jotenkin häneen itseensä. Merkityselämys saattaa olla oire alkavasta psykoosista. Joten ehdottaisin, että hakeutuisit lääkäriin. Hän todennäköisesti antaa sinulle reseptin antipsykoottisille lääkkeille, varmaan aika pieni annostus aluksi. Jos olet muuten hyväkuntoinen, et todennäköisesti joudu sairaalaan. Mutta jos joudut, niin ei sekään hirveä paikka ole, avo-osastot varsinkin on kokemukseni mukaan ihan inhimillisiä paikkoja. Voisitko vielä kertoa jonkin konkreettisen esimerkin siitä, kun olet kokenut, että joku lukee sinun ajatuksesi?

    • ettäsilleensitte

      "Nosta sitä verhoa!".
      "Mitä ___ verhoa?".

    • ahdistunuttyttö

      Olen viestiketjun aloittaja, ja edelleen telepaattiset kokemukset vaivaavat. Ei ihan yhtä pahasti kuin viestin kirjoittamisen aikoihin. Elämän tilanne on helpottanut, kun sain käytyä silloisen kouluni loppuun, ja nyt olen myös muuttamassa kerrostalosta rivitaloon. Toivon, että siellä on rauhallisempaa.
      Koen naapurini kautta sellaista, että jos esim. ajattelen ongelmiani, eli minulla on siis negatiivisia ajatuksia, tästä usein seuraa se, että joku alakerrasta alkaa kolkuttelemaan. Vähän kuin yrittäisi vaikuttaa ajatuksiini, jotka ilmeisesti tulevat jotakin kautta kyseisen naapurin tietoisuuteen. Se kuitenkin vain pahentaa oloani, kun en koe voivani tuntea ajatuksiani ja tunteitani rauhassa. Monesti tällaisten kokemusten myötä ne tunteet patoutuvat sisälle, ja purkautuvat myöhemmin voimakkaammin ja ikävämmin. Olen esimerkiksi usein todella vihainen tämän takia. Välillä kolkuttelun sijaan kuuluu todella voimakas nauru, sellainen pilkkaavan sävyinen.. (Ja tähän lisäys etten kärsi mistään harhoista. Minulla on myös mm. kissa jonka reaktoista huomaan äänien olevan todellisia, vaikka en epäilekään niiden todenperäisyyttä yleensä.) Reaktiot osuvat todella sopivaan kohtaan, eivätkä tunnu ollenkaan sattumilta.
      Ilmeisesti siis ajatukseni kuuluvat tai välittyvät joillekin ihmisille. Ja jos ne ovat negatiivisia, ne alkavat vaikuttaa muidenkin tietoisuuteen negatiivisesti? Joskus on tehnyt todella pahaa, kun joku lähellä asuva naapuri on alkanut esim. halkomaan jotain halkoja, vähän kuin tarkoituksella jos ajattelen ikäviä asioita. Tunsin silloin mm. sellasta viiltävää tunnetta rinnassa tai vatsassa. Tottakai tällaisia asioita tapahtuu normaalisti, eikä kaikki äänet ja ympärillä tapahtuvat asiat liity minuun. Mutta, kun on kokenut tällaista paljon, ja on hyvin voimakkaita ja ikäviä kokemuksia, niin näistä peloista ja tuntemuksista on vaikea päästä eroon. Se tuntuu myös provosoivan joitain ihmisiä ikävään käytökseen, kun on pelkoja. Niitä, jotka on sitten jotenkin 'samalla taajuudella' sillä hetkellä. Kaikki ihmiset ei ole niin mukavia tai ymmärtäväisiä, ja osaavat siten satuttaakin..
      Ihmisten ilmoille lähtiessäni olen todella stressaantunut, koska tuntuu että niin usein törmään joihinkin ihmisiin jotka tietävät jotain aikeistani, ajatuksistani tai ongelmistani. Ja he tuntuvat viestittävän minulle käytöksellään, pukeutumisellaan, olemuksellaan tai puheillaan jotakin. Se on todella rasittavaa, kun on tehnyt sellaisia havaintoja todella pitkään, eikä voi kulkea rauhassa ajatellen että ohikulkevat ihmiset elävät omaa elämäänsä eivätkä juuri tiedä minusta mitään.. Niin kuin suurinosa varmaan ajattelee?
      Joskus, kun olin koulussa tai muissa ryhmissä, joissa en oikein uskaltanut sosialisoida ja tutustua muihin, olen kokenut paljon telepatiaa. He ovat tuoneet keskusteluissaan ilmi, mitä tietävät minun intiimeistä asioistani, vaikka seksuaalisuudestani. Tai siitä, mitä teen, kun olen yksin kotona. Ovat yhdessä ääneen puhuneet minun kuulleni näistä, kertoneet omia mielipiteitä, nauraneet, tuominneet yms. Se ei ollut sellaista täysin suoraa, että nimeni olisi mainittu, ja alettu puhumaan siitä mitä teen kun olen kotona. Vaan se oli sellaista verhoiltua, mutta kuitenkin ne ihmiset tiesi kenestä puhutaan ja mistä on kyse. Kiusaamista se siis jollain tavalla ainakin mulle oli. Ja koska en ole psykoottinen (todettu lääkärissäkin kahtena viime kertana), niin kyllä minä myös aistin hyvin ihmisistä asioita. Kyllä sen voi tuntea, kun joku tietää minun asioitani vaikka en ole puhunut koskaan kyseiselle henkilölle niistä.
      Olen samaa mieltä siitä, että pitäisin yrittää keskittyä omiin asioihin ja harrastuksiin. Pitäisi löytää enemmän ystäviä, läheisiä ihmissuhteita voidakseen paremmin jne. Se vaan on tosi paljon vaikeutunut telepatian myötä. Ja myös omat pelot estää tekemästä asioita, kun on huonoja kokemuksia kertynyt. Jos haluan kokeilla uutta harrastusryhmää, pelkään jo valmiiksi tulevani kiusatuksi jollain tasolla. (Niinkin on käynyt joskus..) Tai ihmisten ilmoilla ylipäätään tuntuu, että saa pelätä usein kohtaavansa jotain telepaattista, kun omat ajatukset tuntuu leviävän ympäristöön ja sitten ottaa päähän kun jonkun random ihmisen pitää tietää minun ongelmista jotain...
      Niille, jotka pitää telepatiaa paranormaalina ilmiönä tai kokemuksiani merkkinä psykoosista, niin voin linkata tällaisen. https://www.youtube.com/watch?v=8MHfBhZzXmU

      • EnergiaKeijo

        Hei! Minulla on paljon kokemusta samanlaisista oireista kuin sinulla! Törmäsin joskus nuorempana tuohon että jotkut tuntuivat todella tietävän asioita, mitä en heille kertonut. Se on aika pelottavaa, nyt kun se tuli mieleen. Olen myös aika herkkä mies ja sitä lisää se että tykkään esim. rauhoittua luonnossa ja meditoinkin usein. Rentoutuneessa tilassa saan joskus etiäisiä ja tunnen myös kehollani asioita, ikäänkuin toisten ihmisten energiakenttiä. Se ahdistaa joskus koska asun kerrostalossa. Tunnen sen voimakkaasti samoin kuin magneettikenttä tuntuisi, jos ympärillämme olisi sellainen ja toisilla olisi myös. Se tuntuu iholla ja se on ollut vuosia, mutta tuntuu menevän päälle vain joskus nukkumaan mennessä, luonnossa istuessa tai meditoidessa. En pidä siitä yhtään. Siihen liittyy myös muutakin. Ihmisten mielenmaisemat on aika "messed up" ja olemme varsin pikkusieluisia ja lapsellisia olentoja, joten aito telepatia olisi todella ikävä juttu tässä yhteiskunnassa.

        Toiselta kantilta ajtellen, keskityt liikaa itseesi, vaikka maailma ei pyöri ympärilläsi. Ei se naapuri sinulle naura, vaan on ihan normaalia nauraa asioille monissa tilanteissa, esim. TV:tä tai nettiä katsoessa tai jopa kirjaa lukiessa.

        Ikäviä tunteita pakeneminen ei ole kuitenkaan oikea vaihtoehto tehdä joka kerta. Katson tuon videosi myöhemmin. Hyvää energiaa sinulle! :)


      • Jatkokirjoitus

        Jatkoa: En usko että ne kokemasi tilanteet, joissa olet joskus kokenut, että jotkut muut kohdistivat puheensa silleen hämärästi tai piilo-keinoin sinua kohtaan olisi todellista, vaan uskon sen olevan jotain oman mielesi luomaa... Jos sellaista häiriötä tulee paljon tai liian usein, niin että elämästä tulisi kestämätöntä, kannattaa siinä vaiheessa hakea nöyrästi psykologin apua, koska ei meistä kenenkään tarvi täällä syyttä suotta kärsiä olemattomista asioista! Ammattilainen osaa suhtautua kokemiisi ongelmiin asiallisesti ja ammattimaisesti.

        Varmasti meitä on monia "rajatapauksia", jotka eivät aivan täytä jotain diagnoosin kriteereitä, ja joudumme toimimaan itse näiden asioiden kanssa :)


    • tässä_sulle

      Esimerkiksi tietyt uskonlahkot harrastavat sen luokan toimintaa, että se on todella sairasta. Älä välitä asiasta. Turpaan vaan! Ne ei voita sua! Läväytä totuus koko maailman eteen jolle muu auta.
      Ryssä on kanssa sen luokan peto, että se harrastaa tollasta, mutta tavallinen ihminen harvemmin joutuu sen kohteeksi.

    • tässä_sulle

      Älypuhelimet, kyttäyslaitteet, nettivakoilu, some, naapurikyttäys, juoruilu ja se, että ihmiset puuttuvat asioihin, joka ei heille kuulu, ei sitten pätkääkään. Ihmiset on oikeasti tyhmiä. Ei tervettä ihmistä kiinnosta kyttääminen eikä juoruilu ja sitten se, että ihmisiä mustamaalataan ihan yleisesti turhaan.

      • tässä_sulle

        Niin ja ihmisiä seurataan kaiken aikaa, ihmisistä levitellään kaikkea paskaa ja nettiaikana se on helpompaa kuin ikinä. No ihmiset puhuvat selän takana ja monia ihmisiä nyt vaan seuraillaan niin, että älä välitä paskaakaan koko asiasta. Sillä on ihan yksi hailee, koska se on kyttääjille ja seuraajille täyttä ajanhukkaa! Elät vaan omaa elämääsi. Mulkut nyt vaan nekin yrittää herkkiä ihmisiä horjuttaa ja jos nyt on sattunut olemaan mielenterveyspalvelujen parissa tai käyttänyt lääkkeitä niin pahat ihmiset käyttävät sitä hyväkseen ja kohdistavat sellaisiin ihmisiin toimiaan.
        Älä välitä. Nykyään ei enää ole yksityisyyttä. Kaikki on julkista.


      • tässä_sulle

        Niitä tavaroita voidaan siirrelläkin sun kotonas, mutta läjäytä nyrkki pöytään saatana niin kovaa, että se loppuu ajanhukkana ja sitten se totuus siitä, että Ryssä haluaa saada suomalaiset riitelemään keskenään. Se on armotonta nettisodankäyntiä. Pidetään me suomalaiset huolta toisistamme niin Ryssä ei tuu Leijonan reviirille.


      • tässä_sulle

        Ja sitten otat sen totuuden vaan vastaan, että kiusaajat ovat tyhmiä, ne on vajaaälyisiä. Kiusaamiseen ja vainoamiseen, toisen ihmisen raunioittamiseen ei tarvita aivoja ollenkaan. Kuka tahansa osaa sen, pikkulapsikin. Jollei ole muuta ansiota kuin kiusata, häiritä, vainota ja kytätä niin silloin on älykääpio, aivovammainen nolla.


    • tässä_sulle

      TÄÄ PASKA PAHOINVOINTIVALTIO TULEE KANSALLE KALLIIKSI! Ainoa mitä se osaa tehdä on sotkea omat asiansa! Vitun tunaripaskavaltio ei osaa kuin vetää kansaa hanuriin siitä saatana kärsii niin köyhät kuin rikkaat. Vittu kun poliitikot sotkee saatana koko helvetin kansan asiat köyhistä miljardööreihin! VITTU VEDETÄÄN NIITÄ POLIITIKON PASKOJA TAKAISIN HANURIIN NIIN ETTÄ TUNTUU! SAATANA !

      Saattaa hyvinkin olla ettei poliitikot osaa hoitaa valtion asioita kun ne keskittyy saatana vetämään kansaa perseeseen! Jörn Donner on ainoa kunnioitettava poliitikko, se ei saatana nuole persettä!

      • SAATANAN_TUNARIT

        VITTU TÄÄ MAA ON TÄYSIN PASKA JA SIKSI TÄÄLTÄ HÄIVYTÄÄN! KUKA VITUN HULLU HALUAA SAATANA ETTÄ VALTIO TEKEE IHMISISTÄ SAIRAITA JA ONNETTOMIA! KANSALLE TARjotaan pelkkä paskaa ja valheita ja luullaan, että kansa uskoo!

        VITUN SAIRAS MAA! VITTU kun kansalta ei kysytä mitään, ei keneltäkään! Kukaan ei vittu saa ääntään kuuluviin EI EDES SAATANA RAHALLA! VALTIO VETÄÄ MEIDÄT VESSASTA ALAS! VITTU POLIITIKKOJEN PITÄISI SAATANA TAPPAA ITSENSÄ!


      • SAATANAN_TUNARIT

        ja sama saaatana niiden pelkureiden, jotka saatana nöyristelee VITTU MITÄ ihmeen hoitajia, lääkäreitä ja viranomasia ne on saatana jotka vittu valehtelee potilaille ja puhuu sekavia ja toimii oudosti ja tuhoaa siis potilaiden ja vittu miljoonan muun ihmisen elämän kokonaan!
        KANSA EI SAATANA USKALLA KAPINOIDA HYVÄKSIKÄYTTÖÄ VASTAAN! VITTU KOKO POLIITIKKOKÖÖRI PITÄS VAAN RAAHATA SAUNAN TAA!

        VITTU OIKEESTI HOITAJIEN JA LÄÄKÄRIEN PITÄS RAAHAUTUA SAUNAN TAA JA LOPETTAA ITTENSÄ jos aikovat vaan tappaa potilaita. Saatanan laadukas suomalainen terveydenhoitojärjestelmä. Vittu tarkoitus on vaan tappaa potilaita ja sitä kautta potilaiden läheisiä! VITTU KUINKA MONEN ON KUOLTAVA! TAPPAKAA MIELUMMIN ITTENNE!


      • TAPPAKAAITTENNE
        SAATANAN_TUNARIT kirjoitti:

        ja sama saaatana niiden pelkureiden, jotka saatana nöyristelee VITTU MITÄ ihmeen hoitajia, lääkäreitä ja viranomasia ne on saatana jotka vittu valehtelee potilaille ja puhuu sekavia ja toimii oudosti ja tuhoaa siis potilaiden ja vittu miljoonan muun ihmisen elämän kokonaan!
        KANSA EI SAATANA USKALLA KAPINOIDA HYVÄKSIKÄYTTÖÄ VASTAAN! VITTU KOKO POLIITIKKOKÖÖRI PITÄS VAAN RAAHATA SAUNAN TAA!

        VITTU OIKEESTI HOITAJIEN JA LÄÄKÄRIEN PITÄS RAAHAUTUA SAUNAN TAA JA LOPETTAA ITTENSÄ jos aikovat vaan tappaa potilaita. Saatanan laadukas suomalainen terveydenhoitojärjestelmä. Vittu tarkoitus on vaan tappaa potilaita ja sitä kautta potilaiden läheisiä! VITTU KUINKA MONEN ON KUOLTAVA! TAPPAKAA MIELUMMIN ITTENNE!

        VITTU SAMAA PASKAA NE TEKEE VAMMASILLE, mielisairaille, vanhuksille ja tietysti vähän kaikille!


    • Kassiopeija14

      Itselläni on semmoinen että tunnen ajoittain (Huom. ajoittain) ihmisten energiakenttiä kun olen rentoutuneessa tilassa kotona pitkän aikaa paikallaan, esim. nyt tietokoneella, tai kun olen luonnossa paikoillaan, niin aistin ennakkoon jos joku saapuu kohta sinne missä olen. Jos esim. naapuri touhuaa takapihalla niin voin tuntea hänen liikkumisensa siellä, aivan kuin aallot tuntuisivat veden alla. Tunnen myös jos hän kohdistaa huomionsa minuun, mikä sysää omat ajatukseni täysin pois päästä ja en voi keskittyä siihen mitä olin tekemässä. Myös työelämässä olen huomannut usein, että jos keskittyneesti teen töitä ja yhtäkkiä vaikka esimies päättää lähtä juttusilleni, niin mieleni tyhjenee, enkä voi ajatella, sitten esimies tulee luokseni. Aistin myös ajoittain herkästi jos joku katsoo ja näen hänen kasvonsa mielessäni. Joskus näen silmät kiinni kasvoja, tuntemattomia ihmisiä. Näky on selkeä ja tarkka, kuin todellinen ja kestää noin sekunnin. Olen luonnonläheinen ihminen ja hyvin eläinrakas. Suvussa on ollut enneunien näkemistä ja itsekin olen pari nähnyt, joiden oleminen pelkkää sattumaa olisi erittäin outoa. Myös jos on molemminpuolista kiinnostusta vastakkaisen sukupuolen kanssa, niin sattuu yllättäviä yhteentörmäyksiä juuri hänen kanssaan aivan sattumalta. Tämän varmasti moni rakastunut tietääkin.

      Annetaan anteeksi ja ajatellaan hyvää toisistamme, toivotaan parempaa tulevaisuutta kaikille.

      • TodellinenSyy

        Mutta alkuperäinen syy miksi aikoin kirjoittaa tähän ketjuun oli varoitus siitä, että tähän aiheeseen keskittyminen todennäköisesti kannustaa kaikenlaisia harhoja ja kuvitelmia, mitä mieleltään epävakailla ihmisillä on. Siksi se on hyvin vaarallinen ja huono aihe mietittäväksi ja tutkittavaksi, koska se avaa myös uusia mahdollisuuksia kaikelle negatiiviselle. Aivan kuin olisi uudenlainen ase, ja aseita voi käyttää väärin. Parempi olisi vain tukahduttaa sellainen telepatia ja kaikki kuvitelmat siitä. Ajatuksenlukijoita emme ole, vaan 99% niistä on omaa kuvitelmaamme ja omia pelkojamme.

        Tämän vuoksi on tärkeää antaa anteeksi, koska emme koskaan tiedä todellisuudessa, miksi joku ihminen tekee mitä tekee. Kaikilla ihmisillä on omat isot ja pienet juttunsa.


    • arkaainen_tieto

      Aloittajan havainto on oikea. Ihmiset, jopa eläimet ovat universaalissa yhteydessä toisiinsa ikäänkuin näkymättömän ja kaikkialle ulottuvan verkoston piirissä.
      Heräsin täthän todellisuuteen n. 15 vuotta sitten. Kokemus oli ravisteluttava. Ei kannata rötöstellä; kokeneet ihmiset tietävät mielentilasi vaikka eivät välttämättä puutu tähän.
      Olet tietämättäsi tarkkailun alaisena. Niin hyvien kuin huonojenkin psyyken tapahtumien suhteen.

      • sellaista.elämä.on

        Joo kyllä näin varmaan on. Se mitä sisällä tapahtuu lyö leimansa ulkoiseen. Ja ihminen havaitsee usein tiedostamattaan enemmän kuin tietoisesti.


    • Anonyymi

      Köyhyyteen ilman aitoa oikeusturvaa, aitoja ihmis-kansalais-potilaiden-itsemääräämisoikeuksia pakottaminen, eristää tehokkaasti muista ihmisistä, kun ne voimavarat menevät jatkuviin ylivoimaisiin ponnisteluihin, pelkkien perustarpeiden kasaan haalimiseksi, kuten ravinnon, välttämättömien reseptilääkkeiden jne.

      Suomen korruptiopäättäjät, todellakin rikkovat rajusti, Suomen perustuslakia ja kansalaisten oikeuksia vastaan. Pitäisi nostaa syytteitä Valtakunnanoikeuteen, köyhyyteen pakotettujen joukkokanteita.

    • Anonyymi

      Muista, muilla on muutakin ajateltavaa kuin sinä, heillä on omakin elämä.
      Telepatia on totta, sanokoot tiede mitä tahansa, mutta ajatuksesi ovat rankkoja.
      Luulet ettei psykiatri tai vastaava voi auttaa, koska et ole kokeillut sitä etkä halua antaa mahdollisuutta sille. Muista sekin, että psykiatrin asiakkaina on kaikenlaisia psykoosista kärsiviä asiakkaita, joilla voi olla samoja oireita kuin sinulla ja oikealla lääkityksellä saaneet elämäänsä hallintaan. Skitsofreniasta kärsivä kaverini muunmuassa.
      Koin itse vastaavanlaista aikoinaan kuin sinä, kun sekoitin pääni huumeilla. Pääni siitä huomattavasti rauhoittunut vuosien mittaa, mutta oli se helvettiä. Olen silti vain yksin kotona ja hyvin epäluuloinen kaikkia ihmisiä kohtaan, enkä ole pystynyt avautumaan terapiassa pintaa syvempää.

      Onko olosi parantunut tässä nelisen vuoden aikana?

      • Anonyymi

        "Telepatia on totta, sanokoot tiede mitä tahansa, mutta ajatuksesi ovat rankkoja."

        Millä perusteella väität, että telepatia on totta? Kuitenkin samaan hengenvetoon sanot, että aloittaja, joka väittää kokeneensa telepatiaa, kärsii mt-ongelmasta? Olet ristiriitainen.

        Aloittaja, telepatia ei ole totta ja tuo mistä kärsit on harhauskomukset ja luultavasti jopa harha-aistimukset. Harha-aistimukset siis, mikäli kuulet ihmisten puhuvan tarkalleen niistä asioista, mitä ajattelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Telepatia on totta, sanokoot tiede mitä tahansa, mutta ajatuksesi ovat rankkoja."

        Millä perusteella väität, että telepatia on totta? Kuitenkin samaan hengenvetoon sanot, että aloittaja, joka väittää kokeneensa telepatiaa, kärsii mt-ongelmasta? Olet ristiriitainen.

        Aloittaja, telepatia ei ole totta ja tuo mistä kärsit on harhauskomukset ja luultavasti jopa harha-aistimukset. Harha-aistimukset siis, mikäli kuulet ihmisten puhuvan tarkalleen niistä asioista, mitä ajattelet.

        "Aloittaja, telepatia ei ole totta ja tuo mistä kärsit on harhauskomukset ja luultavasti jopa harha-aistimukset. Harha-aistimukset siis, mikäli kuulet ihmisten puhuvan tarkalleen niistä asioista, mitä ajattelet."

        Arviolta ainakin 60 % ihmisistä on elämässään kokenut telepaattisia kokemuksia. Itse sain skitsofreniadiagnoosin sen takia, että mielestäni kuulin ja kuulen edelleen ajoittain ihmisten ajatuksia. Olen aina tiennyt, että hallitsevan paradigman mukaan sitä ei pidetä mahdollisena, mutta ottaen huomioon että a)nuo kokemukset eivät ole yhteydessä tieteellisiin uskomuksiin (eli maallistuminen ei ole merkittävästi vähentänyt niiden ilmaantumista) ja b)ne ovat hyvin yleisiä, niin ei ole mitään syytä olettaa, että telepatiaa ei tulevaisuudessa voitaisi mahdollisesti selittää jollakin tavalla ja ettei se hyvin yleisenä kokemuksena olisi ihan mahdollinen, eikä pelkästään harhaa. Harvemmin telepaattisia kokemuksia kokeneet väittävät, että voisivat lukea toisia ihmisiä kuin avointa kirjaa tai toisin päin, tai että omilla uskomuksilla ei ole vaikutusta siihen mitä havaitsee ja mitä kokee. Psykiatriassa on tapana patologisoida ihan kaikki paranormaalit kokemukset, jos niihin yhdistyy traumaattisia kokemuksia ja ahdistusta ja lääkitä niitä täysin tuulesta temmattujen hypoteesien pohjalta raskailla psyykenlääkkeillä. Ei ole mitenkään ristiriitaista, että samoihin kokemuksiin voi liittyä sekä hyvin ahdistavia(mt-ongelma) tai hyvin arkisia (esimerkiksi sen tiedostaminen telepaattisesti, että läheinen on pahassa pulassa tai aikoo soittaa) sisältöjä, koska todellisuus ei tosiaan näyttäydy meille samankaltaisena vaan se luodaan vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa.

        Ei dopamiinin ylituotannolla ole mitään tekemistä telepaattisten kokemusten kanssa, paitsi ehkä mahdollisesti jos niihin yhdistyy voimakkaita paranoidisia pelkotiloja ja kiihtymystä. Neuroleptit keskimäärin laskeva PANSS-skaalalla kuusi pistettä enemmän kaikkia mahdollisia harhoja, ahdistusta, masennusta, innostusta, yhteistyökyvytttömyyttä. Puoskarit jotka hoitavat tuollaisten tutkimusten pohjalta epänormaaleja kokemuksia eivät silmissäni ole mitään puhumaan tieteellisestä näytöstä tai sen puutteesta, siitä mikä on totta ja mahdollista ja mikä ei. Ei telepatia esimerkiksi kvanttifysiikan mallien perusteella ole luonnontieteellisesti lainkaan mahdoton ilmiö, vaikka sitä ei osatakaan selittää. Ilmeneehän esimerkiksi kvanttitasolla lomittumista, eli hiukkasten vuorovaikutusta mielivaltaisen etäisyyksien päästä ilman suoraa vuorovaikutusta. Lisäksi esimerkiksi havaitsijan vaikutus antaa ymmärtää, että tietoisuutemme vaikuttaa havaintotulokseen suoraan eli materiaalinen todellisuus on riippuvainen siitä, olemmeko siitä tietoisia vai emme. Nykyinen teknologinen edistys on osin rakentunut tällaisten täysin järjettömiä, klassisen fysiikan vastaisen havaintojen ja mallien pohjalle.

        Vaikka ne eivät ole luotu suoraan selittämään telepatian tai ylipäätään tietoisuuden kaltaisia ilmiöitä, niin niiden mallien pohjalta olisi vähän yliampuvaa väittää, että telepatia on täysin mahdotonta. Minusta on myös täysin hyödytöntä sivuuttaa ihmisen voimakas kokemus jostain sellaisesta, mitä itse pitää mahdottomana. Eihän ihmisen kokemusmaailma ole koskaan mikään objektiivinen heijastuma todellisuudesta, vaan siihen liittyy aina enemmän tai vähemmän projektiota ja vinoumia kun sitä katselee ulkopuolelta. Se ei tarkoita, että ihminen olisi sairas, hän saattaa vain olla esimerkiksi voimakkaan ahdistunut ja yksinäinen. Minuakin lähinnä huvitti psykiatrien tapa selittää kuin pikku lapselle, mikä on mahdotonta ja mikä mahdollista ja että uskomukseni on harhainen. Ihan kuin normaali aikuinen ihminen ei tajuaisi, että tiettyjä asioita tosiaan pidetään mahdottomana ja toisia ei. Se ei muuta ihmisen kokemusmaailmaa yhtään miksikään, että joku valopää psykiatri viisaudessaan kertoo kulttuurisia itsestään selvyyksiä todellisuudesta ja sen olemuksesta ja sen jälkeen melkein tappaa sinut tyrkyttämillään psyykenlääkkeillä. Siinä on vähän vinksahtaneesti yhdistynyt huonon lääkärin ja surkean filosofin ammattitaito.


    • Anonyymi

      Melko vanha ketju. Mitäs kuuluu nykyään?

      • Anonyymi

        Ihan hirvittävää huomata että Suomessa on näin kipeitä ja hoitoa vailla olevia ihmisiä 😯
        Kuvitellaan että joku osaa lukea ajatuksia ja lähettää viestejä television kautta 😳
        Voi kun nää ihmiset saisivat apua..


    • Anonyymi

      On ihmisiä, joilla on harhauskomus, että he pystyvät lukemaan toisten ajatuksia. On ihmisiä, joilla on harhauskomus, että muut pystyvät lukemaan heidän ajatuksiaan.

      Ensin mainituilla ongelmana on luultavasti äänten kuulemisen harha-aistimus harhauskomuksen lisäksi. He siis kuulevat omat ajatuksensa ääninä päänsä sisällä, mutta sen sijaan, että hyväksyisivät ne omiksi ajatuksikseen, väittävät lähteen olevan toinen ihminen.

      Olen itse pari kertaa elämässäni kohdannut ihmisen, joka on kuvitellut pystyvänsä lukemaan ajatuksiani ja on suuttunut minulle, kun ajattelin niin pahasti hänestä! Olin syytöksestä tietysti ihan hämmentynyt, kun en ollut ajatellut häntä lainkaan. Hän vain väitti "kyllä minä tiedän..." Pelottava tilanne.

      Sitten on näitä jotka julistavat: "telepatia on totta" tai "tietoisuutemme ovat yhteydessä toisiinsa" tai "joillain erityisherkillä on erityisiä kykyjä". Eivätkö he tajua heittävänsä vettä noiden mt-ongelmaisten myllyyn? He legitimoivat psykoottisia harhoja kulttuurissamme.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe