Jaa, se on taas vuosipäivä

TraTraTraFinKura

Yhdeksän vuotta on kulunut siitä kun rupesi pikku hiljaa paljastumaan, ettei se guru käsittänyt valuuttakaupasta enempää kuin muutkaan asiaan hivenenkään perehtyneet.
Törkeän petoksen salat oli kyllä tarkoin tiedossa ja siitäpä on tuomio jo kärsitty.

Keskusrikospoliisi paljastui järjestäytyneen rikollisuuden konnakerhoksi.

Media munasi itsensä.

Jäsenistö joutui kuseen, osa loppuiäkseen, osa hetkellisemmin, osa teki lopullisen ratkaisunsa.

Oikeuslaitos on paljastanut osaamattomuutensa.

Valtio varasti rikoksen uhrien varat.

Legenda Suomen suurimmasta talousrikoksesta jatkaa eloaan todella isojen juttujen jäädessä pimentoon.

Nepotismi ja hyväveli-jutskailut kukoistavat niin politiikassa kuin virkamiestenkin keskuudessa.

Valtakunnassa kaikki hyvin.

8

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Winlost

      Milloin metaanitraider627 alkaa tuottamaan rahaa sijoittajille Kultapoika on luvannut ja luvannut mitään ei tapahdu.

    • perälaudan.valttaaja

      http://www.warkaudenlehti.fi/juttu/fiktio-nimelt-varkaus/
      Kirjakin tuli. Mutta eihän se ollut Columbo, ei tietenkään.

      Mutta rahaa on varatu ja iso rahanjako alkaa tänä vuonna. Vaikka se kuinka käy Kuikan älälle, valtio ei sittenkään pidä niitä konfiskoituja rahoja.

      Valtakunnassa kaikki hyvin. ;DDDD

    • TopraHujanen

      "Mutta rahaa on varatu ja iso rahanjako alkaa tänä vuonna."

      Uskotaan, uskotaan.
      Vähempikin toitottaminen riittäisi, rahaa on varattu isoa rahanjakoa varten 8 miljoonaa euroa tämän vuoden budjettiin.
      Ja ensi vuonna sitten lisää. : )))

      Media taas on vain herännyt höperehtimään omituisia:

      http://www.talouselama.fi/uutiset/uutissuomalainen-wincapita-korvausten-maksu-viivastyy-6634012

      "Pyramidirikoksessa rahansa menettäneet saavat odottaa valtiolta hakemiaan vahingonkorvauksia ainakin ensi vuoteen"

      Heh, tekisipä melkein mieleni sanoa, jotta että mitäs minä sanoin.
      Luontainen vaatimattomuuteni vain estää mokomat elvistelyt.

      Virkamieshän siellä Orkussa jo istuukin palkattuna noita korvausvaateita käsittelemään. Rapiat kaksisataatuhatta euroa tuokin peukalonpyörittelijä kustantaa yhteiskunnalle vuodessa. Vaan eipähän ole ainut laatuaan valtionhallinnossa.
      Tummelipurkissa kuulemma öljyää peukalonsa aamuin illoin, jottei nahka tumpuista kesisi.

      Sitten kun ollaan joskus ehkä edetty "ainakin ensi vuoden" jälkeiseen aikaan ja korvausvaateita on jopa ratkaistu niin suurena mörkönä kummittelee mielessäni kiusaus päästä taas sanomaan, jotta että mitäs minä sanoin.
      Se kun tuo hylkäysprosentti korvausvaateiden osalta asettunee aikas lähelle sataa, sanokaa mun sanoneen, jollen itse mä voi.

      Perseentervaaja saa olla eriäkin mieltä, jatkuvasti väärässäoleminen se on taitolaji jos mikä.
      Veikkauksella olisi tarjolla nyt ihan oma pelinsäkin perseentervaajille - siinä kun voi voittaa arvaamalla kaikki vituralleenkin.

    • TopraHujanen

      http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2355414

      "Haaparannan mukaan hakemuksia voi vielä tulla lisääkin.
      - Lainsäädännössä ei sille ole mitään takarajaa."

      "Haaparannan mukaan lainsäädäntö ohjaa siihen, että samaan rikokseen liittyvät hakemukset tulisi ratkaista yhtä aikaa.
      - Nämä hakemukset perustuvat (Wincapitan perustajan) Hannu Kailajärven rikokseen. Lähtökohta on, että ne ratkaistaan samanaikaisesti. Emme anna päätöksiä yksitellen."

      Korvaushakemuksia voi siis Haaparannan mukaan esittää maailman tappiin saakka ja kaikki korvausvaateet ratkaistaan samanaikaisesti.

      Eheheh!
      Jopas ovat rikosuhrit vahvoilla.

      "Pohjois-Savon käräjäoikeudessa odottaa kuutisenkymmentä siviilikannetta vahingonkorvauksista. Oikeus siirsi aikoinaan korvausjutut omaksi kokonaisuudekseen erilleen rikos- ja hyötyjutuista."
      "Harmin paikka, että tämä on venynyt, Rautsi sanoo."

      Eheheh!
      Olisit, Rautsi, ratkaissut ne korvausvaateet silloin kun niiden aika oli.
      Silloin kun Vyötiäinen ja Joulupukki saivat tuomionsa.
      Samassa yhteydessä olisi voinut palauttaa rikoksen uhrit rikosta edeltävään taloudelliseen tilaan, kuten on tehty rikoksesta hyötyneillekin.
      Nyt noilla korvausvaateilla ei enää ole mitään kiirettä, rikoshyöty on saatu tuomittua valtiolle ja kun vielä jonkin aikaa vetkutellaan niin loputkin peruvat vaateensa ja niin on taas Orkulla helppo heilutella "Hyljätty olet sinä onneton" -leimasintaan.

      Tuonelan musta joutsen soutelee rikosuhrien kotivesillä ennenkuin Orkku on saanut ensimmäistäkään korvausvaadetta ratkaistua uhrin kannalta oikeudenmukaisesti.
      Sanokaa mun sanoneen.

      • Maksemista

        Niin se on, jäsenten on hyvin vaikeaa pitävästi todistaa tappioita..winxclubissa oli 12000 jäsentä ja vain 4000 aktiivista tiliä. Yhden tilin kautta on siis mennyt keskimäärin 3 henkilön rahansiirtoja ja käteismaksuja oli jopa 30% rahaliikenteestä. Lisäksi servereillä olleet tiedot marraskuun 2007 jälkeen tehdyistä klubin sisäisistä tilisiirroista katosivat Kailiksen buutattua serverin 9 vuotta sitten.

        Orkulle näytöksi ei riitä kavereiden sanomiset vaan pitäisi olla mustaa valkoisella. Huonolta näyttää 80% :ssa tapauksissa.


    • Hörppy-Lerppu-Ja-Korppu

      Topra: "Pyramidirikoksessa rahansa menettäneet saavat odottaa valtiolta hakemiaan vahingonkorvauksia ainakin ensi vuoteen" ----- Heh, tekisipä melkein mieleni sanoa, jotta että mitäs minä sanoin."

      Tämähän oli meillä kaikilla jo tiedossa aikaa sitten, koska rikoskin vanhenee vasta ensi vuonna - siis 10-vuotispäivä vasta lähenee. Eväkään ei ole vielä liikahtanut, kuten ihan oikein onkin. Kaikki muuhan olisi hätiköityä.

      Topra: "Sitten kun ollaan joskus ehkä edetty "ainakin ensi vuoden" jälkeiseen aikaan ja korvausvaateita on jopa ratkaistu niin suurena mörkönä kummittelee mielessäni kiusaus päästä taas sanomaan, jotta että mitäs minä sanoin."

      Aina kannattaa jättää tuollainen varaus itselleen.

      Topra: "Se kun tuo hylkäysprosentti korvausvaateiden osalta asettunee aikas lähelle sataa, sanokaa mun sanoneen, jollen itse mä voi."

      Kuten olemme jo useasti historiassa keskustelleet, ORK päättää asiasta vain väliaikaisesti. Jos ORK hylkää korvausvaateet myöskin (mahdollisesti) pyytämiensä lisätietojen jälkeen, asian päättää lopullisesti vasta tuomioistuinlaitos. Siellähän ORK jälleen edustaa valtiota. Jos käräjä-, hovi- ja mahdollinen korkein oikeuskin pitävät asianomistajan vaatimuksia oikeudettomina tai aiheettomina, ne todennäköisesti sellaista myöskin ovat.

      ORK on siis asiassa vain valtion juoksupoika, jonka tehtäväksi juttu on annettu. Se ottaa vain sitä kuormaa, jota ensisijaisesti käräjäoikeudet eivät halunneet ottaa.

      Topra: "Perseentervaaja saa olla eriäkin mieltä, jatkuvasti väärässäoleminen se on taitolaji jos mikä."

      Tästä olemme aivan samaa mieltä.

      Topra: "Korvaushakemuksia voi siis Haaparannan mukaan esittää maailman tappiin saakka ja kaikki korvausvaateet ratkaistaan samanaikaisesti."

      Tämä on hieno yhtälö - ihan yhtä hieno kuin ikiliikkuja.

      Topra: "Tuonelan musta joutsen soutelee rikosuhrien kotivesillä ennenkuin Orkku on saanut ensimmäistäkään korvausvaadetta ratkaistua uhrin kannalta oikeudenmukaisesti."

      Kannattaa jokaisen muistuttaa kuolinpesäänsä siitä, että tällainen asia on vireillä ja että ORK on ystävä. Saamiset voi myös testamentata suoraan lapsille ja lapsenlapsille - siitähän saattaa saada verotuksellisen vapaaosuudenkin käyttöön. Toisaalta varmuudella ennakkotapausta Winkkari-ORK -vapaaosuudesta ei ole olemassa, vaikka Winkkari olikin tietyllä tapaa sijoitusvakuutus: vakuutus joka maksetaan jos jaksetaan.

      • Rahat_män

        Röllykkä tekopyhänä ihmettelemässä rikoksen uhrien hyvinvointia? Tähän asti röllykkä on ollut sitä mieltä, ettei Wincapitasta rikastuneiden rahoja saa viedä. Koitas nyt päättää.


      • paljonkohävisit
        Rahat_män kirjoitti:

        Röllykkä tekopyhänä ihmettelemässä rikoksen uhrien hyvinvointia? Tähän asti röllykkä on ollut sitä mieltä, ettei Wincapitasta rikastuneiden rahoja saa viedä. Koitas nyt päättää.

        Sinulla on ollut kautta aikojen ongelmia luetun ymmärtämisessä. Ja sama jatkuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe