Eikö ihan suullinen osa-aikatyö sopimus käy ja ilmoittaa työkkäriin että on päässyt osa-aikatöihin ?
Kyseleekö työkkäri paikkaa missä olet töissä yms ?
Lopettaako työkkäri kurssi hiillostukset jos on osa-aikatöissä ?
Osa-aikatyössä silti työkkärin listoilla
12
1637
Vastaukset
- adsefasddde
Edes osa-aikatyö ei estä kuntouttavaan joutumisen. Hanki saikkua!
- nykyajantyöelämä
Höpö höpö edelliselle vastanneelle. Ota toki vaikka mikä työ. Työkkäri tarvitsee tiedon mikä työpaikika, ja tarkistaa onko viikkotunteja enemmän kuin neljä. jos on, niin laskee työlliseksi.
Voit ohessa hakea soviteltua anssia, tai kelan joko tm tukea tai peruspäivärahaa. kela tutkii, täyttyykö työssäoloehtosi, pyytää sinulta selvityksen, jonka oma ta täyttää7muun vastaavan selvityksen, josta aukottomasti ilmenee miten tarkastelujaksolla on ollut. ellei työssäoloehto täyty, saat soviteltuna työmarkkinatuen.
Soviteltua hakiessa pitää olla palkkalaskelman kopsu mukana, ja lomakkeeseen merkitään työtunnit/työssä, tai, työtön joka päivän kohdalle. Kk tulojen ollessa kys, haetaan soviteltu kuukausittain.
Työkkäri antaa tällöinkin ensin lausunnon sovitellun maksajalle- työvoimapoliittisen.
Itse olen vuosia tehnyt osa-aikatyötä vaihtelevin tunnein, maksimi ollut toistasataa tuntia/kk.
Hyvin on toiminut. työnantajakin vaihtui, mutta yhä toimii! Antaahan tämä vähän vapautta vapaapäiville, tehdä mitä haluaa. Ja lomaa tai lomakorvauksen kanssa vapaata kertyy, kuten normaali-ihmiosellä.
Kerran on tarjonneet, muutama vuosi sitten, työkkäristä hommia. Matalampi palkka olisi ollut, ja vain lyhyt kausityö, eikä sopinut kaavaan, kun virallinen työnantaja vap markkinoilla olisi jäänyt ilman minun tekomahdollisuuttani. Soitin työkkäriin, keskusteltuani sen heittohomman ta:n edustajan kanssa- sanktioita ei tullut, vaikken tehnytkään kahta työtä päällekkäin.
Ota ihmeessä se työ. Mutta sinun pitää saada viim. 1 kk kuluttua kirjallisena työsuhteen ehdot, eli käytännössä työsopimus kirjallisena. Suullinenkin on pätevä, mutta parempi että on kolmas kuulemassa kun sovit suullisesti. - jhkjkj
Ei ollut mitään höpöjuttuja edellisen vastaus. Kun työmarkkinatukipäivät tulee täyteen, että kunta joutuisi sakkomaksuille, niin kuntouttavaan joutuu oli mikä osa-aikatyö hyvänsä.
- LinströmminPihvi
Aika hullua sinänsä. Eli jos pääsee ns. "oikeisiin töihin" osa-aikaisesti, eli ihan palkkatyön kantaan kiinni, mutta omaehtoisesti, niin työkkäri roikkuu silti nilkassa pilaamassa alkavaa työuraa: saattaa juoksuttaa ajoilla, soitella perään, ja vaatia tekemään jotain ihan muita toimenpiteitä kuin palkkatyö, vaikka on osa-aikaisena päässyt palkkatöitä tekemään.
Sitten, jos työkkäri ehdottaa palkatonta kuntouttavaa työtoimintaa jossain kunnan homepajassa yhdistyksen tiloissa, mm. linnunpönttöjen tekoa myytäväksi, niin se pitääkin ottaa vastaan, vaikka tällä uhalla menettäisi osa-aikatyönkin. Ja tämä palkaton työkkärin ehdottama toimenpide (ei palkkatyö), onkin sitten jollain tapaa korkeamman prioriteetin homma, kuin itse löydetty osa-aikainen ihan aito palkkatyä, ja tämän palkattoman TE-keskuksen toimenpiteen perässä pitää karenssin uhalla lähteä sitten juoksemaan kuin päätön kana, vaikka on itse löytänyt ja päässyt osa-aikaisena niihin palkkatöihin.
Kylläpä kuulostaa taas järkevältä työttömyyspolitiikalta. - ppppper
Jos asia järkevästi hoidettaisiin, niin osa-aikatyö pitäisi katsoa kuntouttavaksi työtoiminnaksi jolla kunnat välttyisivät sakkomaksuilta.
itselleni tämä järjettömyys tuli eteen koska osa-aikatyöni ja kuntouttava ei ole yhteensoviteltavissa. Työpäivät ovat joka viikko eri päivinä ennalta-arvaamattomat sairaslomasijaisuudet.
Kunnan kannalta on edullisempaa kun käyn muutamana päivänä viikossa ratkomassa ristikoita työpajalla. - hienomeininkieeeada
Tosta ristikoiden ratkomisesta ei oo työnhakijalle mitään hyötyä. Vaikkei olisi edes niitä osa-aikahommia justiinsa, niin ei mielestäni ole mitään perustetta karenssin uhalla laittaa ratkomaan x määräksi tunteja viikossa ristikoita pajalle y KETÄÄN, koska hyöty työllistymisen suhteen on puhdas nolla. Se on itsessään jo ihan älyvapaa idea. Älyttömmäksi se toki menee, kun se pakkosyötetään jollekin joka on vieläpä jo ehtinyt osa-aikatöihin.
Kyykyttäminen, jos se ei tue millään tapaa palkkatöihin ja omavaraiseen tienaamiseen kiinni pääsemistä suoraan, on tehotonta kyykytystä työllistämispolitiikan osalta - silti sitä harjoitetaan ihan kyykyttämisen ilon vuoksi. Muutakaan selitystä en sille keksi. Työttömyydenhoitoa se ei ole. - Nykyajantyöelämä
Voihan niitä tunteja tehdä sen vähintään 18 viikossa. ei osa-aikatyö aina tarkoita mitään tuntia per päivä. Riippuu työnantajasta- Tänään tein 7 tuntisen, sama kaava perjantaihin asti. Viime viikko oli vähän huono, mutta niitä nyt muutama voi vuoteen sattua-
En minä näe mitenkään huonona osa-aikatyötä, tai ns. tuntityötä. Jos koittavat kyykyttää, niin perustelkoot tuönantajalleni. Näkisin että työsopimus on sitova. Sen takia että teen työtä, minua ei voida työntää karenssille. Jos tällainen olisi mahdollista, irtisanoutuisi iso lauma nollasopparilaisia, muitakin osa-aikaisia. Ja mistäs ne tekijät näihin palvelualojen, ym paikkoihin sitten revittäisiin ennen seuraavaa arkiaamua?
Kerropas!
Sanotaan näin että olen ollut työtön 13.03.2016 alkaen!
Koko ajan siis tehnyt osa-aikatöitä
Tullut ainoastaan YKSI työtarjous, ei muita ehdotuksia
Työkkäriä ei kiinnosta paikan nimi jossa olet töissä
Itse siis olen ollut tuona aikana osa-aikaisessa työssä useissa eri firmoissa ilman ongelmia. Miksi tehdä 100% töitä kun tekemällä 50% saa saman rahan?
Toki tullut muutamia kuukausia että tullut ihan täydet tunnit, silloin vain ansiopäivärahahakemus on hylätty.
Huomenna taas tilipäivä, pääsee tekemään hakemuksen taas viime kuukaudelta, raksta tä työttömän elämä- toimeentuloton
olen tehnyt yli 10 vuotta osa-aikaista , puolikasta tointa. tulin vähällä toimeen ja halusin olla enemmän lapsen tukena. nyt kun sairastuin ja olen ollut yli 6 kk sl, leikkausta odotellen, työnantaja maksoi sl rahan 6 kk ja nyt olen palkattomalla. jouduin kela-myllyyn. toimeni on mappi ö ssä odottamassa jos vaikka kuntoudun leikkauksen jälkeen. tehy ei maksa työttömyyskorvauksia 1/2 toimessa oleville, vaikka jäsenmaksut on vuosikausia kelvanneet. keva ei pienituloisia myöskään kuntouta. tulojen pitäisi olla yli 33 000 tai jotain. Olen hakenut toimeentulotukea, tuleeko hylky sieltäkin? mikä se hyvinvointivaltio on? mihin sosiaaliturvaan olen uskonut, työssä ollessa en ole saanut asumistukeakaan, eikä sitä lasketa ennen kuin ...
Outoa menoa kun aattelee, että kehotetaan entistä enemmän osa-aikaityötä tekemään. - Näinsemenee4321
Teen osa-aikatöitä joka toinen viikko. Kohta 2 vuotta olen ollut tässä työssä ja työkkäriltä olen saanut olla täysin rauhassa.
- Anonyymi
Teen kahta osa-aikaista työtä ja saan joinakin kuukausina soviteltua päivärahaa. Onnistuu siis kyllä. Jos haluaa näin elää.
- Anonyymi
Teen osa-aikatöitä jo kolmatta vuotta.
Työtunteja kertyy viikottain n. 25, eli työssäoloehto tulee aina uudelleen täyteen ja pysyn turvallisesti anssilla, enkä putoa työmarkkinatuelle. Työkkäristä ei ole kuulunut kertaakaan mitään koko työssäoloaikana, eli eivät ahdistele.
Kuntouttavaan nakitetaan vain, jos työssäoloehto ei tule täyteen ja on ollut riittävän kauan työmarkkinatuella. Jos saa anssia/peruspäivärahaa, niin kyykytyksestä ei ole pelkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831