Saamelaisilla on oma kaunis lippu. Ahvenanmaalaisilla on oma lippu.
Entä onko meänkielisillä omaa lippua tai maakuntaviiriä.
Jos meänkielinen on työssä palveluammatissa niin millä tunnuksella hän osoittaa pystyvänsä palvelemaan asiakasta meänkielellä.
Suomen lippuhan se ei voi olla koska mäenkieli on kuulema eri kieli.
Mikä on meänkielen tunnus? Onko lippua?
4
579
Vastaukset
- Tietoiskuttaja
Meänkielisiä ja suomenkielisiä sorretaan ruotsissa. Harva tietää tämän.
- ja varsinkin ruotsalaiset
Meinaan on kovasti ristiriidassa virallisen yhteistyö- ja avunantoliturgian kanssa.
- tämäkin
Jos omaa tunnusta tai lippua ei ole, niin se voisi olla esim. valkoisella pohjalla sinikeltainen risti.
se kuvaisi väestöä hyvin, eli Suomen valkoinen pohjaväri joka symboloisi Suomalaista alkuperäistä verenperintöä ja keskellä Ruotsin valtakunnan sinikeltainen risti, joka symboloisi Ruotsin valtakuntaa ja hallitsevaa uskontoa. - tutka
Kieli on kieli ja lippu on eri asia. Maailmassa on 6000 kieltä ja reilu parisataa valtiota. Eli suurin osa maailman kielistä ei lippua omaa. Lippu on valtion ja kansan symboli, ei kielen. Meänkelisten lippu on Ruotsin lippu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1031713Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2091324- 721309
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521029- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei17858- 42847