nordnetin turvallisuus

vaihdankopankkiiria

onkohan oikein ajan tasalla. käyttäjätunnus ja salasana tarvitaan, mutta ei normisti suomessa pankkien käytössä olevaa lisävarmennetta. Vastatilinin numeron voi muuttaa jos onnistuu hakkeoirumaan sisään, sitten vaan kohteen osakkeet myyntiin ja rahat muutetulle vastatilille, ja voivoi.. kuka korvaa?

10

2276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nordnettiläinen

      Ei varmaan kukaan. Mutta ton Suomalaisen vastatilin pystyy jäljittämään. Joten jää varmaankin kiinni tosta! En ainakaan vielä vaihda pois Nordnetistä.

      • OletOikeassa

        Siellähän on asetuksissa PIN koodin määrittely.

        En ole kokeillut, mutta kai tuolla pientä lisäturvaa saisi jos kovasti alkaa jännittämään.


    • turvatonon

      mitä väliä vaikka tilin pystyy jäljittämään.. ei niiden rahojen tartte sillä tilillä maata kuin 0.01 sekuntia.. eikä tilin avaaminen pankissa ole ulkomaalaiselle ongelma kun on paperit..omat ta väärät.

      • JoopatiJoopa

        Jos siirrät rahat eteenpäin toiselle tilille, ne on aina jäljitettävissä. Eli automaatista pitäisi käydä tili tyhjentämässä tai sitten käteisnostona tiskillä.


      • LikvidiRaha
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Jos siirrät rahat eteenpäin toiselle tilille, ne on aina jäljitettävissä. Eli automaatista pitäisi käydä tili tyhjentämässä tai sitten käteisnostona tiskillä.

        Miksei nigerialaishuijareita sitten saada kiinni?


      • TojoJuttu
        LikvidiRaha kirjoitti:

        Miksei nigerialaishuijareita sitten saada kiinni?

        Hyvä kysymys. Jos nigerialaishuijari onnistuu siirtämään rahat Nordnet-tililtä omalle tililleen, niitä rajoja ei saa koskaan enää takaisin.
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/201705012200115984_uu.shtml


    • hälyt_paukkaa

      Eiköhän sieltä nordnetistä tule varmistuskyselyä puhelimeen jos alkaa valekäyttäjä profiilissa oikein huseeraamaan.

    • Samaamietiskellyt

      Samaa miettinyt. Ei kovinkaan turvallista ole. Turvallisuus on samalla tasolla Veikkauksen nettipalvelun kanssa. Tai Veikkaushan on turvallisempi, koska jos joku pääsee Veikkauksen tililleni, niin hän voi tehdä vain kolmea asiaa: 1. Pelata pelitilini tyhjäksi. No se on aina tyhjä, siirrän rahaa ja pelaan vasta sitten. 2. Siirtää rahaa pelitililleni. No siitä vaan! 3. Siirtää pelitilin rahat omalle pankkitililleni. Sekin sopii.

      Luulisi, että Nordnet, jossa liikkuu suuria rahasummia, olisi hiukan turvallisempi rahojen suhteen.

    • random_tunnukset

      Tuohon saattaisi olla hyvä lisäturva jos Nordnet ottaisi käyttöön vastaavan tunnuslukulaitteen kuin Nordea, jolla voisi arpoa random-tunnuksia. Itse laitteen arvioidaan paristojen osalta kestävän noin 7-vuotta ja ilmeisesti sen mekaanisen kestävyyden oletetaan olevan samaa luokkaa normikäytössä.

      Mutta tokihan tuossa tapauksessa itse tunnistautumisen systeemiin tulisi tehdä muutoksia, josta en tiedä kuinka mittava hanke se olisi teknisesti toteuttaa.

    • Kompastuskiviä

      Pieni haaste hakkerille tulee siitä, että vastatilin muutokseen tarvitaan tunnistautuminen verkkopankkitunnuksilla ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe