tietoa lemmenjoen alueelta?

piscatorv

Morjens!
Kiinnostaisi kovasti tietää kalastuskokemuksista lemmenjoen alueelta. Varsinkin ne kokemukset, jotka ovat virkistysalueen ulkopuolelta. Millainen paikka kalastaa kesäkuussa? Onko vedet korkealla tuolloin?

Koitan kerätä tietoa alueesta ja siellä kalastelusta, koska olen lähdössä sinne kesäkuussa 9 päiväksi vaeltelemaan ja kalastamaan. Välineiksi otan mukaan kevyet perhovehkeet ja virpan, joten kosket, joet ja järvet rannalta käsin pelissä mukana. Pääkohteena kalastuksen kannalta olisi isot harjukset, mutta ei ne taimenetkaan haittaa. Isot ahvenetkin kelpuutetaan myös.

Karttaa olenkin jo jonkin verran tutkaillut ja tuo ravadasjärvi ja -joki vaikuttavat mielenkiintoisilta. Onko niistä kokemuksia? Millaisilla perhoilla ja vieheillä on tullut kalaa? Onko vaskojoki kalastus kiellossa kokonaan?

1

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gumbe

Kalastukseen ja varsinkin saantiin pätee vanha sääntö, että kalaa saa parhaiten sieltä missä vähiten kalastetaan. Joten unohda Ravadakset ja muut paljon kuljetut alueet. Lemmenjoen puiston ns. takamaat: Repojoen latvat ja sivujärvet, Vaskon latvat ja varsinkin läntisten haarojen lompolot ja järvet ovat hyviä harripaikkoja. Joskus sattuu isoja, kilosia, ahveniakin kohdalle. Kävelemään tai melomaan joutuu reippaasti, mutta siinähän ruokahalu kasvaa. Tuo kesäkuu on kyllä liian aikaista, jos kalaa haluat saada.
      Elokuun pari eka viikkoa on yleensä tunturijärvillä ja -joissa parasta. Silloin alkaa jo isot taimenetkin katsella kutureviirejä purojen suista ja aktivoituvat niitä puolustamaan. Siis kulkea pitää, jos aikoo kalassa pysyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe