Heipä hei! Olen hiukan kiinnostunut akvaarioista mutta enhän minä mitään vielä ole ostanut. Eli tarvitsen apua voiko nämä kalat olla yhdessä samassa akvaariossa eli toivoisin 125l akvaarioon neonsateenkaarikaloja 2kpl. Yhden taisto uroksen. 6 kirsikkabarbia. 2 kääpiömonnista. 15 neontetraa ja yhden petokotilon. Kuulostaa aika paljolta mutta apua tarvitaan. Kiitos jo etukäteen!
Mitä kaloja 125l akvaarioon?
1
316
Vastaukset
- Kalanen1
Neonsatenkaarikalat ja monniset ovat parvikaloja ja vaativat vähintään 6 kpl parven. Noin muuten voi mennä tiukille tuolla valikoimalla jos kaikki meinaa ottaa, joten suosittelisin neontetraparvea ja vähintään kuutta kääpiömonnista. Taistot on siitä hankalia, että ne stressaantuvat isoissa (siis niille isoissa) akvaarioissa, koska ne reviirikaloina elävät pienissä lutakoissa ja vahtivat niitä ankarasti. Taistot viihtyvät siis 40-60 l akvaarioissa. Kirsikkabarbit ovat myös älyttömän kauniita, joten voit kokeilla esim. 15 kirsikkabarbia neontetraparven tilalle tai molempia, esim. 12 kirsikkabarbia ja 8 neontetraa. Monnisista on myös muita vaihtoehtoja jos kiinnostaa. Nyrkkisääntö on, että sentti kalaa per litra.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662747
- 2011997
- 711746
- 921648
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.451514Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91471- 791151
- 811060
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes193976