Olen itse raitistunut 9 vuotta sitten ja mielenkiinnolla/kannustaen seurannut aihetta monelta kantilta.Itselleni ja uskoakseni lähes meille kaikille vain täys raittius on mahdollisuus jatkaa elämää koska kohtuukäyttöön meistä tuskin monikaan kykenee ja jos se hetkeksi onnistuukin niin lopulta se juominen ottaa kuitenkin niskalenkin.Haluaisinkin kuulla miten sen kohtuukäyttäjäksi päässeen Jussin elämä tätänykyä menee?Onko tullut otettua pillerin avulla vain saunakaljat vai onko kenties päässyt lipsahtamaan viihteen puolelle.....Omakohtaisesti voin todeta että ei siihen raittiuteen ole olemassa mitään taikakeinoa,hyvänä lisänä raittiina pysymiseen (joillakin) toimii antabus,mutta ne hyvänolon pillerit on pelkkää alkoholistin kusettamista ja pilkkanapitoa.
Kohtuukäyttäjä Jussi
6
200
Vastaukset
- qåwpw
Älä yleistä että pitää olla täys raitis jos joskus on tullu kunnolla kupiteltua se on ihan itsestä kiinni lähteekö räpylästä ryyppääminen vai ei
- että.silleen.niin
Kuuluisia viimeisiä väitteitä :)
"Se on itsestä kiinni" ovat väittäneet kaikki viinaan kuolleet! - tuuba0
että.silleen.niin kirjoitti:
Kuuluisia viimeisiä väitteitä :)
"Se on itsestä kiinni" ovat väittäneet kaikki viinaan kuolleet!Se todellakin on itsestä kiinni. Alkoholismi ei ole sairaus vaan oire. Kun parannat itse sairauden, alkoholismi ja mahdolliset muut oireet katoavat saman tien.
- holistox
Kroonikosta kuurittelijaksi.
Yritin kolme vuotta opetella jokapäiväiseksi alkoholistiksi mutta v60:n korvilla alkoi mieskuntoni hiipumaan.
Viimeiset 13 vuotta olen kuuritellut siten, että vuodessa on kaksi 4 - 6:n viikon jaksoa jolloin tissuttelen aamuisin 9:stä alkaen.
Lisäksi 3kpl 1 - 2:n viikon vastaavaa jaksoa.
En juo känniin saakka mutta vuorokautiset määrät ovat tuntuvia.
Kotioloissa ryyppään satunnaisesti ehkä pari kertaa vuodessa yhtenä iltana kavereiden kanssa.
Tämä rytmi sopii minulle ja vaimolleni.- holistox
Testikuvassa oli virhe. Kysyttiin puita mutta kuva vaati palmujen väittämisen puiksi.
Palmu on saniainen, ei puu!
- Björneborgs_pilsner
Kaikki tänne vuosia sitten kirjoittaneet, kohtuukäyttäjiksi palanneiksi ilmoittautuneet ovat lopettaneet ryyppäämisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.2004535Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki313190Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma312904PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist742802Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne602776Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv902635Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest142371Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k1002139- 1161347
- 631138