Kohtuukäyttäjä Jussi

ToinenJussi

Olen itse raitistunut 9 vuotta sitten ja mielenkiinnolla/kannustaen seurannut aihetta monelta kantilta.Itselleni ja uskoakseni lähes meille kaikille vain täys raittius on mahdollisuus jatkaa elämää koska kohtuukäyttöön meistä tuskin monikaan kykenee ja jos se hetkeksi onnistuukin niin lopulta se juominen ottaa kuitenkin niskalenkin.Haluaisinkin kuulla miten sen kohtuukäyttäjäksi päässeen Jussin elämä tätänykyä menee?Onko tullut otettua pillerin avulla vain saunakaljat vai onko kenties päässyt lipsahtamaan viihteen puolelle.....Omakohtaisesti voin todeta että ei siihen raittiuteen ole olemassa mitään taikakeinoa,hyvänä lisänä raittiina pysymiseen (joillakin) toimii antabus,mutta ne hyvänolon pillerit on pelkkää alkoholistin kusettamista ja pilkkanapitoa.

6

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qåwpw

      Älä yleistä että pitää olla täys raitis jos joskus on tullu kunnolla kupiteltua se on ihan itsestä kiinni lähteekö räpylästä ryyppääminen vai ei

      • että.silleen.niin

        Kuuluisia viimeisiä väitteitä :)
        "Se on itsestä kiinni" ovat väittäneet kaikki viinaan kuolleet!


      • tuuba0
        että.silleen.niin kirjoitti:

        Kuuluisia viimeisiä väitteitä :)
        "Se on itsestä kiinni" ovat väittäneet kaikki viinaan kuolleet!

        Se todellakin on itsestä kiinni. Alkoholismi ei ole sairaus vaan oire. Kun parannat itse sairauden, alkoholismi ja mahdolliset muut oireet katoavat saman tien.


    • holistox

      Kroonikosta kuurittelijaksi.
      Yritin kolme vuotta opetella jokapäiväiseksi alkoholistiksi mutta v60:n korvilla alkoi mieskuntoni hiipumaan.
      Viimeiset 13 vuotta olen kuuritellut siten, että vuodessa on kaksi 4 - 6:n viikon jaksoa jolloin tissuttelen aamuisin 9:stä alkaen.
      Lisäksi 3kpl 1 - 2:n viikon vastaavaa jaksoa.
      En juo känniin saakka mutta vuorokautiset määrät ovat tuntuvia.
      Kotioloissa ryyppään satunnaisesti ehkä pari kertaa vuodessa yhtenä iltana kavereiden kanssa.

      Tämä rytmi sopii minulle ja vaimolleni.

      • holistox

        Testikuvassa oli virhe. Kysyttiin puita mutta kuva vaati palmujen väittämisen puiksi.
        Palmu on saniainen, ei puu!


    • Björneborgs_pilsner

      Kaikki tänne vuosia sitten kirjoittaneet, kohtuukäyttäjiksi palanneiksi ilmoittautuneet ovat lopettaneet ryyppäämisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe