Miten telkkari näkyviin tietokoneen ruudulta?

Epätietoinen_Hämeestä

Joskus olisi kiva katsoa telkkaria muualla kuin olohuoneessa. Toista telkkaria en halua tätä varten hankkia. Taloudesta löytyy vähäisellä käytöllä oleva tavallinen tietokoneen näyttö. Saako siihen mitenkään näkyviin digiboksin kautta telkkaria? Ei haittaa, jos ääni ei tule mukana, ja telkkarikanavat täytyy tietty käydä vaihtamassa telkkarin luota. Lattialla kulkeva piuhakaan ei ole ongelma.

Digiboksin ja telkkarin välinen piuha on HDMI. Tietokonenäytössä ei ole tuollaista, on vain DP, DVI, se tietokoneen näyttöpiuha (nimi?) ja joku nettiliitännän/ison usb:n näköinen liitin. Boksista löytyy se HDMI ja USB. Mikä toimisi, mistä saa, paljonko maksaa?

13

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TV-tikku

      Usb-liitäntäisiä TV-tikkuja, jotka toisesta päästään liitetään antenniin, sai ainakin muutama vuosi sitten.

      Anttilasta, kun oli vielä olemassa, ostin tarjouksesta 15 €. Aivan toimiva oli oikealla antennilla. Linuxissakin toimi. Kaukosäädinkin oli siinä ja antenni joka oli kyllä käyttökelvoton. Onpahan myytykin pois.

    • DNA Tv sovellus! voisi olla ratkaisu!

    • Se_epätietoinen_Hämeestä

      Kiitoksia vastanneille :-) On jo Elisa Viihde, ja se olisi kiva saada näkymään erillisnäytöltä. Toimiiko toi TV-tikku pelkän erillisnäytön kanssa niin että katsoisi suoraan telkkarikanavia? Saisiko Viihdettä mitenkään näkymään siltä ruudulta...

      • TV-tikku

        Sillä Anttilasta ostetulla tarjoustikulla näkyi samat kanavat mitä normi DVB-T digiboksilla.


      • TV-tikku

        Eivät taida toimia pelkällä näytöllä. Tietokoneeseen piti laittaa.


      • tikku-tv

      • linkku.se.olla

      • TV-tikku
        linkku.se.olla kirjoitti:

        Tos linkin jutussa ei puhuta mitään linuxista...mikkisoftaa ei ole tullut käytettyä enään pariin kymmeneen vuoteen.

        Linkin tikku ei tietenkään ole se Anttilasta aikoinaan ostamani. joku A:lla alkava merkki se oli, vaan eipä muistu mieleen nyt.
        Ei sillekään tikulle paketissa luvattu Linux-toimivuutta, mutta ennen ostoa tarkistin netistä sen asian. Oli oikein lista Linuxissa toimivista TV-tikuista.


    • Voisi_onnistua

      HDMI-DVI-adapterilla pitäisi onnistua, mutta entä ääni?

    • Nyt_tietoinen_Hämeestä

      Kiitos vastaajille! HDMI-DVI -adapteri vaikuttaa lupaavalta, eikä ole hinnalla pilattu! Äänelle täytyy keksiä sitten joku toinen konsti :-)

      • hmdi-kaapelia

        Mulla on pienessä läppärissä HDMI-kaapeli jolla voi katsella telkasta isolta ruudulta kuvaa tietokoneelta, mutta läppäri on niin heikkotasoinen ts. vanha, että kuumiaa ja sammuu melko tiuhaan liikkuvaa kuvaa siirtäessä. Ilmeisesti tuo HDMI vaatii koneelta jonkin verran tehoja ja hyvää jäähdytystä.


      • Mitenkä_resoluutio

        HDMI ei konettasi kuormita, mutta jos läppärissä on pieni reso esim 1300x700 tjsp ja käytät ulkoista näyttöä full hd:na, läppäri kuormittuu videota katsoessa paljon kovemmin.


    • USB-paikkaan löytyy halpoja virittimiä jos on antennitaloudessa. Kaapeliin tarjonta on vähäisempi varsinkin jos haluaa käyttää Linux-systeemiä Anysee E30 Plus DVB-C on hyvä. Noita on myyty noin 40 eur käytettynä. Vaatii tietokoneen. Rasberry ei taida ihan riittää - ehkä uusi tehokkain malli. Jos vdr/tvhead pyörii jossain toisessa koneessa niin rasberry kyllä riittää näyttämään kuvan verkon läpi. Ohjata voi vaikka kännyllä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe