Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jotain vialla?

Pitääköollahuolissaan

Olen oireillut hieman oudosti lähiaikoina. Muutamia kuukausia olen jo kärsinyt satunnaisista pahoinvointikohtauksista, jolloin en pysty tekemään mitään. En ole keksinyt näille syytä, sillä ruokailun ajankohdallakaan ei ole ollut merkitystä kohtauksien ilmaantumiseen. Nyt kuitenkin oireet ovat lisääntyneet, n. Viikko takaperin heräsin yöllä reiteni särkyyn, kävelin alakertaan, heingailin ihan normaalisti keittiössä ja hain särkylääkettä, kunnes yhtäkkiä järjetön oksetus, tuskahiki, silmissä pimeni, korvissa soi, ja seuraavaksi heräsin lattialta, eli siis pyörryin. Tämän jälkeen olen päivittäin kärsinyt yhtäkkiä tulevista tuskahiki kohtauksista, yhtäkkiä tulee järjetön hiki, kainalot kastuvat niin että hiki oikein valuu käsivartta pitkin, ja naama muuttuu kosteaksi. Myös esimerkiksi salilla vointini muuttuu usein hyvin huonoksi vaikka olisin yrittänyt syödä tarpeeksi ja hyvin ennen kuntosalia. Nyt vielä ehkä oudoin tapahtuma oli, kun tänään menin saunaan, ja sielläkin tuli vain järjetön kylmähiki, ja olin aivan jäässä, saunassa, jossa oli lähemmäs 100 astetta lämmin!?? Jotenkin tuntuu kummalliselta ajatukselta.

Onko siis kellään ollut vastaavanlaisia tuntemuksia ja jos on, niin mistä nämä ovat mahtaneet johtua?

8

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apjotainvialla

      Lisättäköön siis vielä, että olen 19-vuotias tyttö.

      • avuksi

        Oletko mittauttanut veren sokeriarvot, alhainen hemoglobiini tms. Mars lääkäriin ja häneltä lähete verikokeisiin ja mahdollisia muita tutkimuksia.


      • Appjotainvialla

        Joo sokeriarvot on mitattu, ja suht alhaiset oli, mutta vielä ihan normaalit


    • fiftisiksti

      Ei kai sattuisi olemaan Menieren oireyhtymä eli Menieren tauti ?
      Minulla on se. saan voimakkaita kohtauksia. Pyörryttää, kiertohuimausta, korvissa suhisee ja kohisee, ei pysy yhtään pystyssä, oksettaa, tutisee, tuskanhiki tulee pintaan. Oireita on vaikka mitä. Saunoa en voi ollenkaan, se alkaa nostattaa kohtausta. Lääkärit eivät tosin ole kuulleet, että kellään muulla potilaalla sauna aiheuttaisi mitään.
      Tauti on aika erilainen jokaisella. Se voi olla lievänä ja harvoin tai voi olla pahoja kohtauksia. Joillakin kohtaukset kestävät alle päivän, jotkut joutuvat sairaalaan, jos kestää viikkoja, koska kun oksettaa, ei voi syödä, pitää saada suoneen ravintoa.
      Mutta tautiin ei kuole, vaikka olo on kauhea. Minulla kovat kohtausket kestävät noin 3 päivää, sitten alkaa laantua vähitellen. Viikonkin joudun olemaan poissa töistä.
      Reiden särkyä tai palelua minulla ei ole ollut, tuskin ne kuuluu tähän tautiin,
      jota sinulla ehkä ei lainkaan ole. Sanoisin että ei, mutta on samantapaisia oireita.
      Meniren taudin tutkiminen, diagnoosin varmistuminen vei minulla 3 vuotta.
      Kunnallisesti ei pidetty mitään kiirettä.

      Sinun pitää joka tapauksessa mennä lääkärille, pääsisitkö tänään jonnekin ?
      Ethän ole yksin ?

      • fiftisiksti

        Menieren oireyhtymä on siis korvaperäinen sairaus, joka aiheuttaa erilaisia epämääräisiä oireita eri ihmisillä. itselläni tulee myös silmäoireita, ei pysty kohdentamaan katsetta yhteen paikkaan ja välillä näkee yhden lampun pomppivan kymmenenä lamppuna = silmävärveet, jotka joillakin kuuluu tautiin.
        Yleensä vähiten paha olo on kun makaa kyljellään pimeässä huoneessa silmät kiinni.
        Oireet voivat olla hyvin lieviäkin, joku ei koskaan saa pahempia kohtauksia.
        Luulinkin aluksi, että voin vain jostain syystä huonosti kunnes myöhemmin alkoi tulla kovia kohtauksia.


    • VilperttiM

      Mistä kohtaa reitesi on kipeä ? Nivusesta ?

      • Aljotainvialla

        Reisi oli kipeä vaan sen yhden päivän, etureidessä oli sellasta puutunutta kipua joka säteili sääreen, veikkaisin jotain lihaslukkoa. Tässä mua eniten kummastutti juuri se pyörtyminen, kun ei se kipu ollut edes mitenkään hirveän voimakasta.


    • fiftisiksti

      Pyörtyminen ei varmaan reidestä johtunut, ellei olisi laskimotukos, josta e i varmaankaan ole kysymys. Se voi tuntua nivusessa kipuna.
      Ei sulla sen ole suuntaista.
      Oiskohan keuhkoröntgen ja EKG mitään ?
      Täällä ei kannata oikeastaan arvailla mitään.
      Se lisää vain huolestuneisuuttasi.
      Mene lääkärille, se on paras neuvo, minkä täältä voi saada.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe