Olen oireillut hieman oudosti lähiaikoina. Muutamia kuukausia olen jo kärsinyt satunnaisista pahoinvointikohtauksista, jolloin en pysty tekemään mitään. En ole keksinyt näille syytä, sillä ruokailun ajankohdallakaan ei ole ollut merkitystä kohtauksien ilmaantumiseen. Nyt kuitenkin oireet ovat lisääntyneet, n. Viikko takaperin heräsin yöllä reiteni särkyyn, kävelin alakertaan, heingailin ihan normaalisti keittiössä ja hain särkylääkettä, kunnes yhtäkkiä järjetön oksetus, tuskahiki, silmissä pimeni, korvissa soi, ja seuraavaksi heräsin lattialta, eli siis pyörryin. Tämän jälkeen olen päivittäin kärsinyt yhtäkkiä tulevista tuskahiki kohtauksista, yhtäkkiä tulee järjetön hiki, kainalot kastuvat niin että hiki oikein valuu käsivartta pitkin, ja naama muuttuu kosteaksi. Myös esimerkiksi salilla vointini muuttuu usein hyvin huonoksi vaikka olisin yrittänyt syödä tarpeeksi ja hyvin ennen kuntosalia. Nyt vielä ehkä oudoin tapahtuma oli, kun tänään menin saunaan, ja sielläkin tuli vain järjetön kylmähiki, ja olin aivan jäässä, saunassa, jossa oli lähemmäs 100 astetta lämmin!?? Jotenkin tuntuu kummalliselta ajatukselta.
Onko siis kellään ollut vastaavanlaisia tuntemuksia ja jos on, niin mistä nämä ovat mahtaneet johtua?
Jotain vialla?
8
451
Vastaukset 8
- Apjotainvialla
Lisättäköön siis vielä, että olen 19-vuotias tyttö.
- avuksi
Oletko mittauttanut veren sokeriarvot, alhainen hemoglobiini tms. Mars lääkäriin ja häneltä lähete verikokeisiin ja mahdollisia muita tutkimuksia.
- Appjotainvialla
Joo sokeriarvot on mitattu, ja suht alhaiset oli, mutta vielä ihan normaalit
- fiftisiksti
Ei kai sattuisi olemaan Menieren oireyhtymä eli Menieren tauti ?
Minulla on se. saan voimakkaita kohtauksia. Pyörryttää, kiertohuimausta, korvissa suhisee ja kohisee, ei pysy yhtään pystyssä, oksettaa, tutisee, tuskanhiki tulee pintaan. Oireita on vaikka mitä. Saunoa en voi ollenkaan, se alkaa nostattaa kohtausta. Lääkärit eivät tosin ole kuulleet, että kellään muulla potilaalla sauna aiheuttaisi mitään.
Tauti on aika erilainen jokaisella. Se voi olla lievänä ja harvoin tai voi olla pahoja kohtauksia. Joillakin kohtaukset kestävät alle päivän, jotkut joutuvat sairaalaan, jos kestää viikkoja, koska kun oksettaa, ei voi syödä, pitää saada suoneen ravintoa.
Mutta tautiin ei kuole, vaikka olo on kauhea. Minulla kovat kohtausket kestävät noin 3 päivää, sitten alkaa laantua vähitellen. Viikonkin joudun olemaan poissa töistä.
Reiden särkyä tai palelua minulla ei ole ollut, tuskin ne kuuluu tähän tautiin,
jota sinulla ehkä ei lainkaan ole. Sanoisin että ei, mutta on samantapaisia oireita.
Meniren taudin tutkiminen, diagnoosin varmistuminen vei minulla 3 vuotta.
Kunnallisesti ei pidetty mitään kiirettä.
Sinun pitää joka tapauksessa mennä lääkärille, pääsisitkö tänään jonnekin ?
Ethän ole yksin ?- fiftisiksti
Menieren oireyhtymä on siis korvaperäinen sairaus, joka aiheuttaa erilaisia epämääräisiä oireita eri ihmisillä. itselläni tulee myös silmäoireita, ei pysty kohdentamaan katsetta yhteen paikkaan ja välillä näkee yhden lampun pomppivan kymmenenä lamppuna = silmävärveet, jotka joillakin kuuluu tautiin.
Yleensä vähiten paha olo on kun makaa kyljellään pimeässä huoneessa silmät kiinni.
Oireet voivat olla hyvin lieviäkin, joku ei koskaan saa pahempia kohtauksia.
Luulinkin aluksi, että voin vain jostain syystä huonosti kunnes myöhemmin alkoi tulla kovia kohtauksia.
- VilperttiM
Mistä kohtaa reitesi on kipeä ? Nivusesta ?
- Aljotainvialla
Reisi oli kipeä vaan sen yhden päivän, etureidessä oli sellasta puutunutta kipua joka säteili sääreen, veikkaisin jotain lihaslukkoa. Tässä mua eniten kummastutti juuri se pyörtyminen, kun ei se kipu ollut edes mitenkään hirveän voimakasta.
- fiftisiksti
Pyörtyminen ei varmaan reidestä johtunut, ellei olisi laskimotukos, josta e i varmaankaan ole kysymys. Se voi tuntua nivusessa kipuna.
Ei sulla sen ole suuntaista.
Oiskohan keuhkoröntgen ja EKG mitään ?
Täällä ei kannata oikeastaan arvailla mitään.
Se lisää vain huolestuneisuuttasi.
Mene lääkärille, se on paras neuvo, minkä täältä voi saada.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.1981171- 80747
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48712Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä45611Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va191602- 81601
Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan42579- 39559
- 23553
- 46550
- 106550
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja291531Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64509Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47504Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko48497Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27493Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91456Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.32451Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan69448Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt32441