Tienkäyttö oikeus nykyisin.

muistustuss

Tien käytön luvanvaraisuus ja kieltäminen.

Yksityistien käyttöön on saatava tiekunnan lupa, jos käyttö lisää tien kunnossapitokustannuksia, tai kun kyseessä ovat kuljetukset jonkun muun kuin tieosakkaan hyväksi. Työhevosella tosin saa liikkua ilman lupaa.

Tiekunta voi halutessaan kieltää tien käytön muilta kuin tiekunnan osakkailta.

6

387

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kinttupolku

Sitäkö aloit miettimään klo 00.17 yöllä?

• tietmeneepaskaksi

Jopa yöllä ajetaan rehupaaleja yksityisteillä, eikä ole osallistuttu tiehoidon kustannuksiin lantinlantilla.

• kokotalviaikaaolisi

Varma kevään merkki on, kun hiekkatiet menevät kuralle tai heikkoon kuntoon, niin maanviljelijät alkavat ajamaan rehupaaleja pelloilta.

• räyringinrikkain

saatana jos vielä maajussit jauhojulupit vielä sotketta minun tien tulee sellinen lasku jotta tunnetta luissa

• OttakaaHuomioon

Jos tien rakentamiseen tai ylläpitoon on käytetty yhteiskunnan varoja, tien käyttöä ei voi kieltää.

• tieylimestari

Voi kieltää, jos toimillaan aiheuttaa tien kunnon merkittävää heikentämistä tai kieltäytyy osallistumatta tienoitokustannuksiin.

Yleensä ulkopuolisten tienkäyttökielto rajoittuu painorajoitusten asettamisella keväällä ja syksyllä, kun tie voi sateen tai roudan sulamisen takia mennä huonokuntoiseksi.

Tien käyttömaksuja voidaan periä tieosakkailta ja ulkopuolisilta tien käyttäjiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      158
      1502
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1180
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      879
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      801
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      62
      710
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      685
    7. 52
      680
    8. 76
      586
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      582
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe