Tänään koin karmivan kokemuksen. Eräässä toimistorakennuksessa kävin asioimassa. Oveen oli asennettu uusi lukko. Sitä ei ollut vielä kaksi kuukautta sitten, kun viimeksi kävin ko.paikassa. Lukko oli hankala avata sisäpuolelta. Pitkään sai räplätä ennen kuin ovi aukesi. Oli vipua ja nappula. Siinä olisi itku tullut, jos olisi savua alkanut tulla.
1. Onko mitään säädöksiä siitä minkälaisia lukkoja saa asentaa poistumistielle.?
2. lukko on ainakin osittain sähköllä toimiva. Tuli mieleen, että saako oven auki, jos tulee sähkökatko?
Laiton lukko hätäpoistumistiellä ?
9
2598
Vastaukset
- hätägooglausta
Tuliko mieleesi googlata noin suuresta ongelmasta?
- paniikkihuone
Miksi helkatissa käytit hätäpoistumistietä????
Olisit poistunut siitä ovesta mistä tulitkin.
Vai oliko kakkahätä?
ps. hätäpoistumistien lukko ei toimi sähköllä.
Eli et vaan osaa toimia oikein kyseisessä tilanteessa.
Joten tositilanteessa anna tilaa osaaville.- Turvatietoinen
Samasta ovesta tulin sisään ja ihmiset menee samasta ovesta normaalistikin ulos. Käytän termiä hätäpoistumistie, koska se on lähin ovi ulos. Saattaa tulla sanomista, jos toisen yrityksen alueella harhailee, jos on sovittu, että tähän paikkaan mennään tästä ovesta. Rakennuksessa on toimistojen lisäksi yrityksiä.
- Hätäkö-tässä
Olisiko oikeampi otsikko: Laiton poistuminen hätäpoistumisovesta.
- Näillä.mennään
Hätäpoistumistietä ei saa käyttää. Siihen pitääkin laittaa sellainen lukko ettei siitä pääse ulos!
- Turvatietoinen
Harrastan aina myös seksiä kondoomin kanssa vaikka olen tuntenut vaimoni 23 vuotta.
Ei sitä tiedä kenelle se on persettään työpaikallaan jakanut.- ei_kiesus
Varsinkaan jos suvussa on näin tyhmiä:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/yle-etelakarjalaisten-miesten-kaikki-uudet-hiv-tartunnat-loytyivat-yli-70-vuotiailta/6344644
- ettätuotanoinnaa
No, käytännössä pienessä kiinteistössä kaikki ovet ovat hätäpoistumisovia. Kyllä niistä on säädökset. Poistumaan pitää aina päästä ilman avainta. Sähkölukokin saa aina auki myös mekaanisesti.
- sesam-aukene
Onko siinä ovessa ulko- ja säsäpuolella sähköiset painonapit?
Suuressa Te-alkuisessa toimistokompleksissa joskus sähkölukon avautumisessa on mooonen sekunnin viive, lukkoja ohjaava keskuskone mähmii jotakin.
Tällöin ulos pääsee raottamalla sitä vihreää muovikoppaa ja avaamalla oven mekaanisella kahvalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569