Onko sälekaihtimissa eroja?

strhsdth

Nykyään näyttää olevan muunkin värisiä kuin valkoisia mutta onko muita eroja?

7

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koita_kasvaa

Enpä ole täällä Suomella nähnyt edes valkoisia sälekaihtimia, kannattaisko kokeilla googlettaa vai oletko kyselyiässä?

• strhsdth

Jospa sinä menisit vittuilemaan muualle kun kerran et asiasta mitään tiedä. Mahtaa äiti ja isä olla ylpeitä tuollaisesta pikku rääväsuusta.

• jwg

Säleen leveyksiä 16 -50 mm ja ainakin kahta paksuutta (0,18 ja 0,21mm, jälkimmäinen normaali). Myös puujäljitelmiä alumiinipohjalla saa.
      Itse tilasi nuo 0,18mm ja 25 mm leveällä säleellä. Vaikka säleen paksuudessa ei vaikuta suurelle tuo 0,03mm ero, niin eron huomaa kuitenkin koko ikkunan peittävässä kaihtimessa.

• värillä_väliä

Pesusoikossako olet tänne tullut? Niitä muun väreisiä on ollut myynnissä yli 30 vuotta. Tosin värien käyttö on harvinaistunut, koska selektiivilasein varustettuihin ikkunoihin ei lasien väliin saa yleensä asentaa kuin valkoiset kaihtimet.

Eroja on myös käyttömekanismeissa. Narusta kiskominen ei enää ole ainoa vaihtoehto.

• strhsdth

Miten ne käyttömekanismit eroavat?

• Viileämpää

Olen aina laittanut ikkunoihini alumiinin väriset sälekaihtimet. Estävät hieman paremmin kesällä auringon säteiden lämpövaikutuksen huonelämpöön.

• strhsdth

Eikö valkoiset ole vielä paremmat tuohon tarkoitukseen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      2127
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      2042
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      13
      1561
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      62
      1372
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      50
      1339
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      855
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      90
      727
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      717
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      688
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      653
    Aihe