Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCi 120hv Kulutus

FordÄiti

Ford Grand Tourneo Connect
1.5 TDCi 120hv PowerShift A6
Ostettiin viikko sitten koska on pienikuluksinen perheauto. Ajettu 40t ja 2016.... viikon olen ajanut 200km täys tankki ja mittari puoles välis eli laskutoimituksen jälkeen kuluttaa 15l/100km miksi? Vaikka yhdistetty keskikulutus mainostettu n5l/100.... kenellä kokemusta? Mikä nyt mättää, onko joku asetus ajotietokonees? Ajetaan D , automaatti(s on "ralli") eli kyse ei oo et ajettas rallia . Weperin lisälämmitin voiko se viedä se tehdä et kulutus noin iso , järjellä ajateltuna ei mitenkään voi polttaa noin paljoa... mun menee hermo tämä autohan vie enemmän kuin entinen bensa mondeo😤
Mittaristo näyttää et jäljellä ajoa n360km eli tämän mukaan n560 ajaisi töydellä tankilla eli silti laskelmien mukaan n10l/100... onko autos jotakin vikaa vai? Millä sen saa kuluttamaan sen 5-6l/100km koska en aja kaupungissa, vaan maantieajoa töihin n70-90 vauhti vajaa 40km/päivä luulimme ostaessamme että tolla autolla ajaa melkein kuukauden verran yhdellä tankilla. Viekö lisälämmitin oikeasti niin paljon että kulutus tuplaantuu???? Takuu voimassa, epäilen vikaa, Vuotoa en havainnut pihalta . Kiitos

10

6794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gal_axy

      Ei kuulosta ihan normaalille, mutta alkaisin puhumaan kulutuksista vasta kun olet muutaman tankillisen ajanut ja laskenut todellisen kulutuksen niistä.
      Ajotietokoneen toimintasäde näyttämiin kannattaa suhtautua pienin varauksin, koska ne ovat vain suuntaa antavia. Itsellä esimerkiksi kun auto on pihassa keula hieman ylhäällä, lähtiessä näyttää toiminta säteeksi 80 km ja hetken ajon jälkeen 180 km.
      Oman -15 vuosimallin 2.0 tdci automaatti Galaxyn keskikulutus on ollut nyt talvella 6 - 7 l/100 km. Esilämmitys joka arkiaamu yms...

      • FordÄiti

        Hei, kiitos viestistä , minä kun tankkasin täyteen n60l näytti mittari että sillä ajaa 600km, eikö tämän pitäisi kaiken järjen mukaan näyttää yki tuhat km? Paljonko teillä näyttää ajonääräksi kun täytät tankin?


    • Gal_axy

      Siinä 1100km paikkeilla yleensä, Galaxyssä tosin 70l tankki. Piti käydä ihan katsomassa, tripissä 480 km ja toimintasäde 640 km eli 1120 km olisi nyt.

      Mutta molemmat autot on aika painavia ( omamassa yli 1600 kg ) joten taajama-ajo nostaa kulutusta ja myöskin molemmat on korkeita, eli vauhti rokottaa myös.
      Eli päästäkseen noihin luvattuihin lukemiin pitää ajella aika sievästi, mutta että menisi 10l/100km niin kaikki ei ehkä ole kuitenkaan kunnossa.

      • FordÄiti

        Joo, ei voi pitää paikkansa meidän lukemat , keskikukulutusmittsri ei oo kertaakaan ollut alle7 vaihtelee 7.8-8.4 välillä... tosiaan meempä kysäisee huollosta mitä ihmettä , eli Ainakin 1000km pitäisi tulla täys tankki lukema. Ja mä ajan taloudellisesti, opin kun oli bensa automat mondeo.samalla pyydän tuon huoltohistorian. Ties vaikka selviää pirusti jotain, mapillinen historiaa 🤔


    • MarkkuTalja

      Samanlainen ongelma auto ollut jo 3kertaa takuu huollossa ja vie 10l/100km
      Edellisellä sai ajaa 1000km nyt alle 600km
      Huomenna vien teho ohjelmointiin auton jolloin tourneon tehot kasvaa 115hp:sta
      160hp ja vääntö lisääntyy
      Kulutus putoaa 1-2l /100km

      Nyt autolla ei Le järkeä ajaa kun kuluttaa niin paljon

    • Tämäfordista

      Olen kirjottanut täällä asiasta. Jos ei uskota niin sitten täytyy olla rahaa tuon kokeilemiseen. Kuten olen sanonut , ne kokeilkoot uutta fordia kellä varaa maksaa näitä" yllätyksiä".
      Ite tappelin asiasta aikani, mutta koska ei ole lainsäädäntöä siitä paljonko kulutusheitto saa olla niin turha valittaa.

    • blackford

      Kyllä on tamppoonit äkkiä tukossa, noin hurjalla janolla?

    • Rauhallisesti

      Minkä yhtiön edustaja noin ottaa nokkiinsa, vielä naisten päivänä.

    • antsoi

      Onko FordÄiti saanut vastausta ongelmiinsa? Itsellä saman tapaisia ongelmia vastaavan auton kanssa

    • Anonyymi

      S vaidella mä sillä ajaan alle 60km vauhdilla
      D vaidella sille mä ajaan yli 60km vauhdilla
      Mä en tiedä onko se oikein ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2288
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1984
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1812
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1542
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1422
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1382
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      40
      1375
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe