Sellainen huhu liikkuu, että Eurajoen kiintiöpakolaisten ottamisesta äänestetään vaalien jälkeen. Kysykää ennen vaaleja ehdokkailtanne mitä mieltä ovat siitä. Kuulemma keskusta ja demarit olisivat myöntyväisiä. Ollaan kumminkin ydinvoimala -kunta, niin olis ehkä syytä pohtia asiaa siltäkin kantilta. Kuulostaa ehkä kaukaa haetulta, mutta riskit kannattaa minimoida. Seuratkaa onko mielipide/äänestyskäyttäytyminen ennen vaaleja ja vaalien jälkeen sama. Tämä on ehkä tärkeämpi asia kuin miltä äkkiseltään kuulostaa.
Kiintiöpakolaiset
Moskeijanvarjot
29983
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Oon haaveillut vaan susta...Sinkku oon ollut kokoajan...
Vastaukset 29
Vanhimmat
Valtio maksaa nämä turistit kolme ensimmäistä vuotta.Sen jälkeen ovat sataprosenttisesti kuntalaisten taakka.
Ehdokkaan onkin ilmoitettava,mistä kuntalaisten peruspalveluista hän on valmis tinkimään.Jostakinhan rahat näiden elätykseen on raavittava.
Onhan täällä noita mustalaisiakin elätetty koko itsenäisyyden aika ja kauniita näyttävät olevan nuo somalinaiset, olisi kiva tutustua lähemminkin.
Niinpä. Minä äänestän SDPn ehdokasta. Oliko sitten vielä muuta?
Ja minä äänestän Vasemmistoliittoa.
Unelmat maksaa...kalliiksi tulee poliitikkojen mailmanparannus tuskan lääkitseminen.
http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2016/08/31/mita-maksaa/
http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2016/01/05/olisiko-jo-aika-tunnustaa-etta-maahanmuuttajat-saavat-enemman-ja-nopeammin/
Tää kannattaa lukea.
Laitilassa jälleen yksi yksittäis tapaus
YLEN VAALIKONEELTA LÖYTYVÄT EHDOKKAIDEN MIELIPITEET.
Mistä linkistä sinne pääsee ?
https://vaalikone.yle.fi/kuntavaalit2017/ Tästä pääsee.
Tarkista pakolais/maahanmuuttokriittisyys täältä.
Luvia on hieman syrjässä Eurajoen keskustasta ja työväentalolla olisi tiloja vapaana.
Kerrassaan loistava idea,löytyyhän sitä työväentalolle järkevääkin käyttöä!
Miksei myös Luvian Tasala ? On suurempi ja parempi sijainti keskustassa. Suojeluskuntaa ja lahtarijärjestöä ei enää ole , sen tilat voisi luovuttaa ja nuorisoseuran, sielläkin keski-ikä jo lähemmäs seitsemääkymmentä. Saatais nuorta ja kansainvälistä sakkia nuorisoseuraan. Samalla tulisi Isis taistelijoita ja voitas perustaa Suojeluskunta uudelleen, valmiiksi koulitusta sakista , sillä samanlaisia murhaajia ja terroristeja oli myös Suojeluskunnassa joten sielujen sympatiaa varmasti on puolin ja toisin.
No eipä mennyt brovokaationi hukkaan;)
Sitä saa mitä tilaa , oli persujen vaalislogan viime vaaleissa.
rikastusta..ja suvakkien unelmaa
Laitilassa viimekuussa alaikäisen raiskaus, tässä kuussa lapsen törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö. Yllätys yllätys molemmat tekijät vastaanottokeskuksen asukkeja.
Näitä joku sitten oikeasti ottaisi meidänkin kylälle.
Tottakai ihmisiä pitää auttaa, mutta naistenalistuskulttuurista/uskonnosta ei tänne pidä ehdointahdoin miehiä ottaa. Miettikää asiaa tytärtenne kautta. Tuntuu aika pahalta.
Ennen ne tyttäret kävi ulkomailta, etelästä hakemassa itselleen sen tummanmiehen , se on tämä glopalisaatio kun nyt auttaa ja ukot tulevat Suomeen asti näytille itseään tarjoamaan ja kokeiltavaksi.
Kyllä pakolaisia tänne mahtuu tulee ainakin uutta verta.
Juu ja olen uimahallin saunalla katsellut, että on noilla nuohoojan värisillä tosi mahtava suvunjatkamisvärkki. Semmoinen puolenkilon teemakkaran vahvuinen ja "klunssi" siinä päässä kuin mandadiini ja vielä esinahka kuorittu pois , ettei se mikään tuppikulli ole. Ei niille Suomipoika "nakkinsa"kanssa pärjää vaikka persutunnus Suomileijona kaulaketjussa riippuisikin.
Kaikki kylän yh äidit odottaa näitä paikat märkänä.
Harmi vaan että niitä ei mammat kiinnosta vaan niiden alaikäiset tyttäret.
Sinänsä mielenkiintoista, miten täällä itse mamut kirjoittelee valittaen maahanmuutosta. Jos otetaan huomioon se fakta, että suomalaiset ovat itse asiassa tulleet maahan huomattavasti esimerkiksi saamelaisten jälkeen, on melko ristiriitaista valittaa maahanmuutosta, eikö vain? Tämä haiskahtaa vahvasti rasismilta, ahdasmielisyydeltä, itsekkydeltä ja typeryydeltä. Suomesta tulee vähitellen monikulttuurinen maa, halusitte sitä tai ette, senkin sukurutsan perilliset.
Monikulttuurisuus on eri asia kuin viime aikojen pakolaisten vastaanottaminen. Pakolaispolitiikka on kehitettävä asia. Ei Suomi voi olla koko maailman sossu kuitenkaan. Auttaa voi monella tavalla ja pitääkin auttaa. Ei ole väärin yrittää pitää terrorismi, naisten sortaminen ja islamin äärijärjestöt poissa yhteiskunnastamme. Suvaitsevaisuus ei välttämättä sekään liity tähän mitenkään.
Jepjep
isokyrvä eiko mikä seo muija vois otta pari ulkmaalaist hyysättäväks.sais oikke kirkka särekehä tekopyhyyttäs valasemaa byäähää byäää...
Kyllä niitä kohta tulee taas laumoittain kun Trump pommittaa ohjuksilla Syyriaa. Pitkää aikaa ole kun samasta syytettiin Venäjää Aleppossa , mutta Putin vapautti Aleppon terroristeista. Trump taas näyttää tukevan terroristeja kun pommittaa Syyrian laillista hallitusta.
Kesällä tulee seuraava iso pakolaisaalto. Ei tartte olla kummoinenkaan ennustaja kun tämän aavistaa. Tulette näkemään. Nyt ollaan hiljaa kun on nämä vaalit, mutta katotaan nyt sitte millai suu pannaan kun Eurajoelle aletaan pakolaisia sijoittamaan. Demarit ja kokoomus ylimpänä. Ymmärtäkää nyt, että omasta kunnasta/maasta huolehtiminen ei ole itsekkyyttä.