Muisti ei vapaudu ollenkaan kuvien tai videoiden poistamisella. Asetuksista kun katson niin kuvien muistimäärä pysyy tasolla 8,4 Gt vaikka mitä poistaisin! Joku välimuisti juttuko? En ymmärrä!
iphone 5 SE muisti täynnä vaikka poistan kuvia??
49
4555
Vastaukset
- Resetti
Teeppä resetti, saattaa auttaa.
- vjps
siis nollaan kokonaan, eikö muuta keinoa? Eikös nollauksen jälkeen kaikki häviä ja kauhee työ laittaa uudelleen kaikki asetukset puh numerot ym??
- Resetti
Resetti: virtanappi kotinappi yhtaikaa pohjaan, pidät pohjassa, kunnes applelogo ilmestyy, päästät irti ja odotat puhelimen käynnistymistä. Ei poista mitään muisteista, resetoi ainoastaan toiminnot.
- jdhjgdff
Ehkä poistat vain netissä olevia kuvia, etkä puhelimessa. Myös appeja voi olla liikaa.
- vjps
Kaikki kuvat ovat olleet puhelimessa, ei ole sellaista vaihtoehtoa että tallentuisi nettiin. Appeja on kyllä jonkin verran mutta ei johdu siitä koska asetuksista näkee että 8,4 Gt on kuvien viemä muistin määrä. Asetukset -> Yleiset -> Tallennus- ja iCloud-tilan käyttö -> Hallitse tallennustilaa -> Kuvat ja Kamera siellä kuvakirjasto on 8,4 Gt vaikka olen poistanut lähes kaikki kuvat ja videot. Tallennustilan määrä ei muuttunut.
- Muistimies
Olispa kätevä kun olisi muistikortti, vaan eihän iponiin sellaisia hienouksia saa.
- Mee.sinne.mist.tulit
Mee v**tuun sen vanhanaikaisen muistikorttis kannssa latenssi!
- Muistimies
Mee.sinne.mist.tulit kirjoitti:
Mee v**tuun sen vanhanaikaisen muistikorttis kannssa latenssi!
Ei ne mitenkään vanhanaikaisia ole.
- qeporjg
Muistimies kirjoitti:
Ei ne mitenkään vanhanaikaisia ole.
harva LAATUMERKKI niitä enää käyttää.
- Äläväitäturhaksi
Muistikortti olis varmaan tuiki tervetullut ominaisuus monelle 8-16gt muistilla tappeleville miljoonille iPhone om.
- Mulla128Gb
Jos on niin typerä, et ostaa 16 gigasen puhelimen, saa ihan rauhassa tapella korttiensa pelatkoon korttipelejään. Saahan iPhone isolla muistillakin, ei tartte pelata korttien kans.
Iso muisti ei lopu koskaan. - Röpöttäjä22
Mulla128Gb kirjoitti:
Jos on niin typerä, et ostaa 16 gigasen puhelimen, saa ihan rauhassa tapella korttiensa pelatkoon korttipelejään. Saahan iPhone isolla muistillakin, ei tartte pelata korttien kans.
Iso muisti ei lopu koskaan.Tarkoitit ilmeisesti ettei voi pelata korttien kanssa.
No onneksi on edistyneitä Android puhelimia joihin saa muistikortin. - Mulla128Gb
Röpöttäjä22 kirjoitti:
Tarkoitit ilmeisesti ettei voi pelata korttien kanssa.
No onneksi on edistyneitä Android puhelimia joihin saa muistikortin.Tarkoitin, ettei tarvitse pelata turhanpäiväisten muistikorttien kanssa, kun iPhonen saa vaikka 256 Gb:n muistilla. Ei sinne anteroiseenkaan voi muistikorteille tallentaa mitä vaam...
- kannustaja
Mulla128Gb kirjoitti:
Tarkoitin, ettei tarvitse pelata turhanpäiväisten muistikorttien kanssa, kun iPhonen saa vaikka 256 Gb:n muistilla. Ei sinne anteroiseenkaan voi muistikorteille tallentaa mitä vaam...
on positiivista ajatella, ettei tarvitse, kun ei oikeasti edes voi.
- Röpöttäjä22
Mulla128Gb kirjoitti:
Tarkoitin, ettei tarvitse pelata turhanpäiväisten muistikorttien kanssa, kun iPhonen saa vaikka 256 Gb:n muistilla. Ei sinne anteroiseenkaan voi muistikorteille tallentaa mitä vaam...
Kyllä voi tallentaa ihan mitä vaan Androidissa muistikortille.
- Huuhaatamuistikortilla
Röpöttäjä22 kirjoitti:
Kyllä voi tallentaa ihan mitä vaan Androidissa muistikortille.
Tallennatko kortille myös appit? Totuushan on, että esim. valokuvat voit tallentaa kortille, appeja et voi ainakaan ihan kaikissa androideissa tallentaa sinne. Muistin sekamelska tuo kortti on, kokemusta on. Usea android huippulaite on jättänyt muistikortin kokonaan pois.
Kysymys kuuluukin, ottaako koko ajan korttia ulos laitteesta siirtääkseen sillä tietoja muualle? Kuulemma täällä eräs vakikirjoittaja, jonka nimimerkii tosin vaihtuu koko ajan, ottaa korttinsa jatkuvasti ulos puhelimesta tiedostojen siirtoa varten.
Nice! - Röpöttäjä22
Huuhaatamuistikortilla kirjoitti:
Tallennatko kortille myös appit? Totuushan on, että esim. valokuvat voit tallentaa kortille, appeja et voi ainakaan ihan kaikissa androideissa tallentaa sinne. Muistin sekamelska tuo kortti on, kokemusta on. Usea android huippulaite on jättänyt muistikortin kokonaan pois.
Kysymys kuuluukin, ottaako koko ajan korttia ulos laitteesta siirtääkseen sillä tietoja muualle? Kuulemma täällä eräs vakikirjoittaja, jonka nimimerkii tosin vaihtuu koko ajan, ottaa korttinsa jatkuvasti ulos puhelimesta tiedostojen siirtoa varten.
Nice!Kyllä minä jotkut ohjelmat tallennan muistikortille mutta aika turhaa kun ne saa ladattua sovelluskaupasta uudestaan joka tapauksessa, tiedostot tallennan kyllä ohjelmista turvaan kortille.
Kansioiden teko auttaa sekamelskaisuudessasi, pidät ilmeisesti tietokoneenkin sekamelskaisena.
Korttiahan ei tarvi ottaa irti siirtääkseen tiedostoja muualle, Androidissa kn on standardia tukeva tiedostonhallinta jota ei applessa ole.
- MacciM
Kaikki aiemmin ladatut appit saa tottakai myös iPhoneen. Itse asiassa iPhonessa on todella tehokas tiedostonhallinta. Asetukset valikon takaa pääset käsiksi joka appiin yksityiskohtaisesti tarkastamaan ja asettelemaan ne mieleiseksesi.
Applen Macissa tiedostot ovat aina järjestyksessä akkostusta myöten. Oletko koskaan käytellyt Maccia uusimmilla päivityksillä? Kannattaisi kokeilla, PC:n jälkeen saatat hämmästyä. Tottakai Macin logiikka poikkeaa PC:stä, sen opittuasi et juurikaan taida kaivata PC:tä.
" Kuulemma täällä eräs vakikirjoittaja, jonka nimimerkii tosin vaihtuu koko ajan, ottaa korttinsa jatkuvasti ulos puhelimesta tiedostojen siirtoa varten. "
Oletko sinä tämä em. henkilö?- Macci-epästandardi
No ei todellakaan ole iphonessa tiedoston hallintaa jos se ei ole kustomoitu JB.
Sinulla ei taida olla käsitystäkään mikä on tiedostonhallinta.
Miksi vastailet mihin sattuu? - MacciM
Macci-epästandardi kirjoitti:
No ei todellakaan ole iphonessa tiedoston hallintaa jos se ei ole kustomoitu JB.
Sinulla ei taida olla käsitystäkään mikä on tiedostonhallinta.
Miksi vastailet mihin sattuu?Tuota noin, kenellehän nyt puhun, nimimerkki vaihtui lennossa. Ehkä parempi, etten puhu kellekkään.
- MacciM
< Oletko sinä tämä em. henkilö?>
Ilmeisesti olet? - Macci-epästandardi
MacciM kirjoitti:
Tuota noin, kenellehän nyt puhun, nimimerkki vaihtui lennossa. Ehkä parempi, etten puhu kellekkään.
En ole aloittaja ja nimimerkin näet kyllä kun tarkasti katsot nimimerkki kohtaa.
En näe keskustelussa sinun käyttämää nimimerkkiä muualla kuin tässä ja aloittajalle olet viestin osoittanut, minä vastasin kuitenkin sinulle.
Koitappa olla tarkkana. - MacciM
En ole aloittaja ja nimimerkin näet kyllä kun tarkasti katsot nimimerkki kohtaa.
En näe keskustelussa sinun käyttämää nimimerkkiä muualla kuin tässä ja aloittajalle olet viestin osoittanut, minä vastasin kuitenkin sinulle.
Koitappa olla tarkkana.Vielä kerran:
" Kuulemma täällä eräs vakikirjoittaja, jonka nimimerkii tosin vaihtuu koko ajan, ottaa korttinsa jatkuvasti ulos puhelimesta tiedostojen siirtoa varten.
Oletko sinä tämä em. henkilö?" - Macci-epästandardi
MacciM kirjoitti:
Vielä kerran:
" Kuulemma täällä eräs vakikirjoittaja, jonka nimimerkii tosin vaihtuu koko ajan, ottaa korttinsa jatkuvasti ulos puhelimesta tiedostojen siirtoa varten.
Oletko sinä tämä em. henkilö?"Vielä kerran:
Koitappa olla tarkkana.
Miksi vaihtelet nimimerkkiä jos olet mka aikaisemmin keskustellut jossakin?
Oletko sinä tämä henkilö? - MacciM
Vielä kerran:
Koitappa olla tarkkana.
Miksi vaihtelet nimimerkkiä jos olet mka aikaisemmin keskustellut jossakin?
Oletko sinä tämä henkilö?Siis olet. Selvis.
- Macci-epästandardi
MacciM kirjoitti:
Siis olet. Selvis.
Ahaa, eli olet, selvisipä tuokin.
Arvasinhan se kun nimimerkkisi vaihtelee - Tiedostonpa.hyvinkin
Vaikutat olevan varsinainen guru. Vai että tehokas tiedostonhallinta asetukset valikon takaa, eipä tuolla kovin ihmeellisiä säätöjä ole. Sitäpaitsi se ei ole edes mikään oikea tiedostonhallinta, vaikka kyllähän sinä tietysti sen tiesitkin.
- purkkis
Oletko tyhjentänyt myös Äskettäin poistetut -kansion, jonne kuvat menevät poiston jälkeen? Kuvat pitää poistaa myös sieltä ennen kuin ne ovat kokonaan poissa.
- Vjps
ÄSKETTÄIN POISTETUT-KANSIO. Jeeeeeeeee tää mun ongelma saattaa ratketa, mut en tiedä mies on äskettäin poistetut-kansio. Olen siis ketjun aloittaja enkä ole pystynyt keskusteluun pitkään aikaan. Ei riitä tietämys noihin muistikortti ja muihin juttuihin. Lähinnä tietysti kiinnostunut tästä mun ongelmasta mutta teidän jutuista saan lisää tietoa kuin vahingossa. Kiitän kaikista vastauksista, olkoon vaikka asian vierestä.
- purkkis
Kuvat-apista löytyy
- Vjps
Ei mies vaan mis on se kansio
- katso-tämä
Tarkista se, että kun poistat videoita ja kuvia, niin mene myös "poistetut kuvat" ja poista nekin.
Se on jotenkin niin homo vehje tuo iphone, että siinä pitää poistaa poistetutkin. Sitten vasta ne poistuu.- NäinMeillä
Täytyyhän Windowsistakin tyhjentää se roskakori ennen kuin tiedostot poistuvat lopullisesti. Kysessä on juurikin turvaominaisuus joka pelstaa jos tiedoston on poistanut vahingossa.
- VapaudenTorvi
Kannattaa vaihtaa merkkiä/alustaa niin poistuu turhat rajoitteet..!!
- Vjps
Löysin mä löysin sen!!! Siellähän se missä kuvat mutta sieltäkin piti käydä kaikki paikat läpi. Enpä usko että joku samsungi tai muu kännykkä olis yhtään helpompi. Eikös noita lokeroita oo näissä kaikissa varsinkin älypuhelimissa. iPhone vaan mun mielestä on paras ku on pienikokoinen. Pystyn peruskäytön lisäks hyvin lukee sähköpostia ja googlettaa. Mutta vielä. Täytyy sanoa että kyllä löytyy vielä HYVIÄ ihmisiä kun autatte!!
- Ripsapiirakka
Kyllä ne saa pois kertaheitolla Androidissa ja ne voi jopa itse siirtää haluamaaansa itse nimeämään ja tekemääsi kansioon ja sen kansion voi standardin mukaisesti siirtää mihin tietokoneeseen vain joko usb johdolla tai muistikortin omaavissa malleissa suoraan myös kortilla.
Myös telkkarista voi katsella tiedostoja suoraan standardin mukaisella usb johdolla jota ei iphonessa voi tehdä. - tekosyylä
<iPhone vaan mun mielestä on paras ku on pienikokoinen>
Meinaatko, ettei pienikokoista androidia löydy - nopiastilaukiava
tekosyylä kirjoitti:
<iPhone vaan mun mielestä on paras ku on pienikokoinen>
Meinaatko, ettei pienikokoista androidia löydyRanskasta löytyy alcatel 4
- fleis
mitä tosta vouhottaa, liian pieni älypuhelimeksi,just se googletus pieneltä näytöltä on masokistin hommaa
- Vjps
Kysyin kikantista (en halua mainostaa) pienintä kosketusnäyttöpuhelinta jolla pystyn nämä em asiat hoitamaan, Tössä tarvitsen pääsääntöisesti. Myyjä sanoi että iPhone 5 se on pienin. Kokeilin vielä pitää jotain toista tai iPhone 6 sta niin aivan liian isoja korvalla pitämiseen. Taskussakin pieni parempi.
- LaksatiiviLasse
Voi olla sinulle juurikin sopiva puhelin, onhan iphonet hyviä puhelimia mutta niissä on liikaa rajotteita ja ylihintaa, sinulle nämä rajoitteet ei ole ilmeisesti haitaksi mutta monelle on.
- kannustaja-
LaksatiiviLasse kirjoitti:
Voi olla sinulle juurikin sopiva puhelin, onhan iphonet hyviä puhelimia mutta niissä on liikaa rajotteita ja ylihintaa, sinulle nämä rajoitteet ei ole ilmeisesti haitaksi mutta monelle on.
Ylihintaa kannattaa maksaa, jos sillä voi parantaa heikkoa itsetuntoa. Säästyy lääkekuluilta
- TotuusSattuu
LaksatiiviLasse kirjoitti:
"Voi olla sinulle juurikin sopiva puhelin, onhan iphonet hyviä puhelimia mutta niissä on liikaa rajotteita ja ylihintaa, sinulle nämä rajoitteet ei ole ilmeisesti haitaksi mutta monelle on."
Täällähän on Android-miesten ollut tapana julistaa miten ne ovat aina ja kaikille rajoitteita eikä kenenkään pidä ostaa iPhonea vaikka kuinka ajattelisi sen sopivan juuri itselle ja täyttävän kaikki tarpeet. Miten nyt äkkiä olette noin höveleiksi ruvenneet että myönnätte että iPhone saattaa jopa sopia jollekin? - LaksatiiviLasse_
TotuusSattuu kirjoitti:
"Voi olla sinulle juurikin sopiva puhelin, onhan iphonet hyviä puhelimia mutta niissä on liikaa rajotteita ja ylihintaa, sinulle nämä rajoitteet ei ole ilmeisesti haitaksi mutta monelle on."
Täällähän on Android-miesten ollut tapana julistaa miten ne ovat aina ja kaikille rajoitteita eikä kenenkään pidä ostaa iPhonea vaikka kuinka ajattelisi sen sopivan juuri itselle ja täyttävän kaikki tarpeet. Miten nyt äkkiä olette noin höveleiksi ruvenneet että myönnätte että iPhone saattaa jopa sopia jollekin?Enhän minä muoden puolesta voi puhua, minähän olen aina ollut puolueeton.
- Vjps
kannustaja- kirjoitti:
Ylihintaa kannattaa maksaa, jos sillä voi parantaa heikkoa itsetuntoa. Säästyy lääkekuluilta
Itsetuntoa kohottaa puhelin!!??? Mistäs moinen sun mieleen tuli? Sulla itselläskö niin on käynyt? Jos vastaan vielä ihmettelyysi miksi maksan ylihintaa iPhone 5 sta (onko ylihinta?) niin siksi koska se on pienin puhelin. Juurihan sen kerroin.
- järkeepeliin
iPhone ei ole enää helppokäytöinen laite, vaan monet asiat on tehty pikkuhiljaa todella vaikeiksi, vallankin yksittäisten tiedostojen poistaminen. Ne oikeasti pitsäisi sada pois parilla napsautuksella, eikä kaiken maailman kiertoteitä seuraamalla. Alkaa muistuttaa jo saatanallisen sekopäistä windows-maailma, jossa tiedostoja ei voinut poistaa koneelta muuta kuin kuuden kilon lekalla.
- Turhautunukäyttäjä
Jep.
Kaiken aikaa paskemmaksi käy tämä tuote.
Viimeinen ipone, mihin olin tyytyväinen, oli 5
Kutonen lakkasi lataamasta, eikä vika korjautunut latausportin vaihdolla.
Ostin sitten SE:n , kun kutonen oli muutenkin kömpelö käteen.
Kosketusnäyttö takkuilee ja tekee omiaan, muisti täynnä, eikä sitä voi tyhjentää, ensimmäisten iphonejen tosi helppo käytettävyys tipotiessään.
Kyllä tais Jobs tietää, mitä tehdä. Nämä nykyifounit on kyllä kuraa.
Juu. Voi olla vika myös käyttäjässä, mutta mulle tää on käyttöesine. En kaipaa hankalakäyttöisiä toimintoja, vaan toimivaa laitetta, mikä applella oli 3:sta 5:seen. - Apple.se.on
Turhautunukäyttäjä kirjoitti:
Jep.
Kaiken aikaa paskemmaksi käy tämä tuote.
Viimeinen ipone, mihin olin tyytyväinen, oli 5
Kutonen lakkasi lataamasta, eikä vika korjautunut latausportin vaihdolla.
Ostin sitten SE:n , kun kutonen oli muutenkin kömpelö käteen.
Kosketusnäyttö takkuilee ja tekee omiaan, muisti täynnä, eikä sitä voi tyhjentää, ensimmäisten iphonejen tosi helppo käytettävyys tipotiessään.
Kyllä tais Jobs tietää, mitä tehdä. Nämä nykyifounit on kyllä kuraa.
Juu. Voi olla vika myös käyttäjässä, mutta mulle tää on käyttöesine. En kaipaa hankalakäyttöisiä toimintoja, vaan toimivaa laitetta, mikä applella oli 3:sta 5:seen.Niiin. iPhone kolmosesta vitoseen oli vähemmän toimintoja, kuin nykyisissä. Jos aivokapasiteetti ei riitä hallitsemaan iOS:ää, miten se kapasiteetti sitten riittää anteron hallintaan puhumatta winndowsistakaan? Mikä käyttis on helpompi hallita, kuin iOS? Ostin taannoin vaimolleni Samsungin, joka oli android, hän ei koskaan oppinut siitä pitämään, kun oli liian hankala käyttää. Halusi takaisin iPhonen, kun on niin helppo käyttää. Varmasti android on kiva lelu niille, jotka haluavat jakaa tiedostojaan muille, iOS ei tällaiseen jakeluun taivu ja hyvä niin. Itse en ainakaan edes haluaisi jo ehkä valmiiksi saastuneita tiedostoja puhelimeeni. Eikä huippuvarusteltu android ole edes halpa, esim. Samsung maksaa sen, minkä iPhonekin. No, alle satkun saa androideja, siksipä niitä niin paljon myydäänkin. Apple on kallis, siihen ei kaikkien "viikorahat" riitä.
Toisaalta, ostakoon jokainen mieleisensä, varojen ja tarpeidensa mukaan, tai mikä syy hankintaan sitten onkin. Jos joku itsetuntoaan nostaa puhelimellaan, täytyy olla tooooodella heikko itsetunto. :-) - Turhautunukäyttäjä
Apple.se.on kirjoitti:
Niiin. iPhone kolmosesta vitoseen oli vähemmän toimintoja, kuin nykyisissä. Jos aivokapasiteetti ei riitä hallitsemaan iOS:ää, miten se kapasiteetti sitten riittää anteron hallintaan puhumatta winndowsistakaan? Mikä käyttis on helpompi hallita, kuin iOS? Ostin taannoin vaimolleni Samsungin, joka oli android, hän ei koskaan oppinut siitä pitämään, kun oli liian hankala käyttää. Halusi takaisin iPhonen, kun on niin helppo käyttää. Varmasti android on kiva lelu niille, jotka haluavat jakaa tiedostojaan muille, iOS ei tällaiseen jakeluun taivu ja hyvä niin. Itse en ainakaan edes haluaisi jo ehkä valmiiksi saastuneita tiedostoja puhelimeeni. Eikä huippuvarusteltu android ole edes halpa, esim. Samsung maksaa sen, minkä iPhonekin. No, alle satkun saa androideja, siksipä niitä niin paljon myydäänkin. Apple on kallis, siihen ei kaikkien "viikorahat" riitä.
Toisaalta, ostakoon jokainen mieleisensä, varojen ja tarpeidensa mukaan, tai mikä syy hankintaan sitten onkin. Jos joku itsetuntoaan nostaa puhelimellaan, täytyy olla tooooodella heikko itsetunto. :-)Juu no tää takelteleva ja omiaan toimiva kosketusnäyttö nyt ei varmaankaan ole sullekkaan toivottava ominaisuus. Parin minuutin käytön jälkeen se aina alkaa. Loppuu, kun lukitsee näytön ja avaa uudestaan, alkaakseen taas kohta uudelleen.
Kutonen ei vain ladannut enää. Ei vaikka latausportti vaihdettiin. Emolevyvika kuulemma.
Miksi kuvia ei saa pois, vaikka ne poistaa?
Oikeastikko olet sitä mieltä, että iphonen laatu on sama/parempi, kuin aiemmin. Ainakaan mulle ei selitykseksi kelpaa uudet toiminnot.
Eka iphone oli kokonaan uudenlainen puhelin. Ja se toimi kuin ajatus. Muutama lisätoimintoko saa muka koko systeemin sekavaksi. Applella ei vaan enää osata. Ei ole kunnon johtajaa.
Vaimoni kyllästyi 5S akkutemppuiluun. Osti jonku huiwein ja on ollut siihen tyytyväinen.
Iphone oli ennen mielestäni hintansa väärti, koska se tuntui laadukkaalta laitteelta. Enään ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792