Meillä täällä etelä-savossa on kumman nuoleskeleva asenne suhteessa maidontuottajiin. Tuottaja näyttää olevan HERRA. Vaikka saavat ilmaista palvelua veronmaksajilta!
Lomatoimisto nuolee
8
182
Vastaukset
- Kirkkonummilta
Mene polvillesi ja ano puheenvuoroa.
- UusiKateudenaihe
Lomitustoiminta on maatalousyrittäjiä varten, joten kenen muun tarpeiden mukaan se sitten pitäisi toimia? Yleensä kyllä lomatoimisto ja yrittäjät toimivat hyvässä yhteisymmärryksessä, kaikki koettaa puhaltaa yhteen hiileen.
- kateelliset
Hah. Olen itse ollut lomittamassa Etelä-Savossakin ja ihan samanlaista oli siellä ja samanlaisesti tein työni ja samanlainen talo kun missä tahansa muuallakin.
Eikä lomatoimisto siellä ketään nuoleskellut, lomatoimiston ohjaajat ovat asiakaspalvelijoita myös, kuten on lomittajakin. Se unohtuu ehkä joltain joskus. Asiat on hyvä hoitaa fiksusti ja yhteisymmärryksessä.
En edes tiedä miten lomatoimisto voisi tilallisia edes mitenkään erikoisesti mielistellä ystävällisen asiakaspalvelun lisäksi jos sekään mitään nuoleskelua on. Lomapäiviä kun ei saa enempää eikä niitä voi toimistosta syyttä antaakaan, valvontaa on kaikilla portailla.
Tilallinen et ole näemmä itse etkä osaa perustella väittämääsi joten todeta voi että olet taas näitä kaveri kateellisia...- kallatjärvessä
Taitaa olla Seppo Tikkalasta?
- isännätkuriin
Katsotaan selkeitä turvallisuuspuutteita läpi sormien.
- kateelliset
Turvallisuuspuutteita kun on vähän joka tilalla jos lähdetään miettimään... Monellakos on ne rehuluukut vintin lattiassa kaiteilla varustetut jne.? Lomittajan kansiotkin puuttuu monilta ja kestohuomautuksen aihe taitaa olla. Tarkkaan syynäävät täällä johtajalomittajat paikat. Ja sikatiloillakin on löytynyt jos jonkinlaista huomautettavaa pimeistä rappusista ja vaarallisista sähkövirityksistä lähtien. Jossain siipikarjatilallahan meni lomittajan jalka tohjoksi lannanpoistolaitteeseen en tiedä mikä laite ja mikä tilanne oli. Jokin ruuvikuljetin kai. Selkeisiin turvallisuuspuutteisiin puututaan kyllä kaikkialla. Kateushan on kai se jos itseltä löytyykin jotain huomautettavaa eikä naapurilta...
- Kaikkitietävät
Lomittajat katsovat paremminkin turvallisuus- ja muitakin tilan ohjeita läpi sormien, eli niistä piutpaut välittävät. Kirjallisesta lomitusohjeesta eräs tuttu emäntä antoi kerran kuvaavan esimerkin: kun annat kirjan lomittajalle käteen se lasketaan lähimmälle tasaiselle pinnalle ja aletaan tehdä ominpäin töitä.
- kateelliset
Tuo riippuu hyvin paljon lomittajasta. Tiedän monta paikkaa jossa minkääntasoista ohjetta mistään ei löydy tai ovat merkittävästi vanhentuneita, parhaimmassa tapauksessa ollaan sitten naama vihreänä valittamassa jälkeenpäin ettei lomittaja pärjännyt itsenäisesti vaan joutui kesken loman kysymään jotain.
Tärkeät ajantasaiset puhelinnumerot olisi oltava selkeästi näkösällä, vaan vielä turhan monessa paikassa lomittaja joutuu kissojen koirien kanssa niitä etsimään hätätilanteessakin kun pitäisi saada kiireesti yhteys esim. siihen tilalliseen tai hoitavaan eläinlääkäriin.
Turvallisuuskohdat olisi kyllä syytä käydä perehdytyskäynnillä läpi kädestä pitäen mutta paperilla nekin on syytä olla siltäkin varalta että tulee yllättävä lomittajamuutos kesken loman tms. Muista lomittajista en osaa sanoa mitään mutta itse hyödynnän ohjeet siinämäärin kun niitä hyödyntää voi=miten niitä on olemassa/miten ajan tasalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379