Isätön perhe =tuuliajolla

Isäolimielisairas

Olen itse isätön poika ja kyllä olen karvaasti saanut kokea mitä on kun perheessä ei miestä isää ole. Isälläni oli persoonallisuushäiriö; vanhemmaksi hänestä ei ollut. Lapsena minua syytettiin monista asioista vaikka olin kiltti ja rauhallinen- se oli helppoa kun isää ei ollut puolustamassa. Tämän takia olen aikuisena tullut monta kertaa kiusatuksi aivan samasta asiasta. Isäni tiedettiin, ei hänestä ollut minua auttamaan, ei puolustamaan, ei mihinkään. Ikää minulla on yli 30-vuotta ja koskaan minulla ei ole ollut tyttöystävää. Sen takia että olen perusluonteeltani ujo ja sellaista varmuutta ja rohkaisua en isältäni ole saanut, että olisin pystynyt valloittamaan itselleni naisen. Olen pienestä pitäen saanut olla itselleni sekä poika että isä; toisin sanoen olen jotunut itse huoltamaan itseni ja pitämään kurissa itseni että asiat ovat saatu toimimaan.
Elämä ilman rakastavaa, huolehtivaa ja lapsiaan suojelevaa isää on helvettiä. Äiti on lapselle tärkeä rakkauden ja hellyyden antaja, se on selvää, mutta isän tehtävä on suojella tätä äidin ja lapsen liittoa. Se on niin käsittämättömän suuri asia miten tärkeä isä on perheelle. Isä on edelleenkin perheen pää monessa suhteessa ja sen näkee tosi hyvin jos isästä ei mihinkään ole miten maailma kohtelee kaltoin vaikka olisit täysin syytön. Eli isät ja miehisyys kunniaan! Jos nainen on yleislääkäri, isä on erikoislääkäri.
Vain toinen mies voi opettaa pojalle mitä on olla mies. Mutta se täytyy muistaa, että äidin rakkaus nostaa todella paljon pojan itsetuntoa.

12

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heivaanjaonnea

      Totta!

      Minun isä kuoli kun olin lapsi ja äiti haukkui koko ikäni minua.
      Tiedän miltä sinusta tuntuu. En minäkään saanut milloinkaan rohkaisua mistään.

      Mutta mutta! Olet analysoinut nyt tilanteen, olet selvinnyt, kärsinyt. Mutta käännä tilanteesi. Ajattele että niin monella muulla on ollut vieläkin vaikeampaa.

      Kyllä sinä selviät ja sinusta on tullut vahva.

      Kun se on niin että meidän jokaisen on pärjättävä täällä. Toisille tulee huonommat "pelikortit", mutta kun oppii pelaamaan, niin pärjäävät hyvin silti.
      Ei auta, että murehtii ja säälittelee itseään (voi olla tekosyykin), vaan että tarttuu toimeen ja pärjää! Tää on jokaisesta itsestään kiinni. Kun sinulla on ollut huono lapsuus, niin käännä se voimavaraksi!

      Jos ei ole tyttöystävää, niin kipaisepa kirjastoon ja lainaa kirjoja "miten nainen valloitetaan" tai "Miten saan ystäviä" = klassikko: https://fi.wikipedia.org/wiki/Miten_saan_ystäviä,_menestystä,_vaikutusvaltaa

      Eli lopeta kerralla nyt valitus, käännä purtesi, käännä suuntaa, hae tietoa, kyllä sinä saat tyttöystävän. Voithan vilkaista peiliinkin, käydä läpi vaatekomerosi, vaihtaa kampausta, keksiä jonkun harrastuksen (mikä tekee sinut jännäksi) ja sitten vaan hakemaan sitä tyttökaveria.
      Ole sinä parempi isä sitten.

      Eikun vain onnenpotku sinulle nyt!

    • 8437289473847

      No, mun isä oli sentään, mutta ujo ja hyvin hiljainen. Isähahmoksi voi tulla myös joku toinen henkilö, tässä tapauksessa meidän seurakunnan pastori. Nyt olen itse isä ja mulla on haaveena olla suvun Grand Old Man, joka pitää koko sakista huolen.

      Olen samaa mieltä, isättömyys on kirous.

    • eteenpäineteenpäin

      Joo, mutta eipä auta että jää voivottelemaan ja surkuttelemaan.
      Tarttee itse järjestää asiat kuntoon. Kasvaa kaiken yli.

      Jos haluaa tyttöystävää, niin pitää vain vihmeröityä. Tuolla ekavastauksessa on hyviä neuvoja.

    • Erkki_0

      Mitä sinä tyttöystävänsä tekisit? Järjestäisit vain itsesi liriin.

    • elävelmuile

      Jos aloittaja toivoo, niin ei sulla oo siihen mitään sanottavaa.
      Anna neuvoja paremminkin.

    • tsemppiä

      Hmm...naisena vastaan (sanottakoon se heti tähän alkuun). Mun vanhemmat erosi, kun olin ihan pieni. Isälläni myös joku erikoinen persoonallisuus (lääkärinpapereissa lukee!) kuten aloittajalla. Erittäin vaikea, äkkipikainen ja pelottava. Tuli ja meni miten sattui, siis nää lastensa tapaamiset. Joskus tuli joskus ei. Kun olin teini hän ei enää tullut. Olin helpottunut. Mutta siis jännä juttu on se, että minulla (tyttönä) on ollut vaikea luoda seurustelusuhteita, mutta veljeni taas on ajallaan päätynyt avioon ja lapset sun muut talot ja työt - "hyvän elämän merkit" siihen päälle. Olen kuullut tutkimuksesta, että vastakkaisen sukupuolen läsnäolo lapsuudessa olis tärkeää. Tavallaan ihan järkeenkäypää, koska tulee vastakkainen sukupuoli tutuksi ihmisenä eikä minään ihme mörkönä tai outolaisena. Mutta samaa mieltä olen, että isyys kunniaan. Vieläpä hyvä isyys. Mulla tulee tippa linssiin aina kun sellaista näen. Omalla lapsellani ei ole isää ja mietin kyllä välillä olisiko hänellä vähemmän käytöshäiriöitä jos ois. Tilanne vain oli sellainen, että näin on parempi. Itse yritän keskittyä elämän hyviin asioihin, olla niistä kiitollinen. Pienistäkin jutuista. Ja itse "ottaa itseäni niskasta kiinni", jos haluan muutoksia elämään. Olisiko sun helpompi tutustua naisiin netissä? Jos siis ujous iskee kasvotusten. Hyvän kirjeenvaihdon edetessä voisit tuoda esiin tämän ujoutesi jolloin treffikumppani osaa siihen suhtautua.

    • Ehjäkoti

      Kyllä (yleensä) sellaisilla naisilla on rima korkeammalla miesten suhteen, joilla on ollut hyvä isä. Isän pitää käytöksellään näyttää tyttärilleen, että he ovat arvokkaita ja rakkaita ja vanhempien parisuhde on mallina lapsille siitä, millainen on "normaali parisuhde".

      Lapsilla, joilla jo varhaislapsuudessa on ollut riitaisa koti, on heikommat mahdollisuudet menestyä omassa liitossaan. Ainakin eka, toka ja ehkä kolmaskin liitto päättyy eroon, mutta elämä opettaa.

      Hyvässä himassa (en tarkoita rahaa vaan rakkautta) kasvaneet lapset onnistuvat elämässään paremmin.

    • taisittenkin

      äidilläsi- ja "viranomaisilla" on se persoonallisuushäiriö,
      narsismi perättömin lausumin, selvityksin mm. tuomio-istuimessa vieraannuttaessaan, manipuloidessaan sinut tarkoitushakuisesti omasta isästäsi ja isän puoleisesta suvustasi

      • Oletainayhtähauska

        Sä varmaan hoet unissaankin "perättömin lausumin, perättömiä lausumia, perättömän lausuman..."


      • yhtävaikeaa
        Oletainayhtähauska kirjoitti:

        Sä varmaan hoet unissaankin "perättömin lausumin, perättömiä lausumia, perättömän lausuman..."

        näyttäisi Raision "viranomaisilla" olevan perättömin lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa vieraannuttaessaan, manipuloidessaan sinut, lapsesi tarkoitushakuisesti omasta isästään ja isän puoleisesta suvusta


      • Oletainayhtähauska

        Meillä isä ja äiti elävät onnellisesti yhdessä, takana on pitkä liitto ja lapsiakin on vain tästä yhdestä ainoasta liitosta.

        Yrittäisit sinäkin olla ihmisiksi.

        Koska seuraavaksi alat hokea, viranomainen, viranomainen, viranomainen, niin en ole viranomainen, enkä ole koskaan käynyt Raisiossa, enkä mene. Siellä ei taida olla mitään näkemisen arvoista?

        Juuri lähdetään auttelemaan anoppia, niin ei ehdi nyt kirjoittelemaan enempää.


      • Oletainayhtähauska
        yhtävaikeaa kirjoitti:

        näyttäisi Raision "viranomaisilla" olevan perättömin lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa vieraannuttaessaan, manipuloidessaan sinut, lapsesi tarkoitushakuisesti omasta isästään ja isän puoleisesta suvusta

        "näyttäisi Raision "viranomaisilla" olevan perättömin lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa vieraannuttaessaan, manipuloidessaan sinut, lapsesi tarkoitushakuisesti omasta isästään ja isän puoleisesta suvusta"

        Mitä tuo em. "mantra" on suomeksi? Onko kirjoittaja ulkomaalainen, suomenkieltä taitamaton henkilö? Jos on, pahoittelen kysymystäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe