Huolissaan ystävästä

YstävääAuttamassa

Hei,

Kerron tässä hieman ystävästäni, jolla on alkanut "hieman keittää yli" tuon kryptovaluutan kanssa.
Hänelle on käynyt niin, että ei enää tiedä mikä on totta ja mikä ei. Samaan aikaan kun hän tiedostaa, että monet asiat ovat menneet väärin, niin hän ei halua eikä suostu myöntämään että taisi mennä hommelit nyt pieleen pahemman kerran. Hän jo ehti myöntää, että epäilyttää kovasti, että nyt asiat eivät ole hyvin mutta toisaalta saattaa varoittamatta mantranomaisesti luettelemaan "oppimaansa" ja omistuksen määrää, joka on kuulemma useita miljoonia euroissa laskettuna.

Kävin heillä ja juttelin hänen vaimon kanssa, hän oli jo miettinyt, että ottaisi yhteyttä lääkäriin, koska esiintyy harhaisuutta ja myös jonkinlaista pelkoa siitä, että "joku voi hakkeroida tilin ja pihistää varat" Tämä ei tietenkään ole yhtiön vika, voihan olla että tämä ystäväni on muutenkin epävakaa persoonallisuus ja tämä homma nyt vain on jotenkin laittanut ylikierroksille ja pahemman kerran. Hän on kuitenkin aikuinen, yli 50-kymppinen kaveri ja ollut monta vuotta aikeisemmin "oikeissa töissä" ja ihan hyvin pärjännyt.

Mikä olisi paras tapa herättää hänet todellisuuteen? Mistä faktat? Joku suositteli "Havaintoja digimaailmasta" - palstaa, olisiko se paras tiedon lähde? Olen nimittäin aidosti huolissani ystävästäni.

14

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roolari

Jos ystäväsi on jo 50-kymppinen, niin kymppejä on niin reilusti, ettei ihme vaikka heittääkin. Yleensä ihmiset ovat olleet tuossa vaiheessa haudassa jo muutaman vuosisadan.

• Jos lähtisit liikkeelle vaikka siitä, että oikeasti mitään "yhtiötä" ei ole olemassa. Onecoin on rahanpesutarkoituksiin perustettu pöytälaatikkofirmojen verkosto, jotta varojen alkuperän selvittäminen olisi mahdollisimman hankalaa.

Kyseistä yhtiötä "johtaa" joukko hämärämiehiä, joilla on kaikilla kyseenalainen menneisyys jo kaatuneista pyramidihuijauksista.

Sitten voit esittää hänelle retorisen kysymyksen, että miten "yhtiö" muka voisi maksaa kaikille lupaamansa suuret tuotot kun rahaa ei tule järjestelmään muuten kuin koulutuspakettien myynnillä.

Tuossa nyt on aluksi muutama fakta joiden luulisi saavan kaverisi oikeille raiteille.

• YstavääAuttamassa

Kiitos vinkeistä! Tässä tapauksessa vain tuntuu siltä, että niin vahva on usko, että hän kokee minut ikään kuin viholliseksi. Se on ihmeellistä, koska hän todella kokee minun esittämät järkevät argumentit hyökkäykseksi häntä, yhtiön perustajaa ja itse yhtiötä kohtaan. Onko hän jotenkin itse itsensä aivopessyt ja takertunut tuohon rikastumisunelmaan, koska en usko että yhtiö itsessään mitään varsinaista aivopesua harjoittaa.

Tai toisaalta, ehkä nuo isot tilaisuudet ovat eräänlaista hurmoshengen luomista, ja silloin herkempi ihminen saattaa menettää arvostelukykynsä. Hän nimittäin menettää malttinsa totaalisesti kun hänelle koittaa ystävällisesti ja rakentavasti antaa eväitä avata silmät ja nähdä todellisuus asiassa. Harmittaa tosi paljon hänen puolesta. Mutta kuten todettua, aikuinen ihminen. Kantakoon itse seuraukset, alkaa nimittäin tätä kirjoitettaessa ottaa päähän koko juttu. Jos ei aikuinen halua nähdä totuutta niin olkoon sitten. Lapsiaan vain käy sääliksi.

• Keittiökutistaja

Psykologiassa tuota sanotaan denial-vaiheeksi, jossa potilas kieltää epäonnistumisensa ja suuntaa vihansa syyllisen sijasta ongelmasta kertoneeseen sanantuojaan. Joskus myöhemmin potilas kypsyy tunnustamaan todellisen tilanteen ja silloin hänen auttamisensa on ehkä mahdollista.

• Lrekeen
        YstavääAuttamassa kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Tässä tapauksessa vain tuntuu siltä, että niin vahva on usko, että hän kokee minut ikään kuin viholliseksi. Se on ihmeellistä, koska hän todella kokee minun esittämät järkevät argumentit hyökkäykseksi häntä, yhtiön perustajaa ja itse yhtiötä kohtaan. Onko hän jotenkin itse itsensä aivopessyt ja takertunut tuohon rikastumisunelmaan, koska en usko että yhtiö itsessään mitään varsinaista aivopesua harjoittaa.

Tai toisaalta, ehkä nuo isot tilaisuudet ovat eräänlaista hurmoshengen luomista, ja silloin herkempi ihminen saattaa menettää arvostelukykynsä. Hän nimittäin menettää malttinsa totaalisesti kun hänelle koittaa ystävällisesti ja rakentavasti antaa eväitä avata silmät ja nähdä todellisuus asiassa. Harmittaa tosi paljon hänen puolesta. Mutta kuten todettua, aikuinen ihminen. Kantakoon itse seuraukset, alkaa nimittäin tätä kirjoitettaessa ottaa päähän koko juttu. Jos ei aikuinen halua nähdä totuutta niin olkoon sitten. Lapsiaan vain käy sääliksi.

Kaverillasi on viellä koulutus kesken, siittä johtuu hermojen kiristyminen, opiskelu on toisille tosi raskasta puuhaa.

• Katsokaa-peiliin

Ei kai "yhtiö" mitään tuottoa lupaakaan, vaan tarjoaa koulututusta myymällä tieto-taitoa rikastumiseen. Mikäli kaverisi on erehtynyt luulemaan kylkiäisinä jaettavia tokeneita rahaksi, tai peräti joksikin sijoitusvälineeksi, on hän joko omien, tai ylä-linjalaistensa harhojen vallassa. KOULUTUS on se tuote jota myydään/ostetaan. Mikäli ei saamallaan opetuksella saa tuottoa aikaiseksi, kenen on syy?
      Esimerkiksi pirun hyvä ja tehokas kirves: Tuotteessa ei mitään vikaa, mutta kun käyttäjä yrittää sillä varrella pieniä niitä puita.

• Koulutusmyyjä

Tuota olen itsekin toistellut, mutta nyt olen alkanut kääntyä toiseen suuntaan. Katso esimerkiksi tämä video: https://www.youtube.com/watch?v=vbExqyQuWs0
        Siinähän itse pääkoijari puhuu "koulutus"pakettien spliteistä, niiden sisältämistä kolikkomääristä, autominingista yms. Kyllä ainakin pääkoijari on myynyt paketteja vain niiden sisältämien louhintaoptioiden ja kolikoiden perusteella, koulutuksesta ei puhuta sanaakaan.

• EiJuuriNaurataTuo

Nimimerkki "Katsokaa-peiliin"

Oletko ihan tosissasi?
        "Mikäli ei saamallaan opetuksella saa tuottoa aikaiseksi, kenen on syy?"

NO HUH HUH!

• MenneisyysPainaa
        Koulutusmyyjä kirjoitti:

Tuota olen itsekin toistellut, mutta nyt olen alkanut kääntyä toiseen suuntaan. Katso esimerkiksi tämä video: https://www.youtube.com/watch?v=vbExqyQuWs0
        Siinähän itse pääkoijari puhuu "koulutus"pakettien spliteistä, niiden sisältämistä kolikkomääristä, autominingista yms. Kyllä ainakin pääkoijari on myynyt paketteja vain niiden sisältämien louhintaoptioiden ja kolikoiden perusteella, koulutuksesta ei puhuta sanaakaan.

Katsoin hieman alkua.....on sitten vastenmielinen tuo perustaja. En ostaisi käytettyä autoa häneltä. Kehonkieli ja kaikki eleet viestittävät epärehellisyydestä. Eikös hänellä olekin talousrikoksista jo tuomio alla....?

• Älä höpäjä! Tiedät itsekin ettei kukaan vilkaisisikaan koulutuspaketteihin ellei mukana luvattaisi arvoaan nostavia coineja!

Kaikki puhe "koulutuksen myynnistä" on pelkkää saivartelua.

Nimimerkki on uskomattoman naiivi. Ja esittääpä vielä vertauksen kirveenvarsistakin.

Mitäpä jos nimimerkki vaikka yrittäisi koputella sillä kirveenvarrella paksua kalloaan, niin ehkäpä ne ajatukset siitä selkenisivät!

MUAHAHAMUAHAHAMUAHAHAHAAAAA

Taasen!!

• PlagiaattiHöttöä
        Avotampio_ kirjoitti:

Älä höpäjä! Tiedät itsekin ettei kukaan vilkaisisikaan koulutuspaketteihin ellei mukana luvattaisi arvoaan nostavia coineja!

Kaikki puhe "koulutuksen myynnistä" on pelkkää saivartelua.

Nimimerkki on uskomattoman naiivi. Ja esittääpä vielä vertauksen kirveenvarsistakin.

Mitäpä jos nimimerkki vaikka yrittäisi koputella sillä kirveenvarrella paksua kalloaan, niin ehkäpä ne ajatukset siitä selkenisivät!

MUAHAHAMUAHAHAMUAHAHAHAAAAA

Taasen!!

Nimenomaan! Pelkkää höpinää!

Kuka maksaisi palanutta puupenniä tuollaisesta plagioidusta hötöstä.

• lrekeen
        PlagiaattiHöttöä kirjoitti:

Nimenomaan! Pelkkää höpinää!

Kuka maksaisi palanutta puupenniä tuollaisesta plagioidusta hötöstä.

Se talous koulutus paketti on kuule yliopistojen tekemä, hintakaan ei ole paha kun ymmärtää kuinka laaja se koulutus on. Kaupanpäälliset ovat osa koulutusta, jolla saadaan laajuutta oppimiseen. Oc:n idea kannattaa oppia ymmärtään, aasit.

• SammutaValot

"Se talous koulutus paketti on kuule yliopistojen tekemä, hintakaan ei ole paha kun ymmärtää kuinka laaja se koulutus on. Kaupanpäälliset ovat osa koulutusta, jolla saadaan laajuutta oppimiseen. Oc:n idea kannattaa oppia ymmärtään, aasit. "

Näin aamusta joutuu jo miettimään, onko tuo sitaatti kohtuullisen hyvä trolli - - - vai voisiko olla, että joku coinisti olisi kirjoittanut tuon tosissaan.

Jos tuo on kirjoitettu vakavissaan, jota edelleen epäilen - on syytä alkaa todella huolestua siitä, mihin tämä maa on menossa. Jos tuonkaltainen tyhmyys lisääntyy, ei toivoa enää ole.

Viimeinen sammuttaa sitten valot lähtiessään.

Hyvästi!

• Malttia-ystävät-hyvät

Nyt olisi hyvä jokaisen, siis epäilijöiden, sekä sijoittajien hiukan jäähdytellä pannujaan!
      Kukaan ei ole menettänyt mitään. Sijoitetut varat ovat tallessa edelleen ja kasvavat pankkeihin verrattuna varsin hyvää korkoa. Luonnollisesti kurssit hieman vaihtelevat, niinkuin kaikissa sijoituksissa. Miljoonien pikavoitoista haaveilleet "jantterit" varmaankin yhä melko pienillä tuotoilla, mutta mitä odotitte satasen panostuksella, tekemättä mitään?
      Aasiassa on tälläkin hetkellä meneillään erittäin hyvä "flow", jonka ansiosta meikäläistenkin linjoihin pukkaa uusia jäseniä suunnilleen joka sekunti!
      Tämä taasen nostaa valuutan arvoa ja käytettävyyttä, sekä tuottaa uusia ostos-paikkoja samassa syklissä.
      2018 tulee olemaan meille kaikille asiaan vihkiytyneille iso vuosi!
      Nyt ei kannata panikoida!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4598
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      356
      3864
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      36
      3466
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      19
      3088
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2563
    6. 280
      2370
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      1806
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      100
      1792
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      47
      1493
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1183
    Aihe