Soteli kevät 2017 - Vertaistukea ja vinkkejä

Hailien

Moikka! Onko kukaan täällä hakemassa sosiaali- ja terveysalalle? Mua itseeni kiinnostaa kovasti toimintaterapia ja tavoitteeni on päästä sisään. Oletteko treenanneet etukäteen mitenkään Soteli-kokeseen jo? Parin viikon päästähän tulee näkyviin ennakkoaineisto. Olis kiva kuulla vähän kuulumisia muilta :)

5

1064

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surunaru

Täällä yksi sosionomiksi hakeva.
      Nyt kolmatta kertaa oon esivalintakoetta tekemässä, jos vaikka vihdoinkin pisteet riittäis varsinaiseen valintakokeeseen johonkin..:D
      Oon pitkään miettiny että pitäis matikkaa treenata mutta toisaalta kun kokeessa on kuitenkin se En tiedä -vaihtoehto josta ei tuu ees miinusta ni en niin paljoo jaksa sitä stressata..

• shhakeutuva

Hei! Kuinka moni täällä hakemassa sairaanhoitajaksi pk-seudulle? Itse hain ensimmäisenä lohjalle monimuotoon, jonne luultavasti helpoin päästä. Esivalintakoe mietityttää varsinkin tämä matikka osuus, viimesyksynä tein esivalintakokeen ja penkin alle meni, etenkin tämä matikka osuus.

• Hailien

Mua jännittää erityisesti se, miten kiire esivalintakokeessa oikeasti on. Jos vaikka tietäisi periaatteessa vastauksen, mutta vastaakin paniikki kiireessä ihan päin honkia.

Lisäksi pohdin sitä, että oletteko kans sitä mieltä että mahdollinen kutsu tulee "noin" viikkoa ennen kesäkuun pääsykoetta? Siinä viikon aikana on aika kiire sisäistää pääsykoeaineistoa, jos tuleekin kutsu sellaiseen kouluun jossa aineiston osaaminen vaaditaan :D

• valeira

Sosionomiks hakeva löytyy täältä kans.
      Oon nyt tutkinut viime vuoden soteli-kokeen matikka osuutta ja harjoitellut sen avulla matikkaa. :)

Ensimmäistä kertaa haen joten vinkkejä kaipailisin myös.

• esivalintapro

Vinkkejä ennakkomateriaaliin:
      - Lue aineisto niin, että hahmotat missä kohdassa puhutaan mistäkin. Helpottaa huomattavasti oikean vastauksen etsimistä aineistosta kun muistat pääpiirteittäin tekstin rakenteen jos selaat sitä apuna kokeessa/ käytät hakua
      - Ajatuskartat, muistiinpanot ja tiivistelmät. Itse kirjoitin kahdesta lyhyemmästä materiaalista tiivistelmät (kolmas oli liian laaja), en käyttänyt materiaalia apuna esivalinnassa ja pääsin helposti toiseen vaiheeseen juurikin sen takia, koska muistin aineiston asiat kirjoittamisen takia
      - Ajattele kuin kokeen tekijä; mikä olisi hyvä kysymys, voitaisiinko tuosta kysyä jne

Matematiikka:
      - Palauta mieleen yksikönmuunnokset, verrannot, desimaalin pyöristämissäännöt...
      eli peruskoulun matikka

Englantiin ja äidinkieleen ei oikein ole antaa vinkkejä, osaa kieltä. Jos olet heikko englannissa, ala opetella sanastoa ja käytä kääntäjää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      3691
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1638
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      27
      1395
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1272
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      19
      1068
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1053
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      1021
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      92
      1018
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      121
      952
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      785
    Aihe