Moikka! Onko kukaan täällä hakemassa sosiaali- ja terveysalalle? Mua itseeni kiinnostaa kovasti toimintaterapia ja tavoitteeni on päästä sisään. Oletteko treenanneet etukäteen mitenkään Soteli-kokeseen jo? Parin viikon päästähän tulee näkyviin ennakkoaineisto. Olis kiva kuulla vähän kuulumisia muilta :)
Soteli kevät 2017 - Vertaistukea ja vinkkejä
5
1064
Vastaukset
- surunaru
Täällä yksi sosionomiksi hakeva.
Nyt kolmatta kertaa oon esivalintakoetta tekemässä, jos vaikka vihdoinkin pisteet riittäis varsinaiseen valintakokeeseen johonkin..:D
Oon pitkään miettiny että pitäis matikkaa treenata mutta toisaalta kun kokeessa on kuitenkin se En tiedä -vaihtoehto josta ei tuu ees miinusta ni en niin paljoo jaksa sitä stressata.. - shhakeutuva
Hei! Kuinka moni täällä hakemassa sairaanhoitajaksi pk-seudulle? Itse hain ensimmäisenä lohjalle monimuotoon, jonne luultavasti helpoin päästä. Esivalintakoe mietityttää varsinkin tämä matikka osuus, viimesyksynä tein esivalintakokeen ja penkin alle meni, etenkin tämä matikka osuus.
- Hailien
Mua jännittää erityisesti se, miten kiire esivalintakokeessa oikeasti on. Jos vaikka tietäisi periaatteessa vastauksen, mutta vastaakin paniikki kiireessä ihan päin honkia.
Lisäksi pohdin sitä, että oletteko kans sitä mieltä että mahdollinen kutsu tulee "noin" viikkoa ennen kesäkuun pääsykoetta? Siinä viikon aikana on aika kiire sisäistää pääsykoeaineistoa, jos tuleekin kutsu sellaiseen kouluun jossa aineiston osaaminen vaaditaan :D - valeira
Sosionomiks hakeva löytyy täältä kans.
Oon nyt tutkinut viime vuoden soteli-kokeen matikka osuutta ja harjoitellut sen avulla matikkaa. :)
Ensimmäistä kertaa haen joten vinkkejä kaipailisin myös. - esivalintapro
Vinkkejä ennakkomateriaaliin:
- Lue aineisto niin, että hahmotat missä kohdassa puhutaan mistäkin. Helpottaa huomattavasti oikean vastauksen etsimistä aineistosta kun muistat pääpiirteittäin tekstin rakenteen jos selaat sitä apuna kokeessa/ käytät hakua
- Ajatuskartat, muistiinpanot ja tiivistelmät. Itse kirjoitin kahdesta lyhyemmästä materiaalista tiivistelmät (kolmas oli liian laaja), en käyttänyt materiaalia apuna esivalinnassa ja pääsin helposti toiseen vaiheeseen juurikin sen takia, koska muistin aineiston asiat kirjoittamisen takia
- Ajattele kuin kokeen tekijä; mikä olisi hyvä kysymys, voitaisiinko tuosta kysyä jne
Matematiikka:
- Palauta mieleen yksikönmuunnokset, verrannot, desimaalin pyöristämissäännöt...
eli peruskoulun matikka
Englantiin ja äidinkieleen ei oikein ole antaa vinkkejä, osaa kieltä. Jos olet heikko englannissa, ala opetella sanastoa ja käytä kääntäjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773691
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851638Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271395- 1581272
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191068Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053- 351021
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921018Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk121952- 62785