Soteli kevät 2017 - Vertaistukea ja vinkkejä

Hailien

Moikka! Onko kukaan täällä hakemassa sosiaali- ja terveysalalle? Mua itseeni kiinnostaa kovasti toimintaterapia ja tavoitteeni on päästä sisään. Oletteko treenanneet etukäteen mitenkään Soteli-kokeseen jo? Parin viikon päästähän tulee näkyviin ennakkoaineisto. Olis kiva kuulla vähän kuulumisia muilta :)

5

1119

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surunaru

Täällä yksi sosionomiksi hakeva.
      Nyt kolmatta kertaa oon esivalintakoetta tekemässä, jos vaikka vihdoinkin pisteet riittäis varsinaiseen valintakokeeseen johonkin..:D
      Oon pitkään miettiny että pitäis matikkaa treenata mutta toisaalta kun kokeessa on kuitenkin se En tiedä -vaihtoehto josta ei tuu ees miinusta ni en niin paljoo jaksa sitä stressata..

• shhakeutuva

Hei! Kuinka moni täällä hakemassa sairaanhoitajaksi pk-seudulle? Itse hain ensimmäisenä lohjalle monimuotoon, jonne luultavasti helpoin päästä. Esivalintakoe mietityttää varsinkin tämä matikka osuus, viimesyksynä tein esivalintakokeen ja penkin alle meni, etenkin tämä matikka osuus.

• Hailien

Mua jännittää erityisesti se, miten kiire esivalintakokeessa oikeasti on. Jos vaikka tietäisi periaatteessa vastauksen, mutta vastaakin paniikki kiireessä ihan päin honkia.

Lisäksi pohdin sitä, että oletteko kans sitä mieltä että mahdollinen kutsu tulee "noin" viikkoa ennen kesäkuun pääsykoetta? Siinä viikon aikana on aika kiire sisäistää pääsykoeaineistoa, jos tuleekin kutsu sellaiseen kouluun jossa aineiston osaaminen vaaditaan :D

• valeira

Sosionomiks hakeva löytyy täältä kans.
      Oon nyt tutkinut viime vuoden soteli-kokeen matikka osuutta ja harjoitellut sen avulla matikkaa. :)

Ensimmäistä kertaa haen joten vinkkejä kaipailisin myös.

• esivalintapro

Vinkkejä ennakkomateriaaliin:
      - Lue aineisto niin, että hahmotat missä kohdassa puhutaan mistäkin. Helpottaa huomattavasti oikean vastauksen etsimistä aineistosta kun muistat pääpiirteittäin tekstin rakenteen jos selaat sitä apuna kokeessa/ käytät hakua
      - Ajatuskartat, muistiinpanot ja tiivistelmät. Itse kirjoitin kahdesta lyhyemmästä materiaalista tiivistelmät (kolmas oli liian laaja), en käyttänyt materiaalia apuna esivalinnassa ja pääsin helposti toiseen vaiheeseen juurikin sen takia, koska muistin aineiston asiat kirjoittamisen takia
      - Ajattele kuin kokeen tekijä; mikä olisi hyvä kysymys, voitaisiinko tuosta kysyä jne

Matematiikka:
      - Palauta mieleen yksikönmuunnokset, verrannot, desimaalin pyöristämissäännöt...
      eli peruskoulun matikka

Englantiin ja äidinkieleen ei oikein ole antaa vinkkejä, osaa kieltä. Jos olet heikko englannissa, ala opetella sanastoa ja käytä kääntäjää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1679
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1186
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1083
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      916
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    10. Mitä kirjainta kaipaat?

L.
      Ikävä
      71
      567
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 34
      434
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe