Olen varma, että mulla on narkolepsia. Ollut jo yli 10 vuotta. Oireet täsmää ja kaikki muut on tutkittu ja poissuljettu, narkolepsiatutkimuksista jänistin, kun pelkäsin menettäväni ajokortin. Diagnoosi olisi ollut kiva, kun tuntuu etteivät ihmiset ymmärrä tätä. Etten voi ajaa autoa pidempää matkaa, nukahtelen kesken hyvän leffan, ym jos pitää istua pitkään paikoillaan, olen outo.. Olisi kiva kuulla vertaistukikokemuksia.
Narkolepsia
1
155
Vastaukset
- Tsemppiä
Hei!
Itsellä Narkolepsia ja katapleksia. Ajokortti on säilynyt. Kiitos hyvän lääkityksen. Muistaakseni lääkityksen aloitusvaiheessa neurologi kielsi joksikin viikoksi ajamisen. Kuorma-autokortti lähti pysyvästi diagnoosin saatuani (Laki kieltää narpoleptikolta). Nykyisellä lääkityksellä Pitkän matkan ajossa otan aina tirsat kun vähäkään alkaa väsyttään. Ennen lääkitystä jo 5 min ajomatka oli hengenvaarallinen.
Muuten, vhh-ruokavalio ja säännöllinen liikunta on vähentänyt oireita niin etten tarvi kovin vahvaa piristävää lääkitystä edes.
Suosittelen hakeutumaan tutkimuksiin. Minulla diagnoosi pelasti elämäni. Vaikka aluksi järkytti ja laittoi elämän palikat täysin uusiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4075933Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?242237Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit251849Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http911441Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko107977- 57968
- 59964
Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?133939- 78871
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te75841