Mistä tietää, mitä YouTubessa olevaa musiikkia voi käyttää omissa YouTube videoissa? Onko merkitystä kaupallistaako oman videon tai ei? Mitä käytännössä tarkoittaa Tavallinen YouTube-käyttölupa?
Musiikkia YouTubesta omiin YouTube videoihin
5
452
Vastaukset
- jhgjhgjjjjhjhgjhgjh
"Mistä tietää, mitä YouTubessa olevaa musiikkia voi käyttää omissa YouTube videoissa?"
YouTubessa on ainakin eritynen kirjasto, en nyt muista sen nimeä, mistä saa valita musiikkia videoihinsa. Tekijöiden lupa on käyttää sitä musiikkia.
Creative Commons lisenssillä julkaistuja videoita voi käyttää ainakin jossain määrin mutta niidenkin ehtoihin kannattaa paremmin perehtyä.
"Onko merkitystä kaupallistaako oman videon tai ei?"
Missä mielessä merkitystä?
Kaupallistetussa videossa näkyy tietysti hirmu määrä mainoksia, mutta videon lataaja ei välttämättä tienaa kaupallistamalla videoitaan senttiäkään, vaikka hänellä olisi kaikki tekijänoikeudet videoonsa.
"Mitä käytännössä tarkoittaa Tavallinen YouTube-käyttölupa?"
Muistaakseni copyrightin alaisuutta tarkoittaa. Eli on tiukasti tekijänoikeuslakien suojaama.
YouTuben syövereissä on kyllä selitetty noita tekijänoikeusasioita, löytyy kun vain viitsii etsiä. - luvallista-käyttöä
Kannattaa noin aluksi katsoa kun on Google/youtube-tilille kirjautunut, että mitä sanotaan vasemman laidan toiseksialimmaisesta CREATE linkistä avautuvissa Audio Library ja Music Policies.
Eri musiikeilla siellä on erilaiset käyttöoikeudet ja vaikutukset jos käyttää omissa videoissa on erilaiset. - Anonyymi
Minulla on YouTube kanava ja olen lukenut tästä "musiikin käyttämisestä omalla videolla", vaikka kuinka monta kertaa mutta on vain niin kovapää, että en tajuu. Siis täh?
Sekoan vain lisää, mitä enemmän yritän asiaan perehtyä.
Jos nyt haluan TheFatRat artistin kappaleen taustamusiikiksi YouTube kanavani projektiini, niin miten siinä käy? Kenelle maksan vai maksanko kellekään - menee vain yli hilseen.
Osaako joku vääntää rautalangasta?- Anonyymi
Olen tähän asti käyttänyt vain YouTuben ilmaiskirjastoa mutta joskus video tarvitsisi artistin musiikkia.
En vieläkään oo päässy selvyyteen. En saa selvää, milloin musiikkia saa laittaa omaan YouTube videoon. Mistä tätä kysyisi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235903- 602027
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2401267- 741135
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691128Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531107- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995