Kolme suurinta ja yleisintä:
1. Myydään puuta, koska "niin kuuluu tehdä"....ja muutkin myy.
2. Vallan tunne = minä "käsken": puut kaatuvat ja joutuvat isoon pinoon - ja metsä häviää.
3. Koettu turvallisuuden tunne, kun pankkitilillä on paljon RAHAA.
Puukaupan syyt yksityismetsänomistajilla
9
240
Vastaukset
- nallepöllö
Miksi on metsänomistajia, jotka luulevat joutuvansa oikeuteen Suomen metsäkeskuksen kanssa, jos eivät noudata nyt heidän ehdotuksiaan? Omat lapsemme ja lastenlapsemme ostaisivat puiden myynnillä osuuksia. Kotirauha pitäisi antaa eikä esittää eläkeläisille vaatimuksia kodista ja muinaisomistuksestamme.
- möllöpöllötys
Tästä sekavuudesta ei kyllä ota seppäkään selvää, en tajunnut yhtään mitään, joten selvennähän hiukkasen asiaasi.
- Siinäpä_faktaa
Youtubesta kun katsot näillä hakusanoilla jutut, niin hymy hyytyy.
MOT Kavaltajan kosto 2012 - Tuo juttu todella sairas, ja pisti vihaksi.
Karpolla on asiaa - Luvaton puunkaato
- 798406342
Nyt taitaa aloittaja päästä nk. outopoika-osastolle. Ollaan varmaan kohta turruttu tämän samaisen tyypin viikottaisiin väläytyksiin, mutta tämä nyt työn alla oleva lienee se kaikkein typerin. Olen itse yritellyt pehmitellä ja myötäillä tämän höperön aivoituksia, mutta rajansa kaikella; kahjo se on ja pyrkii kaikin tavoin tuhoamaan niinkin tarpeellisen asian kuin metsien-/ luonnonsuojeluaatteen.
- justjootaasnäitä
Taas näitä palstahörhön aivoituksia ja aivopieruja täällä.
Minä ainakin kasvatan metsää ja siksi metsää myydään jatkuvasti. Puut kasvaa metsässä jatkuvasti. Ei meidän metsät ole mihinkään hävinneet, vaikka puuta on myyty useamman sukupolven ajan ja myydään vielä minunkin jälkeeni.
Rahaa tietysti tulee, kunten mistä hyvänsä työstä, jota tehdään. Kyseletkö samanlaisia aivoituksia joltain palkansaajalta, että miksi käyt töissä?? - jorma333333
Puut kasvaa kesällä.
Miksi myyn puuta? Oli velkoja,verotusmuutokset,auto pitää olla.
Jne. - KäpylänStalin
Aloittajan ideologiana on ilmeisesti metsien talouskäytön demonisointi.
Viherfasismin mukaisesti kehä-kolmosen sisälle pyritään keskittämään kaikkien suomalaisten asunnot (radan varsille, neukkukuutioihin) ja kehän ulkopuolinen alue on täysin luonnontilaista samoilualuetta viikonloppu-picknickeille. - jfjfhjfhhjfdg
Isätkin monesti sitten metsästä kustantanut pojan opinnot ja sitten jääty kaupunkiin sille tielle kun avautunut hyvä työ tai virka.Sitten vanhoina päivinä peritään vasta metsät ja hyvätuloisena voi hurskastella sitten toisten rahantarvetta.
- Herkuttaja
Heh.
Nyt kyllä unohdit ne tavalliset syysi, jotka aiemmin ole luetellut..
Eli matkat thaikkuihin, uusi kiiltävä auto vuoden parin välein, runsaat ravintolaillalliset yms, yms. Siis herkuttaminen, kuten termisi kuuluu...
Minä myyn puita metsästäni juuri noiden syiden vuoksi. Tietysti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879