Aneurysma päässä

tuntematonpotilasoys

Kertokaapa kokemuksianne tästä.

Itselleni tehtiin tiistaina pään ct-kuvaus ja löytyi pullistuma. Menin aivan paniikkiin enkä osannut lääkäriltä kysyä kaikkea mikä jäi mieltä painamaan..

- joutuuko tällaisissa aina leikkaukseen, vai voidaanko joissain tapauksissa vain seurata pullistumaa?

-mitä voin itse tehdä ettei pullistuma repeäisi?

-minusta laitettiin heti lähete neurokirurgian polille, kuinkahan kauan suunilleen joutuu aikaa odottamaan?

Kuulisin mielelläni kokemuksia muilta jotka olleet samassa tilanteessa. Hirveä ahdistus ja pelko päällä ollut tiistaista lähtien.

5

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aneyrysma

Moi!
      Sitten kun tilannettasi pohditaan, niin päätetään voiko aneyrysmaa leikata, hoitaa angiossa, vai kannattaako jäädä vain seurantalinjalle. Joka tapauksessa päätös tehdään sen mukaan mikä on parasta sinun kannaltasi. Jos tupakoit niin kannattaa lopettaa, ja verenpaineesta kannattaa pitää huolta ettei se ole liian korkea.
      Nykyään aneyrysmien hoito on ihan eri tasoa kuin ennen, sillä uusia menetelmiä on tullut viimevuosina paljon lisää. Ei tarvitse hätäillä :)

• leikattuon

Kannattaa antaa leikata,jos pystyy leikkaamaan.Se on sitten kerralla kunnossa ja voi unohtaa koko asian.Leikkaus ja toipuminen ei kestä kauan.

• aneurysmax2

Ystävältäni on poistettu, vuosia sitten, kaksi aneurysmaa. Anna poistaa , jos se on mahdollista. Nykyään ei tarvi tehdä avoleikkauksia vaan hoidetaan katetroinnilla.

• treci

Ystävälläni oli kaksi aneyrysmaa päässä,ja tilannetta tarkkailtiin vuosikontrollilla,ja ne olivat hävinneet pois!

• Hematooma

Ymmärrän hyvin tilanteesi, mutta aneurysmat ovat melko tavallisia eikä ne automaattisesti ole puhkeamassa. Hyvä, että sinulla on jo lähtete jatkoon.
      Mitä itse voit tehdä? Ainakin sen, että vältät kaikkea voimakasta liikuntaa, kuten punttisalitreeniä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2109
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1557
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1329
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      239
      1214
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1180
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1096
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1041
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      252
      1006
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      926
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      901
    Aihe