TE-toimiston masinoima TARTU-hanke

Väärä-vihollinen

Onko moni palstankäyttäjistä törmännyt jo kyseiseen hankkeeseen? Kyseessä on ilmaiseksi puuhastelua, jotta näiden puuhasteluiden järjestäjät pysyisivät leivän syrjässä kiinni.

Vaikka sanoin TE-toimiston virkamiestädille, että ennemmin haen saikkua kuin suostun mihinkään ilmaispuuhasteluihin, niin oli hän silti ilmoittanut minun sitoutuvan kyseiseen hankkeeseen mukaan.

Näen kyseisen toiminnan kiusaamisena, jonka otan tottakai henkilökohtaisesti.

Mietin, että vaikka kyseinen virastotäti tiesi minun hakevan ennemmin saikkua kuin että suostuisin ilmaispuuhasteluihin, niin miksi hän silti laittoi minut mukaan noihin puuhasteluihin? Siksi, että hän halusi kiusata minua.

Eipä ymmärtänyt kyseinen virastotäti sitä asiaa, että sosiaalisen median avulla voi tehdä kenen tahansa elämän hyvin hankalaksi ja ihan laillisin keinoin.

En ole vielä ottanut kyseistä virastotätiä somekäsittelyni kohteeksi, sillä haluan ensin kertoa hänelle kiusaamiseni mahdollisista seuraamuksista henkilökohtaisesti. Häntä ei siis saa puhelimitse kiinni.

Voin taata sen, että minua ei tulla näkemään yhdenkään "hankkeen" parissa, mutta voiko kyseinen virastotäti ennakoida mitä minä saan aikaan sosiaalisessa mediassa?

Vituttaa alkaa sotimaan suomalaista virastotätiä vastaan, mutta pakkohan hänelle on antaa pieni opetus siitä, ettei kaikki "asiakkaat" ota hänen henkilökohtaista kiusantekoaan riemulla vastaan.

Game on...

69

1359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä_avaus

Tartu on samanlainen orjatyöviritys, kun niin monet muutkin vastaavat hankkeet, joilla ihmisiä huijataan oikean työpaikan toivossa ilmaistöihin orjaksi. Siitä se ura kuulemma urkenee, kun ensin antaa ilmaisen näytön osaamisestaan. Ja vitut.

• Anonyymi

Ette te saa saikkua jatkuvasti koska lääkäri tajuaa aikeenne

Tällöin teidän on pakko mennä kuntouttavaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole pakko mennä, jos ei ole ongelmia elämänhallinnassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvitteletko saikuttamisen olevan jotain rakettitiedettä? Masennusta esimerkiksi on aivan naurettavan helppoa filmata, etenkin, jos on joskus ollut masentunut. Pikkulapsikin osaa esittää surullista, joten...

• Tero26vee

Hei! Olen Tero 26 vee. Neljä vuotta olen kulkenut löylykauha perseessäni. Olen katunut valintaani - miksi en valinnut herätyskelloa. Tik tak ja aamulla prrrrrr. Sen olisin voinut kestää. Perseestä törröttävä löylykauhan varsi on tuhonnut sosiaalisen elämäni. Kuka haluaisi olla sellaisen kaveri, jonka perseestä törröttää löylykauhan varsi. Voi että.

• Virkatäti

Taitaa tulla karesnssi sulle. :) Kuntouttavaan työtoimintaan ja työkokeiluihin on pakko mennä, muuten menee tuet.

• Mää vuan kiltisti sinne työhommaan mitä se täti sulle miäräs:D Ootpahan sennii aejjan tiältä poekessa:DXDXD

• Ensimmäinen_järkevä

kommentti Raskin Pialta vuosiin. Ei kai se vaan ole paranemassa? En kyllä millään voi uskoa.

• EkotorinErkki

No tartu ihmeessä työn sarkaan jos sulle tarjotaan ekotori pesti.

• riistäjänasialla

Näin sitä köyhää kyykytetään entistä enemmän. Nyt sitten sen lisäksi että saa työttömyyskorvauksen jolla ei voi elää, pääsee vielä maksamaan omat "työ" matkat siitä samasta rahasta, joka ei riitä elämiseen edes ilman näitä lisäkustannuksia. Kuka tässä sitten on voittaja? No se firma johon sinut pistetään ilmaiseksi tekemään työtä josta ei makseta palkkaa. Näin riistetään äärimmäisen köyhältä vielä pikkaisen lisää!

• EdesFaktatOikein

Riistäjä on housussas. Kuntouttavan hommissa saat "työ" matkoihin bussikortin, ei tarvi maksaa siitä samasta rahasta. Ole iloinen, ettei sitä ole rajattu käytettäväksi vain "työ" matkoihin, vaan sillä voi päästellä menemään vaikka Laajalammelle perjantai-iltaisin. Sen firman nimi on muuten Mikkelin toimintakeskus ry ja suurin vaikuttaja sen takana Mikkelin kaupunki.

• Laajalammella pääseekin paikallisessa sammuttamaan janonsa oluella ja nauttimaan muuten erittäin hyvää ruokaa. jos muuten hyvin käy voi perjantaisessa bingossakin voittaa hyviä palkintoja.

• AikaPöyristyttävää
        EdesFaktatOikein kirjoitti:

Riistäjä on housussas. Kuntouttavan hommissa saat "työ" matkoihin bussikortin, ei tarvi maksaa siitä samasta rahasta. Ole iloinen, ettei sitä ole rajattu käytettäväksi vain "työ" matkoihin, vaan sillä voi päästellä menemään vaikka Laajalammelle perjantai-iltaisin. Sen firman nimi on muuten Mikkelin toimintakeskus ry ja suurin vaikuttaja sen takana Mikkelin kaupunki.

Niin eli sanot siis, että se yrittäjän toiminnan maksaminen ei jää siihen että työt teetetään ilmaiseksi, vaan siihen päälle vielä maksetaan työmatkakustannukset valtion piikkiin, ja yrittäjän hyväksi. Tämä on taas yksi näitä kokoomuksen ja keskustan masinoimia himmeleitä, millä toisaalta pumpataan lisää valtion kassasta "yrittäjän" taskuun ja samalla kyykytetään niitä kenellä ei ole mitään.
        Älkää nyt vaan v*ttu enää ihmetelkö miksi tämä valtio on kohta konkurssissa. Ei ole valtiovallan tai minkään kunnan tehtävä antaa ilmaista työvoimaa firmoihin, jotka ei muuten kestä pystyssä. Menkööt konkurssiin! Jos ei ole rahaa maksaa palkkoja, niin toiminnalle ei ole edellytyksiä, ja se on game over.

• Paskaakäteeen

Kunnanmäki 7 Tartu hanke. Vittujoooo.

• Toimeentulotukea

"ennemmin haen saikkua kuin suostun mihinkään ilmaispuuhasteluihin"
      Millä perusteella olisit saanut saikkua? Jos et halua ilmaistöihin, niin ota karenssi ja hae toimeentulotukea 40 prosentin vähennyksellä.
      Virkailijoihin on turha kohdistaa vihaansa, sillä tekevät vain työtänsä.

• weareready

Game is over. Saat vastaasi koko virkamies koneiston. Häviö on taattu.

• duunattuopel

Onko ekotorin piha tasotettu?? Onks hyppyrimäellä vielä dantsui??

• Panzer

Sä voit vedota sairauteen ja saikkuun, jos virkailija on sut kuitenkin ilmoittanu tuollaiseen höpöhöpö-hankkeeseen. Lääkäriltä tarvittavat asiakirjat nii eivät hypi varpaille.

• 12321313

Ei mikään saikku auta. 9e töihin joudutaan, vaikka olisi kipeä.

• Kaupungintalo

Nämä tartu hanke on eu tukiraha ja se työlistää ainoastaan näitä hanke vastaavia sen voi hakea vaikka työtön työ hakia.

• viimeinensammuttaavalot

No näinhän se on. Ei tällä hankkeella ole mitään tekemistä oikean työllistymisen kanssa. Jos tahdot tehdä töitä, niin muuta pois mikkelistä ja elä onnellinen elämä.

• Eihän_työttömilläkään
        viimeinensammuttaavalot kirjoitti:

No näinhän se on. Ei tällä hankkeella ole mitään tekemistä oikean työllistymisen kanssa. Jos tahdot tehdä töitä, niin muuta pois mikkelistä ja elä onnellinen elämä.

ole mitään tekemistä oikean työnteon kanssa. Tilanne on sama koko Suomessa.

• juppihippikommariporvari

Mikkelin Toimintakeskus URAA!!! Uutta elämää!!! Tulee lähinnä mieleen DDR tai Neuvostoliitto... talkootöihin reippaina suuren isänmaallisen agendan puolesta...

• perustoimeentulonoikeus

Väistämättä nähtävissä, että Mikkeli näivettyy ja vauhdilla. Yrittäjillä on kilpajuoksu pois mikkelistä käynnissä. Ei ole koulutettua työvoimaa paikallisesti tarjolla, eikä kukaan koulutettu ihminen suostu tulemaan mikkeliin. Mikkeliin jää ainoastaan nämä hommat, missä siirretään kiviä tänään kasasta a kasaan b ja huomenna uudella innolla takaisin kasaan a. Se on sitä työtä se. Siinä ihminen kokee itsensä osaksi yhteiskuntaa! Tulee hyperaktiiviseksi ja oppii uusia työelämässä tarvittavia taitoja! Siis ihan rehellisesti sanottuna vankilassakin ihmistä kohdellaan paremmin!

Kieltäytykää näistä hommista! Ei ole olemassa sellaista virkamiestä joka pystyy eväämään oikeuden perustoimeentuloon. Jos se ei tule kelalta, niin se tulee sossusta.

• 1918

Hyvin sanottu.

• uraasanoryssäkuvitunnäki

Uraa uraa!!! Tänään työnsankari Käkkyrän johdolla ja asiantuntemuksella tasotamme ekotorin kuoppaisen pihan. Uraa...

• 67543

Tartu mikkiin ja puhalla peli poikki?

• psykiatri-7

http://jultika.oulu.fi/files/nbnfioulu-201711083057.pdf

Monet poikkitieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet, että työttömillä on heikompi mielenterveys kuin työllisillä. Dooley ja
      Catalano (2013) ovat tarkastelleet tätä yhteyttä ja löytäneet, että sairausindikaattorit kuten masennus, psykiatriset laitoshoidot ja itsemurhat kaikki korreloivat
      työttömyyden kanssa. Vahvimmat todisteet tälle poikkileikkaavalle suhteelle on osoitettu käyttäen kansallisia väestötilastoja. Wilhelm ym (2003) havaitsivat, että
      työttömäksi joutumisella oli vahvin korrelaatio vakavimpaan masennustilaan (MDD,
      major depressive disorder), kun käytettiin Australian tilastoja mielenterveydestä ja
      hyvinvoinnista. Sama on todettu Yhdistyneen Kuningaskunnan kansallisessa ”Survey
      of Psychiatric Morbidity”- tutkimuksessa, jossa samalla tavalla löydettiin, että
      työttömyys oli vahvassa yhteydessä psykiatriseen häiriöön. Tämän yhteyden ollessa
      ilmeistä, että työttömyyden ja mielenterveyden välillä vallitsee vahva suhde, tämä tieto
      on rajoittunut sen kausaalisuussuhteen johdosta. (Butterworth ym. 2010).
      Hyvinvoinnin vaikutuksia mielenterveyteen on tutkittu monissa eri osatutkimuksissa.
      Useat tutkimukset niin lääketieteen, yhteiskuntatieteiden että taloustieteen osalta ovat
      osoittaneet, että työttömyyteen liittyy terveydellisiä haittoja. Aineistona on käytetty
      sekä poikkileikkaustutkimuksia että paneeliaineistoja, sekä tutkittu yhteyttä
      objektiivisesti että subjektiivisesti. On olemassa myös paneelitutkimuksia, jotka ovat
      tarkastelleet työttömyyttä ja myöhemmin kehittynyttä subjektiivista hyvinvointia,
      etenkin onnellisuutta ja tyytyväisyyttä elämään, mutta näistä saatava näyttö on vielä
      suhteellisen harvassa. (Böckerman & Ilmakunnas 2008.)
      Työttömyydellä on todettu olevan huomattavia negatiivisia vaikutuksia
      mielenterveyteen. (Paul & Moser 2008.) Murphyn ja Athanasou’sin (1999) teettämä
      meta-analyysitutkimus työttömyyden vaikutuksesta mielenterveyteen käsitteli
      nimenomaan näiden kahden kausaalisuussuhdetta. Tutkimus sisälsi yhdeksän
      pitkittäistutkimusta. Tutkijat raportoivat, että työttömyys lisäsi merkittävästi
      ahdistuksen ja kärsimyksen kasvua, mikä tukee oletusta, että työttömyys ei ainoastaan
      korreloi kärsimystä vaan on itse kärsimyksen aiheuttajana. Tutkimuksesta kävi myös
      ilmi, että muutos on pieni työllisyydestä työttömyyteen, kun taas työttömyydestä
      uudelleen työllistymiseen muutos oli huomattavan suuri. (Paul & Moser 2008.)

• Anonyymi

Noihin kaikkiin on helppo lääke. Kun muuttaa mikkelistä pois, niin elämä kukoistaa!

• Sirkanmato

Hä? Luontokin on sen verran häiriintynyt, ettei kala enää syö.

• Anonyymi

Kalastuksesta saatu tulo on ilmoitettava kelaan

• Anonyymi

Nämä tällaiset hankkeet ja ekotorit ja muut on ihan jonninjoutavaa puuhastelua! Yritetään syyllistää työttömiä siitä että ovat työttömiä, ja siksi laitetaan tekemään vaikka mitä "harrastus" hommia ilmaiseksi. Samalla unohdetaan auliisti etsiä syytä siihen miksi mikkelissä ei ole töitä, työvoimaa kyllä on tarjolla.

• Anonyymi

Mikkelissä on töitä ja työntekijöitä.
        Vielä kun löytys palkanmaksajia.
        Pilipalihommia pilipalkalla löytyy kyllä, mutta mistä saatais töitä, joilla eläis.
        Surkeaa norkoilla sossun nurkilla, kun työllä ei elä.

• Anonyymi

Mee töihin

• Anonyymi

En ikinä. Nyt on tästä avauksesta jo yli kolme vuotta. Päivääkään en ole tehnyt töitä, enkä mitään hankehommia tai ylipäätään en ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin vetänyt lonkkaa ja nautiskellut massiivisesta vapaa-ajastani. TE-toimisto on jo luovuttanut minun suhteeni. Tajuavat etteivät saa minua koskaan osallistumaan oravanpyörään. Silti olen edelleen työttömänä työnhakijana! 😂

-Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ikinä. Nyt on tästä avauksesta jo yli kolme vuotta. Päivääkään en ole tehnyt töitä, enkä mitään hankehommia tai ylipäätään en ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin vetänyt lonkkaa ja nautiskellut massiivisesta vapaa-ajastani. TE-toimisto on jo luovuttanut minun suhteeni. Tajuavat etteivät saa minua koskaan osallistumaan oravanpyörään. Silti olen edelleen työttömänä työnhakijana! 😂

-Aloittaja

No onhan se tavoite tuokin. Onnea valitsemallesi polulle, mutta älä tule inisemään että kun sulla ei ole omakotitaloa ja autoa pihassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No onhan se tavoite tuokin. Onnea valitsemallesi polulle, mutta älä tule inisemään että kun sulla ei ole omakotitaloa ja autoa pihassa.

No siitä voit olla varma. Mitä minä tuollaisilla turhakkeilla tekisin? Molemmista olisi vain vaivaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-Aloittaja

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että minkä ikäinen olet?
        Miksei sinua ole laitettu kuntouttavaan?
        Onko tullut missään välissä karenssia?
        Saato asumistukea?
        Saatko toimeentulotukea?

Anteeksi uteliaisuuteni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No siitä voit olla varma. Mitä minä tuollaisilla turhakkeilla tekisin? Molemmista olisi vain vaivaa.

Aivan.
        Miksi kaikilla pitäisi olla omakotitalo ja auto.
        Toki omakotitaloja saa nykyään niin halvalla, että kaikilla on niihin varaa. Kohta perikunnat kai maksavat, kun joku suostuu ottamaan niiltä omakotitalon.
        Otaa sellaisen, missä on puulämmitys ja vähän risukkoa ympärillä niin vot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saato asumistukea?
        Saatko toimeentulotukea?

Anteeksi uteliaisuuteni.

28
        ei ole ongelmia elämänhallinnassa
        ei ole
        tietenkin
        en

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

28
        ei ole ongelmia elämänhallinnassa
        ei ole
        tietenkin
        en

Kiitos vastauksista.
        Ne selvittivät paljon.
        Itsellä sama tilanne, mutta ikä on toisessa ääripään haarukassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos vastauksista.
        Ne selvittivät paljon.
        Itsellä sama tilanne, mutta ikä on toisessa ääripään haarukassa.

Nyt vanhus töihin sieltä odottamaan eläkeikää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saato asumistukea?
        Saatko toimeentulotukea?

Anteeksi uteliaisuuteni.

Kiitos kysymästä. Kerrottakoon, että olen edelleenkin työttömänä työnhakijana ja mihinkään aktivointihommaan en ole osallistunut tänä aikana.

Olen vähän vajaa nelikymppinen.

Minua ei ole laitettu kuntouttavaan tai mihinkään muuhunkaan sen vuoksi, koska minun tiedetään tarpeen tullen saikuttavan ja palaavan aina takaisin työttömien kirjoille siinä vaiheessa, kun kallonkutistajat alkavat vaatimaan kuntouttavia asioita/ lääkkeiden nauttimista.

Karenssia tuli ainoastaan silloin (3 kk.), kun nostin aikoinaan (2014) kytkintä työelämästä vakaasta työpaikasta, heittäytyessäni elämäntapatyöttömäksi.

Saamme hieman asumistukea (minulla on eläkkeellä oleva puoliso).

Toimeentulotukea emme saa.

Kiitos kun kysyit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kysymästä. Kerrottakoon, että olen edelleenkin työttömänä työnhakijana ja mihinkään aktivointihommaan en ole osallistunut tänä aikana.

Olen vähän vajaa nelikymppinen.

Minua ei ole laitettu kuntouttavaan tai mihinkään muuhunkaan sen vuoksi, koska minun tiedetään tarpeen tullen saikuttavan ja palaavan aina takaisin työttömien kirjoille siinä vaiheessa, kun kallonkutistajat alkavat vaatimaan kuntouttavia asioita/ lääkkeiden nauttimista.

Karenssia tuli ainoastaan silloin (3 kk.), kun nostin aikoinaan (2014) kytkintä työelämästä vakaasta työpaikasta, heittäytyessäni elämäntapatyöttömäksi.

Saamme hieman asumistukea (minulla on eläkkeellä oleva puoliso).

Toimeentulotukea emme saa.

Kiitos kun kysyit.

Täydellisen alinta ihmisryhmää olette! Junaradalle pysäyttämään junaa ja pääsette ikieläkkeelle molemmat.

• Anonyymi

Tarttuu orjahommiin vaan. Oletteko laittaneet merkille miten nämä "hankkeet" vaihtavat vuosittain nimeä, että saadaan kupattu EU:lta, kunnalta ja valtiolta sopivasti tukia, kun vanhaan "hankkeeseen" ei voi enää saada rahaa, kun ei mitään hyödyttänyt. Aina vaan on uusia hankkeita ja työntekijöitä saa ilmaiseksi.

• Anonyymi

Aivan haista paska hommia nämä hankkeet. Siellä on töissä paperinpyörittäjiä jotka ei tee *ittuakaan edistääkseen työllistymistä, eikä sieltä saa mitään uusia ideoita myöskään.

• Anonyymi

Vieläkö tarttuu?? Uutta matoa koukkuun? Kyllä nämä hankkeet ovat selvästi hyödyllisiä, ne tuo leivän kouluttajille.

• Anonyymi

Ongelma se että työttömien aines on niin surkeeta, kukaan työnantaja ei halua palkata tappiota firmalle tuottavaa hemmoa. Ihmeisiin ei kouluttajatkaan pysty!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma se että työttömien aines on niin surkeeta, kukaan työnantaja ei halua palkata tappiota firmalle tuottavaa hemmoa. Ihmeisiin ei kouluttajatkaan pysty!

Siis eihän työttömyys johdu tekemättömyydestä vaan siitä ettei ole haluttava työntekijä. Halutuille maksetaan kyllä kernaasti kunnon palkkaa(kin), ei siinä ole sen hirveämpää jujua ketä palkataan. Surkeaa on vaan se, että niitä ei haluttuja siirrellään paikasta toiseen kuin shakkinappuloita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis eihän työttömyys johdu tekemättömyydestä vaan siitä ettei ole haluttava työntekijä. Halutuille maksetaan kyllä kernaasti kunnon palkkaa(kin), ei siinä ole sen hirveämpää jujua ketä palkataan. Surkeaa on vaan se, että niitä ei haluttuja siirrellään paikasta toiseen kuin shakkinappuloita.

Niin, pitkäaikaistyöttömät on niin surkeita, ne ei osaa mitään. Ainakaan sellaista mistä kannattaisi maksaa yli 1000e kuussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, pitkäaikaistyöttömät on niin surkeita, ne ei osaa mitään. Ainakaan sellaista mistä kannattaisi maksaa yli 1000e kuussa.

Nii, ja jokaisen työttömän on hyvä muistaa ihmisarvonsa ettei tarvii sairastuttaa itseään armollisella työnantajalla, joka määrittää työntekijän arvon firmoissa ja muuallakin. Kyllä niitä päivi-ilkka-irmeli- helenoita riittää Teille patsastelemaan ja tuottamaan hevonkukkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nii, ja jokaisen työttömän on hyvä muistaa ihmisarvonsa ettei tarvii sairastuttaa itseään armollisella työnantajalla, joka määrittää työntekijän arvon firmoissa ja muuallakin. Kyllä niitä päivi-ilkka-irmeli- helenoita riittää Teille patsastelemaan ja tuottamaan hevonkukkua.

Ja pahimpia ovat ne olevinaan "vakituiset työntekijät", jotka ovat tottuneet vain olemaan työpaikalla eivätkä tekemään töitä. Siihen kun tulee uusi noheva, vaikka pitkäaikaistyöntekijä tekemään töitä ne tunnit, mitkä hänelle kuuluu, niin lorviva urautunut, uutta oppimaton vakityöntekijä ottaa silmätikuksi. Saattaa jopa "neuvoa", että ei pidä tehdä noin nopeasti tai meille annetaan uusia tehtäviä...

• Anonyymi

Jos et tahdo kaiken maailman puliveivareiden uhriksi jossakin hankkeessa, niin resepti on helppo! Mene töihin. Jos pätevyys ei riitä, niin sitten kouluun ja sen jälkeen töihin.

PS. Koulu sanalla ei tässä yhteydessä tarkoiteta esedua, jonka tutkinto on kelpoinen lähinnä paskapaperiksi.

• Anonyymi

Entäpä jos on niin vanha, ettei onnistu, tai kannata kumpikaan.
        Kukaan ei ota 61 vuotiasta töihin.
        Kouluun ei kannata mennä, koska valmistuttuaan on jo eläkkeellä.
        Nyt siis pitää roikkua työmarkkinatuella ja pelätä, että pakotetaan johonkin hankkeeseen.
        Työuraa takana yli 40 vuotta.

Eläkeputki takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt siis pitää roikkua työmarkkinatuella ja pelätä, että pakotetaan johonkin hankkeeseen.

Eläkeputki takaisin.

Mikäs pakko roikkua työttömänä? Vai ootko vielä tuossa iässä ja tuolla työhistorialla niin köyhä? Jättäydy muutamaksi vuodeksi kokonaan pois almujen piiristä, saat olla rauhassa eläkeikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkeputki takaisin.

Viadialle mustalaisten käytettyjä kalsareita nuuhkimaan! Sinne kelpaat kyllä ja lakkaa jatkuva tilitys "työuraa takana, eläkeputki poistettu" jne. vastaavaa itkua sulta!

OLET TYÖIKÄINEN EDELLEEN!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viadialle mustalaisten käytettyjä kalsareita nuuhkimaan! Sinne kelpaat kyllä ja lakkaa jatkuva tilitys "työuraa takana, eläkeputki poistettu" jne. vastaavaa itkua sulta!

Niin juuri. Ja lähäriksi pääsee aina, ihan oppisopimuksella, alkaa massit juosta heti, ei tarvitse istua koulunpenkillä. Vai ei työ kelpaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs pakko roikkua työttömänä? Vai ootko vielä tuossa iässä ja tuolla työhistorialla niin köyhä? Jättäydy muutamaksi vuodeksi kokonaan pois almujen piiristä, saat olla rauhassa eläkeikään.

Ei ole ollenkaan pakko roikkua työttömänä mun tapauksessa.
        En ole köyhä ja sehän aina kertoo ihmisen varallisuudesta, jos ei saa toimeentulotukea. En siis saa sitä. Pitäis laittaa aika lailla haisemaan, että ehtisin saada toimeentulotukea ennen eläkettä. Kerään noita almuja, koska kyllä 577 egellä, vai onko se jo ylikin, heittää kivan matkan Keski-Eurooppaan, ostaa parasta pihvilihaa ja silleen.
        Sillon sitä kestää pientä kiusaamistakin. Ihan pakon edessä voi jättäytyä työkkäristä pois ja palata jonkin ajan päästä takaisin. Reilu vuosi pitää vielä odotella. Sit voi muuttaa pysyvästi Espanjaan.
        Jotakuta täällä selvästi sapettaa, kun varakkaampi melkein eläkeläinen huutelee asioistaan.
        Ähä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MUTTA KUN KUKAAN EI OTA TÖIHIN!

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ei ole oikeita töitä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole oikeita töitä..

Ei niin. Tosiaan ovat jotain työelämään tutustumisia, vähän vajaalla käyville. Mitättömät tunnit, mitätön korvaus.
        Sit ihmettelen, miten ihmeessä lastenteatteri hakee koko ajan ko. hommiin työvoimaa.
        Mikä siellä mättää. Koiranpissittäjän paikka sentään aukeaa vain kerran vuodessa.

• Anonyymi

Ei ole oikeita työpaikkoja. Ne ovat ohjausta uuteen elämään. Halia ja huolenpitoa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Mihis se kirjojen mättäjä on leikattu? Vai oliko eri viedo.
        Mut joo, karseeta jargonia. Eivät usko itsekään noihin jaarituksiin.
        Varsinainen aines ei esiinny näytellyllä videolla.

• Anonyymi

Käy koulut ja hanki pätevyys,
      et voi panna sitä päihteiden syyks,
      ettet pystynyt pitämään rotia.

• Anonyymi

Ammattikorkeasta valmistutaan suoraan työttömäksi ja sitä kautta ekotorille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ammattikorkeasta valmistutaan suoraan työttömäksi ja sitä kautta ekotorille.

tuossa siis koko kappaleen sanoitukset jotta kokonaisuus hahmottuu paremmin viestistäni :

https://lyrics.fi/jukka-poika/ala-tyri-nyt

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      5994
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      53
      3011
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2193
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1807
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      18
      1750
    7. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1519
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1512
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      48
      1486
    10. Hyvää joulua!

Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      9