Yleistä siisteyttä koiran omistajilta

tarajere1

Olen pannut merkille että varsinkaan miehet ulkoillessaan koiran/koiriensa kanssa eivät ehkä edes tiedä mikä on "kakkapussi". Sitä ei juuri koskaan ole, naisilta se kuitenkin usein löytyy.

Varsinkin Kymintien (Helsinki Kumpula) varressa asuvana huomaan että kadulla kulkevat koirat saavat tehdä tarpeensa meidän piha/katu-alueen nurmikolle.
Yhdenkin miehen koira kävi kahteen otteeseen, samalla reissulla. Tänään 17.3.
Yskähdin, hän vilkaisi sivuilleen ja jatkoi matkaansa. Kurjaa. Kyllä jokaisen koiran omistajan täytyy huolehtia siitä sonnasta mitä koirat tuottaa. Eihän siinä ole kuin yhteinen hyvä että paskasta vapaa luonto (vaikkei omasi olisikaan) on huomattavasti parempi muiden tallaajien taholta, olivatpa he sitten toisia koiria, lapsia tai ketä vaan.

En käsitä mikä siinä voi olla niin vaikeaa. Samalla lailla taipuu selkä joka ihmisellä, tahtoa vain puuttuu.

Minullakin on koira ja yleisestiottaen se sontii metsään joka meillä vielä toistaiseksi on käytössä. Joskus kuitenkin käy niin että tehty on heti ulos tultua ja kun on pelattu keppipeliä säädetyn ajan, hätä (lue malttamattomuus) yllättää just siinä kotinurmikolla.
Asialle ei voi muuta kuin antaa sen tehdä, kaivaa pussi taskusta ja yhdessä se kiikutetaan roskikseen.

Ymmärrän että koiralle voi hätä tulla missä vain mutta kyllä se pieni pussi mahtuu miehenkin taskuun yhtähyvin kuin naisenkin.

PS. asuintalojen piha-alueet eivät ole oikopolkuja koiranulkoiluttajille. Oman talon koirat saavat kärsiä siitä kun ohikulkevat sontivat.

Meillä kun järjestyssäännöissä lukee että kotieläimet eivät saa tehdä tarpeitaan piha-alueelle.

En tiedä pitäisikö ehdottaa liikennemerkkejä : Kauttakulku kielletty.

12

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikannata

      "En tiedä pitäisikö ehdottaa liikennemerkkejä : Kauttakulku kielletty."

      Voin kertoa että ei maksa vaivaa. Ei ne niitä lue eivätkä ymmärrä.

    • helluvaa

      Suuri osa ihmisistä ei myöskään tiedä mikä on roskis.

      • roskatroskiin

        Suoranaista tekopyhyyttä on koirien luonnollisista jätöksistä valittaminen, kun ei itse osaa hoitaa jäteastiaan meneviä asioita niille kuuluviin paikkoihin: roskiin. Valitettavasti tällaista jeesustelua näkyy etenkin tällä nettisivustolla, kun kauhistellaan "Voi kuinka Erkki ei taas siivonnut ulosteita" jne., ja itse ei laita tikkuakaan ristiin omien roskien siivoamisesta, josta on vähintään yksi pykälä laissa - aivan samalla tavalla kuin koiran jätteiden siivoamisestakin. Ja ennen kuin joku tulee itkemään, kyllä, siivoan oman koirani jätteet tieltä ja vien ne roskiin. Mahtavasti ainakin täällä päin on lakipykälät toimineet, etten ole nähnyt kuin yhden pökäleen tänä vuonna. Turhanpäiväistä valitusta ja propagandaa. Täällä käsketään aina tekemään asioille jotain, eikä vain seurata vierestä, miksi et sanonut mitään? Joku vanha pappa mitään sinun rökimisiäsi ymmärrä.


      • Oletkoääliö

        Se että osa ihmisistä ei tiedä mikä on roskis, ei mitenkään ole puolustus sille että koiran jätökset jätetään hoidetuille alueille!

        Vain ääliö ajattelee, että kun joku käyttäytyy huonosti, niin minäkin saan luvan käyttäytyä huonosti.


      • roskatroskiin
        Oletkoääliö kirjoitti:

        Se että osa ihmisistä ei tiedä mikä on roskis, ei mitenkään ole puolustus sille että koiran jätökset jätetään hoidetuille alueille!

        Vain ääliö ajattelee, että kun joku käyttäytyy huonosti, niin minäkin saan luvan käyttäytyä huonosti.

        Oletko sinä se "ääliö?" Naurettavaa, juurihan sanoin, että hoidan itse koiran jätökset. Pointtini oli, että JOKAISEN tulisi huolehtia omalta osaltaan ympäristön puhtaudesta, ei AINOASTAAN koiranomistajien. Huoh. Jos ulosanti on tyyliä "olet ääliö", se kertoo jo todella paljon ihmisestä, minä en missään vaiheessa ketään haukkunut.


      • Oletkoääliö

        Lueppa tuo sinun kirjoittamasi tekstisi uudestaan. Taisit jo unohtaa mitä kirjoitit?


    • koiranomistaja

      Kyllä ihmiset on muutenkin välinpitämättömiä ja laiskoja noissa roska-asioissa. Ei osta/viitsitä lajitella roskia oikein tai ei ollenkaan. Tyhmyyden huippu on se kun bioastiaan laitetaan ruokia pakkauksineen. Kyllä pitäisi olla kaikkien yhteinen etu, että pidetään ympäristö siistinä ja roskat oikeissa paikoissa, ei vaan ainoastaan tämä koiran jätös. Ja vinkkinä lenkkeilijöille: kakkapussi mukaan lenkille jos hätä yllättää.

      • Enpissilenkillä

        Lenkkeilijöillä harvoin kakka yllättää tai ainakin itse menen mieluummin vessaan, kun kakin lenkilläni.


      • kylläyllätti
        Enpissilenkillä kirjoitti:

        Lenkkeilijöillä harvoin kakka yllättää tai ainakin itse menen mieluummin vessaan, kun kakin lenkilläni.

        Kyllä kuule taitaakin lenkkeilijän joskus yllättää.Meidän läheisessä pienessä metsikössä olin koiran pentuni kanssa.Siellä sitten koira yhtäkkiä piehtaroi maassa, ja ihmisenpaskat, ihan wessapaperien kanssa oli siinä koiran alla.Kylläpä yökkäilin ja kirosin, kun koiraani sen jälkeen pesin XI


      • Enpissilenkillä

        No onpa sulla ääliö koira! Ota kissa lemmikiksi. Se on siisti eläin.


      • pahaahajua
        kylläyllätti kirjoitti:

        Kyllä kuule taitaakin lenkkeilijän joskus yllättää.Meidän läheisessä pienessä metsikössä olin koiran pentuni kanssa.Siellä sitten koira yhtäkkiä piehtaroi maassa, ja ihmisenpaskat, ihan wessapaperien kanssa oli siinä koiran alla.Kylläpä yökkäilin ja kirosin, kun koiraani sen jälkeen pesin XI

        Sille ei joo voi mitään että koirat tykkää piehtaroida pissassa ja kakassa. Ne syövätkin muiden eläimien kakkoja innoissaan! Ulosteissa kieriskelevä raadonsyöjä lemmikkieläimenä on makea juttu!


      • kissatkuriin
        Enpissilenkillä kirjoitti:

        No onpa sulla ääliö koira! Ota kissa lemmikiksi. Se on siisti eläin.

        Kissako siisti? Käy kusella paskalla ihmisten aitoissa jne.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe