Kevät korkattu

Nyt se alkaa sitten konkreettisesti, kevät nimittäin. Vaikka ulkona sataa kinttaan kokoisia märkiä lumihiutaleita, sisällä hehkuu kukkaloisto, Hain nimittäin pirttiin kolme eriväristä kukassa olevaa paavalinkukkaa ja ah nautin. Kohta sitten pääsiäiseksi keltaista joka on voimaväri. Jokos teillä on kevät aloitettu puuhissanne?

65

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lue musa-riimejäni.
      Tai...taidat olla lukenutkin.
      Näköjään.

      H.

      • Voimmää lukeakkin mut en osallistua. Aloittaja itse pitää niin tiukankorkeaa rimaa sinne että tälläinen joka ei osaa riimitellä ei sinne itseään lähde munaamaan ja pashaa tietoisesto saamaan niskaansa. . Että silleen.


    • mimmimum-..mi

      Siinä mielessä kevät on korkattu....että allerginen nuha jo iski....näin aikaisin ...luulin ensin vilustumiseksi....mutta jatkuikin vetisenä vuotona ja aivastuksilla....ei muuta kuin lääkkeet käyttöön....
      Minulla on neilikoita maljakossa juuri auennut kimppu....kauniita.

      • Kukat on ihania.
        Jostain luin että lepän siitepölyä jo ilmassa. Kannattanee aloittaa lääkitys hyvissä ajoin jos sellaiseen on tarvetta. Kohta katupöly varsinkin etelässä aiheuttaa allergisille jos muillekin hengitystieoireita.


    • Katkoin noin viikko sitten kouvunoksia maljakkoon ja niissä on jo pienet lehdenalut.
      Tänään käyn napsimassa "hajunkissoja", kuten tytär pienenä sanoi.

      Ahkeraliisan siemenet pitäisi laittaa itämään, vaan minulla ei niitä ole.

      • Kun itse kasvattaa siemenistä, ihana seurata kun verso nousee mullasta ja saa voimaa sitten päivänvalosta.


      • Missasinkojotain kirjoitti:

        Kun itse kasvattaa siemenistä, ihana seurata kun verso nousee mullasta ja saa voimaa sitten päivänvalosta.

        Koivunoksaan korkealle ..:)
        Samettikukkaa ja kesäkurpitsaa laitan ainakin ja sitten hunajakukkaa, jonka siemeniä otin syksyllä naapurin pellolta. Seassa oli myös erivärisiä ruiskukkia.
        Pajunkissat haettu, valkoisia pulleita silitetty.


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Koivunoksaan korkealle ..:)
        Samettikukkaa ja kesäkurpitsaa laitan ainakin ja sitten hunajakukkaa, jonka siemeniä otin syksyllä naapurin pellolta. Seassa oli myös erivärisiä ruiskukkia.
        Pajunkissat haettu, valkoisia pulleita silitetty.

        Minkälainen kukka on hunajakukka?
        Samettikukkia minäkin aina laitan. Samettiruusuista en tykkää, mutta samettikukat on kivoja ja toooooosi kestäviä.
        Ruusupapuja jep jep ja sitten kellokukkaa laitan myös.


      • Ancelina kirjoitti:

        Koivunoksaan korkealle ..:)
        Samettikukkaa ja kesäkurpitsaa laitan ainakin ja sitten hunajakukkaa, jonka siemeniä otin syksyllä naapurin pellolta. Seassa oli myös erivärisiä ruiskukkia.
        Pajunkissat haettu, valkoisia pulleita silitetty.

        "Ancelina"

        Ei saa unohtaa myöskään hyöty-kasveja.
        Ei missään nimessä.

        Niiden vahvat aromit pitävät örkit loitolla.
        Houkutellen haltijoita.

        H.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Minkälainen kukka on hunajakukka?
        Samettikukkia minäkin aina laitan. Samettiruusuista en tykkää, mutta samettikukat on kivoja ja toooooosi kestäviä.
        Ruusupapuja jep jep ja sitten kellokukkaa laitan myös.

        Hunajakukka on lemmikkikasvien heimoon kuuluva, näin muistelisin.
        Sinisävyinen nätti kukka, varmaan perhoset siitä tykkää.
        Etsipä kuvia googlesta.

        Ruusupavut joo, niitä pitää laittaa myös.


      • Ancelina kirjoitti:

        Koivunoksaan korkealle ..:)
        Samettikukkaa ja kesäkurpitsaa laitan ainakin ja sitten hunajakukkaa, jonka siemeniä otin syksyllä naapurin pellolta. Seassa oli myös erivärisiä ruiskukkia.
        Pajunkissat haettu, valkoisia pulleita silitetty.

        Minä olen pikkasen laiskunut noihin siemennyksiin vaikka kovin kesäkukista pidänkin. Haen sitten kesäkuun kymmenennen jälkeen ulkokukat puutarhalta ja sommittelen niistä mieleiseni ryhmät ruukkuihin. Aikasti paljon olen kukkapenkit jo hävittänyt.


      • Missasinkojotain kirjoitti:

        Minä olen pikkasen laiskunut noihin siemennyksiin vaikka kovin kesäkukista pidänkin. Haen sitten kesäkuun kymmenennen jälkeen ulkokukat puutarhalta ja sommittelen niistä mieleiseni ryhmät ruukkuihin. Aikasti paljon olen kukkapenkit jo hävittänyt.

        Meillä on helppohoitoiset kukkapenkit, pelkästään perennoita.
        Ja kukkivia pensaita.

        Olen aikaisemmin laittanut enemmänkin siemeniä itämään, on niin kiva seurata kasvun ihmettä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Meillä on helppohoitoiset kukkapenkit, pelkästään perennoita.
        Ja kukkivia pensaita.

        Olen aikaisemmin laittanut enemmänkin siemeniä itämään, on niin kiva seurata kasvun ihmettä.

        Pensaita meilläkin ja pari uusittua kukkapenkkiä jossa perennoita. Syreeniaita kiertää tonttia. Aiemmin oli iso kolmionmuotoinen kukkapenkki mutta siihen iski niin sitkeä rikkaruohokasvi jota ei saanut millään pois niin katsoin paremmaksi hävittää koko penkin ja laitoimme päälle terassin. Kiva sekin kun siinä on iso ruokapöytä. Jos vielä ensi kesänä laittaisi siihen sellaisen paviljongin päälle. Ja muuten sitten ruukkukasveilla koristelisi ympäristöä, ja lampuilla ja kaikella muulla :D.


      • Missasinkojotain kirjoitti:

        Pensaita meilläkin ja pari uusittua kukkapenkkiä jossa perennoita. Syreeniaita kiertää tonttia. Aiemmin oli iso kolmionmuotoinen kukkapenkki mutta siihen iski niin sitkeä rikkaruohokasvi jota ei saanut millään pois niin katsoin paremmaksi hävittää koko penkin ja laitoimme päälle terassin. Kiva sekin kun siinä on iso ruokapöytä. Jos vielä ensi kesänä laittaisi siihen sellaisen paviljongin päälle. Ja muuten sitten ruukkukasveilla koristelisi ympäristöä, ja lampuilla ja kaikella muulla :D.

        Vuohenputki on hankala, hyötykasvi, joten kaipa se olisi syötävä pois tai käytettävä rohdoskasvina.
        Leviää joka paikkaan ja mahdoton homma kitkeä pois. Muuta ehtisi koko kesänä tekemäänkään.

        Ostan pelakuut ja amppeleihin esim. Miljoonakellot,varmaan jotain muutakin, petunioita ehkä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Vuohenputki on hankala, hyötykasvi, joten kaipa se olisi syötävä pois tai käytettävä rohdoskasvina.
        Leviää joka paikkaan ja mahdoton homma kitkeä pois. Muuta ehtisi koko kesänä tekemäänkään.

        Ostan pelakuut ja amppeleihin esim. Miljoonakellot,varmaan jotain muutakin, petunioita ehkä.

        Juu vuohenputki se oli. Hävisin taistelun sitä vastaan. Harmitti kun niin paljon hyviä kukkia meni sen penkin mukana. Osan pelastin ja ainakin nyt näyttää tai näytti viime kesänä ette uuteen penkkiin vuohenputkea salamatkustanut.

        Minun kestosuosikkejani ovat ainakin petuniat ja lobeliat, niistä erivärisiä yhdistelmiä ruukkuihin. Lisäksi pelakuita johonkin ja kehäkukkaa, jota siemeninä olen kylvänyt muutamina vuosina. Jos jotain olen aina koittanut, mutta kestosuosikit olleet aina samat. Mustasilmäsusannaa näkyy tänä vuona olevan valkoisen ja keltaisen lisäksi punaistakin.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Ei saa unohtaa myöskään hyöty-kasveja.
        Ei missään nimessä.

        Niiden vahvat aromit pitävät örkit loitolla.
        Houkutellen haltijoita.

        H.

        hunksz

        Kyllä, hortonomi-hunksz on aivan oikeassa, hyötykasvit ovat erittäin tärkeitä.
        Onkohan niin vahva-aromista kasvia olemassakaan, että.....no joo :)
        Haltijan kun näkisinkin, kasvimaan laidalla kykkivän.


    • lugtjf

      Maaliskuu on kevättalvea.

      • Juu myute kevättalvi sisältää myös sanan kevät :). Eli kevättä alkaa olla ilmassa ja rinnassa, ainaki mulla :).


    • Heikunkeikku

      Sain viime sunnuntaina syntymäpäivälahjaksi kerrassaan ihania kukkia. Korkeita ruusuja 10 kipaletta. Toin ne tänne yläkertaan nokkani eteen, että voin niitä ihailla.
      Ovat shamppanjan värisiä ja nyt kun ovat auenneet (mutta ei liikaa), niin näyttää kuin niitä olisi enemmänkin kipalemäärältään.
      .
      Minähän tein akvaariostani kukka-akvaarion, josta oon täällä kertonut. Joitakin kukkia on kuollut, kun osa kukista oli vääränlaisia ja kasvoivat liian korkeiksi.
      Tällä hetkellä akvaariossa on pläiskiä, joissa ei ole kukkia ollenkaan. Osa on hieman nuhrusen näköisiä.
      Eilen yhtäkkiä putkahti mieleeni, että mitäs jos ostaisin siemeniä ja esikasvattaisin niitä akvaariossa. Liian aikaisin kun ei voi siemeniä tällätä, kun valoa ei ole tarpeeksi.
      Mutta akvaariossa sitä valoa on ja suorastaan innostuin ajatuksesta, että akvaario olisi esikasvatuslasilaatikko. Kun kasvavat isommiksi, niin nappaan ne ruukkuihin jatkamaan kasvua ja pukkaan uusia siemeniä kasvamaan.
      Minusta hyvä idea.
      Aamulla mietin, josko lähtisin siemenkauppaan tänään. Vielä en ole lähtenyt, kun ruoka-aika ei ole vielä ohi.
      Kaikenkaikkiaan minulla on paljon kukkia täälä sisällä. Enimmäkseen ISOJA. Yks palmu on kahden kerroksen korkuinen. Tuolta alhaalta sen varsi on kavunnut tänne ylös.

      • Hyvä ajatus tuo akvaarioesikasvatus. Valo kun ei vielä riitä esikasvattamaan muualla.

        Kukkasi on varmaan komeita, voi nähdä sielun silmillä.


      • Heikunkeikku
        Missasinkojotain kirjoitti:

        Hyvä ajatus tuo akvaarioesikasvatus. Valo kun ei vielä riitä esikasvattamaan muualla.

        Kukkasi on varmaan komeita, voi nähdä sielun silmillä.

        Oon pistellyt kukkalamppuja sojottamaan sinne tänne, muuten kukat eivät saisi tarpeeksi valoa.
        Aikaisemmin mulla oli enemmänkin kukkia, mutta oon osan laittanut pois, kun ihan-ihan joka paikkaan en ole niitä kukkalamppuja voinut laittaa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Oon pistellyt kukkalamppuja sojottamaan sinne tänne, muuten kukat eivät saisi tarpeeksi valoa.
        Aikaisemmin mulla oli enemmänkin kukkia, mutta oon osan laittanut pois, kun ihan-ihan joka paikkaan en ole niitä kukkalamppuja voinut laittaa.

        Mun nuorimmainen lapsonen oli niin allerginen ja stmainen joten silloin ei voinut kuvitellakkaan mitään kukkia sisälle, Sen tähdän meilä ei juurikaan ole sisällä kukkia. Paitsi leikkokukkakimppu silloin tällöin ja tietty joulutähdet, pääsiäisnarsissit ja vappukukat.

        Sulla häytyy olla isot tilat


      • Heikunkeikku
        Missasinkojotain kirjoitti:

        Mun nuorimmainen lapsonen oli niin allerginen ja stmainen joten silloin ei voinut kuvitellakkaan mitään kukkia sisälle, Sen tähdän meilä ei juurikaan ole sisällä kukkia. Paitsi leikkokukkakimppu silloin tällöin ja tietty joulutähdet, pääsiäisnarsissit ja vappukukat.

        Sulla häytyy olla isot tilat

        Ei varmasti suurin surminkaan ala kukkia kotiin kiikuttelemaan, jos joku asukas on allerginen kukille. Onneksi kukat eivät ole mitään must-juttuja. Ilmankin pärjää hyvin ja onhan niitä olemas kauniita silkkikukkia. Nykyään kovin aidon näköisiä palmuja ja muita kukkia.

        Mulle tuli yllärivieraita tänään päivällä. Mukavempaa olisi ollut, jos olisivat etukäteen ilmoittaneet tulostaan. Onneksi joitakin nisunnäköisiä korppuja löysin kaapin perältä:)
        Sain uuden kimpun kukkia. Tulppaaneja:)


    • t.lesken-lehdy

      Korkattu ei ole vielä.
      Pistin käymään pääsiäiskiljut 50 ltr saaviin.
      Aion kutsua Hunksin kylään jahka se avaa huaweitinsa.
      Voimme muistella kosteita aikoja stadista.

      • No sullahan on suunnitelmat valamiina :D.
        Kiljupöntön tyhjetessä pitkää huolta toisistanne.


      • t.lesken-lehdy

        Ehdottomasti lirkuttelemme toistemme korviin kiljukkaita sanoja, kuten
        "mitäpä kuuskyt höpönassuni, viemmekö naapurin koiran ulos"
        "sää osaat tehdä parhaat aloitukset"
        "saunokaamme"
        "onko mitään mitä et olisi tehnyt tässä elämässä"


      • t.lesken-lehdy kirjoitti:

        Ehdottomasti lirkuttelemme toistemme korviin kiljukkaita sanoja, kuten
        "mitäpä kuuskyt höpönassuni, viemmekö naapurin koiran ulos"
        "sää osaat tehdä parhaat aloitukset"
        "saunokaamme"
        "onko mitään mitä et olisi tehnyt tässä elämässä"

        No tuossahan vierähtänee tovi jos toinenkin. Jos hää nyt vain suostuis sun vieraaks.


    • suvenelli1

      Viikko sitten pikkuvesseleiden kanssa laitettiin itämään ruohosipulia, persiljaa ja korianteria. Ovat jo pökänneet pintaa. Harmi, että nyt on pilvistä. Tuohon ikkunalaudalle paistaisi niin ihanasti. Laitoin kohdevalon.
      Kukat laitan itämään myöhemmin.

      Ihanaa kun on kevät :)

      • Niin minustakin :). Valoa kohti mennään ja se tuntuu hienolta.


    • eppu2

      Maalaispirtillä oltiin ja kolme joutsenta nähtiin. En ole ennen nähnyt näin aikaisin sillä korkeudella.
      5 pussia siemeniä on tullut ostettua, jotain vielä täytyy, kun kerkiää.
      Pilvipouta on nyt.

      • Minä näin täällä meidän korkeuksilla joutsenpariskunnan lentävän. Ei taida vielä sulia vesiä täältä löytyä.


      • Heikunkeikku
        Missasinkojotain kirjoitti:

        Minä näin täällä meidän korkeuksilla joutsenpariskunnan lentävän. Ei taida vielä sulia vesiä täältä löytyä.

        Ei kaksi ilman kolmatta.
        "eppu2" on nähnyt joutsenia, "missasinkojotain" on nähnyt joutsenet lentävän taivaalla ja meikäläinen on kuullut äänen. Nähnyt en, mut kuullut oon.
        Sekin on ees jotakin:)

        Ps. ohihuomautuksena vaan, että on hupaisaa klikkailla kuvia, ennenkuin saa luvan lähettää kommenttinsa. Äsken jouduin "ohittamaan" kuvasarjat 9 kertaa sitten tuli taas kuvasarja, josta klikkailin saman verran ruutuja. Monet ruudut rastituksen jälkeen vaihtuivat uuteen ja taas uuteen kuvaan.
        Mä ilmeisesti muistutan kovastikin robottia, kun noin monesti pitää varmistaa ja varmistaa ja varmistaa.
        Nyt vihdoinkin saan painaa tota alla olevaa lähetä-nappia. Täältä tää kommentti nyt lähtöööööööö...


      • mimmimum-..mi
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Ei kaksi ilman kolmatta.
        "eppu2" on nähnyt joutsenia, "missasinkojotain" on nähnyt joutsenet lentävän taivaalla ja meikäläinen on kuullut äänen. Nähnyt en, mut kuullut oon.
        Sekin on ees jotakin:)

        Ps. ohihuomautuksena vaan, että on hupaisaa klikkailla kuvia, ennenkuin saa luvan lähettää kommenttinsa. Äsken jouduin "ohittamaan" kuvasarjat 9 kertaa sitten tuli taas kuvasarja, josta klikkailin saman verran ruutuja. Monet ruudut rastituksen jälkeen vaihtuivat uuteen ja taas uuteen kuvaan.
        Mä ilmeisesti muistutan kovastikin robottia, kun noin monesti pitää varmistaa ja varmistaa ja varmistaa.
        Nyt vihdoinkin saan painaa tota alla olevaa lähetä-nappia. Täältä tää kommentti nyt lähtöööööööö...

        Minä en päässyt lähettämään millään ensimmäistä kommenttiani tänään tänne..
        tuli vaan ...et ole kirjautunut....ei auttanut muu kuin poistaa kirjoitukseni...joo...kyllä tuo palapelileikki menee vähän yli joskus....


      • Heikunkeikku
        mimmimum-..mi kirjoitti:

        Minä en päässyt lähettämään millään ensimmäistä kommenttiani tänään tänne..
        tuli vaan ...et ole kirjautunut....ei auttanut muu kuin poistaa kirjoitukseni...joo...kyllä tuo palapelileikki menee vähän yli joskus....

        Tuo mun edellinen kommenttini tuosta lähettämisestä olisi jatkunut, sikälimikäli olisin viitsinyt uudestaan jatkamaan kirjotusta.
        Nimittäin ei se suostunutkaan lähettämään kirjoitustani, vaan jouduin jatkamaan kuvasarjoilla leikkimistä. Klikkailin arviolta 15 kertaa vielä noiden edellisten lisäksi.
        Hupaisaa touhua.
        Katsotaan nyt pääsenkö vain kymmenellä klikkauksella.
        Nyt kokeilen: hetkonen putkonen..


      • New-age

        Mulla on koko päivän tökkinyt tämä suomi24. Kiva kun kirjoituksen jälkeen lähetys ei onnistu: peruuta tai poistu. En viitsi laittaa palautetta, koska vastaavat 2-3 kk:n päästä.
        Kethuttaa. Sauna renthoutti. Ei khameroita.

        Pitääpä napata kiikarit jonain aamuna ja lähteä taivastelemaan, josko niitä parvia tai auroja näkyisi.


      • New-age kirjoitti:

        Mulla on koko päivän tökkinyt tämä suomi24. Kiva kun kirjoituksen jälkeen lähetys ei onnistu: peruuta tai poistu. En viitsi laittaa palautetta, koska vastaavat 2-3 kk:n päästä.
        Kethuttaa. Sauna renthoutti. Ei khameroita.

        Pitääpä napata kiikarit jonain aamuna ja lähteä taivastelemaan, josko niitä parvia tai auroja näkyisi.

        Tämä on tökkinyt jo monta päivää.
        Tuossa tämän tekstilaatikon yläreunassa lukee "5000 merkkiä jäljellä", kun aloitat viestiä kirjoittaa, ellei luku pienene, viestiä ei voi lähettää. Turha kirjoittaa, peruuta tai poistu ilmoitetaan.
        Taidan saada kolmannella kerralla tämän viestin lähtemään.

        Kaksi joutsenta lensi äsken lammen suuntaan, käyn päivällä katsomassa vieläkö ovat joensuiston sulassa uiskentelemassa.


    • Onko kukaan koskaan ollut sellaisessa muuttumisleikissä jossa muokataan ihmisestä esiin parhaat puolet. Siis laitetaan hiusmalli ja väri hiuksiin. Neuvotaan pukeutumisessa et mikä tyyli sopii itse kullekin jne.

      • Heikunkeikku

        En ole koskaan ollut muuttumisleikissä, enkä haluaisikaan.
        Olisi kauheeta, jos neuvottais leikkaamaan hiukset pottapäiseksi sekakiharaisuudeksi, värjättäis hiukset ylivaaleiksi ja sit käskettäis pistämään ei-mun tyyliset kuteet niskaan. Joku polvipituinen kukkakuvioinen leveä hame ja pusero, jossa kruusattuja pitsisiä yksityiskohtia. Ja naama ilman meikkiä.
        En olisi rohkea syömään rokkaa ja menemään tommoseen leikkiin.


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        En ole koskaan ollut muuttumisleikissä, enkä haluaisikaan.
        Olisi kauheeta, jos neuvottais leikkaamaan hiukset pottapäiseksi sekakiharaisuudeksi, värjättäis hiukset ylivaaleiksi ja sit käskettäis pistämään ei-mun tyyliset kuteet niskaan. Joku polvipituinen kukkakuvioinen leveä hame ja pusero, jossa kruusattuja pitsisiä yksityiskohtia. Ja naama ilman meikkiä.
        En olisi rohkea syömään rokkaa ja menemään tommoseen leikkiin.

        En minäkään menisi.
        Telkkarissa menee sarja, ´´vuosia nuoremmaksi´´ olen pari kolme jaksoa joskus katsonut. Kyllähän ne hienoksi ne stailaa.


      • eppu2 kirjoitti:

        En minäkään menisi.
        Telkkarissa menee sarja, ´´vuosia nuoremmaksi´´ olen pari kolme jaksoa joskus katsonut. Kyllähän ne hienoksi ne stailaa.

        Oishan se huvia sekin, nähdä millaisena stailaajat näkisivät tyylini :). Vuosia nuoremmaksi on hyvä ohjelma, Hauska nähdä millaisen he aina saavat ihmisestä kuorittua esiin.


      • Missasinkojotain kirjoitti:

        Oishan se huvia sekin, nähdä millaisena stailaajat näkisivät tyylini :). Vuosia nuoremmaksi on hyvä ohjelma, Hauska nähdä millaisen he aina saavat ihmisestä kuorittua esiin.

        Lisään vielä et mulle sisarukset ostivat nelikymppislahjaksi meikkauksen joltain kosmetologilta. Ku katoin itteäni peilistä, sieltä katsoi naama kuin petolinnun peese, en tykänny yhtään. Hirveän räikeä meikki sellaiselle joka juurikaan ei itse meikkaa. En innostunu.


    • suvenelli1

      Korkkasin muutakin kuin kevään. Maaliskuun herkkuhetki lipesi ja söin puolikkaan salmiakkiraesuklaata. Yöks, nyt on ällöttävä olo. Liika on liikaa vaikka kevät kuinka riehaannuttaisi.

      • Minä ostin itelleni tänään uuden huulipunan. Edellisen ostosta on varmaan jotain viisitoista vuotta :). Ostin kun kolmenkymmenen prosentin alenuksella sain. Sitten sieltä grillille, missä söin makkaraperuna. Jumankeka et oli iso annos, neljäsosa ois riittäny. Mut varmaan oikealla grillilä olen käynyt kymmenen vuotta sitten.


      • suvenelli1
        Missasinkojotain kirjoitti:

        Minä ostin itelleni tänään uuden huulipunan. Edellisen ostosta on varmaan jotain viisitoista vuotta :). Ostin kun kolmenkymmenen prosentin alenuksella sain. Sitten sieltä grillille, missä söin makkaraperuna. Jumankeka et oli iso annos, neljäsosa ois riittäny. Mut varmaan oikealla grillilä olen käynyt kymmenen vuotta sitten.

        Pitäis kyllä tehdä kevätsiivous meikkipussiin. Vaikkei kotioloissa mitään meikkiä käytäkään, mutta joskus on kiva tepastella vähän tällättynä.

        En mä vois mennä sellaiseen muodonmuutokseen joka kuvattais. En kyllä vissiin muutenkaan. Ihan ventovieraat puskisi iholle ja jos vielä arvostelisivat vanhan tyylin. Kait sitä on tähän kuosiin jo kasvanut ja tuntee omimmakseen.


      • eppu2
        suvenelli1 kirjoitti:

        Pitäis kyllä tehdä kevätsiivous meikkipussiin. Vaikkei kotioloissa mitään meikkiä käytäkään, mutta joskus on kiva tepastella vähän tällättynä.

        En mä vois mennä sellaiseen muodonmuutokseen joka kuvattais. En kyllä vissiin muutenkaan. Ihan ventovieraat puskisi iholle ja jos vielä arvostelisivat vanhan tyylin. Kait sitä on tähän kuosiin jo kasvanut ja tuntee omimmakseen.

        Sitä voisi kyllä tulla semmoinen tunne, ettei ole oma itsensä.
        Just hiljan tein meikkipussisiivouksen. Pesin kaikki huiskut ja sudit.


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Pitäis kyllä tehdä kevätsiivous meikkipussiin. Vaikkei kotioloissa mitään meikkiä käytäkään, mutta joskus on kiva tepastella vähän tällättynä.

        En mä vois mennä sellaiseen muodonmuutokseen joka kuvattais. En kyllä vissiin muutenkaan. Ihan ventovieraat puskisi iholle ja jos vielä arvostelisivat vanhan tyylin. Kait sitä on tähän kuosiin jo kasvanut ja tuntee omimmakseen.

        En minäkään mihinkään mediaanjohtavaan lähtisi mutta ihan vaan ittelle ois kiva.


    • Lämmin oli päivä. Kukat alkavat nousta monia erilaisia, yksi pensas on kukkinut joulusta lähtien.

      Korkattu on joka viikko.

      • Teilhän on sitten kukkaloisto korkkineen :D.


      • Missasinkojotain kirjoitti:

        Teilhän on sitten kukkaloisto korkkineen :D.

        Niin kasvihuoneessa aina, mutta tänään ulkona, med....


      • xx9 kirjoitti:

        Niin kasvihuoneessa aina, mutta tänään ulkona, med....

        Ai sinulla on kasvihuone, kasvatatko siellä kukkien lisäksi muutakin?


    • Heikunkeikku

      Huomenta taas!
      Kahvit on nakattu naamaan ja nakkelemisen yhteydessä on maailmaakin paranneltu.
      Ajatuksien siivillä siis. Ja sieluni silmillä oon nähnyt miten, kuinka ja mitä oon pistänyt esikasvatusakvaariooni. Näen sen valmiina.
      Mutta tarttis kuitenkin tehdä sen eteen jotakin, joten tänään lähden sitten niitä siemenpusseja kohlimaan. Eilen meni lähtö mönkään, kun vieraat änkes kylään.
      No mikäpä kiirus mulla, ehdin tänäänkin touhuilemaan.
      Aurinko tryykää itteään esille ihanan kirkkaasti. Vähä yli 2 astetta pakkasta, pian nekin asteet luovuttaa ja plussat astuvat esiin.

      On tää kevät vaan kumma, kun se saa aikaseksi kauheita suunnitteluvimmoja.
      Haluais tehdä monia asioita yhtäaikaa.

      • Kevät ja valon lisääntyminen herättää henkiin :). Siis uudella tavalla eloon.
        Minä kävin postinhakureissulla ulkoiluttamassa koirulin. Meillä vielä pakkasta -5.2, aurinko paistaa. Koira kellii olohuoneen lattialla auringonlaikussa lattialla, iltapäivällä koirapuistoon :).

        Aurinko paljastaa ikkunoidenpesutarpeen mutta vielä ei ole niin lämmintä että voisi pestä ikkunat ulkoapäin, täytyy siis vaan kestää vielä.


    • Tipuset ovat ainakin vauhdissa, joutsenpari oli tunnustelumatkalla tuossa yhtenä iltana. Tulivat kosteikkoa pitkin - jäässä. Suuntasivat kohti läheistä järveä, ilmeisesti oli jäässä sekin, koska hetken päästä lensivät uudestaan vähän syvempää järveä pohjoisessa.

      Mopoa, kikattelevia fillarityttöjä, vuotavia kumisaappaita. Kottaraiset laulaa niin että jo erehdyin luulemaan punarinnaksi. Ei tainnut olla, ei vielä.

    • Pakko tulla kertomaan että meidän joelle tuli ensimmäinen joutsenpariskunta jo kuun alusta; näköhavaintojakin tehtiinja niiden huudot kaikuvat saarien kupeesta etenkin aamuisin jos on hereillä. Mistä ne tiesi että joen keskiväylä oli juuri tullut vapaaksi jäistä?
      Lumikellot(???) kukkivat täyttä päätä eteläisessä kukkapenkissä, suojassa tuulelta. Ostin pari pussia luonnonkukkia ja olemme keskustelleet jos alkaisimme esikasvattamaan kurpitsaa ja kurkkua verannalla, mutta yöt ovat vielä liian kylmät. Ostimme myös yhdenuuden mustaherukkapensaan ja yhden vadelmapensaan entisten lisäksi.

      • suvenelli1

        Sitä se suklaalevyllä revittely eilen teetti. Aamulla on maa valkoisenaan lunta. Istuttamani siemenet ovat tosi honteloina, kuin silmäneulat kurkottamassa kohti kattoa. Onko kellään neuvoa miten saisin niihin hieman vantterampaa vartta. Ovat ruohosipuli, persilja ja korianteri.


    • pyrtti

      Äsken Puukiipijä oli ikkunan takana puunrungolla. Joutsenen näin jo pari viikkoa sitten, vain yhden. Tästä se pikkuhiljaa... mutta tämähän on paras aika. Ei keväthommia vielä.

    • No eipä ole kevättä näkyvissä meidän talossa. "Ei keekiä, ei keekiä" kuten lapsenlapsi sanoo.
      Ellei sitten orkidean kukinta liity kevääseen. Mun tytärpuolen antamissa kukissa on taikaa: ne kestävät ja kestävät - muutkin kuin orkideat.
      Eilen lenkillä juttelin koirapariskunnan kanssa ja naisosapuoli kertoi, että oli jo bongannut kurkiauran.
      Kyllähän se kiva on herätä valoisaan aamuun, vaikka ikkunoiden harmaus muistuttaa siitä, että "tarttis tehrä jotain" täällä kotonakin...

      • Tänään on kevätpäiväntasaus joka yltää jokaiseen pirttiin :)

        Kevätpäiväntasaus on se hetki keväällä, kun Aurinko paistaa kohtisuoraan kohti päiväntasaajaa.


    • Ostin muutama viikko sitten uusia viherkasveja, hyvin ovat kasvaneet ja juuri äsken huomasin, että rex-begoniassa on kaunis vaaleanpunainen kukka ja monta nuppua.

      • Nuppujen aukeamista on kiva seurata.


    • Himmelsauge

      Kyllä on tosikiva! nyt päivä alkaa pitenemään, vain kuusi viikkoa hymyhuuliin, Vappu. 🎈🍾🎈☺️

      • Ni, työn juhla :)


      • New-age

        Ostin keltaisia narsisseja. Tänään tuntui keväältä.
        Oli ihana laittaa nahkalenkkarit jalkaan, eikä mitään talvijalkineita.
        Kävely tuntui niin mukavalta ja ilman liukunastoja.
        Mutta varovainen saa olla, ettei tule pukeuduttua liian keveästi.
        Liikkeellä kuumetta ja yskää. En tahdo.
        Maa on aika jäässä, kun yritin laittaa ruukkuesikot kukkapenkkiin.


      • New-age kirjoitti:

        Ostin keltaisia narsisseja. Tänään tuntui keväältä.
        Oli ihana laittaa nahkalenkkarit jalkaan, eikä mitään talvijalkineita.
        Kävely tuntui niin mukavalta ja ilman liukunastoja.
        Mutta varovainen saa olla, ettei tule pukeuduttua liian keveästi.
        Liikkeellä kuumetta ja yskää. En tahdo.
        Maa on aika jäässä, kun yritin laittaa ruukkuesikot kukkapenkkiin.

        Minäkin laitan kesäkukkaa maahan kunhan tuo puolitoista metriä lunta sulaa kukkapenkin päältä :D. Nappaskengillä ei vielä puettakaan että vois liikua näilä main.


      • New-age
        Missasinkojotain kirjoitti:

        Minäkin laitan kesäkukkaa maahan kunhan tuo puolitoista metriä lunta sulaa kukkapenkin päältä :D. Nappaskengillä ei vielä puettakaan että vois liikua näilä main.

        No eihän ne keltaiset kukat mitään narsisseja olleet ja hyasintteja.
        Höh ja pöh, näen kukat ja kirjoitan muuta.
        Ja nahkakenkäkausi taisi taas katketa. Ohut lumikerros, ihan kuin joku olisi käynyt viskomassa tomusokeria maisemiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      227
      4897
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3084
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2802
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2249
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2067
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1655
    8. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      46
      1620
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1618
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1459
    Aihe